זאב הים (סרט, 1941)

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
זאב הים
The Sea Wolf
כרזת הסרט
כרזת הסרט
כרזת הסרט
מבוסס על זאב הים של ג'ק לונדון
בימוי מייקל קורטיז
הופק בידי האל ואליס
תסריט רוברט רוסן
עריכה ג'ורג' אמי
שחקנים ראשיים אדוארד ג'י רובינסון
אידה לופינו
ג'ון גרפילד
מוזיקה אריך וולפגנג קורנגולד
צילום סול פוליטו
מדינה ארצות הבריתארצות הברית ארצות הברית
חברת הפקה האחים וורנר, Warner Bros. First National עריכת הנתון בוויקינתונים
חברה מפיצה האחים וורנר
שיטת הפצה וידאו על פי דרישה עריכת הנתון בוויקינתונים
הקרנת בכורה 21 במרץ 1941
משך הקרנה 86 דקות
שפת הסרט אנגלית
סוגה סרט דרמה, סרט מבוסס יצירה ספרותית עריכת הנתון בוויקינתונים
תקציב 1,013,217 דולר
הכנסות 1,881,000 דולר
דף הסרט ב־IMDb
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

זאב היםאנגלית: The Sea Wolf) הוא סרט הרפתקאות ודרמה אמריקאי משנת 1941 בבימויו של מייקל קורטיז, עם אדוארד ג'י רובינסון, אידה לופינו וג'יימס גרפילד בתפקידים הראשיים.

התסריט של רוברט רוסן מבוסס על הרומן זאב הים של ג'ק לונדון (1904). עיבודים נוספים לקולנוע הופקו ב-1913, 1920 1926, 1930 ו-1993 (סרט טלוויזיה).

הסרט היה מועמד לפרס אוסקר לאפקטים הטובים ביותר.

תקציר העלילה[עריכת קוד מקור | עריכה]

על סיפון המעבורת "מרטינז" במפרץ סן פרנסיסקו נמצאים הסופר המפרי ון ויידן (אלכסנדר נוקס) והאסירה הנמלטת רות ברוסטר (אידה לופינו). אנייה גדולה מתנגשת במעבורת בערפל כבד והיא טובעת. ון ויידן וברוסטר מצליחים להינצל ומועלים לספינה בשם "Ghost" (רוח רפאים).

קברניט הספינה הוא אדם קשוח בשם לארסן (אדוארד ג'י רובינסון) המכונה "הזאב" בגלל התנהגותו האכזרית. בין המלחים נמצא אסיר נמלט נוסף בשם ג'ורג' ליץ' (ג'ורג' גרפילד). לארסן ממנה את ון ויידן לעוזר של טבח הספינה "קוקי" (בארי פיצג'רלד) שמשמש גם במרגל ומלשין של לארסן. ון ויידן כותב הערות על לארסן וקוקי מעביר אותן אליו. לארסן מתעמת עם ויידן ומסביר לו את השקפת עולמו שכל מי שאכזר שורד, לפי ניטשה.

רופא הספינה, לואיס פרסקוט (ג'ין לוקהרט) הוא שתיין כבד ולארסן והמלחים מזלזלים בו. רות זקוקה לעירוי דם וליץ' מסכים לתרום מדמו. הרופא מבצע את עירוי ומציל את רות אך לארסן והמלחים ממשיכים לזלזל בו. הוא עולה לראש התורן ומכריז כי הספינה אינה עוסקת בציד לווייתנים וכי לארסן מסרב לעלות לחוף מחשש לפגוש באחיו הספן המכונה "מוות" לארסן שרוצה לחסל אותו. לאחר מכן מתאבד הרופא בקפיצה לים.

ליץ' מארגן מרד מלחים והם משליכים את לארסן לים אך הוא מצליח לעלות משם לספינה. הוא אוסף את כולם ומגלה להם שהוא יודע מי היו המורדים אבל הוא לא ינקוט נגדם באמצעים לעומת זאת הוא מגלה כי "קוקי" הוא המודיע שלו שמסר את השמות. המלחים מתנפלים על הטבח זורקים אותו לים והוא נגרר אחרי הספינה שהוא קשור בחבל. הם מעלים אותו רק לאחר שכריש נגס ברגלו.

לארסן לוקה בהתקפים של כאבי ראש מלווים באיבוד זמני של הראייה. ון ויידן, רות, ליץ' והמלח ג'ונסון (סטנלי רידג') מנצלים זאת ובורחים בסירה. להפתעתם הם מגדלים שלארסן מילא את חביות היין בחומץ. אין להם מספיק מים וג'ונסון נעלם בים.

בינתיים מגלה אחיו של לארסן את ה"גוסט" ומפגיז אותה. לארסן כעת עיוור לחלוטין. הספינה מצליחה להתחמק בערפל אך מתחילה לשקוע. המלחים מנצלים זאת ובורחים בסירות.

ליץ' מחליט לחזור לספינה להצטיידות. בספינה אורב לו לארסן וכולא אותו במחסן. ון ויידן עולה על הספינה, מתעמת עם לארסן העיוור ומשכנע אותו לתת את המפתח לא לפני שלארסן העיוור יורה בו ופוצע אותו אנושות. ון ויידן נותן את המפתח לרות והיא משחררת את ליץ'. שניהם ממשיכים לשוט בסירה ומבחינים חוף.

ה"גוסט" שוקעת עם לארסן וון וויידן בתוכה.

צוות השחקנים[עריכת קוד מקור | עריכה]

שם השחקן/ית שם הדמות הערות
אדוארד ג'י רובינסון וולף לארסן רב חובל
אידה לופינו רות ברוסטר זמר
ג'ון גרפילד ג'ורג' ליץ' מלח
אלכסנדר נוקס המפרי ון ויידן סופר
בארי פיצג'רלד קוקי מלח
ג'ין לוקהרט לואיס פרסקוט רופא האנייה
סטנלי רידג' ג'ונסון מלח

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]