ויקיפדיה:מזנון/ארכיון 56

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית

דף זה הוא ארכיון של דיונים שהתקיימו במזנון. דיונים חדשים יש לקיים במזנון הנוכחי. אין לערוך דף זה.



שינוי תבנית welcome[עריכת קוד מקור]

לדעתי צריך לשנות את תבנית welcome כך שתכיל בראשה באותיות מוגדלות הודעה לפיה אין להכניס לויקיפדיה בשום פנים ערך מוגן בזכויות יוצרים, לרבות ערכים מותרגמים ממקור מוגן. הרוב הגדול של המעתיקים עושה כן במזיד, אבל יש מיעוט שוגג. שן שש זעם 18:03, 8 דצמ' 2004 (UTC)

אני מסכים לחלוטין. רק לאחרונה נאלצתי למחוק 10 או 15 מאמרים של רועי אסולין, שעשה טעות בתום לב ולאחר מכן 5-6 מאמרים של ויקיפד חדש (שכחתי את שמו), שהעתיק מהאנציקלופדיה הישראלית. רבים אינם מודעים לבעיה החמורה שבהעתקה זו. בנוסף לכך, אני חושב, שיש לציין, שאין לתרגם או לסכם מכל מקור וירטואלי או כתוב. הענין הוא, שסיכום של התלמידים הוא לא יותר מהעתקה גורפת של החומר עם השמטות מסוימות ושינויי מילים פה ושם. זאת הייתה הבעיה עם המשתמש החדש והעתקותיו מהאנציקלופדיה הישראלית. גילגמש 20:45, 8 דצמ' 2004 (UTC)
בסופו של דבר, אולי כדאי לציין מקורות שמהם כן אפשר לסכם / לתרגם. נכון שלהודיע לכולם מה אסור זה נכון, אבל אתה, ככה נראה לפחות, לא נותן לתורמים מהיכן לקחת / למצוא את המידע. אם כבר אני נמצא כאן - האם שימוש במידע הנמצא במשרד התחבורה מותר? Yonidebest 21:26, 8 דצמ' 2004 (UTC)
כפי שאמרתי לך בדף שיחתך, אתה לא אמור לסכם מאמרים ולהביאם לויקי כי הסתמכות על מקור בודד בעייתית מאד. זה כמו לקחת את אריאנוס ולשכוח מבעיות השכרות של אלכנסדר הגדול. מותר לקחת רק ממקורות, המציינים במפורש שהם מוותרים על זכויות היוצרים. אחד המקורות האלה הוא הויקיפדיה בכל שפותיה. אני לא מכיר מקורות נוספים ולא מסכם מספר כלשהו. גילגמש 21:29, 8 דצמ' 2004 (UTC)
הויקי בשפות אחרות הוא בעייתי כיוון שהוא אינו נוגע למדינת ישראל בפרט. אם אתה אומר שאסור להתשמש במידע שבאתר משרד התחבורה, תודיע לי, ואני אמחק את כל הנוגע לישראל בערך מונית - וכך ישארו שורות בודדות, כמו ההיסטוריה של המוניות בחו"ל. שים לב שאת ההיסטוריה של המונית בישראל אני לא יכול למצוא / לקחת מאף מקור. לצערי, סבא שלי לא היה כאן בתקופת קום המדינה ולכן לא יכול לספר לי על היסטורית המוניות בישראל =\ Yonidebest 21:38, 8 דצמ' 2004 (UTC)
צריך לבדוק לגופו של ענין. יכול להיות שהם מוותרים על זכויות היוצרים, אך אני בספק. אנא המנע מלכתוב ערכים המבוססים על מקור בודד. אני בטוח שאתה יכול להוסיף ערכים טובים שלא מפרים זכויות יוצרים בתחומים שאתה מכיר קצת יותר. גילגמש 21:40, 8 דצמ' 2004 (UTC)

הרעיון לשינוי התבנית מצויין, ויפה שעה אחת קודם. דורית 22:08, 8 דצמ' 2004 (UTC)

רגע, יכול להיות שלא הבנתי חלק מהדברים שלך נכון. במידה ואני לוקח כמה מקורות מידע ומצליח ביניהם לכתיבת ערך חדש, זה בסדר?Radagaisus

אנחנו צריכים לזכור שזה שאסור להעתיק לא אומר שאסור להסתמך על המקור, ואם יש 3-4 מקורות מוגנים אז מותר לכתוב אותם מחדש בצורה ברורה ומסודרת ואין בזה עבריה על זכויות יוצרים. --הדוקטור המשוגע (שיחה) 22:14, 8 דצמ' 2004 (UTC)

בודאי שאפשר להסתמך על מקורות ואפשר לצטט. ספרי מחקר מלאים בציטוטים. זהו שימוש הוגן. מה שאסור הוא לקחת מקור בודד ולסכמו תוך כדי הפרת זכויות היוצרים. אם אתה לוקח מספר מקורות מצליב בינהם וכותב ערך, הרי הוא כשר למהדרין. גילגמש 22:30, 8 דצמ' 2004 (UTC)

לעיתים אין ברירה אלא להסתפק במקור יחיד. אם ויקיפד חפץ לחבר ערך אודות המרד הגדול, לא תהא לו ברירה אלא להסתמך על היהודי הדגול יוסף בן מתתיהו, משום שהוא היחיד שסיפר לנו אודותיו. מלבדו אין לנו שום מקור אחר. את מהימנותו של החבר בן מתתיהו אפשר לבדוק בכמה אמצעים: משום שהוא סיפר לנו גם אודות אירועים אחרים, ביכולתנו להשוות את כתביו אל מול כתבי יד נוספים המתארים אותה תקופה. מלבד זאת, אם החבר בן מתתיהו קורא לאנשי ציפורי "אנשי השלום" וכמעט 2000 שנה אחרי כן אנו מוצאים מטבעות מאותה תקופה המתארות את הישוב כ"עיר השלום", אין לנו ברירה אלא לראות שלא קל לפקפק בדבריו, אלא אם הוא בעצמו "השתיל" את המטבעות שם לאחר שייצר אותם בסתר וייחל שיימצאו אי פעם.

והנה, כולנו יודעים שהיה בית המקדש, אבל רובנו לא יודעים מה עשו בו. כל תכליתו היתה להקריב קורבנות במזבח כדי לכפר על חטאי העם. כך עשו עובדי האלילים שאף הרהיבו להקריב בני אדם כמו יפתח השופט (רצח את בתו המקסימה). ההבדל היחידי היה שבני ישראל האמינו שה' אלוהינו הוא אחד ואין עוד, לעומת יתר העמים שסברו שיש רבים מספור. אולם, לא היה שום הבדל מבחינת הטקסיות: כל העמים ובהם עם ישראל נטלו בהמות והקריבו אותם על המזבח כדי לכפר על חטאים. האם לימים ההם חפצים להשיב אותנו אוהדי בית המקדש השלישי? מה חטאם של בעלי החיים? מדוע לא לכפר על חטאים על ידי בקשת מחילה, מתן בסתר ועזרה לזולת? ומדוע לחטוא בכלל?

יבורכו הנזירים מיין ומטבק ותדע ישראל תהילת עולם.

וכמו כן, אני מבקש לשנות את ויליאם לו'יליאם כפי שיש לאיית, בן הטבע 16:25, 9 דצמ' 2004 (UTC)

עידכון הדפים המיוחדים[עריכת קוד מקור]

איך / מתי מעדכנים את הדפים המיוחדים? כלומר, כשאני פותח את הדף המיוחד עם הדפים המובקשים - הוא אינו משתנה למרות שפתחתי ערך - ולמרות שרוב הערבים שם פתוחים. Yonidebest 21:20, 8 דצמ' 2004 (UTC)

הדפים המיוחדים מתעדכנים לפי מצב רוחו של שרת הדפים המיוחדים, וזה תלוי בעומס הכללי על ויקיפדיה, כך שתדירות העדכון נמוכה. דוד שי 04:22, 9 דצמ' 2004 (UTC)

להוסיף קטגןריה של סופרי ילדים עבריים ואולי גם כלליים[עריכת קוד מקור]

לשותי הקפה במזנון בוקר טוב, אני מציע להוסיף קטגוריה - סופרי ילדים עבריים. ליד הקטגוריות הקיימות של סופרים עבריים, מחזאים עבריים ומשוררים עבריים. אני בטוח שיש ביקוש גדול למידע - אצל הורים וילדיהם - בתחום ספרות הילדים העברית בישראל.

