טאיו קרוז

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
יש לערוך ערך זה. הסיבה היא: סגנון לקוי, מנוסח טלאי על טלאי וכרשימת מלאי.
אתם מוזמנים לסייע ולערוך את הערך. אם לדעתכם אין צורך בעריכת הערך, ניתן להסיר את התבנית.
יש לערוך ערך זה. הסיבה היא: סגנון לקוי, מנוסח טלאי על טלאי וכרשימת מלאי.
אתם מוזמנים לסייע ולערוך את הערך. אם לדעתכם אין צורך בעריכת הערך, ניתן להסיר את התבנית.
טאיו קרוז
לידה 23 באפריל 1985 (בן 38)
לונדון, אנגליה
שם לידה טאיו קרוז
שם במה Taio Cruz עריכת הנתון בוויקינתונים
מוקד פעילות הממלכה המאוחדת עריכת הנתון בוויקינתונים
תקופת הפעילות מ-2006
מקום לימודים Bilton Grange, Stanmore College עריכת הנתון בוויקינתונים
עיסוק מפיק, כותב וזמר
סוגה פופ, רית'ם אנד בלוז, סול, פופ רוק, רוק קל, ראפ, היפ הופ, מוזיקה אלקטרונית, דאנס-פופ
סוג קול טנור עריכת הנתון בוויקינתונים
שפה מועדפת אנגלית עריכת הנתון בוויקינתונים
כלי נגינה קולות
חברת תקליטים יוניברסל מיוזיק גרופ, מרקורי רקורדס, וורנר רקורדס, איילנד רקורדס, ריפבליק רקורדס עריכת הנתון בוויקינתונים
http://taiocruzmusic.co.uk/
פרופיל ב-IMDb
חתימה חתימה
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

טאיו קרוזאנגלית: Taio Cruz; נולד ב־23 באפריל 1985[1]) הוא מפיק, כותב וזמר רית'ם אנד בלוז ופופ אנגלי.

ביוגרפיה[עריכת קוד מקור | עריכה]

קרוז נולד בלונדון, אנגליה, לאבא ניגרי ולאמא ברזילאית. אהבתו למוזיקה החלה בימיו בבית הספר, והמשיכה בקולג', שם פיתח את יצירתו המוסיקלית.

בבריטניה, קרוז החל לעבוד עם אמנים כמו- אומאר, ניטין סווני, ווקי ו-וויל יאנג. הסינגל "Your Game" נכתב על ידי קרוז ל-וויל יאנג.

Departure[עריכת קוד מקור | עריכה]

את הסינגל הראשון שלו "I Just Wanna Know" הוציא קרוז לקראת סוף 2006, הסינגל דורג במקום ה-29 במצעד הסינגלים הבריטי. עם זאת, הסינגל זכה לפופולריות והצלחה בקרב קהל המעריצים של קרוז. הסינגל השני "Moving On" יצא לקראת סוף 2007, והוא דורג במקום ה-26 במצעד הבריטי. הסינגל השלישי, שיצא בפברואר 2008- "Come On Girl" עם הזמרת הבריטית לוסיאנה, היה לסינגל המצליח ביותר של קרוז והגיע למקום ה-5 במצעד הבריטי.

אלבום הבכורה של קרוז "Departure" יצא ב-17 במרץ 2008, והוא דורג 17 במצעד הבריטי. האלבום כלל את 3 הסינגלים הראשונים של קרוז. הסינגל הרביעי, "I Can Be", יצא במהלך חודש מאי, 2008. הסינגל דורג בשיאו במקום ה-18 במצעד הבריטי, והוא לסינגל השני הכי מצליח של קרוז. הסינגל החמישי מהאלבום הוא- "She's Like A Star" והוא יצא לאור ב-11 באוגוסט. הסינגל דורג בשיאו במקום ה-20 במצעד הבריטי, והוא לסינגל השלישי של קרוז בטופ 20 בבריטניה. קרוז הוציא פעם נוספת את "I Just Wanna Know" כסינגל השישי והאחרון מהאלבום, אם כי הסינגל נכשל בכניסה למצעד הבריטי, ולכן בוטל ברגע האחרון שחרור הסינגל פיזית.

קרוז החל לעבוד עם זמר הפופ הבריטי שיין וורד, על אלבומו השלישי, בלוס אנג'לס.

Rokstarr[עריכת קוד מקור | עריכה]

טאיו קרוז התארח בסינגל החדש של הראפר הבריטי הצעיר טינצ'י סטרידר "Take Me Back" שיצא לאור ב-19 בינואר. בשבוע השני ליציאתו, דורג שיתוף הפעולה של קרוז וסטריידר במקום ה-3 בבריטניה, והוא לסינגל הגבוה ביותר של טאיו קרוז וטינצ'י סטריידר.

במקביל עבד קרוז על אלבומו השני, שיצא לאור מאוחר יותר ב-2009. הוא אישר בעמוד הMyspace שלו שהסינגל החדש שלו יקרא "Break Your Heart" והוא יהיה הסינגל הראשון מן האלבום החדש.

כמו כן אישר קרוז שהוא עבד בזמן האחרון עם דניאל מריוות'ר, אדל, השוגבייבס וטינצ'י סטריידר.

