ויקיפדיה:מזנון/ארכיון 58

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית

דף זה הוא ארכיון של דיונים שהתקיימו במזנון. דיונים חדשים יש לקיים במזנון הנוכחי. אין לערוך דף זה.



קישוט ערכי השנים - שילוב בבוט.[עריכת קוד מקור]

בהמשך לדיון כאן.

על מנת שאפשר יהיה להוסיף תוכן לערכי השנים (תמונה או כל מידע רלוונטי אחר) החל מהיום הבוט לא ידרוס מידע שיתחם ב

<!--INFO-->
מידע, תמונה, וכו'...
<!--END-->

המידע יופיע לפני האירועים הלידות והפטירות שנאספות באופן אוטומטי מערכי השנים.

אם יש כבר שנים שקושטו, נא לעדכן אותי כדי שהבוט לא יופעל לפני שיוחל עליהן הפורמט החדש והקישוט ייאבד. Costello 18:45, 16 דצמ' 2004 (UTC)

עדיין אין שנים שקושטו. האם אפשר להוסיף את השורות האלה באופן אוטומטי לכל ערכי השנים? אפשר להפעיל את הבוט בשעות המתות של ויקי נניח בין 2 בלילה עד 7 בבוקר. גילגמש 18:50, 16 דצמ' 2004 (UTC)
אפשרי בהחלט. אני אשתדל להפעיל את הבוט ב"שעות המתות" במהלך סוף השבוע. Costello 19:10, 16 דצמ' 2004 (UTC)

הפורטלים בעמוד הראשי[עריכת קוד מקור]

ביולוגיה
היסטוריה
יהדות
ישראל
כימיה

כלכלה
מדינות העולם
מדע המדינה
מדעי החברה
מדעי החלל

מוסיקה
מתמטיקה
ספורט
פיסיקה
רפואה

אז ככה,

אני רוצה לשנות את העיצוב של הפורטלים בעמוד הראשי (לא את רשימת הפורטלים עצמם אלא רק את אופן הצגתם).

כפי שאתם רואים, במקום רשימה עוקבת של ערכים( פורטל - פורטל - פורטל - פורטל - פורטל - פורטל - פורטל - פורטל ...), אני רוצה להציג אותם לא בשורה אלא בטבלה המחולקת ל 3 עמודות כדי שיהיה נוח יותר להתמצא.

החלוקה של הנושאים בתוך הטבלה היא לפי האלפבית מתוך נוחות בלבד, ואפשר לשנות את סדר של הפורטלים.

מה דעתכם?

Ramiy 19:11, 16 דצמ' 2004 (UTC)

אני בעד. גילגמש 19:13, 16 דצמ' 2004 (UTC)
לא נראה לי כזה עקרוני אבל בכל מקרה אם אתה שם גם את כלכלה וגם את מדעי המדינה אז אל תשכח את Category:סוציולוגיה. רק צריך לדאוג שזה יראה כחלק רגיל מהעמוד הראשי ולא סתם תקוע. מלך הג'ונגל 20:15, 16 דצמ' 2004 (UTC)
כלכלה, מדעי המדינה וסוציולוגיה אינם מופיעים בעמוד הראשי. הם מיוצגים בעזרת פורטל מדעי החברה, פורטל העל שלהם. [[משתמש:Roybb95|רועי | שיחה |]] 21:18, 16 דצמ' 2004 (UTC)
באופן כללי אין ספק, שלא צריך להרבות במספר הפורטלים. הפורטלים דורשים תחזוקה שותפת וזה לא בר ישום תחת התנאים הנוכחיים. אני חושב, שהגענו למספר סופי פחות או יותר של פורטלים. פורטלים נוספים אינם נחוצים, למעט מקרים ספורים. אף שכתבתי את רב המאמרים בקטגוריה "היסטוריה בצאית" לא הפכתי אותה לפורטל ואף איני רוצה להפכה לפורטל. לדעתי הקטוריות נוחות מאוד לשימוש הענין העיצוב לא צורם לי כלל. כך שאני תומך ברועי, המתנגד להפיכת כל הקטגוריות לפורטלים ולא חושב שיש להוסיף פורטלים חדשים למעט מקרים יוצאי דופן. גילגמש 15:52, 18 דצמ' 2004 (UTC)

בעיה חמורה[עריכת קוד מקור]

נקלתי בערך אלברט שוויצר שהתברר כמועתק. הערך נתרם ע"י ויקיפד שמזמן כבר לא מבקר אצלנו. הויקיפד הוא - Lev Polvoi. נתקלתי פעם בהערתו באיזה דף שיחה שהוא מעתיק ערכים, אך לא יחסתי לזה חשיבות עד כה. אני מציע לבדוק כמה ערכים נוספים שהוא תרם ואם ימצא מקור לעוד כמה לנהוג בו כפי שנהגנו בשמעון - מחיקה או הפיכה לקצרמר. כמובן שיש לשלול ממנו את תפקיד המפעיל, על אף שהוא לא נמצא כאן. גילגמש 18:43, 18 דצמ' 2004 (UTC)

Lev Polvoi הוא מראשוני הויקיפדים (נדמה שהתחיל עוד לפני), וכאשר התברר שהוא מעתיקן סדרתי (כנראה בתום לב), השקענו עמל רב במחיקת כל תרומותיו. לתומי חשבתי שכבר לא נותרו ערכים שלו, אבל הנה התגלה עוד אחד. אין צורך בחיפוש שיטתי, כי העניין כבר טופל לפני יותר משנה. כיוון שלא היה זדון בהתנהגותו, וכיוון שהוא אינו פעיל כבר זמן רב, איני רואה צורך להתעסק עם זכויות המפעיל שלו. דוד שי 19:31, 18 דצמ' 2004 (UTC)
טוב, לא ידעתי את זה. אני שמח שפרשה זו סגורה. בכל אופן, אם אתקל בערכים נוספים פרי הגותו אחפש להם מקורות בגוגל. שמתי לב לשפה המליצית של הערך וזה צרם לי קצת אז החלטתי לבדוק וכך גיליתי את ההעתקה. גילגמש 19:39, 18 דצמ' 2004 (UTC)
בדרך כלל מה שנשאר ממנו זה ערכים בני שורה או שתיים, שאותם לא היה צורך למחוק. דוד שי 19:54, 18 דצמ' 2004 (UTC)

אגב, הוא בכלל לא מפעיל. לפי מיוחד:Listadmins. [[משתמש:Roybb95|רועי | שיחה |]] 05:13, 19 דצמ' 2004 (UTC)

נכון, הוא ביקש הרשאת מפעיל אך בן הטבע מחק אותו מרשימת המבקשים בנימוק "לב אשם בהפרת זכויות יוצרים למכביר. לא חשוד אלא אשם !!!". דוד שי 05:46, 19 דצמ' 2004 (UTC)

אותם חברים שפעלתי למען יקבלו את ההרשאות נבדקו על ידי באופן מעמיק. החבר לב פאבלוי נתפס שוב ושוב בהפרת זכויות יוצרים והוא אשם מאליו, באם עשה זאת בזדון ובאם לאו. הסרתי את בקשתו להרשאת מפעיל מן הסיבה הזו. יש הבדל בין מי שטרח ועמל על תרגום אנכרטה בלא יודעין לבין מי שפנה לאתר של מט"ח וגנב משם תוכן באופן מעורר אימה. השתדלתי למחוק את מירב הפנינים העבשות (כדברי SHIMONSHA) של לב, אך באותם ימים, מעטים מאיתנו היו נכנסים לחשבון בכל פעם שהיינו מוסיפים ערכים, ואכן, מצאתי העתקות ממט"ח גם מכתובות IP שונות של לב. לכן, מומלץ תמיד לבדוק כל ערך חשוד, גם לפי סגנון כתיבתו.

וכמו כן, אני מבקש לשנות את ויליאם לו'יליאם כפי שיש לאיית, בן הטבע 08:02, 19 דצמ' 2004 (UTC)

"סמוך על סמוך" בע"מ - דיון עקרוני על wikipedia[עריכת קוד מקור]

הדיון הועבר לויקיפדיה:מזנון/סמוך על סמוך

יש לנו כמה עשרות קצרמרים בני שורה אחת דוגמת הטרוטרופי. רובם ככולם הם מונחים בזואולוגיה, בוטניקה ומדעי טבע אחרים. לדעתי ניתן לכנסם לרשימה אחת במקום עשרות ערכים מפוזרים שקשה להגיע אליהם. ברגע שבן טבע ירצה להרחיב אותם, לא תיהיה בעיה לפתוח את הערך המתאים. השם שאני מציע הוא "זואולוגיה - מונחים" וכך הלאה. גילגמש 11:10, 19 דצמ' 2004 (UTC)

אני בעד. אייתלאדאר (שיחה) 07:19, 20 דצמ' 2004 (UTC)
גם אני. יובל מדר

המדיניות לגבי קישורים רלוונטים לכתבה[עריכת קוד מקור]

האם זה מקובל שאקשר מכתבה לדף פנימי באתר כלשהו אשר מכיל כתבה ו/או כתבות בנושא מסויים זה?

