טיוטה:קובירה

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
קובירה
הוצאה לאור ניקלודיאון
שם ספר האגדה של קורה: חורבות האימפריה
תוכנית טלוויזיה האגדה של קורה
הופעה ראשונה "שבט המתכת" (2014)
הופעה אחרונה האגדה של קורה: חורבות האימפריה - חלק שלישי (2020)
יוצרים מייקל דנטה דימרטינו ובריאן קונייצקו
דיבוב זלדה ויליאמס (אנ')
דיבוב בשפה העברית מונה מור
מידע
כינויים המאחדת הגדולה
סטטוס מאורסת
מקום לידה ממלכת האדמה
מין נקבה
מקצוע איש צבא
תואר גנרל
נטייה

רע (בסדרת הטלוויזיה)

טוב (בקומיקס ההמשך)
כוחות

כשפות אדמה

כשפות מתכת
אזרחות

ממלכת האדמה
אימפיית האדמה

הרפובליקה המאוחדת
מקום מגורים

זאופו, ממלכת האדמה

רפאבליק סיטי, הרפובליקה המאוחדת של ארבעת האומות
דמויות קשורות
משפחה סו בייפונג (אמא מאמצת)
חברים אווטאר קורה וחבריה (בטרילוגית הקומיקס)
אויבים אווטאר קורה וחבריה (בסדרת הטלוויזיה)

קובירהאנגלית: Kuvira; בכתב סיני: 古維拉) היא דמות בדיונית בסדרת הטלוויזיה המונפשת "האגדה של קורה". הדמות, פרי יצירתם של מייקל דנטה דימרטינו ובריאן קונייצקו, דובבה במקור על ידי זלדה ויליאמס (אנ') ובעברית על ידי מונה מור.

קובירה היא כשפית אדמה ומתכת רבת עוצמה מהעיר צאופו. יתומה שנלקחה תחת חסותה של סוּ בייפונג בגיל 8. היא החליטה להקים את אימפריית האדמה כדי לשקם את ממלכת האדמה, לאחר שנגרם לה נזק כבד לאחר שזאהיר והלוטוס האדום הרגו את מלכת האדמה בעונה השלישית ולבסוף אף מצליחה להשתלט על ממלכת האדמה. מכונה המאחדת הגדולה. הנבלית הראשית של העונה הרביעית. בסופו של דבר גורמת נזק כמעט בלתי הפיך לרפבליק סיטי בכך שבנתה רובוט ענק, אך עקב כך שאווטאר קורה הצילה אותה, מתחרטת, חוזרת למוטב ונשלחת לכלא על מעשיה.

בקומיקס "האגדה של קורה: חורבות האימפריה" הופכת לגיבור בכך שמסייעת לקורה וחבריה לעצור את

היסטוריה[עריכת קוד מקור | עריכה]

חיים מוקדמים[עריכת קוד מקור | עריכה]

קובירה נולדה בממלכת האדמה לזוג הורים שבסופו של דבר ראו בה ילדה קשה ולא ממושמעת. באחד הימים, לאחר שהוריה החרימו את צעצועיה ונעלו אותה בחדרה כעונש על ששברה אגרטל בבית, פרצה קובירה את הקיר בעזרת כשפות אדמה וברחה החוצה.

כשהייתה בת שמונה, לאחר שכמעט הרגה את אמה מתוך כעס, הוריה שלחו אותה לאימוץ אל סו-יין ביפונג, מאסטר בכשפות מתכת ומנהיגת זאופו מתוך תקווה כי תוכל לחנכה כראוי.

סו טיפחה את יכולותיה של קובירה והתייחסה אליה כאל ביתה הביולוגית אך לימים קובירה הצהירה לא הרגישה כך. עם השנים טיפסה קובירה בסולם הפיקוד בשורות משמר האבטחה של זאופו עד שהפכה למפקדת המשמר.

הסתננות הלוטוס האדום לזאופו[עריכת קוד מקור | עריכה]

קובירה הייתה ממונה על האבטחה בזאופו בזמן שהותה של אווטאר קורה בעיר, ובזמן ניסיון החטיפה של קורה על ידי חבורת הלוטוס האדום הייתה מהכוחות אשר התעמתו עם החוטפים. לאחר בריחת חברי הלוטוס האדום ערכו קובירה וצוותה חיפושים בעיר אך ללא הועיל, ולאחר גילוייו של איווי, יד ימינה של סו, כמשתף פעולה עם הלוטוס האדם נצטוותה קובירה על ידי לין בייפונג לחפשו אך הוא התגלה מאוחר יותר על ידי צוות האווטאר.

בני הערובה במקדש האוויר הצפוני[עריכת קוד מקור | עריכה]

לאחר שכשפי האוויר החדשים אשר שהו במקדש האוויר הצפוני נשבו על ידי חברי הלוטוס האדום הסכימה קורה להסגיר את עצמה לידיהם על מנת שישחררו את כשפי האוויר. כשקורה נפגשה עם זאהיר על הצוק התגלה היא גילתה כי רומתה והכשפים לא שוחררו, תקפו כוחות זאופו שהסתתרו תלויים על הצוק את הלוטוס האדום. בתחילת ההתקפה נהדפו קובירה וחייליה מהצוק על ידי כשפית הבעירה פְּלִי אך הצליחו להישאר על מורדות הצוק בעזרת כבלי המתכת, וכשצ'יף שבט המים הדרומי, טונרק, נהדף מהצוק על ידי זאהיר קובירה תפסה בו עם כבל המתכת שלה.

עם תום הקרב התקבצו אנשי זאופו והאחרים בפסגת ההר שם חבשה קובירה את ידו של טונרק אשר הודה לה ואמר כי הוא חב לה את חייו. כשסו, לין וטנזן יצאו לחפש את האווטאר השבויה ביקשה קובירה להצטרף אליהם אך סו הורתה לה להישאר עם הפצועים.

עזיבת זאופו והכרה בינלאומית[עריכת קוד מקור | עריכה]

לאחר מותה של מלכת האדמה הציעו הנשיא רייקו וטנזן לסו בייפונג לאחד מחדש את ממלכת האדמה תחתיה. סו הביעה סירוב ולאחר שקובירה הפצירה בה כי זוהי ההזדמנות שלהם להפיץ את הקדמה והטכנולוגיה אשר בזאופו לכל רחבי הממלכה השיבה סו כי היא חוששת שהם יתקבלו ככובשים. בעקבות כך, חתרה קובירה תחת סמכותה של סו ועזבה את העיר יחד עם בטאר ג'וניור, בנה הביולוגי של סו ועם חלק גדול מכוחות הביטחון של העיר. יחד הם נסעו בירת ממלכת האדמה, בה-סינג-סה, ולאחר שהצליחו להביא את המקום ליציבות היא זכתה לאמונם של מנהיגי העולם אשר מינו אותה למנהיגה הזמנית של הממלכה.

הקמת אימפריית האדמה[עריכת קוד מקור | עריכה]

סיפוח זאופו[עריכת קוד מקור | עריכה]

הקרב על רפאבליק סיטי[עריכת קוד מקור | עריכה]

יכולות[עריכת קוד מקור | עריכה]

קבלה[עריכת קוד מקור | עריכה]

ראו גם[עריכת קוד מקור | עריכה]

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

ביאורים[עריכת קוד מקור | עריכה]

הערות שוליים[עריכת קוד מקור | עריכה]