אפשר כמובן להרחיב את הקטגוריה גם לסופרי ילדים מספרויות העולם.

אלוש38

בוקר טוב, קיימת קטגוריה כזו (לאו דווקא עבריים) סופרי ילדים ונוער Arh 04:18, 9 דצמ' 2004 (UTC)
קטגוריית Category:סופרי ילדים ונוער כבר קיימת, וגם קטגוריית Category:ספרי ילדים ונוער. דוד שי 04:19, 9 דצמ' 2004 (UTC)

יפה, תודה, לא שמתי לב. וכדי שזה לא יקרה גם לאחרים, אני מציע להצמיד קטגוריה זו לקטגוריה של סופרים ומשוררים. וכן - בלי שום גזענות - להפריד בין עבריים לשאינם עבריים. כך עשו גם אוריאל אופק המנוח, ויהודה אטלס, יבדל לחיים ארוכים. וכך תוכל כל אם עברייה למצוא את אלתרמן המשורר לגדולים, עם הפנייה לאלתרמן המשורר לקטנים - לדוגמא - באותו הדף.

אלוש38

לפי דעתי המשתמש גילגמש מתנהג בבריונות. הוא מחק את הקישור שלי ללהקה הזאתי מהערך פרופיל 21 ללא סיבה מוצדקת...

אני הגבתי בדף שיחת המשתמש. בקשר לסיבה - הרי זה לא סביר לשים לינקים ללהקה מערך העוסק בסרבנות ופרופיל צבאי. אם תקום להקה בשם "להקת 82" הרי לא נשים לינק מהפרופיל המתאים אם וכאשר יהיה לנו את שני הערכים האלה. גילגמש
אין כל קשר בין הלהקה הזאת ובין הערך פרופיל 21, אלא אם יתברר, למשל, שלכל חברי הלהקה יש פרופיל 21. מי שנוהג בבריונות זה מי שמתעקש לדחוף את הערך שלך למקומומות שבהם אינו רלבנטי. דוד שי 06:07, 9 דצמ' 2004 (UTC)
גם אם כל חברי הלהקה בעלי הפרופיל הזה אין טעם לשים קישור אלא אם הפרופיל המדובר משפיע על יצירתם המוזיקלית. היות וסודיות רפואית חלה על הענין, אין לפרסם מידע זה. גילגמש 06:09, 9 דצמ' 2004 (UTC)

שמות מלכים ג'[עריכת קוד מקור]

הועבר לשיחת ויקיפדיה:איך לתת שם למאמר. דוד שי 05:32, 19 דצמ' 2004 (UTC)

קדימה ליהדות לפני שאר הדתות בויקי[עריכת קוד מקור]

נכנסתי לערך נזיר, והבחנתי שערך עוסק קודם בערך זה אצל הנצרות והדתות המזרחיות ורק אח"כ ב"נזיר ביהדות". אני סבור שהויקיפדיה העברית צריכה לתת דין קדימה לדת היהודית לפני כל השאר. האם אני צודק? פטר רחם 07:38, 9 דצמ' 2004 (UTC)<
>

אין לי בעיה עם גישתך, אבל אני בספק אם יש טעם להתחיל לשכתב את כל מה שיש לנו על הדתות השונות בהתאם להמלצתך. במקרה ספציפי זה, הרי הנזירות חשובה יותר בנצרות מאשר ביהדות, לפחות ככה נראה לי. כמובן שאני לא מוסמך לשפוט במקרה זה, אך היתי משאיר איך שזה לפי סדר החשיבות. גילגמש 07:40, 9 דצמ' 2004 (UTC)
מסכים עם גילגמש. במקרה הזה, לנזירים בנצרות יש חשיבות רבה יותר מאשר לנזירים ביהדות. הסידר בערך נעשה בצורה עניינית, ולא נותנים "זכות קדימה" לאף דת, למרות שרוב כותבי (וגם קוראי) ויקיפדיה הם יהודים. שאלה שכזו, העוסקת בערך ספיציפי ולא בנושא כללי, עדיף להעלות בדף השיחה של הערך, ולא במזנון. המזנון משמש לדיונים כללים, קביעת מדיניות וכד'. [[משתמש:Roybb95|רועי | שיחה |]] 07:49, 9 דצמ' 2004 (UTC)
מסכים עם שני קודמיי, אך מקום הדיון הזה הוא אכן במזנון, משום שהוא שואל על מדיניות ויקיפדיה ביחס לדתות השונות. בערכים על "חגים", "מנהגים" או "מסורת" יש מקום להרחיב בראש ובראשונה על היהדות; אך במקרה של נזיר צודקים גילגמש ורועי. אייתלאדאר (שיחה) 07:53, 9 דצמ' 2004 (UTC)
מצטרף לדעת גילגמש, רועי ו"החבר הטולקינאי" שן שש זעם

אני מקבל את דעתכם. אך רק הערה קטנה: הנזירות ממוסדת וחשובה יותר בנצרות רק כיום, עד שכמעט ולא מוכרים אצלינו נזירים. אולם בעבר זה היה ממוסד יותר, ואף היו קרבנות מיוחדות שעל הנזיר היה להביא במקרים מסוימים. פטר רחם 09:18, 9 דצמ' 2004 (UTC)

אם כך, אני מזמין אותך לכתוב את הערך "נזירות ביהדות בימי הקדם".
נ.ב. אתה עושה עבודה נהדרת בהרחת הערכים העוסקים ביהדות בויקי. גילגמש 09:24, 9 דצמ' 2004 (UTC)
לא צריך להקדיש את המאמר לימי קדם, אפשר פשוט נזירות ביהדות, הרי הדינים לא מיוחדים רק לימי עברו, ולכתוב את כל מה שנוגע לעניין (ויש הרבה, בעיקר הוויכוח אם הנזיר חוטא או לא)--הדוקטור המשוגע (שיחה) 09:29, 9 דצמ' 2004 (UTC)
אני לא מתמצא בנושא. רק הצעתי כותרת. הצעתך מקובלת בהחלט. גילגמש 09:33, 9 דצמ' 2004 (UTC)

אם אינני טועה שמשון הגיבור היה נזיר... עד שהוא הכיר את הפלשתיות. מאז ומעולם הרשימו בנות אירופה התמירות והבהירות את הצברים. זהו לדעתי הניסיון הראשון והאחרון של ההתנזרות ביהדות. רק חשבו על כך שאם הפלשתים לא היו נעלמים, עזה יכלה להצטרף לאיחוד האירופי. זו גם הסיבה שבנות ישראל דחקו בצברים להילחם כל העת בפלשתים. האירופאיות היו יפות יותר מהעירקיות והאחרונות קינאו מאד. הרי אם נוציא מסיפורי המקרא את כל דברי האלוהים ששתלו שם מאוחר יותר, נגלה כל הזמן תככים ומזימות הקשורים לענייני אהבהבים. לצניעות הדתית העכשווית אין שום קשר לאורח החיים המתירני שהתקיים בארץ ישראל הקדומה. כמעט כל התנ"ך הוא שכתוב של קנאים קיצוניים שנטלו מאיתנו את דת העברים המקורית ועיוותו אותה למשהו חסר כל רוחניות. ביהדות המקורית אין התנזרות וכל הסיפור על מלאך אלוהים שהתגלה לאמו של שמשון או של שמואל ואחרי כן בהעתקה חביבה כלפי אמו של ישו, הוא המצאה מרתקת. אפילו אם יש אלוהים, לבטח אין לו מלאכים, כי אינו זקוק להם. אלוהים יכול להעביר מסר בחלום ולא צריך לשלוח מלאך שיתגלה בחלום, כי גם אלוהים שמע כבר על עקרון הטלפון השבור ועל מה ששיבוש מילותיו יכול לגרום.