כפי שכבר כתבתי למשתמש זה, מוסיפים רק את הלינקים, אשר מפתחים את הערך. על כן יש סינון קפדני. הנושא עלה לדיון אחרי שהורדתי מספר לינקים לאתר של חבד מערכים הקשורים ליהדות. גילגמש 08:29, 20 דצמ' 2004 (UTC)
אני לא הבנתי לגמרי את השאלה שלך. אם אתה מתכוון האם עדיף לתת קישור לדף ספציפי באתר שמתייחס ישירות לנושא הערך, ולא לעמוד הראשי של האתר, אז התשובה היא חד משמעית כן. ובכלל הקריטריון האישי שלי להוספת דפים בקישורים חיצוניים הוא שיהיה קשר ישיר וברור לנושא הערך שיכול לתרום להבנת הנושא או נקודות השקפה עליו, ולא קשר כללי ואסוציאטיבי.
לדוגמא (היפוטתית) בערך על חב"ד סביר לשים לינק לדף הראשי באתר של חב"ד. אבל בערך על השבת אין לשים לינק כזה. ייתכן לעומת זאת שבערך על ספר התניא (ספר של אחד האדמורים של חב"ד) יש מקום לשים קישור לדף ספציפי באתר חב"ד שמדבר על הספר או על תולדותיו (אם קיים שם דף כזה). אבל אין מקום לשים קישור לעמוד הראשי של האתר של חב"ד. eman

מחיקה של תוכן מדף שיחה של משתמש[עריכת קוד מקור]

האם מקובל שמשתמש יערוך או ימחק מדף שיחה:משתמש שלו, תוכן בו מופיעה התכתבות עם ויקיפד אחר ? האם לא צריך להשאר התעוד של ההתכתבות ? בברכה Arh 05:06, 21 דצמ' 2004 (UTC)

תלוי איזו. אני, למשל, משחזר מיד כל הודעה של חנוכה אצלי בדף השיחה. זה אולי לא ראוי למחוק תוכן, אך אין על כך איסור. בסך הכל, תיעוד תמיד נשאר בגרסאות הקודמות. מחיקת תוכן מדף שיחה היא אקט יותר סמלי מאשר בעל תוכן, כך שזה תלוי בהקשר. [[משתמש:Roybb95|רועי | שיחה |]] 05:20, 21 דצמ' 2004 (UTC)
דף המשתמש ודף שיחת המשתמש הם מגרשו הפרטי של המשתמש (במגבלות מסוימות). לפיכך הוא רשאי למחוק מדף השיחה שלו שיחות שאין לו עניין בהן (אם כי לא נהוג להגזים בכך). ראה ויקיפדיה:דף משתמש. דוד שי 05:24, 21 דצמ' 2004 (UTC)
אם יורשה לי לפרש את דבריו של דוד שי - מותר לעשות הכל. לא מקובל למחוק, וגם לא מאוד יעיל - מי שירצה יראה את המידע בגרסאות הקודמות. נדב 07:24, 21 דצמ' 2004 (UTC)
אבל כמובן שכן מקובל לארכבeman 12:15, 21 דצמ' 2004 (UTC)

ביקור של ג'ימבו ויילס בארץ[עריכת קוד מקור]

היי, דוד! ג'ימבו ויילס, שהקים את ויקיפדיה, מתכנן להיות בארץ ב-8-11 בחודש ינואר ורוצה להיפגש עם קהילת הויקיפדים המקומית. הוא ביקש ממני להודיע לכם ולברר אם אפשר יהיה לארגן מפגש. אנא תודיע לי בהקדם. כבר ארגנתי לו פגישה עם מט"ח. Danny 03:37, 22 דצמ' 2004 (UTC)

לדעתי כדאי מאוד להשתתף במפגש, צריך למצוא מקום מתאים. דוד שי 03:56, 22 דצמ' 2004 (UTC)
לצערי לא אוכל להגיע. גילגמש 06:59, 22 דצמ' 2004 (UTC)
לדעתי כדאי מאד לדאוג לאיזכור תקשורתי כלשהו של הביקור (או המפגש) - מדורי המחשבים של העיתונים הגדולים, וכאלה. דוד? אייתלאדאר (שיחה) 07:34, 22 דצמ' 2004 (UTC)
מה מתוכנן להיות בפגישתו עם מט"ח? APH 07:49, 22 דצמ' 2004 (UTC)

אם תקרא למעלה את הכתוב אודות Lev Polvoi תבין לבדך. לדאבוני, איחרתי ביום אחד להצטרף לאנציקלופדיה, אולם החבר הרענן הספיק להעתיק את כל מט"ח לויקיפדיה העברית ואפילו ביקש לתרגם את הערכים הללו לכל שפות התרבות. אין לנו ברירה אלא להגיע בעצמנו לרחוב קלאוזנר ברמת אביב, לשאול בנחמדות איה האולפן בו הפיקו את "זהו זה", להפציר בהם לטעום מעוגת השוקולד שהכינה דודה בתיה, ואז לבקש את רחמי ליבם למען יוותרו לנו בעד הפעם הזו. ככל הנראה, לא נוכל לרצותם, אלא אם נעדור את הגינה כולה שנמצאת מאחורי הבניין. לעניות דעתי, הצטברו שם עשבים שוטים בגודל עצי סקוייה.

וכמו כן, אני מבקש לשנות את ויליאם לו'יליאם כפי שיש לאיית, בן הטבע 11:57, 22 דצמ' 2004 (UTC)

הממ, נסיבות עגומות למדי. למרות זאת אולי יצא טוב מהפגישה הזאת. על פניו נראה כי יש מקום לשיתוף פעולה בין מט"ח לויקיפדיה לטובת כל הצדדים. בכלל, אולי כדאי להתחיל לחשוב על שיתוף פעולה עם גופים אחרים - משרד החינוך, אוניברסיטאות, הוצאות ספרים וכדומה.APH 13:21, 22 דצמ' 2004 (UTC)
לבן הטבע יש חוש הומור מיוחד במינו. כדי שלא להטעות תמימים אציין שהסברו של בן הטבע לפגישה של ג'ימבו במט"ח הוא פרי הדמיון. דוד שי 14:01, 22 דצמ' 2004 (UTC)

אפשר לשאול במה הוא רוצה לדון עם מט"ח? אגב, מאחר ומט"ח הוא ארגון ללא מטרות רווח שאמור לקדם את החינוך בישראל וכל זה, למה באמת אין לנו איזה איתם? יש לנו הרבה אינטרסים משותפים. Lazylemon 16:24, 22 דצמ' 2004 (UTC)


שמי שמואל (בוב) רוזנשיין, מחברת GuruNet. אני זה שהזמנתי את ג'ימי וויילס לארץ, לאחר שפגשתי אותו בפלורידה. אני מארח אותו ומרכז את פעולות הביקור. מאוד אשמח להשתתף ולתמוך במפגש בתל-אביב ו/או בירושלים. אפשר ליצור איתי קשר ב-bob@gurunet.com.

ג'ימבו יתארח בירושלים ע"פ המתוכנן. האפשרות לפגישה עם מט"ח מבוסס על קשרים אישיים שלי--תרגמתי עבורם במשך 7 שנים ועוד יש לי קשרים שם. אני ממליץ שתקיימו את המפגש בירושלים ביום א' בערב. יש מקום בסינמטק, והנוף מדהים. גם האוכל לא רע. תודיעו לי מה אתם מחליטים. Danny 16:17, 24 דצמ' 2004 (UTC)

קטגורית אנשי השנה[עריכת קוד מקור]

לאור בחירתו של ג'ורג' ווקר בוש לאיש השנה של השבועון טיים, החלטתי ליצור ערך על אנשי השנה, ולדאוג לכך שכל אחד שזכה בתואר (כשבעים אנשים) יהיה בעל ערך בויקיפדיה העברית (רובם כבר בעלי ערך). השאלה היא האם ראוי ליצור קטגוריה של "איש השנה של טיים". מצד אחד זה אומר משהו על האדם ועל ההשפעה שהיתה לו על ההיסטוריה (המדובר במועדון מאד מובחר) מצד שני האם ראוי שלצד דמויות כהיטלר, סטלין, חומייני ולהבדיל יצחק רבין תהיה הקטגוריה "איש השנה של טיים?". לתרגם את הרשימה ייקח לי יום או יומיים, בינתיים אני מצפה לשמוע את דעתכם. אלמוג 05:25, 22 דצמ' 2004 (UTC)

אני חושב שזה רעיון מעולה Radagaisus
ליצור ערך לכל אחד מאנשי השנה של טיים - כן. ליצור ערך שיכיל את רשימת כל אנשי השנה - שיהיה. ליצור קטגוריה - לא ולא. חשיבותם של אנשי השנה רבה לאין שיעור מבחירתם ב"מצעד פזמונים" זה או אחר. דוד שי 06:23, 22 דצמ' 2004 (UTC)
אני מסתייג מהרעיון. בודאי מרעיון של הקטגוריה. למה שלא תיהיה קטגוריה בשם "אנשי השנה של ערוץ 2" הלא גם הם עושים משהו בנדון. אני לא חושב שאמצעי תקשורת כלשהו, יהיה מכובד ככל שיהיה אמור לשמש קריטריון. כמובן שלכל אותם אנשים, המוזכרים בטיים בתור "אנשי השנה" מגיע ערך, אך הוא הגיע להם גם תחת המדניות הנוכחית. גילגמש 06:57, 22 דצמ' 2004 (UTC)
מה ההבדל אם זה יהיה קטגוריה, או אם בערך על אותו איש יהיה כתוב שהוא היה איש השנה של טיימס בשנת כך וכך? בכל מקרה אני מאוד מחייב שיהיה או ערך בו יש רשימה או קטגוריה. איזה מהם אני לא יודע. eman
אם חייבים משהו, אז אני בעד רשימה בצורת טבלה, אשר תסביר מדוע הבחור נבחר ל"איש השנה". אני בטוח שאף אחד לא יזכור למה פלוני נבחר לאיש השנה בשנת 1983. גילגמש
ההבדל העיקרי בין רשימה לקטיגוריה, בהקשר זה, הוא שקטיגוריה מופיעה גם בשם הערך. ראה לכמה קטיגוריות משוייך כבר יצחק רבין - האין זה מקרה של כל המוסיף גורע? נדב 12:41, 22 דצמ' 2004 (UTC)

