חדרי הבית

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
חדרי הבית
כרזת הסרט
כרזת הסרט
כרזת הסרט
בימוי איתן גרין
הופק בידי יולי אוגוסט הפקות
תסריט איתן גרין
עריכה ערה לפיד
שחקנים ראשיים יובל סגל
עידו זייד
אסנת פישמן
דני שטג
מוזיקה יוני רכטר
צילום שי גולדמן
מדינה ישראלישראל ישראל
הקרנת בכורה 2016
משך הקרנה 109 דקות
שפת הסרט עברית
דף הסרט ב־IMDb

חדרי הביתאנגלית: Indoors) סרט דרמה ישראלי משנת 2016 בבימויו של איתן גרין, עם יובל סגל, עידו זייד, אסנת פישמן ודני שטג בתפקידים הראשיים.

זה סרטו היחיד של עידו זייד (בנו של השחקן גל זייד) המשחק בתפקיד ראשי כנער מתבגר.

העלילה היא על קבלן בניין ירושלמי המעביר את משפחתו לבית מפואר יותר ומסתבך בהתרסקות כלכלית. האיום הכלכלי מקרב בין בני המשפחה הנחלצים לעזרתו.

איתן גרין היה מועמד לפרס אופיר על התסריט, 2016.

תקציר העלילה[עריכת קוד מקור | עריכה]

אברהם נאווי (יובל סגל) גר עם אשתו דסי (אסנת פישמן) ובנו המתבגר דורון (עידו זייד) בדירה חדשה ומרווחת בירושלים לשם עברו לאחריו שהשקיע בה את כל חסכונותיו. דורון הוא בן 14 ושחקן בנבחרת הכדורסל של בית הספר שמאמן המורה לספורט והיסטוריה, דולברג (אריה צ'רנר). דולברג הוא מורה קשוח ונוזף כל הזמן בדורון על משחקו. הוא מטיל עליו לכתוב עבודה על בוכנוואלד.

אברהם הוא קבלן בניין ועסקיו הולכים ומתמוטטים בגלל ניהול כושל ובגלל תאונת עבודה שמשביתה פרויקט בנייה גדול. כדי להמשיך בעבודה הוא פונה לבנק, אבל המנהל גדעון (יפתח קמינר) מסרב לתת לו הלוואה ומציע שימכור את דירתו. אברהם מסרב למכור את דירתו ופונה לשוק האפור אבל גם שם הוא מתקשה להחזיר את ההלוואה עם הריבית הרצינית ואיש השוק האפור (שמואל כהן) מכריח אותו למסור את מכוניתו ומאיים עליו ועל משפחתו. גם ידידו הקבלן יפתח (דן תורג'מן) מסרב לעזור לו.

יחסיו עם דסי רופפים, והיא שעובדת כאחות ב"שערי צדק" נוסעת עם משלחת רפואית לרומניה בעיקר כדי להינתק קצת ממנו. מי שתומך בו בעיקר נפשית הוא גיסו שמואל (דני שטג). כשהנושים מאיימים עליו ועל דורון וממתינים לו למטה, הוא בורח עם דורון לבית משפחתו של שמוליק שם מארחות אותו אשתו אורנה (שרון שטרק) החוזרת בתשובה ושלושת בנותיהם.

אברהם חייב לסוחר חומרי הבניין לויקו (יעקב זדה דניאל) 40.000 ש"ח. לויקו מתעמת אתו אך שמואל מתערב ומכה אותו. לויקו מקלל ומבטיח לחזור עם חברים. אברהם מודיע על המצב לדסי והיא כועסת עליו מאוד אבל לבסוף מחליטה לחזור ארצה ולהתאכסן אצל אחיה.

דורון מודע לכל הצרות של אביו וזה משפיע על משחקו בכדורסל תחת דולברג הקפדן עד שברגע אחד הוא מתפרץ בבכי ודולברג מבין את המצב ומתרכך. דסי אינה רוצה להישאר אצל אחיה והולכת עם דורון לראות דירה שמיועדת להשכרה ומסתבר שזו דירתו הצנועה של דולברג.

מנהל העבודה סלים (ג'מיל ח'ורי) מציע לאברהם לעבוד אצלו ולשלם לאט את חובותיו. הפועל הפצוע תאופיק (מג'ד ביטאר) צועק על אברהם שאין לו מה לאכול.

אברהם נשבר, חוזר לדירת המשפחה ולוקח כמות גדולה של כדורים במטרה להתאבד. דורון מוצא אותו, גורם לו להקיא ודסי מזעיקה מד"א אך אברהם מתאושש ומסרב להתפנות לבית החולים.

למחרת הוא עולה לגג ומנסה לחתוך את הרשת מעל המעקה כדי להתאבד. ברגע זה מגיע לויקו עם שני עוזרים כדי לגבות את החוב. לויקו מודע לעובדה שאברהם ניסה פעמיים להתאבד, מתרכך ומסביר לו את חשיבות החיים.

הסרט מסתיים ללא פתרון לבעייתו של אברהם.

צוות השחקנים[עריכת קוד מקור | עריכה]

שם השחקן/ית שם הדמות הערות
יובל סגל אברהם נאווי קבלן בניין
אסנת פישמן דסי נאווי אשתו של אברמם
עידו זייד דורון נאווי בנון של אברהם
דני שטג שמואל נחמיאס גיסו של אברהם
אריה צ'רנר דולברג מורה לספורט והיסטוריה
שרון שטרק אורנה נחמיאס גיסתו של אברהם
ג'מיל ח'ורי סלים פועל בניין
מג'ד ביטאר תאופיק פועל בניין
דן תורג'מן יפתח קבלן
יעקב זדה דניאל לויקו סוחר חומרי בניין
שמואל כהן איש השוק האפור
יפתח קמינר גדעון מנהל סניף בנק

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]