זהבה פדנס

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
זהבה פדנס
זהבה פדנס, 2019
זהבה פדנס, 2019
לידה 12 בדצמבר 1954 (בת 69)
קריית אתא, ישראל עריכת הנתון בוויקינתונים
לאום ישראלית
תחום יצירה ריקוד
פרסים והוקרה המקום השלישי בגוט טאלנט ישראל
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

זהבה פדנס (נולדה ב-12 בדצמבר 1954) היא רקדנית וכוריאוגרפית ישראלית, זוכת המקום השלישי בגוט טאלנט ישראל.

ביוגרפיה[עריכת קוד מקור | עריכה]

זהבה פדנס נולדה וגדלה בקריית אתא. פדנס היא רקדנית, עובדת סוציאלית בהכשרתה, וגרפולוגית. נכת פוליו מגיל שנה וחצי[1].

למדה בבית הספר התיכון "רוגוזין" בקריית אתא. לאחר סיום לימודי התיכון, שימשה אזרחית עובדת צה"ל בבית הספר הטכני של חיל האוויר בחיפה.

פדנס בעלת תואר ראשון בעבודה סוציאלית, ובוגרת לימודי תרפיה באמנות באוניברסיטת חיפה. למדה גרפולוגיה במכללה למינהל בחיפה ובבית הספר של אילון בן יוסף.

פדנס היא עובדת סוציאלית בהכשרתה ועבדה במקצוע במשך שנים רבות. במסגרת תפקידה עבדה בתחום בריאות הנפש ושיקום עם אוכלוסיות שונות: נוער במצוקה, משפחות בסיכון, אנשים אשר נדרשו לשרותי משרד הרווחה ועוד. פדנס הייתה נציגת ציבור בוועדות ערר במשרד הרווחה, ועבדה בעמותות לאימוץ ילדים מחו"ל.

במהלך חייה עסקה בספורט תחרותי ובין היתר שיחקה טניס שולחן, כדורסל, טניס שדה והשתתפה בתחרויות שונות בארץ ובעולם. בתחום טניס שדה דורגה שנייה בישראל ונשלחה על ידי התאחדות הספורט להשתתף בטורנירים שונים ברחבי העולם: אוסטרליה, אירופה, ארצות הברית ועוד.

ריקוד[עריכת קוד מקור | עריכה]

כשהייתה פדנס בת 48 החליטה לחבור לאורן בראיר, רקדן וכוריאוגרף, שגדל להורים נכים כתוצאה מפוליו בילדות. ביחד יצרו את הצמד "רק לגעת", המשלב אלמנטים שונים ממחול מודרני. בראיר הוא גם מורה לריקוד ולימד את פדנס טכניקות שונות.

פדנס השתתפה כרקדנית ולמדה בקרקס הישראלי סנדסיאל, מרכז תרבות בינלאומי לתיאטרון מחול וקרקס מודרני בפארק יקום. כמו כן למדה בוטו (סגנון מחול יפני) בסטודיו של תמר בורר, למדה מחול משולב בסטודיו של להקת ורטיגו בנתיב הל"ה, למדה בתיאטרון עכו במסגרת פרויקט "דיוקן האמן היוצר"[2], והעלתה במסגרת זו את היצירה "גרוטאה" (יצירה המשלבת תנועה עם טקסט, ומיועדת לתלמידי חטיבות ביניים ותיכון במסגרת סל תרבות ארצי של משרד החינוך). היצירה גרוטאה הועלתה בשנת 2019 במסגרת פסטיבל אינטימדאנס ICON של תיאטרון תמונע[3].

פדנס מתגוררת בחיפה, אמא לשניים וסבתא לשישה נכדים.

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

ויקישיתוף מדיה וקבצים בנושא זהבה פדנס בוויקישיתוף

הערות שוליים[עריכת קוד מקור | עריכה]

  1. ^ 'אצלי אין תירוצים': משותקת פוליו רוקדת על הבמה, באתר ynet, 9 במרץ 2011
  2. ^ ראשי, באתר www.smadaryaaron.com
  3. ^ פסטיבל אינטימדנס ICON, באתר www.tmu-na.org.il(הקישור אינו פעיל)