קצרמרים ריקים[עריכת קוד מקור]

האם יש הצדקה לפתוח קצרמרים ריקים שבהמשך יורחבו לקצרמרים עם תוכן, ולו רק כדי להכחיל ערך מרכזי? עם כל הכבוד והערכה לאורי רדלר על העבודה וההשקעה בויקיפדיה ובעיקר בערכים החברתיים, עדיין אין הצדקה לפתוח קצרמרים ריקים כאשר אנו מנסים למצוא דרכים לצמצם קצרמרים קיימים וכאלה שנפתחים מדי יום. Arh 06:14, 22 דצמ' 2004 (UTC)

אין כל הצדקה לפתיחת אולטרה-קצרמרים כאלה, אך בדף השיחה שלו אורי מבטיח לפתח אותם, אז נחכה בסבלנות, שהרי לפחות הערך רומן פולנסקי מלמד שיש למה לחכות דוד שי 06:32, 22 דצמ' 2004 (UTC)
אני לא מבין מה הטעם בפתיחת ערכים כאלה. אם ירצה, יכתוב את הערכים במלואם או לא, בשביל מה קצרמר הריק? אני יכול לפתוח 100 ערכים חסרי תוכן על כל קרב חשוב במלחמת העולם השניה. אני הרי לא עושה זאת. גילגמש 06:58, 22 דצמ' 2004 (UTC)
ודאי שאין טעם בערכים כאלה, אך אם אורי רדלר מבטיח שהוא ירחיב אותם, אין צורך למחוק אותם. אם אנחנו מאפשרים לבן הטבע ליצור ערכים כאלה ולסמוך עליו שהוא ירחיב אותם, אין סיבה שלא נאפשר גם לו. כמובן שהדבר נעשה בהנחה שהוא ירחיב אותם תוך פרק זמן מתקבל על הדעת, לא שנה־שנתיים. אני חושב שלבקש תאריכי לידה עם עוד קצת תוכן עד סוף השבוע יהיה בסדר. [[משתמש:Roybb95|רועי | שיחה |]] 07:05, 22 דצמ' 2004 (UTC)
סוף השבוע חלף. במשך הזמן שחלף המשיך אורי רדלר לתרום רבות לויקיפדיה, אך לא בערכים הריקים שנוצרו (למעט הערך סיגורני ויבר). אין מקום ליצור תקדים מעין זה. אמש נמחקו (ובצדק) 2 ערכים של משתמש רשום שהכילו הפניה לויקי האנגלי בלבד. ישנם כללים שנקבעו בויקיפדיה:קצרמר ובויקיפדיה:מה הויקיפדיה איננה ויש לעמוד מאחוריהם. על כן אין מקום ל-21 קצרמרים ריקים, ועליהם להימחק. Arh 05:41, 26 דצמ' 2004 (UTC)
החיפזון מהשטן. הנה נוסף הערך סיגורני ויבר, כך שאפשר לקוות לטוב. הנזק שגורמים ערכים אלה אינו דרמטי במידה שתצריך תשומת לב רבה כל כך. אורי אינו מתבטל, ולכן אפשר לתת לו אשראי. כתרומה צנועה לשיפור המצב, הפכתי את שרון טייט ואת מיה פארו לקצרמרים רגילים. דוד שי 05:53, 26 דצמ' 2004 (UTC)
לאחר מחשבה רבה, הייתי מעוניין לבקש שיערך דיון והצבעה בנושא. על הפרק עומדים נושאים כמו שיוויון בין החברים בויקיפדיה, וכן יישום הכללים שנכתבו בויקיפדיה ועמידה בהם. אני מצפה שמשתתפים רבים ככל האפשר יביעו דעתם בנושא. Arh 12:59, 27 דצמ' 2004 (UTC)

גרסה חדשה של MediaWiki[עריכת קוד מקור]

מהבוקר אנו עובדים עם גרסה 1.4 של MediaWiki (התוכנה שמשמשת את ויקיפדיה. יש בה חידושים חביבים ונקווה שרק מעט בעיות. דוד שי 04:13, 23 דצמ' 2004 (UTC)

האקספלורר שלי התעופף הבוקר פעמיים, ואני חושד שהוא רגיש לגרסה החדשה (מזימה של אנקרטה? (-:). האם עוד מישהו נתקל בבעיה זו? דוד שי 06:02, 23 דצמ' 2004 (UTC)
לא. פרט להדגשות מיוחדות, חצים ומעבר לראשי פרקים שכבר ראיתי, יש עוד משהו חדש? גילגמש 06:05, 23 דצמ' 2004 (UTC)
בכל דף עריכה אפשר לראות את התבניות שמופיעות בדף, אפשר ליצור גלריות של תמונות בעזרת תג < gallery > מיוחד, ויש עוד כמה. בויקי טסט ראיתי עוד כמה דברים, שמשום מה לא מופיעים כאן (מתחת לקטגוריה אמורה להופיע רשימת קטגוריות האם שלה, למשל). כנראה שהגרסה הזאת עדיין לא כוללת את כל הפיצ'רים. והדבר הכי נורא - החתימה שלי לא עובדת יותר! [[משתמש:Roybb95|רועי | שיחה |]] 14:11, 23 דצמ' 2004 (UTC)
האם גירסה חדשה כזאת אמורה להשפיע על עריכת הטקסט ובפרט על השילוב בין אנגלית ועברית ? אורי מוסנזון 06:37, 23 דצמ' 2004 (UTC)
היא לא אמורה ככל הידוע לי. למה היא עושה לך בעיות? גילגמש 06:43, 23 דצמ' 2004 (UTC)
בלי סוף בעיות. אני חושב שזה דבר ידוע. נסה לכתוב ++C שלא יראה כמו: C++ . נסה לכתוב תוכנית מחשב בערך שאתה כותב.
אורי מוסנזון 08:57, 23 דצמ' 2004 (UTC)
יפה לך החרצוף אורי D-: חשמלית 09:22, 23 דצמ' 2004 (UTC)
אה, באמת רציתי להציע למשתמשים לעצב להם חרצוף (עד עכשיו חשבתי על זה כאייקון). תשלחו לי תמונה שלכם ואני בזמני הפנוי (האמת, אין לי כמעט) אנסה לשרבט משהו ולשלוח חזרה. אולי יבוא יום ואוכל להביט במזנון במבט מרפרף ולקלוט מי הדמויות הפעילות. אורי מוסנזון 09:58, 23 דצמ' 2004 (UTC)
אני רואה רק חצי מהלוגו של ויקיפדיה למעלה לפינה ב Internet explorer. במוזילה הלוגו תקין.APH 08:05, 23 דצמ' 2004 (UTC)
גם אני רואה רק חצי מהלוגו, והאקספלורר קרס לי פעם אחת באתר. פרט לכך, נראה שהגרסא החדשה חביבה יותר, ונדמה לי שתגובות המערכת מהירות יותר. (אגב, בהודעת זכויות היוצרים למטה - בעמ' עריכת ערכים - יש קוד שבור של לינק לGNU_FDL) יובל מדר
תוקן ערן 19:30, 23 דצמ' 2004 (UTC)

באג חמור בשמירה במאגר הנתונים[עריכת קוד מקור]

לאחר שמירת ערך חדש או לאחר עריכה של ערך חדש, הערך נעלם זמנית בצורה מבהילה. משהו משובש כאן. דוד שי 17:34, 23 דצמ' 2004 (UTC)

באג בתקציר עריכה[עריכת קוד מקור]

בתקצירי עריכה - שניתן לראות בדפי 'גרסאות קודמות', וכן ב 'רשימת המעקב שלי' - בתחילת חלק מהם מופיע לינק, שצורתו ריבוע ריק, והוא מקשר למאמר הנידון באותו תקציר.

אני משתמש באינטרנט אקספלורר 5.5

מלח השמים 19:45, 23 דצמ' 2004 (UTC)

לאחר עיון בדלפק יעוץ, הבנתי שמדובר בחץ המקשר לפסקה שנערכה (ויקיפדיה:דלפק יעוץ#איך יוצרים חץ שמפנה לפסקה?). האם אתם רואים את זה בצורת חץ ? אם כן, למה אני רואה את זה כריבוע ריק ? מלח השמים 20:10, 23 דצמ' 2004 (UTC)
באמת לא הבנתי עד עכשיו מה פירוש החץ הזה שהופיע לי פתאום ברשימת המעקב. תודה על ההסבר. אולי כדאי להוסיף באיזה מקום ציבורי רשימה של התכונות הנוספות עבור כל הויקיפדים? זה לא היה קודם, נכון? (או שאני סנילית?) חשמלית 21:07, 23 דצמ' 2004 (UTC)
יצרתי את ויקיפדיה:מדיה-ויקי/גרסה 1.4, ובו כל השיפורים של גרסה זו. את הבאגים הנוספים יש לצרף לשם. למרבה השמחה, יש יותר שיפורים מאשר באגים. רועי | שיחה | 07:19, 24 דצמ' 2004 (UTC)

באג בכיוון מספרי IP[עריכת קוד מקור]

