טאן פרנס

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
טאן פרנס
تنوير وسيم فرانس
טאן פרנס ביוני 2019
טאן פרנס ביוני 2019
לידה 20 באפריל 1983 (בן 41)
דונקסטר, אנגליה
שם לידה Tanveer Wasim Safdar עריכת הנתון בוויקינתונים
מדינה אנגליה, ארצות הברית
תקופת הפעילות מ-2011
מקום לימודים
  • Hall Cross Academy
  • מכללת דונקסטר עריכת הנתון בוויקינתונים
בן זוג רוב פרנס
צאצאים איסמעיל פרנס
http://tanfrance.com
פרופיל ב-IMDb
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

טאנוויר וואשים "טאן" פרנסאנגלית: Tan France; באורדו: تنوير وسيم فرانس; נולד ב-20 באפריל 1983) הוא מעצב אופנה בריטי-אמריקאי, אישיות טלוויזיה וסופר. הוא אחד מבין מספר מועט של גברים מהקהילה הגאה של יוצאי דרום אסיה שהופיעו בתוכנית טלוויזיה מצליחה באנגליה. כמומחה אופנה בסדרה עין קווירית הוא גם אחד הגברים ההומוסקסואלים המוסלמים הראשונים שהופיעו בגלוי בתוכנית טלוויזיה המשודרת במערב.

קורות חייו[עריכת קוד מקור | עריכה]

טאנוויר "טאן" נולד בדרום יורקשייר במשפחה פקיסטנית מוסלמית[1]. בספר הזכרונות שלו הוא תיאר את תחושת הניכור שחווה בסביבה מוסלמית שמרנית שראתה הומוסקסואליות באור שלילי, כמו גם העדר ייצוג לחברי הקהילה הדרום אסייאתית במדיה, ושל הקהילה הלהט"בית במיוחד, ואת ניסיונו האישי הקשור בגילויי גזענות ואלימות פיזית ומילולית של הסביבה במהלך חייו. על כך אמר: "הבית שלנו לא היה דתי במיוחד אבל היה לנו קשר עמוק למסורת המוסלמית שלנו."[2][3]

העניין של פרנס באופנה החל בגיל צעיר בהשפעת תלבושות של דיסני שיוצרו במפעל לייצור בגדים של סבו בעיר ברי באנגליה, שם עבד תקופת מה. בגיל שלוש עשרה כבר ידע כיצד לתפור ולעטר חליפת ג'ינס. ב-2019 נודע לו כי סבו סגר את המפעל, שפעל עד אז ללא רישיון מהחברה.

הוא למד אופנה בבתי ספר ומכללה באזור מגוריו ומאוחר יותר עבר למנצ'סטר ובהמשך הגיע ללונדון[4].

קריירה[עריכת קוד מקור | עריכה]

עם סיום לימודיו טאן החל לעבור כמעצב ומנהל ברשת האופנה זארה, ברשת סלפרידג' וברשת חנות האופנה בבעלות ספרדית, ברשקה, ובמספר חברות אחרות, זאת במטרה להרחיב את היכרותו עם תחום קמעונאות האופנה. אף שהחל דרכו בעיצוב בגדים לגברים, התואר שלו היה בעיצוב בגדי נשים.

טאן החל לעבוד בארצות הברית ב-2008 אבל היגר לשם רק ב-2015. הוא התגורר בניו יורק, שם הועסק כמנהל בחברת Shade Clothing. לאחר מכן עבר ליוטה בה ייסד חברה משלו בשם Kingdom & State. תחת מותג זה הוא פיתח בגדים שהותאמו לקוד הלבוש המורמוני[3]. שני מותגים קטנים יותר שפיתח זכו להצלחה מסחרית. ב-2016 הפך מייסד שותף, יחד עם המעצבת רייצ'ל פרסל (Rachel Parcell), מעצב ומנכ"ל קו אופנה עצמאי, שנמכר לרשת בתי הכולבו נורדסטרום ב-2017[5].