יש לזכור שבשינה מפעיל המוח כל מיני איברים המפרישים משככי כאבים, שהם למעשה סמי הזייה טבעיים, והם הגורמים לחלומות להיות פנטזיות מדהימות או חלומות ביעותים והם הגורמים לחדות המחשבה ולחלומות המביאים אותנו לכל מיני הרהורים שאי אפשר להגיע אליהם ללא חומרים כימיים. משככי הכאבים הללו אמנם טבעיים מזיקים לרקמות מסוימות בגוף ועדיין אינני יודע מהי השפעתם, אך אפשר לגלות מעט מכך מהשימוש בסמים אסורים שיש לשלול את קיומם גם במחיר מאסרי עולם לסוחרים בהם. לסיכום, כל אחד יכול לקבל מסר בחלומו, בין אם הוא מסר עצמי או מסר אלוהי כביכול.

כפי שאני חוזר ואומר: אין זה משנה אם אלוהים או בן הטבע או אדם אחר אומר לכם להיות טובים. החשוב מכל שתיישמו זאת ותהיו כאלה. המין האנושי לא זקוק לכוח חיצוני שיורה לו מה לעשות, הוא זקוק לפרטים באוכלוסיה שידעו לנווט אותו אל נכון. אפשר וצריך להקים דת חילונית שלאו דווקא תשתמש באלוהים, בין אם הוא קיים ובין אם לאו, כדי ליישם את עקרונות המוסר בין אדם לרעהו. אני חוזר ואומר: לנוכחותו של אלוהים על פני האדמות אין שום קשר לעקרונות חשובים כמו אל תרצח ואל תגנוב. גם אם אין אלוהים, עלינו לכבד צווים אלה ולשמור עליהם.

לכן, עלינו לעסוק בקיומו של כוח עליון רק מבחינה מדעית כדי לברר איך נברא היקום, ואת עקרון ההשגחה העליונה עלינו לפסול מיד, כי כדאי שניטול אחריות על עצמנו ונשגיח אנחנו על העולם, קרי לחדול מהרס יערות, לכונן שלום בין עמים, למנוע כל עישון ושתיית אלכוהול תוך השמדה טוטאלית של יקבים ומפעלים לייצור סיגריות, ולהקים מאגרי מידע חינמיים לשימוש הכול. ולכל אלה שמוציאים פרופיל 21 כדי לחמוק משירות הסדיר יש להציב שתי ברירות: תעסוקה בבית חולים למשך 36 חודשים או לשים אותם על רפסודה של בקבוקים ריקים, מיטה ישנה וקטנוע ולשלוח אותם לכל הרוחות. יש לנו מדינה אחת מוקפת אויבים ועלינו לתת החיים למענה, כמו שמשון הגיבור, וכמו כל הנזירים שמוותרים על חיי מותרות רק כדי להגשים את אמונתם. ולמי שלא חושב כמוני, מומלץ להיכנס לאתר של יד ושם ובד בבד לקרוא את קדמוניות היהודים (התחלתי לקרוא החודש). אגב, אסור לקהילת הויקיפדים לשכוח לעולם שגילגמש כינה את יהודה המקבי פושע קטן באחת השיחות ולקוות שיחזור בו מדבריו בטרם נמצה עמו הדין. טענתו שאין לכנות את אנטיוכוס כרשע היא מגוחכת להפליא. כפי שאפשר להשתמש בכינוי גאון עבור מדען מסוים כך יש לבטא את טיבו האמיתי של רוצח ההמונים הנפשע הזה. חג אורים שמח לכולם.

וכמו כן, אני מבקש לשנות את ויליאם לו'יליאם כפי שיש לאיית, בן הטבע 11:17, 9 דצמ' 2004 (UTC)

מבחן גוגל[עריכת קוד מקור]

כמה אזכורים צריך הערך בגוגל על מנת שיחשב כאילו והוא צלח מבחן זה? ראו למשל את הערך הליקון (עמותה) שזוכה רק למספר אזכורים כשמחפשים את השם המלא - "הליקון, העמותה לקידום השירה בישראל" להלן התוצאות. [1] הנה התואה אם מחפשים את המילים הליקון והעמותה (רק את המילים האלה) - [2] . השאלה איננה נוגעת רק לערך ספציפי זה, אלא היא רחבה יותר. מה המינימום הנדרש על מנת שהערך יוכרז כ"עובר בהצלחה את מבחן גוגל". גילגמש 12:27, 9 דצמ' 2004 (UTC)

לדעתי די בארבעה אזכורים בגוגל כדי לעבור בהצלחה את מבחן גוגל. ביחס להליקון (עמותה), ברור שגם אם לא היה אפילו אזכור יחיד בגוגל היא ראויה לערך בויקיפדיה. דוד שי 12:28, 9 דצמ' 2004 (UTC)
נדמה לי ש4 אזכורים זהו מספר נמוך מדי. גוגל סורק כמחצית מדפי הרשת אם אינני טועה, לכן אפשר להניח שמספר התוצאות הוא כפול לפחות. יחד עם זאת רק 4 או אפילו 8 אזכורים אם לוקחים את התוצאה הכפולה נראים לי מעטים מדי. גילגמש 12:30, 9 דצמ' 2004 (UTC)
מצטער על הבורות, אבל מהו מבחן גוגל? Yonidebest 14:45, 9 דצמ' 2004 (UTC)
ויקיפדיה:מבחן גוגל. [[משתמש:Roybb95|רועי | שיחה |]] 15:19, 9 דצמ' 2004 (UTC)

להעביר את הספרות, שירה סיפורת, מחזאות וכיוב לקטגוריה אחרת[עריכת קוד מקור]

הדיון הועבר לשיחה:עמוד ראשי. דוד שי 04:24, 10 דצמ' 2004 (UTC)

הוספתי קוד לmonobook.css הכללי שאמור לגרום למסמכים בויקיפדיה להיות מודפסים כמו שצריך. אתם מוזמנים לבדוק האם זה עובד. (באופן חד פעמי, זכרו לעשות Ctrl+F5 באקספלורר או Ctrl+R במוזילה לפני כן, כדי להביא את הגרסה החדשה). ערן 21:36, 8 דצמ' 2004 (UTC)

ערן, אתה ענק!!! דוד שי 03:44, 10 דצמ' 2004 (UTC)
לאחר הצער שגרם לי הדיון בסעיף הקודם, בעניינו של שמעון, אני רואה את ההודעה של ערן וחיוך של אושר עולה על פני. עשית לי את היום, ערן, תודה רבה. דוד שי 04:18, 10 דצמ' 2004 (UTC)

הקטגוריה "מבנים" Category:מבנים כוללת במעורב הן סוגי מבנים (בית מרחץ, פירמידה (מבנה)) והן מבנים ספציפיים (הבית הלבן, מגדל דוד). לדעתי יש מקום להפרדה. Tal Cohen 09:10, 10 דצמ' 2004 (UTC)

אפשר ליצור תת קטגוריה "סוגי מבנים". Apollo 11 09:15, 10 דצמ' 2004 (UTC)

איזו הפרדה אתה מציע? גילגמש 09:19, 10 דצמ' 2004 (UTC)
לדעתי - "סוגי מבנים" ו-"מבנים מפורסמים", או משהו מעין זה. Tal Cohen 19:11, 13 דצמ' 2004 (UTC)
טוב, זה מקובל עלי. היות ולא היתה התנגדות, נראה לי שאפשר להתחיל במיון. גילגמש 19:13, 13 דצמ' 2004 (UTC)