בעמוד השינויים האחרונים ניתן לראות שחלק מהמאמרים נערכו על ידי אלמונים המוכרים ככתובות IP. משום מה, כאשר ישנם מס' עורכים של אותו המאמר מס' הIP מתהפך (לדוגמא, 81.218.24.233 הופך ל233.81.218.24) ומתהפך חזרה כאשר "פותחים" את רשימת העריכות. (אני משתמש בIE 6 וב"רשימת שינויים אחרונים משופרת") יובל מדר

באגים נוספים יש להוסיף לויקיפדיה:מדיה-ויקי/גרסה 1.4 (כך יהיה קל יותר לעקוב אחריהם).
אתה הראשון שאני שומע שבאמת משתמש ברשימת השינויים המשופרת. בעיני לפחות, היא לא משפרת כלום - היא בסך הכל מכווצת ביחד שינויים לאותו דף. אבל לגופו של עניין - התהפכות כתובת ה-IP לא חשובה: כל עוד הקישור ל"שיחה" ול"חסום" מגיעים לאותו מקום, אין להתהפכות הכיוונים חשיבות. רועי שיחה 07:53, 25 דצמ' 2004 (UTC)

משוררים ומשורריים עבריים[עריכת קוד מקור]

אני שואל את השאלה הזו במזנון, גם כי שאלתי בדף השיחה ולא ממש קיבלתי תשובה מוסמכת, וגם כי זה נראה לי עניין עקרוני. במסגרת העבודה על קטגוריית המשוררים העבריים ראיתי שחלק מהם מקוטלגים רק כ"משוררים עבריים" וחלק גם כ"משוררים". העליתי עניין זה בדף שיחת הקטגוריה, ומשתמש:מלך הג'ונגל ענה לי שהנוהג הוא קטלוג כפול, גם למקצוע, וגם למקצוע+לאום. לאור הבהרה זו התחלתי לעבור על הרשימה ולבצע קטלוג כפול שכזה. בדרך קיבלתי הערה מ"אפולו 11" שכתב בדף השיחה שלי שאין צורך בקטלוג כפול, אבל לאחר בירור, גם הוא הסכים שזה הנוהג. אז התחלתי בעבודה. והנה, אני חוזר לכאן לאחר מספר ימים, ומגלה שהקטגוריה "משוררים" נמחקה מכל מיני משוררים עבריים שהוספתי אותה אליהם. זה די מעצבן, כי לאחר ש*שאלתי* מה המדיניות, זה קצת מעצבן שעולים על העבודה שעשיתי. לכן, לפני שאני ממשיך לעבוד על הקטגוריה, אני מבקש שנגיע לאיזושהי הכרעה: קטלוג כפול או לא? רונן א. קידר 07:58, 23 דצמ' 2004 (UTC)

ההחלטה בדבר הקטלוג הכפול התקבלה עוד מזמן. מי שמחק עשה זאת בשוגג. גילגמש 08:00, 23 דצמ' 2004 (UTC)
אוקיי, אז אני אשחזר לעריכה עם הקטלוג הכפול ואפנה למוחקים בשיחה כדי שלא אצטרך לשחזר שוב. נראה הוגן? רונן א. קידר 16:25, 23 דצמ' 2004 (UTC)

בוקר טוב, אליהו.

בכל פעם שאני יוצא לסיור קצר מחוץ לביתי אני מגלה חידושים מפתיעים עד תמוהים בויקיפדיה. אף אחד גם לא טורח לעדכן אותך בנעשה, כאילו שאפשר להתקיים בלעדיך. אני דורש לעדכן את כותבי הערכים בדבר שינויים קיצוניים הנעשים בערכים שחיברו. אין להפוך ערכים רהוטים לבליל של נוסחאות בלתי קריאות עד כדי הרס וחורבן. כדי להסביר על העקמומיות יש להשתמש בלשון בה דיבר שמואל הנביא אל שאול המלך, ולהזדקק לכל מיני משוואות במעט שבמעט. אם כל זאת אומר בן (מדעי) הטבע, מה יאמר על כך מי שלמד שירה של ימי הביניים?

וכמו כן, אני מבקש לשנות את ויליאם לו'יליאם כפי שיש לאיית, בן הטבע 09:51, 23 דצמ' 2004 (UTC)

בן הטבע, "כותבי הערכים" הם כולנו. אם אתה מתעניין בגורלם של ערכים שתרמת להם, עליך הנטל לעקוב אחר השינויים בהם. אם אתה יוצא לטיול קצר, ויקיפדיה תשנה פניה עד שתשוב, באופן בלתי-נמנע.
וכמו כן, אני מבקש להוסיף "abstract" קצר לפני כל נאום שלך, בו תיכתב תמצית דבריך בלשון נהירה לבני-אנוש ששעתם דוחקת. לצערי אני נאלץ לעתים לדלג על המגילות שאתה כותב משום שאפסה תקוותי לאתר בתוכן את כוונת המשורר בתמציתיות. ברי לי שיש כאן נבונים וזריזים ממני המצליחים במשימה זו, אך אני כשול כשלתי.
אייתלאדאר (שיחה) 10:42, 23 דצמ' 2004 (UTC)

החבר הטולקינאי, חיברתי למעלה מאלף ערכים. אם אתחיל עתה לבדוק אותם, אסיים רק בעוד שבועות אחדים. במקום לספר לך סיפור במלואו כתגובה לטענותיך, אתן לך את תקצירו.

באחת השנים הגשתי עבודה בלימודים. כעבור שבועיים נאמר לי שאם לא אקצר את גודלה בשני שליש אני אקבל ציון נכשל. סירבו לבדוק אותה באורך הנוכחי שלה.

חבל שאינני יכול לספר לך את הסיפור במלואו כי הוא מאד נחמד ומשעשע. בכל אופן את נקודת החוד אביא רק אז. כעת תיאלץ להמתין עם אי הידיעה בשל חוסר סבלנותך המשווע.

בכל אופן, אני מעלה על הכתב רק את מה שעולה ממוחי. המרצה שלי בביוכימיה אמרה לי שאם ירצו אי פעם להבין איך עובד המודל של מוח האדם, כי אז רצוי מאד שלא יחקרו את שלי, משום שלא יוכלו להגיע במחקר לשום מקום והם יתקעו בו לעולם. כל זאת בגלל שאלה מסובכת ששאלתי על תפקוד אנזים מסוים, וכל מה שהיה לה לומר: אני רוצה להבין איך הגעת לזה? איך מכל השאלות הקיימות בעולם אתה מוצא תמיד את השאלה הכי מסובכת ולא רק זאת, אלא שואל אותה בדרך מסובכת עוד יותר.

וכמו כן, אני מבקש לשנות את ויליאם לו'יליאם כפי שיש לאיית, בן הטבע 12:06, 23 דצמ' 2004 (UTC)

טוב, אני לא יכול להתאפק. הקטנתי את האותיות למינימום והגשתי את העבודה בצירוף זכוכית מגדלת. חוש ההומור המיוחד שלי (כדברי דוד שי) לא מצא חן וכלל וכלל בעיני מלמדיי והוכשלתי למורת רוחי. בן הטבע 12:17, 23 דצמ' 2004 (UTC)

D-: אהבתי את החושומור המיוחד.
ושוב קטונתי מלהבין מה לזה ולטענותיי דלעיל, אבל נניח לזה.
אשר לערכים הרבים שחיברת, לעניות דעתי זוהי מהות הכתיבה בויקיפדיה: שלח לחמך על פני המים. ואם בעל מאפִיה אתה, כבן הטבע, הרי שיקשה עליך למצאנו שוב. בכתבך כאן אתה סומך, בעצם, על כישרונם וכישוריהם של הויקיפדים הרבים (וכן ירבו עוד ועוד!) אשר בידיהם הפקדת את כתיבתך. ייתכן והם יערכו אותה עד לבלי-הכר, ייתכן וימחקו חלקים ממנה, ייתכן ויוסיפו לה דברים להם אתה מתנגד - ולך לא תהיה היכולת להטיל וטו או למנוע מעשים אלה, משום שזו אינה האנציקלופדיה של בן הטבע (ואני באמת ובתמים לא מתכוון כאן לעקוץ או לקנטר, אני בטוח שאנציקלופדיה כזו, בפרט בתחום הטבע, יכולה להיות דבר מרתק לו היה לך הזמן לכתוב אותה במלואה) - זו הויקיפדיה של כו-לם.
אייתלאדאר (שיחה) 12:23, 23 דצמ' 2004 (UTC)

צר לי, אך אינני מסכים עמך. לא מדובר פה בעלה קטן שנופל על פני המים הסוערים ונסחף עימם למקומות בלתי נודעים. ישנם פה חברים שמשגיחים היטב על הערכים, וכמו שכבר התבטאתי בעבר: הצלת ערך שווה לכתיבתו. בכל פעם שגילגמש מציל ערך שחיברתי, אני זוקף ערך לזכותו, או אם תרצה, אני רואה בו שותף מלא לחיבור הערך. דוד שי עושה גם זאת ומוסיף למלאכתו את בדיקת הערך מכל ההיבטים האפשריים שמצא לנכון לעשות. ישנם פה חברים שעושים עבודה קשה מאד בשמירת התוכן של ויקיפדיה ובלעדיהם היו ערכים שלמים הולכים לאיבוד. אף אחד לא מונע ממני ליטול ערך שחיברתי ולהעלות אותו במרשתת וכך אוכל להיות בטוח שאף אחד לא יפגע בתוכנו, אולם, פה אנו בונים אנציקלופדיה משותפת ולכל אחד קיים תפקיד באין רואים. יש מי שמחבר ערכים מפעם לפעם וביניהם הוא פועל למען קטלוג החומר ושמירתו. האמן לי, לא לשווא אני ממעיט בערך כתיבתי לעומת סידור התוכן בויקיפדיה. כשהקמנו את האנציקלופדיה הזו עסקתי כמה שעות בכל יום בסיווג התוכן ובעיבודו וזו היתה עבודה מפרכת למדי. מצאתי כי כתיבתי קלה הרבה יותר מאשר לשמש עורך על בסיס יומיומי. לאמיתו של דבר, חיבור הערכים שלי נעשה מתוך עצלות כדי לחמוק מעבודת העריכה, וכך לצאת ידי חובה מבלי שיחושו כי אני מועל מדי פעם בתפקידי. זו האמת והיא צריכה להיאמר בשילוב תודות לכל החברים היגעים שמבצעים מלאכה נהדרת בהיעדרי. ובכל זאת, לעיתים הם מפקששים, ולמרות הערכתי העצומה כלפיהם, אני תמיד דורש שלמות.