מדיה[עריכת קוד מקור | עריכה]

טאן פרש למעשה לאחר שמכר את כל עסקיו בכוונה להקים משפחה ביחד עם בן זוגו לחיים. הקריירה שלו בתחום המדיה החלה לאחר שחברת נטפליקס הציעה לו תפקיד של מומחה אופנה בסדרה עין קווירית, שהוזרמה לראשונה על ידי הרשת בפברואר 2018. ב-2019 הוא הופיע בקליפ לשיר You Need to Calm Down של הזמרת האמריקאית טיילור סוויפט. בהמשך הופיע והיה זוכה פרק מיוחד לצורך איסוף תרומות עבור מחקר הסרטן של הסדרה The Great British Bake Off. לאחר שנטפליקס הודיעה כי טאן עתיד לארח, ביחד עם אלקסה צ'אנג, סידרה חדשה בשם "האופנה הבאה" (Next Fashion)[6][7], טאן מכר את שלוש החברות שהיו עדיין בבעלותו.

ספריו[עריכת קוד מקור | עריכה]

ביוני 2019 יצאה לאור האוטוביוגרפיה Naturally Tan[8] בה סיפר טאן על חייו כהומוסקסואל במשפחה מוסלמית ועל חייו כבן לקבוצת מיעוט אתנית בעיר דנקסטר באנגליה. הוא עסק בגילויי הגזענות היומיומיים שחווה, הן בקהילה הלבנה והן בתוך הקהילה הדרום אסייאתית, וכן התפרצות אסלאמופוביה באנגליה בעקבות פיגועי 11 בספטמבר בארצות הברית. הספר הופיע ברשימת רבי המכר של העיתון הניו יורק טיימס.

חייו הפרטיים[עריכת קוד מקור | עריכה]

טאן מתגורר עם בן זוגו לחיים, רוב פרנס (אח מטפל ומאייר), בעיר סולט לייק סיטי אשר ביוטה, ארצות הברית. הזוג נישא פעמיים. בפעם הראשונה נישאו בלונדון, וכאשר נישואים חד-מיניים הפכו מוכרים בארצות הברית, בניו יורק. באפריל 2021 הם הודיעו שהם מצפים לילדם הראשון דרך הליך של פונדקאות. איסמעיל פרנס נולד בלידה מוקדמת ביולי 2021.

תחביביו של טאן כוללים בישול ואפייה, בהם עסק מגיל צעיר. הוא בעל אזרחות כפולה, בריטית ואמריקאית[9].

טאן, שלא נמנע גם בעבר לעסוק בנושאים רגישים כמו גזענות לבנה וגזענות פנים-קהילתית על בסיס גוון העור ("קולוריזם"), אמר שהחליט לעזוב את אנגליה בגלל בעיית הגזענות שם, יצר בספטמבר 2019 חשבון אינסטגרם בשם "Shaded" במטרה לעורר מודעות לגיוון גזעי, אתני ותרבותי[10].

ראו גם[עריכת קוד מקור | עריכה]

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

הערות שוליים[עריכת קוד מקור | עריכה]

  1. ^ Queer Eye for the Straight Guy: Who Is Tan France? | Money, web.archive.org, ‏2018-02-20
  2. ^ Tan France says the Asian community aren't seen as 'desirable' due to lack of representation in the media, Attitude.co.uk, ‏2019-03-11 (באנגלית)
  3. ^ 1 2 Queer Eye's Tan France: ‘The word gay was never mentioned in my parents’ home’, the Guardian, ‏2019-03-09 (באנגלית)
  4. ^ Tan France on his hopes for a second season of ‘Queer Eye’ and the thousands of DMs about his hair, Mic (באנגלית)
  5. ^ Amy O'Connor, Tan France: ‘We don’t really talk about successful gay relationships’, The Irish Times (באנגלית)
  6. ^ אתר למנויים בלבד שירה פור, קשה שלא להתמכר לריאליטי החדש הזה בנטפליקס, באתר הארץ, 03 בפברואר 2020
  7. ^ מאור הוימן, ‏10 הסדרות המדוברות של נטפליקס ב-2020, באתר ‏מאקו‏, 7 בפברואר 2020
  8. ^ Tan France, Naturally Tan, First edition, 2019, ISBN 978-1-250-20866-8
  9. ^ Carley, Brennan (2020-09-11). "Back to School With Tan France". The New York Times (באנגלית אמריקאית). ISSN 0362-4331. נבדק ב-2022-02-03.
  10. ^ Tan France launches 'Shaded': 'A place to celebrate every shade of skin', Topics (באנגלית)