חשבתי שכדאי שויקיפדיה תרכז מידע פרקטי למצבים שונים בחיים. כרגע ישנם כמה ערכים כאלו כמו עוסק פטור, התחשמלות ומחשב אישי וסרטן (מחלה)#הגורמים לסרטן שנותנים עצות מעשיות. חשבתי להרחיב ולהכווין מידע זו באמצעות ערכים שיתחילו בקידומת "מדריך: איך ". עיינו בערך מדריכים לעוד מידע על כוונתי. --אפי ב. 09:49, 10 דצמ' 2004 (UTC)

הלא רק למען מטרה נעלה זו המציאו את דפי הזהב. לא צריך לגזול מהם את פרנסתם. אני מתנגד. גילגמש 09:53, 10 דצמ' 2004 (UTC)
לשם כך קיים הויקיספר. בויקיפדיה אין מקום לדבר פרט לערכים אנצילקלופדיים. אני מתנגד. [[משתמש:Roybb95|רועי | שיחה |]] 09:55, 10 דצמ' 2004 (UTC)
כל אחד מהערכים שהביא אפי כדוגמה ראויים להיות באנציקלופדיה. העובדה שיש בהם תועלת מעשית ברורה אינה סיבה לפסילתם. דוד שי 10:03, 10 דצמ' 2004 (UTC)
ויקיספר אינו במה מתאימה מכיוון שמטרתו להביא ציטוט סגור של ספר שלם או חלקו באופן שלא ניתן לשינוי. מה שאני מציע הוא להביא מידע מעשי תחת השם מדריך. לדעתי אין הבדל מהותי בין מידע תיאורתי לבין מעשי. יתרון נוסף הוא שכל אחד יוכל להוסיף ולערוך אותו ולהוסיף עצות מניסיונו. ומידע כזה אין לא בדפי זהב, וכמעט לא במקום אחר. --אפי ב. 10:28, 10 דצמ' 2004 (UTC)
הערכים שהביא אפי בדוגמא הם בסדר גמור, אבל מה שהוא מציע זה דפים ששמם יהיה מדריך: איך לקנות מצלמה דיגיטלית. יש הבדל. [[משתמש:Roybb95|רועי | שיחה |]] 10:13, 10 דצמ' 2004 (UTC)
אסור ללתת מדריכים בעלי אופי משפטי או רפואי. גילגמש 10:20, 10 דצמ' 2004 (UTC)
מה הבעיה? מדוע שלא יהיה מדריך איך לנקוט פעולות בכדי להמנע מסרטן או התקפי לב? --אפי ב. 10:28, 10 דצמ' 2004 (UTC)

אני מציע לנהל את הדיון בדף שיחת הערך. לא יתכן שננהל את הדיון בשני מקומות שונים. גילגמש 10:30, 10 דצמ' 2004 (UTC)

אוקיי: הדיון ממשיך בערך: שיחה:מדריכים --אפי ב. 10:38, 10 דצמ' 2004 (UTC)

בוט שפות ובוט מספרים[עריכת קוד מקור]

למה שלא תעשו בוט לשפות ובוט למספרים (שיצור ערכים אוטומטית כמו שיש בוט לשנים למדינות ולתאריכים...)

לא הבנתי כל כך מה זה בוט למספרים. גילגמש 05:52, 11 דצמ' 2004 (UTC)
בוט שייצור אוטומטית ערכים יפים כמו 42 (מספר). הלוואי עלינו שפרט להכנסת התבנית הוא ידע לעשות משהו אחר... גדי אלכסנדרוביץ' 16:36, 11 דצמ' 2004 (UTC)

עמוד ראשי[עריכת קוד מקור]

אולי אפשר להזיז את התמונה של הנאצי הזה מהעמוד הראשי? את מי אני צפוי לפגוש שם ב20 לאפריל? עם כל הכבוד לגנרל ירום הודו... תודה, גימפל תם 15:45, 11 דצמ' 2004 (UTC)

כיוון שאני חושב שדחיפת תמונה של נאצי במקום שלא מצפים לה (והעמוד הראשי הוא מקום כזה) היא סוג של אונס, הורדתי את התמונה, כבקשתו של גימפל תם. דוד שי 18:21, 11 דצמ' 2004 (UTC)
ככותב הערך אני מאד מסכים עם גימפל תם. בערך זה היו עוד כמה תמונות (ביניהן של ג'ורג' פאטון, שהוא גם אדם יותר יפה מאותו גודריאן), ושל מטוסי שטוקה מתקיפים. כנראה שזה אינו הערך היחיד שתהיה בו בעיה מסוג זה, לתשומת ליבם של עורכי הערך המומלץ בעמוד הראשי. אלמוג 19:21, 11 דצמ' 2004 (UTC)

א-פרופו תמונות, האם אפשר לייעד בכל עמוד-ערך של אישיות, מכל התחומים, פינה לתמונתו/ה? דוגמה? בבקשה: בסוף חודש זה, דצמבר 2004, פוקעות כל זכויות היוצרים הקשורות ליצירתו של חיים נחמן ביאליק, ויצירתו הופכת רכושם של כל באי עולם. נגיד שתרצו להודיע על כך בעמוד הראשי שלכם. שווה הודעה, לא? ואז ממש ליד הכותרת, תמונת דיוקן יפה של ביאליק. האם זה נהוג? האם זה אפשרי? בגוגל הרי מתרוצצות בלי סוף תמונות של האישים הנ"ל.

יש פינת חדשות ואקטואליה. אפשר לציין זאת שם. בנוגע לתמונות - העמוד הראשי עמוס גם ככה, ולהתחיל להוסיף דיוקנים לפינת החדשות זה סיפור, ולא כדאי. גם ככה במחשבים ישנים העמוד הראשי עולה לאט.

[[משתמש:Roybb95|רועי | שיחה |]] 18:46, 11 דצמ' 2004 (UTC)

אם כבר מדברים על נאצים, שמתם לב שבויקיפדיה הערבית התמונה של היטלר מתנוססת בעמוד הראשי? תומר פ. 10:15, 12 דצמ' 2004 (UTC)

כך היה גם אצלנו כשאדולף היטלר היה הערך המומלץ, לא? גדי אלכסנדרוביץ' 10:55, 12 דצמ' 2004 (UTC)
המקרה עם היטלר היה מיוחד, היות והתמונה היתה תמונה האישיות המומלצת. בערך הנוכחי באמת אפשר היה לשים גנרל אמריקאי או איזה טנק. גילגמש 10:57, 12 דצמ' 2004 (UTC)

יש מישהו שמתנגד לקשר לערך את הערך להקת 21?? נידמה לי שהרוב תומך בזה לא?