וכמו כן, אני מבקש לשנות את ויליאם לו'יליאם כפי שיש לאיית, בן הטבע 06:14, 24 דצמ' 2004 (UTC)

אינדוקס ויקיפדיה[עריכת קוד מקור]

לדעתי הגיעה העת לאנדקס את ויקיפדיה. לא רק שימוש בקטגוריות לפי נושאים ורשימות, אלא אינדקס אמיתי כמו בכל אנציקלופדיה. צריך ליצור קטגוריה לכל אות בשפה בעברית ולצרף אליה ערכים שמתחילים בשם הערך. כל אשר צריך לעשות הוא לצרף קטגוריה של אות לערך ותו לא. אני פשוט הולך לאיבוד בים המידע שנוצר ומוצא עצמי בודק ערכים לפי מאמר אקראי.

אנא, כדאי שנתחיל להשתלט על כך כבר מעתה לפני שיהיה מאוחר. אינדקס לאנציקלופדיה הוא דבר חיוני מעין כמוהו.

אין צורך להרהר לאיזו קטגוריה להכניס את הערך כי האות הפותחת את שם הערך היא הקובעת זאת.

אנא, כמי שמכיר את האנציקלופדיה הזו כשעוד היתה בגרסה ירודה ולא היה כתוב בה כלום, שמעו נא בקולי והתחילו בכך. לא דרוש מאמץ רב לאנדקס את ויקיפדיה.

אני מוכן לוותר הפעם הזו על ויליאם כדי שתיענה בקשתי. תודה, בן הטבע 11:47, 23 דצמ' 2004 (UTC)

קיים באופן אוטומטי מיוחד:Allpages שש"ז 11:53, 23 דצמ' 2004 (UTC)

צריך להבליט את זה בעמוד הראשי. גיליתי שזה קיים רק עכשיו, למרות שאני מסתובב פה כבר כמה חודשים טובים. גילגמש 11:55, 23 דצמ' 2004 (UTC)
הוספתי את זה לצד מפתח הרשימות והקטגוריות. אייתלאדאר (שיחה) 12:29, 23 דצמ' 2004 (UTC)

שני ישראל אהרוני - השף והזואלוג[עריכת קוד מקור]

בערך ישראל אהרוני יש התייחסות (וגם היא קצרה למדי) רק לשף בן זמננו, ללא התייחסות לישראל אהרוני, מראשוני הזואולוגים העבריים (ראו http://www1.snunit.k12.il/heb_journals/allon/135052.html)

מה דעתכם לפצל לישראל אהרוני (שף) וישראל אהרוני (זואולוג) ? האם כך עושים בויקיפדיה במקרה של שני אישים עם שם זהה ?

השאלה עד כמה מוכר אותו זואולוג. גילגמש 12:25, 23 דצמ' 2004 (UTC)
מוכר למדי, למי שקצת מתעניין בזואולוגיה. לעניות דעתי ההצעה לדף פירושונים ושני ערכים נוספים היא טובה, רק לא נוח לי עם הביטוי "שף" - האם אין מונח עברי? אייתלאדאר (שיחה) 12:30, 23 דצמ' 2004 (UTC)
השאלה היא גם לאיזה מובן יש יותר הפניות או שיש פחות או יותר שיוויון. "דפים המקושרים לכאן" מעידים שדוקא לזואולוג, אז אולי כדאי שזה יהיה הדף הראשי וממנו תהיה הפניה. אבל מצד שני ייתכן מאוד שרוב הקוראים יהיו מעוניינים בשץ בשף. אז אולי פה באמת צריך דף פירשונים. eman
הוא גם ש"ץ? איש אשכולות אמיתי, האהרוני הזה - גם שף, גם זואולוג וגם ש"ץ לעת מצוא! ;-) אייתלאדאר (שיחה)
אכן, אהרוני הוא זואולוג חשוב (וגם מראשוני החוקרים באוניברסיטה העברית בתחומו). אם אכן יתבצע הפיצול, אשמח לתרום כמה שורות עליו מתוך עבודת המאסטר שלי. רונן א. קידר 16:24, 23 דצמ' 2004 (UTC)
רונן, יצרתי את דף הפירושונים, עכשיו תורך. דוד שי 17:21, 23 דצמ' 2004 (UTC)
כדי שזה יהיה מוצלח ולא קצרצר, תן לי כמה ימים, וכיהיה לי זמן לנשום, תקבל את הערך שלך רונן א. קידר 07:08, 24 דצמ' 2004 (UTC)

מר אהרוני הוא חלוץ הזואולוגים העבריים בארץ ישראל. לפי מספר שנים יצא לאור במהדורה חדשה ספרו הקלאסי "זיכרונות זואולוג עברי" שחובה שימצא בכל בית יהודי לצדו של "מסע בארץ ישראל" מאת טריסטראם ועוד. מר אהרוני מאפשר לנו דרך כתיבתו להתבונן אל מראות הטבע הבתולי של ארצנו הנפלאה בטרם החריבו את נופיה הבולדוזרים והתעשייה המזהמת.

צר לי לומר, אך באנציקלופדיה קונבנציונאלית לא היה שום ערך אודות השף אהרוני וזה רק מראה עד כמה ויקיפדיה נעשתה רדודה. לעומת זאת, שום אנציקלופדיה לא יכולה להיות שלמה ללא ערך אודות הזואולוג העברי הראשון.

וכמו כן, אני מבקש לשנות את ויליאם לו'יליאם כפי שיש לאיית, בן הטבע 06:14, 24 דצמ' 2004 (UTC)

זה רק אני[עריכת קוד מקור]

או שרואים רק חצי לוגו בעמוד הראשי באקספלורר?

הזדמנות לעבור ל - firefox..
אורי מוסנזון 13:18, 23 דצמ' 2004 (UTC)
בפיירפוקס המצב יותר גרוע פה. רואים הפוך מקפים והתמונות יורדות בשורה ולא נמצאות בצד...
מוזר, אני משתמש בפיירפוקס 1.0 והכל פיקס. אורי מוסנזון 13:50, 23 דצמ' 2004 (UTC)
נשדרג וניראה...
גם אצלי. זה ברגע הראשון במקום, ואחרי שניה קופץ ימינה.
אבל לעומת השידרוק הקודם, אם זו תהיה הבעיה היחידה, אשרינו.
ואגב לומר "לעבור לפיירפוקס" זה לא פתרון. רוב קהל הקוראים בויקיפדיה, ובייחוד המזדמנים, מן הסתם משתמש באקספלורר. אם קהל הכותבים הכבדים רואה את הכל כמו שצריך, אבל הקורא האקראי לא, זה לא שווה כלום eman
בסקין הישן של ויקי התצוגה בסדר גמור. אגב, ראיתי שיש הבדלים בתגיות בין הסקינים. גרסאות קודמות למול היסטוריית הדף. --אפי ב. 14:52, 23 דצמ' 2004 (UTC)

לא צריכה להיות בעיה לתקן את זה - אצלי למשל (גם באקספלורר) הלוגו מוצג כמו שצריך כי החלפתי אותו לתמונה אחרת. כנראה שהבאג נוצר בגלל ששינו משהו ב-CSS של האתר, משהו שלא משתקף אצלי (כי יש לי CSS משל עצמי). אני בטוח שערן יוכל לסדר את זה. |רועי | שיחה ]] 15:09, 23 דצמ' 2004 (UTC)

תקציר למאמרים ארוכים[עריכת קוד מקור]

כולנו שמחים על ערכים ארוכים ואיכותיים שמוכנסים לויקיפדיה. עם זאת, "תפסת מרובה לא תפסת", ולעיתים מרוב מידע, הקורא המזדמן מתייאש מלהבין את התמונה הגדולה. הייתי מציע שלמאמרים ארוכים יהיה תקציר תמציתי שייתן את הנקודות החשובות, אולי אפילו במאמר נפרד. למשל דבש (תקציר) או יהדות קראית (תקציר) או אינקה (תקציר) או רעב תפוחי האדמה הגדול באירלנד (תקציר). לחילופין, אפשר לעשות בפתח הערך את התקציר. שש"ז 14:32, 23 דצמ' 2004 (UTC)

