חיקוי לחיים

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
חיקוי לחיים
Imitation of Life
כרזת הסרט חיקוי לחיים
כרזת הסרט חיקוי לחיים
מבוסס על חיקוי לחיים עריכת הנתון בוויקינתונים
בימוי דאגלס סירק עריכת הנתון בוויקינתונים
הופק בידי רוס האנטר עריכת הנתון בוויקינתונים
תסריט ספר:
פאני הרסט
תסריט:
אלן סקוט, אליאונור גריפין
עריכה מילטון קארות' עריכת הנתון בוויקינתונים
שחקנים ראשיים לנה טרנר
חואניטה מור
סוזן קוהנר
סנדרה די
ג'ון גאווין
מוזיקה פרנק סקינר, סמואל פיין, הנרי מנציני
צילום ראסל מטי עריכת הנתון בוויקינתונים
מדינה ארצות הברית עריכת הנתון בוויקינתונים
חברת הפקה סרטי יוניברסל עריכת הנתון בוויקינתונים
חברה מפיצה סרטי יוניברסל, נטפליקס עריכת הנתון בוויקינתונים
שיטת הפצה וידאו על פי דרישה עריכת הנתון בוויקינתונים
הקרנת בכורה 30 באפריל 1959
משך הקרנה 124 דק' עריכת הנתון בוויקינתונים
שפת הסרט אנגלית עריכת הנתון בוויקינתונים
סוגה סרט רומנטי, סרט דרמה, סרט מבוסס יצירה ספרותית עריכת הנתון בוויקינתונים
תקציב 2,000,000‏$
הכנסות 6,400,000‏$
דף הסרט ב־IMDb
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

חיקוי לחייםאנגלית: Imitation of Life) הוא סרט דרמה אמריקאי משנת 1959.

התסריט מבוסס על רומן בשם זה מאת הסופרת האמריקאית פאני הרסט שיצא לאור בשנת 1933.

שנה לאחר מכן הופק עיבוד קולנועי לרומן בכיכובה של קלודט קולברט. הרומן ושני הסרטים האלה דנים בתופעת הגזענות בחברה האמריקאית. הסרט מגולל את סיפורן של שתי נשים חד-הוריות ובנותיהן הבעייתיות בתקופה של גזענות, הטרדה מינית ודעות קדומות.

ב-2015 בחרה ספריית הקונגרס בסרט הזה לשימור בארכיון הסרטים הלאומי של ארצות הברית בגלל שהוא תרבותי, היסטורי ואסתטי כמו בסרט מ-1934.

סוזן קוהנר זכתה לרגל משחקה בסרט בפרס גלובוס הזהב לשחקנית המשנה הטובה ביותר - סרט קולנוע לשנת 1959 כן הייתה מועמדת באותה שנה ביחד עם חואניטה מור לפרס אוסקר לשחקנית המשנה הטובה ביותר.

תקציר העלילה[עריכת קוד מקור | עריכה]

קיץ 1947, חוף קוני איילנד. לורה מרדית' מחפשת אחרי בתה סוזי וביחד עם סטיב, צלם חובב (ג'ון גאווין), הם מוצאים אותה משחקת עם ילדה שחומה במקצת, שרה ג'יין. במהרה מצטרפת אליהם אשה שחורה, אנני ג'ונסון, אמה של שרה ג'יין (חואניטה מור). אנני היא אלמנה במצב כלכלי גרוע. לורה מציעה לה ולבתה לגור אצלם תמורת ניהול משק הבית והשגחה על סוזי.

לורה מנסה להתפרנס כאם חד הורית. הסוכן שלה (רוברט אלדה) משבץ אותה לתשדירי פרסומת תמורת התמסרות אך היא עומדת בנחישות נגד ההטרדות המיניות שלו. במשך הזמן היא פוגשת במחזאי מצליח (דן או'הרליהי) המציע לה תפקיד במחזה שלו. לורה מצליחה ובתוך עשר שנים היא הופכת לכוכבת בינלאומית בתיאטרון ובקולנוע. הקריירה שלה מנתקת אותה ממשפחתה ומסטיב. הילדות גדלות בהשגחת אנני. סוזי (סנדרה די) מתאהבת בסטיב שיכול להיות אביה. שרה ג'יין (סוזן קוהנר) נלחמת בתסביך הגזעי שלה. היא בת תערובת אך מבקשת להתקבל בחברה כלבנה. כשהחבר שלה פרנק (טרוי דונהיו) מגלה ששיקרה לו בדבר מוצאה, הוא מפליא בה את מכותיו. שרה ג'יין מתחילה להופיע במועדון לילה בתור רקדנית לבנה אבל כשאנני באה לבקר אותה מתגלה מוצאה והיא מפוטרת. היא עוברת ללוס אנג'לס ומתחילה לעבוד בשם בדוי כרקדנית במועדון לילה.

לורה שבה לביתה ומגלה את רגשותיה של סוזי כלפי סטיב. לאחר עימות עם סוזי המאשימה אותה כי זנחה את משפחתה למען הקריירה שלה וכי היא קרובה לאנני יותר ממנה, עוזבת סוזי את הבית ללמוד בקולג' בדנוור על מנת להתרחק מהבית. לורה מרגישה כאילו החיים שחייתה רחוק מהבית, ללא אהבה, היו חיקוי לחיים האמיתיים.

בינתיים אנני לוקה במחלה קשה ומבקשת לפני מותה לראות את שרה ג'יין. בעזרת בלש מאותרת שרה ג'יין ואנני טסה אליה. שרה ג'יין שוב מתכחשת אליה ואנני מציגה את עצמה לפני רקדנית במקום בתור העוזרת המשפחתית שלה. רק בפרידה, לאחר חיבוק עם דמעות לוחשת שרה ג'יין "אמא" כדי שלא ישמעו.

לאנני נערכת הלוויה רבת משתתפים המתחילה בתפילת אשכבה בכנסייה. במעמד זה שרה מהליה ג'קסון את הגוספל Trouble of the World. הארון מוכנס למכונית אך לפני שדלתותיה נסגרות מסתערת אישה לעבר הארון, זו שרה ג'יין. היא נצמדת לארון ומבקשת סליחה מאמה. ללורה שבאה לקראתה היא אומרת: "אני הרגתי את אמא שלי".

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

ויקישיתוף מדיה וקבצים בנושא חיקוי לחיים בוויקישיתוף