הוסכם להשאיר את הערך, אך לא לקשר מהפרופיל הצבאי ללהקה. גילגמש 10:32, 12 דצמ' 2004 (UTC)
איפה הוסכם שלא לקשר את זה? אני העלתי את הנושא, אתה ענית, וזהו. זה היה כל הדיון בשאלת הקישור. eman
אני מניח שאם לא ענית לו זה נחשב כאילו נתקבלה החלטה... אבל יש עניין מהותי יותר - למה יש כזה ערך בכלל? גוגל נותן רק תוצאה רצינית אחת (התוצאה השנייה היא מהמזנון, מהדיון הזה או אחד מקודמיו). נראה לי איזוטרי מדי בשביל להתקיים. [[משתמש:Roybb95|רועי | שיחה |]] 13:21, 12 דצמ' 2004 (UTC)
לשלאתך, אני לא זוכר איפה זה נכתב. אי אפשר לתת קישור מהפרופיל הצבאי ללהקה בגלל העדר בסיס משותף. הרי לא תתן לינק מפרופיל 21 לבלאק ג'ק. כנ"ל פה. בערך על הלהקה מוסבר שהם לקחו את השם מהפרופיל הצבאי. די בכך. גילגמש 13:32, 12 דצמ' 2004 (UTC)
לא, החלטות לא מתקבלות ככה בסתמיות. ואם אני בכלל לא שמתי לב שהוא ענה? (שזה המקרה), וגם הנה למישהו יש עוד דעה בנושא, ולא היתה לו הזדמנות להעלות אוהת (ואגב, לי עצמי אין דעה נחרצת. לקשר לסרבנות? או לפרופיל 21, או לשניהם? או להשאיר אותו יתום? אף אחת מהאפשרויות לא אידאלית, אבל גם לא מופרכת).
יש ערך, כי מישהו (מן הסתם מאנשי הלהקה או מהמקורבים אליה) כתב אותו. אני מניח שאף אחד מהויקיפדים הקבועים לא היה טורח לכתוב את זה, אבל בשביל זה זה ויקיפדיה, אנציקלופדיה חופשית, שבה כל אחד יכול לכתוב על מה שהוא מבין בו. וכי הערך הוא לא ערך שמבייש את הויקיפדיה, וכי מכיוון שאנחנו לא אנציקלופדיה מודפסת שצריך לחשוב על המקום הפיזי שהיא תופסת, אנחנו לא צריכים להתקמצן על ערכים. כמובן שלא צריך לכתוב ערך על כל בן אדם שחי בעולם. אבל אם יש להקה שאכן הקליטה,ומופיעה, אז למה לא? ואגב שים לב בערך על מבחן גוגל מופיע גם "מבחן גוגל ההפוך". eman
אמרתי את דברי, בנוגע לדיון, בציניות. לא באמת התכוונתי לזה. והערה כללית רק בשביל הפורטוקול - אירועי חנוכה מהשעות האחרונות קצת עייפו אותי. גיליתי שהוספנו VFD וקיבלו החלטה (להשאיר) רק כשהתחלתי את התהליך מחדש. לאור הרוב שנוצר (אז) אני מסיר את בקשת המחיקה. [[משתמש:Roybb95|רועי | שיחה |]] 13:42, 12 דצמ' 2004 (UTC)
לעצם הענין, מה הרלוונטיות של הקישור הזה לערך? אם ינתן הסבר הגיוני, אסיר את התנגדותי. לדעתי די בהפניה מהערך אודות הלהקה אל הפרופיל ולא צריך לקשר בשני הכיוונים. גילגמש 13:45, 12 דצמ' 2004 (UTC)
גילגמש לא היה לבד. אף שתמכתי בקיום הערך להקת 21, התנגדתי (בסעיף סעיף להקת 21 למעלה) לקישור מהערך פרופיל 21 ללהקה, משום שאיני רואה רלבנטיות מספקת. לנוכח דברים שקרו היום עולה בי חשש שחכם חנוכה מעורב בכתיבת הערך להקת 21, וכבר אשנה אותו מטעמי זהירות. דוד שי 14:46, 12 דצמ' 2004 (UTC)
יש רלוונטיות מה, וזה בלהדגים כיצד הפך "פרופיל 21" למושג בציבור מעבר למשמעות המיידית שלו. אבל כמו שאמרתי בעצמי, זה גבולי. eman

ראשי הערים[עריכת קוד מקור]

יש לי הצעה: להוסיף לטבלה הנמצאת בצד כל ערך על עיר כלשהיא, את שם ראש העירייה באותה עיר. מה דעתכם? רועי אסולין\Keiser_Soze 23:12, 11 דצמ' 2004 (UTC)

יהיה קשה יותר לעדכן את זה, אבל אני מניח שזה אפשרי. בכל אופן, לא כדאי שנתחיל לערוך את כל הטבלאות באופן ידני, כי הבוט ידרוס את זה. אתה מוזמן לפנות למשתמש:מאיר מ, שמפעיל את הבוט. אני מניח שהוא יוכל להכניס עוד שורה לטבלה. [[משתמש:Roybb95|רועי | שיחה |]] 05:46, 12 דצמ' 2004 (UTC)


במקור לא הוספתי את שמות ראשי הערים מסיבה אחת עיקרית: זה לא הופיע בקובץ של הלמ"ס. אם תכינו רשימה באקסל אשמח לכתוב גרסת עדכון לבוט. אנא הקפידו ששמות הישובים באקסל יהיו זהים לשמות של הערכים של ישובים אלו!
אם אתם רוצים, אני אשמח לשלוח ב e-mail את קוד המקור של הבוט כדי שתוכלו לעבוד עליו. אני מפחד רק משימוש לא מבוקר בבוט.
נ.ב. אני אנסה לחפש אם יש נתוני אוכלוסין עדכניים יותר.
מאיר מ 21:58, 13 דצמ' 2004 (UTC)
מצאתי: http://www.pnim.gov.il/apps/pubwebsite/MainMenu.nsf/NewsBySectionForWeb/4A2189F9867A95C4C2256E30002974F6/$FILE/News.htm?openElement
אני מפחד להשתמש בקובץ בלי בדיקה. אתם מתנדבים לבדוק ולהעביר לאקסל?
מאיר מ 22:32, 13 דצמ' 2004 (UTC)
אולי Keiser. אני בקושי הבנתי מה אמרת :-)
אם מוסיפים את ראשי הערים לבוט, זה יצריך הפעלה מחדש לעיתים הרבה יותר קרובות: ראשי הערים מתחלפים כל שני וחמישי. שלא נדבר על הפעלה מחדש כל בחירות. זה מעשי? [[משתמש:Roybb95|רועי | שיחה |]] 07:06, 14 דצמ' 2004 (UTC)
אני לא חושב שיש בעיה עם הפעלת הבוט אחת לשבועיים. הרי לא כל ראשי הערים מתחלפים בו זמנית. במקרה של בחירות כלליות, אז לא נורא אם הבוט יעשה 200-300 עריכות בלילה. זה לא יפריע לאיש. אני תומך ברעיון, אם הוא מעשי מבחינה טכנית. גילגמש 07:09, 14 דצמ' 2004 (UTC)

דפי תאריכים[עריכת קוד מקור]

שמתי לב לתופעה מוזרה של חוסר אחידות בין הדפים. הערך 12 ביוני למשל, מלא ומפרט יותר מאשר ה13 בדצמבר. לדעתי זו אינה ברכה. בהמשך לדיון במזנון, "למי אכפת מיום ההולדת של אלכס גולדפרב?", אני מציעה לקבוע מדיניות ולדבוק בה. למי אכפת מיום ההולדת של סמואל ארקוף? מנצ'קין 00:10, 12 דצמ' 2004 (UTC)
אני עובר לאיטי, כשיש לי זמן, על כל דפי התאריכים, ומנסה לשוות להם צורה אחידה. גם Eman ו-Eranb עוסקים במלאכה מפעם לפעם, אך יש הרבה דפים... בעיקרון, המדד שלי האם להשאיר או לא להשאיר אירוע מסויים בדפי התאריכים הוא כזה:
  • האם יש עליו מידע בערך משלו בויקיפדיה העברית? ("קישור כחול")
  • אם אין לו ערך משלו ("קישור אדום"), האם זהו אירוע או אישיות מוכרת לקורא הישראלי?
  • אם אין לו ערך וזה אינו אירוע או אישיות מוכרים, האם אני, לפחות, שמעתי עליו והייתי רוצה שיהיה עליו ערך? :-)
נכון, זה אינו מדד מאד אובייקטיבי, אבל עריכה בויקיפדיה היא תמיד סובייקטיבית - איזה מידע נכנס ואיזה לא - גם אם המטרה היא ליצור ערך שיהיה אובייקטיבי ונייטרלי ככל האפשר.
אגב, על שני הדפים שציינת טרם עברתי. את יכולה להסתכל ב-12 בספטמבר, 29 בספטמבר או 27 בנובמבר כדי לראות איך לדעתי נראה דף תאריך מוצלח (בהנחה שלא השתנה המון מאז העריכה האחרונה שלי...) אייתלאדאר (שיחה) 07:07, 12 דצמ' 2004 (UTC)
בהחלט הגיע הזמן לקבוע מדיניות אחידה. באמת אין טעם בהפניות לדמויות איזוטריות. השאלה היא מה היא דמות איזוטרית. לדעתי כל הסלברטים צריכים לקבל תאריך, כנ"ל פוליטיקאים בכירים - נראה לי ששר מספיק בכיר על מנת לקבל תאריך, כנ"ל חברי כנסת מפורסמים, דמויות היסטוריות חשובות. גילגמש 10:31, 12 דצמ' 2004 (UTC)
אם כן, מותר לי למחוק את כל האדומים הללו מה12 ביוני ודומיו?