פתח הערך אמור להכיל את התקציר Radagaisus
מסכימה עם Radagaisus חד משמעית חשמלית 15:24, 23 דצמ' 2004 (UTC)
אני באותה דעה, אין צורך ביצירת עשרות ערכים (תקציר).
Ramiy 20:23, 23 דצמ' 2004 (UTC)
אפשר להתחיל לחשוב על פרוייקט התיקצור בתחילת ערכים ארוכים במיוחד. ישנם כמה ערכים שהתפתחו באופן כזה שקשה לקרוא אותם במהירות כמו למשל תורה ומדע שהפך להיות לערך די מסובך. יכול להיות שפרוייקט נוסף יהיה לתת בתחילת מאמרים ארוכים כאלו, פסקת תקציר למאמרים, שתתמצת את העסק בחמש שש שורות. ישנה אנציקלופדיה לא כל כך ידועה בכרך אחד עבה, "אנציקלופדיה כללית כרטא" שזהו יתרונה, ערכים מקוצרים שאפשר לקרוא במהירות ולקבל תמונה ראשונית. וכאן אנחנו יכולים להחזיק את החבל בשתי הקצוות. לכתוב ערכים מכובדים ועם זאת לתת תמצית שלהם, למי שממהר, מתעצל או סתם עיניו כואבות מקריאה במסך--אפי ב. 09:49, 24 דצמ' 2004 (UTC)
בזבוז זמן לשמו. במקום לכתוב ערכים, נתחיל לתמצת אותם? דרך הכתיבה הנכונה בויקיפדיה היא לתת סקירה קצרה של הערך בפסקה הראשונה, ורק אז להמשיך. לא צריך כל מיני מיזמים בשביל זה. מדובר בחלק רגיל מהערך שאי-המצאותו היא סתם פרט נוסף שיש לשפר בערך. כמו שאנחנו לא יוצאים במיזמי חלוקת ערכים לפסקאות, כך גם טעם לצאת במיזם כזה. רועי - שיחה 09:55, 24 דצמ' 2004 (UTC)
ממש לא בזבוז זמן! לדעתי זו דרך ראויה ונכונה לטפל במצב. הדרך של חלוקת מאמרים למאמרי משנה נראית לי פחות טובה, מאשר המוצע למעלה - פשוט לדאוג לכך שתהיה פיסקה ראשונה שתתמצת את הערך. נראה לי ששוה ליצור דף מיוחד שיכיל רשימה של הערכים הדורשים שינויי מסוג זה, עבור ויקיפדים שמוכנים לעשות את העבודה הזו. אני עצמי אתחיל לתת את דעתי לנושא תוך כדי קריאת ערכים, ואם אקרא ערך שהפיסקה הזו חסרה בו, או לא כתובה כראוי, אתקן את המצב כפי יכלתי. חשמלית 09:58, 26 דצמ' 2004 (UTC)
אני לא רואה את הסתירה בין מה שאת אומרת לבין מה שאני טוען. אני לא אומר שלא צריך לתקן, אני רק אומר שלא צריך לעשות מזה כזה רעש, ולצאת בכל מיני מיזמים. רועי שיחה 14:45, 26 דצמ' 2004 (UTC)
אפשר ליצור קטגוריה לתיקצור, וכל מי שחושב שיש ערך ששווה תיקצור יוסיף לו את הקטגוריה. ומי שרוצה בזמנו החופשי, יוסיף פסקה ראשונה "תקציר" שתהיה בת חמש שש שורות, כך גם הגולש העייף יוכל לקבל תמונת בזק על הערך. דבר שמקריאת ראשי פרקים לא ממש אפשרי. נסו לקרוא ערך כמו ירושלים באנציקלופדיה העברית ובאנציקלופדיה כרטא, ותרגישו את ההבדל.--אפי ב. 14:54, 26 דצמ' 2004 (UTC)
שוב רעיונות על איסוף דפים, בהנחה שמישהו ייקח על עצמו לטפל בהם? אני לא מבין את מקור האשליה, שאם ניצור רשימת ערכים בעייתיים מישהו יתייחס אליהם ויתחיל לשפץ אותם. כולנו יודעים מה קרה לתבנית השכתוב. לגופו של עניין - מי שנתקל בערך בלי תקציר, שיוסיף בראש המאמר פסקה פותחת כמו שצריך. כל הדיונים האלה במזנון לא משפרים את המצב, סתם מבזבזים את הזמן. רועי שיחה 16:38, 26 דצמ' 2004 (UTC)

לרועי, לא מבין את קוצר רוחך. למה לגדוע רעיונות בעודם באיבם ולמה לשלול רעיונות מראש? כנראה יש אנשים שהנושא מעניין אותם, כמו אותי, חשמלית וזעם. וגם אם זה לא יקרה כפי שאתה חושש, אז מה הסיפור? אותה קטגוריה כמו שנפתחה, יכולה להסגר. וזה חלק מהכיף כאן, ההתנסות שהולכת לכל מיני מקומות. ובכלל, צריך לדון לגופו של עניין, האם הרעיון טוב או לא. האם הוא יעזור לאנשים להיות נגישים למידע או לא. ומי יודע אולי יש אנשים שאוהבים לתקצר, אבל לא יודעים לשכתב?--אפי ב. 17:31, 26 דצמ' 2004 (UTC)

פתרון חלופי[עריכת קוד מקור]

אולי תחלקו מאמרים ממש ארוכים למספר מאמרי משנה כמו שעשו עם ההיסטוריה של אירלנד ותבנו תפריט למאמרי המשנה.

Ramiy 15:22, 24 דצמ' 2004 (UTC)

גם לטעמי זהו הפתרון המועדף. נדב 18:52, 24 דצמ' 2004 (UTC)

לדעתי לא צריך תקציר ולא חלוקה למאמרים קטנים. יש חלוקה לפסקאות, ככה שאם מישהו מתעניין נניח אך ורק בייצור הדבש, הוא יכול לראות בתוכן העניינים שיש פסקה המוקדשת לכך. חוצמזה, זה לא כ-ז-ה מאמר ארוך, כמה זמן לוקח לקרוא אותו? חצי שעה לקוראים איטיים? לדעתי זה סתם מסורבל להתחיל לחלק מאמרים ולתקצר מאמרים במאמרים נפרדים. 217.132.81.143 19:20, 24 דצמ' 2004 (UTC)

אני נגד פיצול גורף. המאמר על אירלנד פוצל כי הוא מקיף 1500 שנות היסטוריה, לא תמיד ניתן לפצל ערכים לתתי נושאים. גילגמש 10:56, 26 דצמ' 2004 (UTC)

ערכים מילוניים[עריכת קוד מקור]

האם יש לסמן ערכים מילוניים (בעלי שורה אחת ופחות, כדוגמאת הערך סחוס או רדיקלים חופשיים) כמועמדים למחיקה? יובל מדר

אם זו הגדרה מילונית, אז כן. אני ממליץ להעביר אותם (אם הם שווים משהו) לויקימילון, וכך לפחות לתרום למיזם-אחות. שים לב שלא כל ערך של שורה הוא הגדרה מילונית. נדב 19:27, 23 דצמ' 2004 (UTC)
השאלה היא האם הם בהכרח ערכים מילוניים, שאי אפשר לפתח אותם לערכים אנציקלופדיים. שתי הדוגמאות שהברת (בלי קשר למה שכתוב בהן עכשיו) אינן כאלה, לכן אלא אם כן מה שכתוב שם הוא כל כך גרוע שאי אפשר לסבול את קיומו ולו באופן זמני, לא צריך למחוק את זה. eman
אולי לא נמהר כל כך למחוק ערכים קצרים, יום יבוא ורופא יכנס לערך וירחיב אותו.
Ramiy 20:24, 23 דצמ' 2004 (UTC)
כאן הבעיה, לדעתי הסיכוי שיווצר הערך גדול יותר כאשר הערך אדום. כאשר הערך כחול אנשים רבים בכלל לא ישימו לב שיש מה להוסיף. (אלא אם ייכנסו לערך עצמו) יובל מדר
יש בזה משהו, ועכשיו נתת לי רעיון: אולי כדאי לפנות למתכנתי ויקיפדיה כך שלינקים לקצרמרים יהיו צבועים בצבע אחר מאשר לינקים לערכים "רגילים"? בטח ניתן לעשות דבר שכזה. גדי אלכסנדרוביץ' 12:52, 24 דצמ' 2004 (UTC)
רעיון מעולה. Amitayk 13:15, 24 דצמ' 2004 (UTC)
על פניו זה רעיון נחמד, אבל הוא מטעה (למי שלא קרא את הדיון הזה). בעיה נוספת שנובעת מהרעיון - שעורכים עתידיים יסירו את הודעת הקצרמר מהערכים שכתבו כדי שהוא לא יהיה אדום.
Ramiy 15:26, 24 דצמ' 2004 (UTC)
הכוונה היא שהוא יהיה צבוע בצבע "ביניים" (למשל, צהוב) כך שיהיה ברור שהוא קיים, אבל לא שקול לערך "רגיל", לכן אני לא חושב שזה מטעה במיוחד (ואנשים ילמדו מהר מאוד למה הכוונה, דומני). אני גם לא חושב שעורכים יסירו את הודעת הקצרמר שלהם רק בגלל המטרה המכובדת שציינת. גדי אלכסנדרוביץ' 16:28, 24 דצמ' 2004 (UTC)
רעיון טוב. יובל מדר
למי צריך לפנות, אם כך? (האם מדובר במתכנתים מקומיים, או שיש לפנות לאתר ויקי האמריקאי ולבקש שיוסיפו אפשרות זו בגרסא הבאה?) יובל מדר

שמות מינים בלטינית[עריכת קוד מקור]

שני מיזמי אחות - ויקימינים ווקישיתוף משתמשים בתבנית שמפנה אוטומטית לשמות לטינים של חיות בכל הויקיפדיות העיקריות, ביניהן זו שלנו. כדי שהעניין יעבוד, צריך ליצור הפניה משם לטיני לשם עברי. האם נראה לכם סביר? נדב 19:56, 24 דצמ' 2004 (UTC)