אלבומו השני של טאיו קרוז יקרא "Rokstarr" והוא יצא לאור ב-12 באוקטובר 2009. הסינגל הראשון מן האלבום "Break Your Heart" כבש את המצעד הבריטי כאשר בבכורה שלו במצעד דורג במקום ה-1 והוא לסינגל המצליח ביותר עד עתה של טאיו קרוז. הסינגל השני מן האלבום אושר שיהיה "No Other One". הסינגל יצא לאור ב-30 בנובמבר. הסינגל דורג במקום ה-42 במצעד הבריטי.

במרץ 2010 הוציא קרוז את הסינגל "Break Your Heart" בארצות הברית, בגרסה חדשה עם הראפר לודקאריס. אחרי שנכנס למצעד האמריקאי למקום ה-53, בשבוע השני במצעד קפץ הסינגל 52 שלבים למקום ה-1.

הסינגל השלישי מן האלבום "Rokstarr" יהיה שיתוף הפעולה עם הזמרת האמריקאית קאשה בשיר "Dirty Picture", הסינגל יצא לאור במאי 2010. לשיר יצא רמיקס רשמי חוץ מטאיו קרוז וקיישה מהשיר המקורי נוסף גם הראפר פאבולוס לרמיקס, הרמיקס יופיע ביחד עם השיר בגרסה האמריקאית של אלבומו "Rokstarr" שיצא לאור ב-1 ביוני 2010.

"Dirty Picture" דורג במקום ה-6 בבריטניה והוא לסינגל הרביעי של קרוז בעשרת הגדולים בבריטניה.

הסינגל הרביעי מן האלבום והשני בארצות הברית יהיה "Dynamite" שיצא לאור בהוצאה המחודשת של האלבום שיצא לאור ב-1 ביוני כאלבום הבכורה של קרוז בארצות הברית. הסינגל דורג במקום ה-2 במצעד האמריקאי ובמקום ה-1 במצעד הבריטי.

הסינגל החמישי מן האלבום יהיה "Higher", בגרסה העולמית מתארחת זמרת הפופ קיילי מינוג ובגרסה האמריקאית מתארח הראפר והזמר טרווי מקוי. הסינגל יצא לאור בפברואר 2011. הסינגל נכנס למקום ה-8 במצעד הבריטי ולמקום ה-24 במצעד האמריקאי.

הסינגל השישי מן האלבום יהיה "Falling In Love". שיר נוסף שיצא לאור כסינגל הוא "Telling The World" מתוך הפסקול הסרט ריו.

במהלך 2010 התארח קרוז בסינגל של הראפר הבריטי טינצ'י סטריידר "Second Chance", שיתוף הפעולה השני של השניים אחרי הלהיט "Take Me Back". הסינגל דורג במקום ה-22 במצעד הבריטי. קרוז גם התארח בסינגל של להקת הפופ-רוק האנגלית מקפליי "Shine A Light" בשיר שהוא עצמו הפיק. הסינגל דורג במקום ה-4 בבריטניה.

TY.O[עריכת קוד מקור | עריכה]

קרוז אישר שאלבומו השלישי יצא לאור במהלך 2011. הסינגל הראשון והמוביל מתוך האלבום יהיה "Hangover", שיתוף פעולה עם הראפר האמריקאי פלו-רידה, שיצא לאור במהלך 2011. עוד לפני שחרור הסינגל החדש, הספיק קרוז להתארח בסינגלים "Crying Over You" של Nightcrawlers ו- "Little Bad Girl" של דייוויד גואטה בו מתארח גם הראפר לודקאריס. האלבום החדש אושר שיקרא "TY.O" והוא יצא לאור באופן רשמי ב-6 בדצמבר. הסינגל "Hangover" הפך ללהיט ענקי ברחבי אירופה ובארצות הברית הוא הגיע למקום ה-62. הסינגל השני מהאלבום והראשון בבריטניה "Troublemaker" הגיע למקום ה-3 בבריטניה. "Hangover" יצא לאור בבריטניה כסינגל השני הרשמי כשהוא מגיע למקום ה-27 במצעד הבריטי. הסינגל השלישי הרשמי "There She Goes" בשיתוף פעולה עם הראפר פיטבול, הגיע למקום ה-12 במצעד הבריטי. הסינגל הרביעי הרשמי מהאלבום "World In Our Hands" יצא לאור במספר מדינות בלבד באירופה, כשהוא מגיע למקום ה-4 בגרמניה. הסינגל החמישי והאחרון מהאלבום, והראשון מתוך ההוצאה המחודשת של האלבום באירופה "Fast Car" הגיע למקום ה-180 בבריטניה. מסיבה לא ידועה, האלבום לא יצא לאור בבריטניה וארצות הברית, אלא במספר מדינות בלבד באירופה. במקום, שחרר קרוז בבריטניה בדצמבר 2012 את המיני אלבום- "The Fast Hits" שכלל את הסינגלים מהאלבום "TY.O" וגרסה אקוסטית ללהיט "Dynamite".

דיסקוגרפיה[עריכת קוד מקור | עריכה]

אלבומים[עריכת קוד מקור | עריכה]

  • 2008- "Departure"
  • 2009- "Rokstarr"
  • 2011- "TY.O"

מיני אלבומים[עריכת קוד מקור | עריכה]

  • 2012- "The Fast Hits"

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

ויקישיתוף מדיה וקבצים בנושא טאיו קרוז בוויקישיתוף

הערות שוליים[עריכת קוד מקור | עריכה]

  1. ^ שנת הלידה שלו שונה בכל אתר, ולכן התאריך שמוצג נכתב על פי הערך באנגלית