וכן, מישהו מוכן לפתוח שיחה מסודרת על עניין קישורים/ערכים לדמויות איזוריות? אני יודעת שלומר "מישהו מוכן" זה נוגד את הויקירוח, אבל נראה לי שנדרש כאן מישהו ותיק שיציג את הנושא ויעניק לו מבוא שיקיף מסקנות קודמות רלונטיות. תודה, מנצ'קין 12:46, 12 דצמ' 2004 (UTC)

קודם כל ההבדל בין הדפים הוא לא תוצאה ממדיניות! הוא תוצאה מזה שבד"כ הערכים האלה מעודכנים בסביבת התרחשותם, ול13 בדצמבר טרם הגענו. אסור למחוק אירועים באופן גורף בגלל שיש בהם קישורים אדומים! על זה אני מקפיד בשורות היום בהיסטוריה שבעמוד הראשי, שהן מתבססות רק על מה שיש בויקיפדיה. אבל דפי היום בהיסטוריה צריכים להכיל את כל התאריכים שצריכים להיות בויקיפדיה, גם אם עכשיו אין קישורים. כך למשל השורה " 1931 - אל קפונה (Al Capone) ו-68 מחבריו מואשמים בהפרת "חוקי היובש" של ארה"ב." צריכה להשאר, למרות שאין עוד ערכים לא על אל קפונה ולא על חוקי היובש. גם יום ההולדת של אנתוני אידן צריך להשאר, למרות שאין לו קישור. אני מניח שהיה אפשר לוותר על חלק מהדברים שאין סיכוי שאי פעם יהיה עליהם ערך. אבל הייתי אומר שיש דברים יותר דחופים בויקיפדיה מלמחוק תאריכים שמישהו עמל להכניסם. אגב חלק מההבדלים נובעים ממי הכניס את הארועים. אני חושב שאני הייתי יותר קמצן ב"משמרת" שלי בהכנסת אירועים שהופיעו במקבילה האנגלית, במיוחד לקראת הסוף, כשכבר לא היה לי כוח... eman

חכם חנוכה[עריכת קוד מקור]

חכם חנוכה עבר את הגבול. אני לא רואה שום סיבה שלא להתלונן במשטרה על מה שהוא עשה היום עם התמונה של ליאון בלום. לכל היותר לא יטפלו בתלונה ברצינות, לא נפסיד כלום מתלונה שש"ז 16:35, 12 דצמ' 2004 (UTC)

אלמוג מסתייג מכך. כתבתי לו מכתב בנושא הזה בבוקר והוא לא ממש תומך ברעיון. מה הטעם בהגשת תלונה אם איש לא יטפל בה?
הנה המכתב שהוא שלח לי:
אין לי התנגדות לצעד הזה, רק שאני חושב שהוא אווילי ולא יועיל. מנסיון שלי צריך
להגיע אל המשטרה עם משהו רציני, ולעשות להם חצי עבודה. אם תבוא ליומנאי ותסביר לו
שבאתר שאתה לא מממן, לא מפעיל, ואין לך למעשה קשר רשמי אליו, (וכמובן שהסרבר
נמצא איפשהוא באמריקה( מישהו החליף את התמונה של ליאון בלום בתמונה של סילביה
סיינט, יצחקו לך בפרצוף. חבל על הזמן ועל המאמץ. אני חושב שאם יום אחד תהיה
חבלה מתוחכמת ורצינית יותר אז אפשר יהיה להגיע למשטרה. כרגע כל עוד הדברים
עומדים בתעלוליו האויליים של מר חכם שתוך שניה שלושה מפעילי מערכת קופצים
ומתקנים כל מה שהוא עושה, אז אין כל סיבה להגיע למשטרה. צריך לנהוג בסבלנות
ובתקיפות. למחוק את כל העריכות שלו איך שהן צצות. מתי שהוא יימאס לו. הוא אחד
ואנחנו חמישה עשר. . אני מבין שהוא מעצבן. גם אותי הוא מעצבן. גם אני מחקתי היום
את הפריחה הצ'כית שלוש פעמים. זו המטרה שלו - לעצבן ולבזבז לנו זמן. בוא לא נעזור
לו בזה. בוא ניקח את העניין בקול, נמשיך בעבודה שלנו ונצחק לו בפרצוף.
גילגמש 16:40, 12 דצמ' 2004 (UTC)

אפשרות אחרת היא לפנות למחלקת abuse כמפורט בויקיפדיה:טיפול בהשחתה. ערן 17:14, 12 דצמ' 2004 (UTC)

כבר עשיתי זאת בעבר. הוא משתמש בפרוקסי ככה שזה לא משנה. באיזשהו שלב התחילו לכעוס עלי כשהתברר שאחת הכתובות שסיפקתי להם היתה בכלל של ברק 013 ולא של אינטרנט זהב... חשבו שאני עובד עליהם :-) גם פניתי בזמנו לאנג'לה. זה לא עוזר. [[משתמש:Roybb95|רועי | שיחה |]] 17:22, 12 דצמ' 2004 (UTC)
אם יבוא יום והוא יעשה חבלה רצינית, מוטב יהיה שעד אותו יום יירשמו במשטרה תלונות נגדו, מאשר שבאותו יום נגיש נגדו את התלונה הראשונה.
הטענה עם "האתר שאתה לא מממן אותו ולא בעלים שלו" לגמרי לא מקובלת עליי. אני בטוח שדוד שי לא יתקשה להשיג מסמך רשמי מאנג'לה, המשגיחה מטעם ויקימדיה העולמית. עם השקפה כזו, לא נוכל לעשות כלום, גם כאשר חנוכה יגדיל עשות וישמיד בדרך כלשהי את כל מאגר הנתונים בעברית.
בסך הכול מדובר באתר מרכזי מאוד, שלוחה של אחד מאחד מאתרי האינטרנט הבינלאומיים החשובים ביותר, עם חשיפה לילדים, שמשחית מחבל בו באופן עקבי, והגדיל עשות כששם, באמצעות תכסיס מחוכם, תמונה של כוכבת פורנו בעמוד הראשון.
לא יותר מדי קשה להשיג את הזהות שמאחורי כתובת ה-IP. בשביל המשטרה זו עבודה זניחה. בעבר חנוכה הקפיד לפעול בגבולות האפורים של חוקי הויקיפדיה, למשל לשים את הערכים הפורנוגרפיים בדף המשתמש שלו. הוא תפס ביטחון עצמי, וכדי לערער לו אותו קצת. שוב פעם, לנו אין כלום מה להפסיד. לכל היותר לא יתייחסו אלינו ברצינות. לחנוכה יש יותר מה להפסיד. שש"ז 17:53, 12 דצמ' 2004 (UTC)
גישתך מקובלת עלי. אני מניח שדוד שי יכול להשיג את המסמך הזה. אבל איך אתה יכול להוכיח שמר חכם ומי שהשחית את הויקיפדיה היום הוא אותו אדם? אני לא מתמצא במחשבים ולא יודע אם רישומי יומן או איך שזה לא נקרא יכולים לספק את התשובה. אשמח לסייע, אם כי אני חוזר להונגריה עוד שבוע וחצי ולכן זמני בארץ מוגבל. גילגמש 18:22, 12 דצמ' 2004 (UTC)
המשטרה יכולה לנסות לקבל מהחברה [אפילו בחו"ל] שברשותה השרתים דרכם עוברים מספרי הפרוקסי, את מספר הIP המקורי. זה סך הכל משימה משרדית בירוקרטית. מלח השמים 18:32, 12 דצמ' 2004 (UTC)
כפי שאמרתי, אני תומך ואף מוכן ללכת למשטרה בעצמי. השאלה היא, עד כמה זה יעזור ומה אתה מצפה שהם יעשו עם כתובת ה-IP הזאת. אין לי ספק שחייבים לטפל בנגע הזה והבריון חייב להענש. גילגמש 18:45, 12 דצמ' 2004 (UTC)
אהה... עם כל הרצון הטוב, אני בטוח שברגע שמישהו יכנס לתחנת משטרה עם כתובת IP ויגיש תלונה כנגד צירוף מספרים, יצחקו עליו כזה צחוק שלא נראה הרבה זמן בתחנות משטרה... כמו כן, היומנאי בטוח יחפש את המצלמה... לידיעתכם, משטרה לא מטפלת במקרים של גניבת רכב (אני יודע, גנבו לי 2), לפיכך, אני יכול להיות בטוח בכך שאף אחד לא יתייחס אלינו ברצינות, במידה ונתלונן. רועי אסולין\Keiser_Soze 22:18, 12 דצמ' 2004 (UTC)
העובדה שהמשטרה מזלזלת בטיפול בעבירות חמורות שבהן קשה לה לטפל (גניבת רכבים, פריצות לבתים), אינה אומרת שהיא תזלזל בטיפול בעבירות קלות יותר (שתילת פורנוגרפיה באתר "לילדי ישראל", כלשון בן הטבע) שבהן קל לה לטפל (אם אכן הוא בנטוויז'ן, אין דבר קל מפניה לספק שלו ודרישת ה-IP, או דרישה שיזהיר אותו) שש"ז 20:00, 13 דצמ' 2004 (UTC)