כן נראה לי סביר ואף נכון. אני מציע לפנות לבן טבע בענין חשוב זה. גילגמש 11:22, 25 דצמ' 2004 (UTC)
הגיוני ביותר, אני בעד מלך הג'ונגל 12:48, 25 דצמ' 2004 (UTC)


הערות בעניין פיסוק[עריכת קוד מקור]

בעבר הייתה מקובלת הדעה שכל משפט טפל יש להפרידו בפסיקים (כלומר כל משפט שמתחיל ב"ש", "היה טוב יותר, לפני שנולדתי. דיברתי עם האיש, ששאל לשלומי" וכו'). הנוהג השתנה, וכיום מקובל שיש להוסיף פסיק אחרי משפט טפל ולא לפניו, אלא אם הוא ארוך במיוחד. כן אין מפרידים בפסיק משפט טפל לוואי הבא לצמצם (כלומר: "הילד שאיתו דיברתי בשיעור היה בעל שיער ג'ינג'י". המשפט "שאיתו דיברתי בשיעור" בא לצמצם. לא מדובר בכל ילד, אלא באותו ילד בלבד. לעומת זאת:"חכמי ישראל, שתבונתם הייתה רבה, ידעו זאת בעבר". המשפט הטפל:"שתבונתם הייתה רבה" באה לספר על חכמי ישראל ולא לייחד קבוצה מסוימת בתוכם)

בכל מקרה הכללים בעניין פיסוק אינם מחייבים לחלוטין וישנו מקום לשיקול דעתו של הכותב ולרצונו.

קישור רלוונטי:http://hebrew-academy.huji.ac.il/decision5.html

שש"ז 21:24, 25 דצמ' 2004 (UTC)

יש התייחסות רחבה לכך בערך פסיק. דוד שי 03:33, 26 דצמ' 2004 (UTC)

הידרדרות בהתנהגותם של הויקיפדים[עריכת קוד מקור]

בשבוע האחרון נרשמה עלייה חדה במספר בלבולי המוח שמופנים אליי:

  • למה לא לשנות את דורסי יום לדורסים יומיים.
  • יש ערך של שתי שורות באנציקלופדיה העברית אודות אז'ן סי וכתוב שם שהוא רופא, אז מדוע שדווקא אתה ועוד אלפי מאמרים נרחבים במרשתת צודקים בטענתם שהוא לא היה רופא?
  • איך זה יכול להיות שכבש הבית הוא תת מין של כבש הבר (מופלון)?
  • למה הטיים מגזין הוא השם שכולם נתנו לטיים?

אני מבקש לחדול מכך לאלתר, משום שלכל אדם יש מידת סבלנות עד שהיא פוקעת ואז הוא מתקשה להישאר נחמד. אם בדעתכם לכתוב משהו אז תחברו ערך. אל תפנו אליי בכל פעם שנחים עליכם השעמום והבטלה.

אני אשמח להגיב רק להתייחסויות רציניות אודות הערכים שחיברתי או התיקונים שהוספתי, אולם די כבר לקטנוניות.

הערך אודות תולדות אירלנד הוא נפלא בעיניי. ההיסטוריה של הארץ הזו אינה כה מעניינת משום חוסר חשיבותה לנוכח אומות אחרות בסביבתה, אך הכתיבה מקיפה את מרבית קורותיה ולכן נהניתי מן הקריאה. את הערך אודות ימיה של אירלנד כל אחד שזמנו בידיו יכול לחבר, וזאת מבלי להמעיט חלילה בחשיבות סגנונו הבהיר של החבר אלמוג. ברם, כפי שהודעתי בצער לדורית בעבר, אפשר לחבר ערך אודות כבש מבלי להבין דבר, וכשזה קורה אז מתגלעים חיכוכים שונים בין הויקיפדים.

לחבר אביהו אין ידע, אף לא פחות, בעניין השמות המדעיים, למרות שלמידת הנושא פשוטה להפליא. פעם אחר פעם הוא פונה אליי בעניין ותוהה כיצד פרט של תת מין הוא בהכרח פרט של המין עצמו. לא עייפתי מפניותיו ולא נלאיתי להסביר את מהות העניין שוב ושוב, אך פניה תוקפנית אליי בנידון אינה מקובלת עליי כלל וכלל.

החבר אביהו שאני מוקיר עד מאד, חיבר ערכים נהדרים ועל כך יבורך, אולם רחוק היום שבו יוכל להציב אתגר על השכלתו של ביולוג רק משום פועלו באנציקלופדיה, כי דבר אלמנטארי כמו תת מין עדיין אינו מצליח להבין (רפאל לירז, שים לב לחרוז).

בסיכומו של דבר, כשאינכם מבינים דבר מה אשר ביצעתי, אתם רשאים לפנות אליי באופן מנומס כמו שנוהג לעשות גילגמש למשל. ההערות העוקצניות יקבלו מעתה תגובה בחזרה ודומה שאף אחד פה אינו סבור שיוכל להתחרות בכתיבתי המושחזת.

אני מודיע בזאת שאם לא תשנו את יחסכם כלפי חברים תמימים וחדשים וגם כלפי חברים ותיקים כמוני, תקבלו יחס דומה באופן מדויק. כשפנה אליי החבר דוד שי לשנות את יחסי הבלתי מלבב כלפי אחדים מאיתנו ולשלב בו מעט עדנה כי אז נעניתי לבקשתו ללא תמורה. האמנתי כי דברים ישתנו, חשבתי שמעשיו של חבר ותיק יעידו על תכונותיו, סברתי שלא יתנפלו על חבר חדש שטעה כמו להקת אריות על טרפה, אך נוכחתי לדעת ששגיתי, כי טיבו של האדם לא משתנה לנוכח השינויים החלים בסביבה, אלא קבוע בתוך עצמו וניזון מחושיו, שהינם לקויים במידה זו או אחרת אצל כל אחד ואחד.

אני מציע שכולם ילמדו דרך ארץ מהי כמו מחברים דוגמת גילגמש ויישמו זאת במהרה לפני שויקפידיה תהפוך לשדה קרב, גם שאני כבר אהיה שוב ביערות הפרא. אפשר לסלוח על חטאים, כי גם אני אשם בהם מדי פעם, אך אי אפשר למחול על גישה שלילית מיסודה.

את אביהו נתתי רק כדוגמה, אולם פנייתי מופנית אל כלל הקהילה, משום שגם בין חברים אחרים גיליתי מערכת יחסים קלוקלת עד כדי מיאוס. אל לנו להתייאש ויחדיו נוכל לשוב לדרך התקינה, ובלבד שנהרהר מעט מה אנו כותבים זה לזה בכל פעם מחדש.

וכמו כן, אני מבקש לשנות את דבריכם אל הזולת כפי שיש לעשות, בן הטבע 08:39, 26 דצמ' 2004 (UTC)

רע מאוד שבן הטבע קורא לפניות אליו בלבולי מוח. כל הפניות שהוזכרו היו פניות ענייניות, שמטרתן אחת: שיפור איכותה של ויקיפדיה. לא ראיתי בהן שמץ של עוקצנות. על פניות ענייניות יש לתת תשובה עניינית, ולא הרצאה צדקנית כמו זו שקיבלנו כאן. לנוכח תגובתו של בן הטבע, ייתכן שגם אביהו ישקול לאמץ את הכלל של אלמוג "עד כמה שבדקתי הוחלף שם הערך על ידי בן הטבע, ואני עשיתי לי כלל שלא להרהר אחר מעשיו". הרי בערך המקיף והמעמיק כבש הכניס בן הטבע שינויים בלי לתת כל הסבר למעשיו, בעוד שהנימוס מחייבו לתת הסבר. במקום לשחזר את הערך עד לקבלת הסבר, הסתפק אביהו בבקשת הסבר, אך מתברר שגם זה יותר מכפי שבן הטבע מסוגל לשאת. דוד שי 08:56, 26 דצמ' 2004 (UTC)

מה שפסול בעיניך טוב בעיניי. אני שמח תמיד להשיב לפניות הנעשות אליי, אך בתנאי שהן נעשות ברוח טובה ואינן נודניקיות. גם בחיים האמיתיים אני מתעב את הנודניקים למיניהם, ואין כוונתי לקשישה שעומדת לפניי בתור לדואר ושאלת אותי שאלה שאת התשובה עליה אינה מצליחה להבין. כוונתי לאותו נדנוד שנעשה במתכוון כדי להטריד את מנוחתו של האדם כמו זבוב מעצבן.

נתמזל מזלי שאני יכול להפריד בין נדנוד חד פעמי לבין נודניק אמיתי. מכאן שאין להסיק מכך שאביהו הוא נודניק או שהוא פורט לי על מיתרי העצבים וזאת משום שאני באמת מחבב את הברנש ובעיקר מעריך את עבודתו היפה בויקיפדיה. כוונתי היתה שיש ללמוד מגילגמש כיצד לנהוג בויקיפד. מלבד זאת אני אדיש לחלוטין לחרקים מעופפים. עשיתי עבודה רבת שנים עם הכולכית ולמדתי לאהוב יתושים, על אף שמיררו את חיי באמאזונאס.

בכל אופן, דבריי לא נאמרו כדי לפגוע בחבר זה או אחר, כי אני באמת מחבב את כולם כאן במידה זו אחרת, וכל מטרתי היא להתריע משום שנוכחתי כי הגישה קיימת בכל פינותיה של האנציקלופדיה.

