ויקיפדיה:מיזמי ויקיפדיה/יהדות אתיופיה/שיתופי פעולה

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
ברוך השם אלוהי ישראל
ברוך השם אלוהי ישראל
תרבות | ספרות | ניגונים | חולין | אישים | תולדות הקהילה | תולדות אתיופיה | עלייה
בית לאברהם | שיתופי פעולה | מקורות | מעבדה | טיוטות | איך לכתוב?
חידון ביתא ישראל על שם יעקב גטה ז"ל
פורטל ביתא ישראל

מיזם ביתא ישראל נשען על יכולות הכתיבה של ציבור הקוראות והקוראים. כמעט כל הערכים במיזם נוצרו על ידי בני ביתא ישראל בזמנם החופשי. בדף זה מתועד שיתוף הפעולה בין ויקיפדיה לארגונים ולאנשים המתמחים במורשת ביתא ישראל. בדף השיחה ניתן להציע כיצד ארגונך יכול לשתף פעולה עם ויקיפדיה. נקדם בברכה ניסיונות לשלב את הכתיבה כאן בהוראה בבתי הספר ובהוראה אקדמית.

אודות ויקיפדיה[עריכת קוד מקור]

ויקיפדיה היא מיזם רב לשוני לחיבור אנציקלופדיה שיתופית, חופשית ומהימנה, שאותה כולם יכולים לערוך. כעת יש בוויקיפדיה העברית 353,499 ערכים, בהם מאות ערכים על אתיופיה ועשרות ערכים על ביתא ישראל.

רישיון חופשי[עריכת קוד מקור]

כל תרומה שלך לוויקיפדיה מפורסמת תחת הרישיון לשימוש חופשי במסמכים של גנו, השומר על זכויות היוצרים שלך ומגדיר את התנאים לציטוט עבודתך. אם אינך רוצה שעבודתך תהיה זמינה לעריכה על ידי אחרים, שתופץ לעיני כל ושאחרים יוכלו להעתיק ממנה בציון המקור - אין לפרסם אותה פה. אפשר לעיין בנוסח הרשיון לפרטים נוספים.

כתיבה על עצמך[עריכת קוד מקור]

ניתן לכתוב בוויקיפדיה על כל נושא העולה על רוחך, אף כי כתיבה לא אנציקלופדית תימחק. במסגרת מיזם ביתא ישראל, אנו ממליצים לא לכתוב על עצמך ועל פעילותך. זאת ממספר סיבות:

אם מצאת עדות חשובה שכדאי לאזכר בוויקיפדיה, נשמח לקבל קישור לעדות כאן או בדף השיחה של הערך לו מתאימה העדות.

כיוצא מן הכלל המעיד על הכלל ניתן לציין את הערך הסביר על עמותת טנא בריאות, המבוסס על תרומות של נציגת העמותה. בזמן שהוקדש לשיפור הערך ניתן היה לכתוב עוד על טומאה וטהרה בקהילת ביתא ישראל, על ספר תאזזה שנבת או על מחנה אום ראקובה.

אגודה ישראלית למען יהודי אתיופיה[עריכת קוד מקור]


שגיאות פרמטריות בתבנית:להשלים

פרמטרי חובה [ נושא ] חסרים

מדריך אנשים ישראל[עריכת קוד מקור]

מדריך אנשים ישראל הוקם ביוזמת פרופסור עוז אלמוג וד"ר תמר אלמוג כשירות ללא תשלום לציבור הרחב. מטרת המדריך לספק מידע מקיף ועדכני על החברה הישראלית, על שלל המגזרים וסיגנונות החיים המרכיבים אותה. המדריך ומיזם ביתא ישראל חולקים ביניהם כותבות וכותבים, חומרי גלם, מאמרים וקישורים. אם ברצונך לפרסם מחקר מקורי על קהילת ביתא ישראל, או מאמר המוגן בזכויות יוצרים, נשמח לצטט אותו בערכים המתאימים בוויקיפדיה, לאחר שיתפרסם במדריך אנשים ישראל או בכל במה מכובדת אחרת.

ניתן ליצור קשר עם כותבי המדריך ישירות או להשאיר הודעה עבורם בבית לאברהם. ניתן לשתף פעולה עם כותבי המדריך גם בנושאים שאינם קשורים למיזם ביתא ישראל, כמבואר בקול הקורא מטעמם.

נחלת יהודה[עריכת קוד מקור]

כפר הנוער נחלת יהודה מארח את ספריית ההשאלה של מיזם ביתא ישראל. תלמידי החטיבה העליונה שותפים לכתיבת ערכים על מורשת יהדות אתיופיה, יהדות תימן ותפוצות נוספות, בברכת ד"ר חזי יוסף, מנהל הכפר.

אתר ביתא ישראל[עריכת קוד מקור]

אתר ביתא ישראל הוקם בהתנדבות ע"י צעירים אתיופים וישראלים למען הקהילה.

פורטל יופי[עריכת קוד מקור]


שגיאות פרמטריות בתבנית:להשלים

פרמטרי חובה [ נושא ] חסרים

משה בר-יודא[עריכת קוד מקור]

משה בר-יודא הוא אדם מופלא המסייע ליהודי אתיופיה משנת 1957. משה הסכים להתראיין לוויקיפדיה ויכול להעיד על הכפרים היהודיים בצפון אתיופיה אליהם הגיע בשנות החמישים. בחלק מהכפרים הוא היה בהיר-העור הראשון, קל וחומר היהודי בהיר-העור הראשון, שהצליח להגיע אליהם. תוכלו ללמוד עוד על האיש מראיון מקיף זה למוסף הארץ.

אם ברצונך לסייע בריאיון עם מר בר-יודא, אנא פנה/פני לליאור

שלמה ישראלי[עריכת קוד מקור]


שגיאות פרמטריות בתבנית:להשלים

פרמטרי חובה [ נושא ] חסרים