אני חושב שאפשר בשקט לפנות לנטוויז'ן, דרכם הוא מתחבר. אמנם הוא מחליף כתובות IP כמו זבל, אבל שלוש פעמים עקבתי אחרי מקור הכתובת שלו, ושלוש פעמים הגעתי לאותו מחשב בנטוויז'ן. יש לי את הפלט של פקודת ה-traceroute (מוצאת נתיב אל כתובת IP נתונה), אם מישהו מעוניין בו. בכל שלושת המקרים האחרונים, המחשב שדרכו התחבר האומלל הזה (כלומר, אחד לפני המחשב שלו) היה clr.gi0-0.lns113.hfa.netvision.net.il. אייתלאדאר (שיחה) 17:27, 13 דצמ' 2004 (UTC)

לאבי המעיין שלום. בעבר עבדתי בשורות ספק האינטרנט הנדון ויש באמתחתי כלים מספר שיוכלו לעזור. אני אנסה לפנות בצינורות הלא רשמיים למחלקת האביוז. אליבאבא 07:21, 14 דצמ' 2004 (UTC)


אייתלאדאר - ראשית הרשה לי לנזוף בך קשות על כך שכתבת זאת במזנון ולא העברת מייל. שנית הרשה לי להעריץ אותך עד בלי די. ושלישית - פנה לנטוויז'ן. אם הייתי מבין את כל מה שאמרת הייתי עושה זאת בעצמי (כפי שכבר עשיתי בעבר). [[משתמש:Roybb95|רועי | שיחה |]] 17:34, 13 דצמ' 2004 (UTC)
ובכן, שלחתי דוא"ל ל-abuse@netvision.net.il. אעדכן אתכם אם וכאשר תהיה תגובה. אני אישית סקפטי (עוד באירופה הייתי סקפטי) אבל אולי נופתע לטובה! אייתלאדאר (שיחה) 18:27, 13 דצמ' 2004 (UTC)
אני גם כן סקפטי, אבל אולי הפעם זה יעזור. גילגמש 18:29, 13 דצמ' 2004 (UTC)

נדמה לי שמה שחנוכה עשה מוגדר כהשחתה של רכוש פרטי. אם לדעתכם תלונה למשטרה לא תועיל, אולי יש מקום לתביעה אזרחית. אם יש עו"ד בין הויקיפדים, הוא ודאי יוכל לעזור כאן יותר ממני, אך הרעיון הבסיסי הוא שבעלי ויקיפדיה (או מישהו מאיתנו, בהנתן ייפוי כוח מתאים) יגיש תביעה נגד "אלמוני" + ספק האינטרנט שלו (ע"פ ה-IP), כך שהשופט יחייב את הספק לגלות מיהו האלמוני, ואפשר יהיה להמשיך משם.

כמובן שאם הוא עשה זאת ממחשב ציבורי כלשהו (בסיפריה למשל), אין סיכוי רב לאתר אותו לעולם. Tal Cohen 19:35, 13 דצמ' 2004 (UTC)

שוב אני צריך להיות זה שמצנן כאן את ההתלהבות הכללית (למרות שאני הוא שדף המשתמש שלו הותקף היום, למרות שבטוח שפרטיה של הגב' סיינט יותר מעניינים מרשימת הערכים שכתבתי וכו'). הליכים משפטיים הם עניין יקר, ארוך ומסוכן (מבחינת הוצאות משפט וכו'). אם אני השופט שיידון בתיק הייתי מבסס את פסק דיני על סעיף 4 לפקודת הנזיקין המדבר על "דבר של מה בכך", וזורק את התיק לכל הרוחות. צריכות להיות דרכים להלחם בטרולים מחוץ לבית המשפט. למחוק כל מה שהוא כותב, לשחזר כל מה שהוא משחית, עד שיימאס לו. אנחנו עשרים והוא אחד. בסוף הוא יילך. זה רק שאלה של סבלנות. אלמוג 19:49, 13 דצמ' 2004 (UTC)
אלמוג, האם תרשה לי להעביר את דף המשתמש שלך לויקיפדיה:פרקליטו של השטן שש"ז 19:55, 13 דצמ' 2004 (UTC)
אני תומך כמובן, אך לא נראה לי שיצא מזה משהו. המשטרה באמת לא מטפלת בפרחחים. גילגמש 20:33, 13 דצמ' 2004 (UTC)
אני רוצה להמליץ להבחין בין סוגי הפעיליות של חכם חנוכה. השחתת דפים אישיים איננה לעניין ואין בכוונתי להגן עליה. לעומת זאת, יש לו כישרון נדיר לבחור ערכים המאתגרים את גבולות הקונצנסוס כאן. במובן זה הוא משמש בתפקיד האינטלקטואלים בחברה - גורם לנו להרהר ולחדד את דעותינו. הצעתי לו לבחור ערכי גבולי כזה ולכתוב אותו ברמה כזו שיהיה ערך מומלץ. פרשת מוניקה לוינסקי נראת מתאימה מאד לסוג ערכים זה - היא מכילה השלכות חשובות על סוגיות פרטיות בעליו תפקיד והדרישות מהם וכן יש מי שימצא בה נושא עסיסי. בואו נאפשר לו לשמש בתפקיד המוכיח בשער. אני מאמין כי כך יטב לכל הויקיפדים.APH 05:34, 14 דצמ' 2004 (UTC)
ראה, הבחורצ'יק הזה הכניס תמונות עירום לעמוד הראשי שלנו. הוא ממלא דפי משתמש בבלונדיניות. אני ממליץ לך בחום לקרוא את הערך טרול (אינטרנט), וכן את הקישור החיצוני שנמצא בו. אולי כך תוכל לראות שעם חכם חנוכה אין מקום לפשרות, שכן גם אחרי פשרות שכאלה הוא עדיין יחפש סיבות להציק. בברכה, [[משתמש:Roybb95|רועי | שיחה |]] 06:56, 14 דצמ' 2004 (UTC)
אינני בטוח כי אותו אדם אחראי לכל בעיה בויקיפדיה. נראה כי חכם חנוכה הפך פה למותג ג'נרי. ישנן עריכות שהן פשוט השחתות ובהן יש לטפל. יש עריכות אחרות שאולי מעצבנות אולם מהוות תרומה לויקיפדיה. שימו לב כי חכם חנוכה הוא אחד מהויקיפדים הנמרצים ביותר והוא משקיע זמן רב כאן. לא הייתי מייחס כל זאת לניתוחים פסיכולוגים. אין פה פשרה - כל ויקיפד כותב על נושאים המעניינים אותו. אני מציע לחנוכה דרך לכתוב על נושאים שיהוו תרומה לויקיפדיה וכך להטביע את חותמו עליה. הוא כבר כתב ערכים כשרים - ראו שמאליות. קצת יותר סובלנות ופשרנות , של כל הצדדים, תאפשר להרגיע את סערת הרגשות ולקדם את ויקיפדיה.APH 07:17, 14 דצמ' 2004 (UTC)