וכמו כן, אני מבקש לשנות את ויליאם לו'יליאם כפי שיש לאיית, בן הטבע 09:32, 26 דצמ' 2004 (UTC)

מהפכת הויקיפדיה ועוד כמה ניבויים[עריכת קוד מקור]

ויקיפדיה היא אוסף של מידע כללי שהוא חופשי, חינמי ופתוח.

מידע כללי לעומת מידע מקורי[עריכת קוד מקור]

מידע מקורי הוא כל מאמר מדעי, יצירה ספרותית, עבודת דוקטורט בהיסטוריה וכדומה. זהו אך לגיטימי שמחברו של מידע מקורי ידרוש תשלום בעבור עבודתו. המידע הכללי מסתמך על מכלול המידע המקורי ומסכם אותו למען התפתחות התרבות. ריכוז המידע הכללי המפותח ביותר הוא האנציקלופדיה. מי שמחבר ספר ובו תחקיר על דמות בעולמנו רשאי להגן על זכויותיו כבעל תגלית. תפקידו של האנציקלופדיסט הוא ליטול את המידע החדש שנתגלה ולהוסיף אותו למאגר המידע הכללי לאחר שבדק אם הוא מבוסס על האמת ואינו דמיוני.

מידע כללי חינמי אל מול מידע כללי בתשלום[עריכת קוד מקור]

כאשר אנו משוטטים במרשתת אחר חיפוש מידע, אין זה משנה לנו כהוא זה היכן מופיע המידע, האם הציורים בתחתית הדף מוצאים חן בעינינו אם לאו. מענייננו רק שהמידע יהא זמין ואין זה משנה אם זאת יהיה בויקיפדיה או באתר של מעריב. אנציקלופדית YNET היא דוגמה למידע כללי בתשלום. אינני מאמין בלגיטימיות של מידע כללי בתשלום ולדעתי הוא יעבור מן העולם בדיוק כמו שנעלמו יוני הדואר. לשם כך אנו כאן.

מידע כללי חופשי לעומת מידע כללי מוגן[עריכת קוד מקור]

מידע כללי מוגן הוא שווה ערך לחיבור קורותיו של ראש הממשלה, אך במקום להעלותו בויקיפדיה אני מעלה אותו באתר אחר, פרטי לשם העניין. למידע מוגן יש זכויות יוצרים מבחינה משפטית לעומת זכויות מחברים מבחינה ויקיפדית אצלנו. למרבית האוכלוסייה אין הבדל בין השניים. הרי שום תלמיד לא יעתיק מאמר מויקיפדיה או מאתר מוגן ויגיש אותו כשיעורי בית. גם קשה להאמין שמישהו יאסוף את כל הערכים שחיברתי ויוציא אותם בספר כדי להרוויח כסף רב, כאשר כל המידע זמין בחינם במרשתת. ולא רק זאת, לפי דעתי עד סוף העשור, למידע הכללי המוגן ברשת לא יהיה עוד שום תוקף צרכני. לרובו המכריע של המידע בעברית במרשתת יהיה עותק בויקיפדיה. אין זאת אומרת שנקיף את כל המידע בפועלנו, אלא שאם יש נושא מסוים שדנו בו במרשתת, אזי הוא יופיע גם אצלנו. עד אז יכתבו אלפי מאמרים אודות רבין, קרי אלפי עותקים של אותו מידע, שהוא פחות או יותר אותו הדבר. כל אלה יצטרכו להתחרות ביניהם. כאשר ישנו ריכוז מידע מסוים במקום אחד, כמו בויקפדיה למשל, הוא ינצח בתחרות בהליכה. תוצאות מנועי החיפוש מראות על כך בבירור. זאת אומרת, שיהיה מידע מוגן אבל הוא יהיה זניח לחלוטין.

מידע כללי פתוח לעומת מידע כללי נעול[עריכת קוד מקור]

תוכנת ויקי מאפשרת להוסיף מידע לערך כתוב ולערוך אותו מחדש בכל רגע נתון. התוכנה זמינה לכל מי שנכנס לאתר של ויקיפדיה ומבקש לערוך שינויים. אם למשל חיברתי ערך אודות פרח הלוטוס ויצאתי לסוף שבוע בדירה של השכנה מהקומה השניה, כי אז החמצתי ידיעה חדשותית שנתגלה פרח לוטוס שיש לו כנפיים והוא עף באוויר. משום שלא הגיעה הידיעה החדשותית אליי כי אז לא אוכל לעדכן את הערך שחיברתי. כשפרס יהיה ממלא מקום ראש הממשלה הרי ישנה אפשרות לעדכן זאת מיד בערך אודותיו על ידי כל משתמש. מידע פתוח לכול אינו מסתכם בכך שכול אחד יכול לערוך אותו, אלא גם שישנה קהילה מאחורי כל ערך שעוקבת אחר המתרחש. בלתי אפשרי שמחר יגלו חיים במאדים מבלי שמישהו יעדכן זאת מיד. היתה הבוקר רעידת אדמה חזקה במזרח אסיה וכבר המידע אודותיה יופיע באנציקלופדיה שלנו. ככל שקהילת ויקיפדיה תגדל, היקף המידע שנוכל לכסות יהא אדיר.

זוהי המהפכה הויקיפדית, שהיא בעצם מהפכת המידע. נתמזל מזלנו, חברים, להיות שותפים במהפכה של ממש עם מיליוני אנשים בעולם. למרות כל המלחמות והצרות, רוח האדם היא כבירה והיא תנצח בסופו של דבר. יש רגעים שאפשר להיות גאים שאנו בני אנוש.

וכמו כן, אני מבקש לשנות את ויליאם לו'יליאם כפי שיש לאיית, בן הטבע 09:12, 26 דצמ' 2004 (UTC)

לינקים לאתר חב"ד[עריכת קוד מקור]

הועבר לשיחת ויקיפדיה:קישורים חיצוניים#לינקים לאתר חב"ד. טרול רפאים 17:55, 1 אוקטובר 2005 (UTC)

צפיה בגרסאות קודמות[עריכת קוד מקור]

לא ברורה לי השיטה החדשה של צפיה בגרסאות קודמות. אני לא רואה מה היה קודם ומה חדש. קודם ראו בבירור בירוק וצהוב את ההבדלים. עכשיו יש "גרסה קודמת" ו"גרסה חדשה" וקשה להבין מה שונה ביניהן.

Dudutal 15:37, 26 דצמ' 2004 (UTC)

אני רואה גם עכשיו את ההבדלים בירוק ובצהוב (כך ראיתי את הודעתך). דוד שי 15:38, 26 דצמ' 2004 (UTC)
דבר לא השתנה בשיטת הצפייה בגרסאות הקודמות. כאשר אתה לוחץ על "הבדל" בדף השינויים האחרונים, או על "השווה גרסאות שנבחרו" בדף הגרסאות הקודמות, עדיין תקבל את אותה טבלת השוואה. הקישורים "גרסה קודמת", "גרסה חדשה" ו"צפה בגרסה נוכחית" מופיעים רק כאשר אתה בוחר בגרסה הישנה עצמה, לא בהשוואת הגרסאות. רועי שיחה 16:13, 26 דצמ' 2004 (UTC)

קיצורי דרך[עריכת קוד מקור]

ראיתי בויקי האנגלית שיש דפי קיצורי דרך לדפי ויקיפדיה Wikipedia:WP שמתחילים בקידומת WP, היש מניעה כלשהי, שיהיו דפים כאלו אצלנו בקידומת "ופ" כך למשל "ויקפדיה: איך לערוך טבלאות" יוכל להיות "ופ:עט" (שזה קיצור של עריכת טבלאות). --אפי ב. 19:05, 27 דצמ' 2004 (UTC)

התנגדות.
  1. באנגלית הקיצורים מאוד מתאימים, היות והם לא דומים למילים אמיתיות. אתה לא יכול להשוות את הבלבול שנוצר ב"ופ:עט" לעומת "WP:VP".
  2. אני חושש שמדובר בטרחה מיותרת - חבל על המאמץ, אם אנחנו מסתדרים גם ככה.
  3. כמות דפי ה"ויקיפדיה:" של האנגלים גדולה פי כמה משלנו, ואצלם באמת קשה, אבל פה אין בעיה. אני לא רואה את התועלת שתצמח מזה.
בקיצור: שינויים גדולים כאלה צריך לעשות רק כשיש סיבה טובה וצורך אמיתי בשטח. זה לא המצב.
רועי שיחה 19:33, 27 דצמ' 2004 (UTC)
מסתדרים השאלה מי ואיך? כל פעם אני מנווט לעמוד הראשי, על מנת להגיע למזנון במקום לכתוב ופ:מ או לדלפק במקום לכתוב ופ:ד. (הקיצור אפילו יכול להיות רק ו:מ למזנון.) ובכלל מדוע לא לנסות, ולבדוק האם הדבר מועיל? הקיצורים ישמשו את מי שירצה ומי שיהיה לו תועלת בכך. איזה הפסד כבר יכול להיות לנו, אם נעשה חמישה עשרה קיצורים ולמי זה יכול להזיק. במקרה הגרוע ביותר נמחק אותם ובא לציון גואל. ובזמן שטרחתי להתווכח איתך על כך, יכולתי כבר ליצור אותם. --אפי ב. 21:43, 27 דצמ' 2004 (UTC)

לא תעשה לך קצרמר פרק ב'[עריכת קוד מקור]

הדיון הסתיים אפשר לראות את הדיון בויקיפדיה:מזנון/לא תעשה לך קצרמר גילגמש 23:03, 28 דצמ' 2004 (UTC)