קישוט ערכי השנים[עריכת קוד מקור]

שמתי לב שאנחנו לא שמים תמונות בערכי השנים שלנו. אני רוצה להציע לשים תמונה של אישיות מפורסמת שנולדה באותה שנה או אירוע חשוב של שנה מסוימת לדומא: 1789 - נפילת הבסטיליה. 1492 - תמנותו של קולמבוס וכך הלאה. לדעתי יש לנו מספיק תמונות לעשות זאת. כמובן שהכוונה היא לתמונה אחת בלבד עבור האישיות או האירוע החשובים ביותר של אותה שנה. גילגמש 20:30, 12 דצמ' 2004 (UTC)

רעיון נחמד. בויקות האחרות ראיתי שיש לעיתים כמה תמונות בעמוד הראשי.--אפי ב. 22:08, 12 דצמ' 2004 (UTC)
זו קצת בעיה, שכן הערכים הללו נוצרים בצורה אוטומטית על ידי בוט השנים של Costello מדפי הימים, כך שבכל פעם שהבוט יופעל התמונות יאבדו. ערןב 05:28, 13 דצמ' 2004 (UTC)
אולי אפשר לשנות טיפה את הבוט על מנת שלא ידרוס את התמונות? גילגמש 05:49, 13 דצמ' 2004 (UTC)
בהקשר זה, שימו לב שמאגר התמונות שעומד לרשותנו כולל לא רק את התמונות כאן אלא גם את אלו שבקומונס. נדב 06:03, 13 דצמ' 2004 (UTC)
כדי להוסיף תמונות בלי שהבוט ידרוס אותן אפשר להוסיף את זה למשתמש:Costello/בוט שנים - יוצאים מן הכלל. למשל כדי שב 1789 תהיה תמונה של נפילת הבסטיליה יש להוסיף לחלק של אירועים שם את הדבר הבא (בלי nowiki):
[[1789]] - [[תמונה:Bastille.jpg]]
ערן 08:13, 13 דצמ' 2004 (UTC)
בעצם אני לא בטוח אם התכונה הזאת מופעלת בבוט כרגע- כי אני לא מוצא את האירועים האלו בדפי השנים... ערן 08:22, 13 דצמ' 2004 (UTC)
האמת - שלא חייבים להוסיף לבוט. אפשר להוסיף, לפחות במקרים חשובים מאוד, לערך היום, ואז הבוט יוסיף את זה בעצמו לשנה. את נפילת הבסטיליה להוסיף ל14 ביולי, ואז הוא ילקח לבד בהפעלה הבאה של הבוט ל1789. נדב 20:28, 13 דצמ' 2004 (UTC)

ביבליוגרפיה[עריכת קוד מקור]

הדיון הועבר לשיחת ויקיפדיה:ביבליוגרפיה. דוד שי 08:15, 13 דצמ' 2004 (UTC)

יישור לשמאל[עריכת קוד מקור]

ראיתי שיש בויקי העברית בעיות רציניות בכל הנוגע ליישור טקסט לאנגלית. לדוגמה, במאמר אדום הערך של שלשת הקסא מופיע כאשר הסולמית מימינו ולא משמאלו. ניסיתי להשתמש בטבלה עם dir="ltr" ו־direction="ltr" וגם align, ובעצם מה לא... אבל אף אלתור לא עובד. למי הפתרונים? תומר פ. 16:20, 13 דצמ' 2004 (UTC)

תיקנתי בקישור שנתת. זה די מסורבל, אבל עובד. [[משתמש:Roybb95|רועי | שיחה |]] 20:54, 13 דצמ' 2004 (UTC)
אני עובד על הערך פולימורפיזם יש לי שם תמונה של קוד ואני רוצה להצמיד אותה לשמאל. מישהו יודע איך עושים זאת ? תודה אורי מוסנזון 22:06, 14 דצמ' 2004 (UTC)
תודה כבר מצאתי (בזכות המהפכה הצרפתית) אורי מוסנזון 22:43, 14 דצמ' 2004 (UTC)

רדיפה אישית[עריכת קוד מקור]

תזכורת: התגובה הנכונה היחידה לטרול היא להתעלם ממנו ולהזכיר לאחרים לעשות כן. אייתלאדאר (שיחה) 16:40, 13 דצמ' 2004 (UTC)

ערך אחד ארוך או אוסף קישורים?[עריכת קוד מקור]

הרבה מאוד ערכים אפשר לכתוב כאוסף של קישורים, שדרכם ניתן לחלחל עמוק ולהגיע להמון דפים. מצד שני ניתן לכתוב מאמר ארוך ומפורט המכיל את כל המידע. מה עדיף? לרשום הרבה (ואז עלולים להיות כפילויות עם מידע שנמצא במקום אחר), או לרשום בקצרה עם הפנייה למאמר אחר ?
האם יש מדיניות בנושא?
אני חדש באיזור ולכן יכול להיות שאני חוזר על שאלה ישנה שיש עליה תשובה... אם כן, מצטער אמיר

השאלה היא עד כמה ארוך. אם הערך הוא בערך 30-40K עדיף להשאיר כערך בודד. אם הוא גדול יותר, אפשר לפצל. גילגמש 18:40, 13 דצמ' 2004 (UTC)
שאלתי יותר מכיון של העקרון ולא מסיבות פרקטיות. ערכים קצרים ותמציתיים מתוך נושא רחב, כאשר לנושא הרחב יש רק קישורים למאמרים קצרים יקל לדעתי על החיפוש, מצד שני זה לא כל כך אנציקלופדי...אמיר 18:48, 13 דצמ' 2004 (UTC)
להפך, זה רק יסרבל. גילגמש 18:50, 13 דצמ' 2004 (UTC)
אז העצה שלך היא לכתוב ערך ארוך ומלא ככל שאני יודע ולא לחפש לקשר למקומות בהם המידע כבר קיים? נ.ב איפה אפשר להמשיך את השיחה באופן שפחות יפריע לאחרים? אמיר 19:00, 13 דצמ' 2004 (UTC)
בדף השיחה שלי. לגופו של ענין תעיף מבט על ערך ארוך כלשהו (נניח מה שהיה מומלץ בעבר ותקח את הפורמט שלו כדוגמא. גילגמש 19:02, 13 דצמ' 2004 (UTC)
פיתרון שאני משתמש בו הוא פיצול לערכי משנה - וראה הערכים שכתבתי רצח קנדי או היסטוריה של אירלנד. הדבר מאפשר לרדת לפרטים בערכי המשנה ולתת ערך ראשי שהוא לא ארוך מדי ולא מפורט מדי. אלמוג 19:29, 13 דצמ' 2004 (UTC)
אני חולק כאן על גילגמש - כאשר הפיצול הוא לא מאולץ, כלומר כאשר יש נושאי משנה מובהקים, עדיף ליצור נושאים קטנים מאשר אחד גדול. נדב 20:22, 13 דצמ' 2004 (UTC)
אולי התכוונת למה שנעשה בהמשבר הכלכלי העולמי של 1929 כלומר, אפשר למצוא את המידע במספר ערכים, אך בכל זאת העתיקו את המידע מהם לערך הנ"ל. --הדוקטור המשוגע, מפעיל ויקיספר. (שיחה) 20:26, 13 דצמ' 2004 (UTC)