אווטאר: כשף האוויר האחרון – האקדמיה של טוף בייפונג

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
אווטאר: כשף האוויר האחרון – האקדמיה של טוף בייפונג
Avatar: The Last Airbender – Toph Beifong's Metalbending Academy
עטיפת הספר
עטיפת הספר
מידע כללי
מאת פיית' ארין היקס (אנ') וטים הדריק
איורים פיטר ורטמן
שפת המקור אנגלית
סוגה פנטזיה
נושא האקדמיה ללימודי כשפות מתכת של טוף בייפונג
מקום התרחשות עולם האווטאר: ממלכת האדמה
תקופת התרחשות לאחר אירועי הספר אווטאר: כשף האוויר האחרון – הקרע
הוצאה
הוצאה דארק הורס קומיקס
מקום הוצאה ארצות הברית
תאריך הוצאה 16 בפברואר 2021
מספר עמודים 80
מהדורות נוספות
מספר כרכים 1
סדרה
סדרת ספרים אווטאר: כשף האוויר האחרון (קומיקס)#רומנים גרפיים
ספר קודם אווטאר: כשף האוויר האחרון – קטרה וכסף הפיראטים
הספר הבא אווטאר: כשף האוויר האחרון – סוקי, לבד
מספר ספרים 11
קישורים חיצוניים
מסת"ב מסת"ב 978-1-50671-712-8

אווטאר: כַּשָּף האוויר האחרון – האקדמיה של טוף בייפונגאנגלית: Avatar: The Last Airbender – Toph Beifong's Metalbending Academy) הוא הרומן הגרפי העשירי בזיכיון האמריקאי "אווטאר: כשף האוויר האחרון" ומהווה המשך לעלילת סדרת הטלוויזיה "אווטאר" של ניקלודיאון והמשך ישיר לעלילת הספר "אווטאר: כשף האוויר האחרון – הקרע"[1][2][3], וכן כפריקוול לסדרה "האגדה של קורה"[4].

הספר נכתב על ידי פיית' ארין היקס (אנ') יחד עם טים הדריק[א][3][6], ויצא לאור ב-16 בפברואר 2021 על ידי דארק הורס קומיקס[6].

רקע עלילתי[עריכת קוד מקור | עריכה]

ערכים מורחבים – אווטאר (סדרת טלוויזיה), אווטאר - דמויות

בסדרת הטלוויזיה "אווטאר", גילתה טוף בייפונג את כשפות המתכת, כשפות חדשה המהווה תת-כשפות של כשפות אדמה. ובספר "אווטאר: כשף האוויר האחרון – הקרע", מתואר כי היא הקימה "אקדמיה ללימודי כשפות מתכת" בו היא מלמדת כשפי אדמה צעירים את היכולת הנדירה.

עלילה[עריכת קוד מקור | עריכה]

כשסוקה וסוקי מגיעים לבקר את טוף באקדמיה שהקימה בעיר יו דאו, היא מספרת להם כי הכל באקדמיה מתנהל כמצופה אך היא משועממת מהשגרה ומחוסר ההרפתקה. הם לוקחים אותה להופעה של להקת "מאוהבים בכנות"[ב] אך טוף משתעממת ועוזבת באמצע. היא מגיעה לזירה מחתרתית של לחימה בכשפויות, שם היא רואה לראשונה כשף לבה בשם סאן[ג], ומגלה בו סקרנות. לאכזבתה, הקהל מתפזר לאחר שהם שמים לב לנוכחותה מחשש כי היא תסגיר את הזירה הבלתי חוקית.

סמל משפחת בייפונג שימש גם כסמל האקדמיה שהקימה טוף

בהמשך, טוף פוגשת את צ'ונג, זמר מלהקת "מאוהבים בכנות" בזמן שברח ממעריציו. הוא מספר לה כי הוא חש אי סיפוק מהמוזיקה המסחרית שהלהקה עברה ליצור. השנים מגיעים לזירת הלחימה וכשצ'ונג מביע את עצבותו מגורלם של הילדים הנלחמים אמרה לו טוף כי גם היא נלחמה בזירות בעברה.

במטרה לשפר את מצב רוחה של טוף, מתכננים שלושת התלמידים הוותיקים שלה להילחם בזירת הלחימה ולהוכיח לה את שווי השקעתה בהם, אך מוותרים לאחר שהם רואים מקרוב את הקרבות. וטוף, שישבה יחד עם צ'ונג על הגג, מבחינה בהם.

במהלך אחד הקרבות בהם השתמש סאן בכשפות הלבה, הוא גורם נזק לעמודי התמך של המבנה, ושלושת תלמידיה של טוף נחלצים להעמיד את המבנה עד שכל יושביו יספיקו להתפנות. לאחר שהמבנה קרס, פונה טוף לסאן ומציעה לו להצטרף לאקדמית כשפות המתכת שלה, על מנת שתהווה לו קורת גג ומקום ללמוד לשפר את כשפות הלבה שלו. בהתחלה סאן מסרב אך בסוף מסכים.

לבסוף, צ'ונג מודיע לטוף כי "מאוהבים בכנות" חזרו לנדוד ולשיר לעוברים ושבים ללא תמורה כספית, כמו בימים עברו, אליהם התגעגע[8].

הפקה והוצאה לאור[עריכת קוד מקור | עריכה]

הספר נכתב על ידי פיית' ארין היקס (אנ') וטים הדריק, אשר לקח חלק גם בכתיבת סדרת הטלוויזיה "אווטאר", ביניהם את הפרקים "העריק", "עיר החומות והסודות" ו"הצד האפל של הירח"[5]. הספר אוייר על ידי פיטר ורטמן[ד] נצבע על ידי אדל מאטרה, ויצא לאור ב-16 בפברואר 2021 על ידי דארק הורס קומיקס[9].

"האקדמיה של טוף בייפונג" הוא הרומן הגרפי השני מתוך שלושת הרומנים הגרפיים בזיכיון שאינו טרילוגיה, יחד עם "אווטאר: כשף האוויר האחרון – קטרה וכסף הפיראטים" ו"אווטאר: כשף האוויר האחרון – סוקי, לבד" אשר כולם נכתבו על ידי ארין היקס וטים הדריק. ב-15 בנובמבר 2022 מתוכנן לצאת ספר בשם "Team Avatar Treasury" שיאגד את שלושת הספרים תחת כריכה אחת[10][11].

קבלה[עריכת קוד מקור | עריכה]

הרומן הגרפי התקבל בברכה על ידי מעריצי הסדרה והמבקרים. ברנטון סטיוארט מ-CBR (אנ') פרסם מאמר בו הוא משבח את צמיחת דמותה של טוף בייפונג ברומן הגרפי. הוא כתב כי: "הקומיקס ממחיש היטב את מערכת היחסים שלה עם תלמידיה". וכמו כן, ציין כי הספר מבאר את המעבר של טוף מ"נערה מרדנית" ב"אווטאר: כשף האוויר האחרון" לתיאורה ב"האגדה של קורה" בתור מפקדת משטרה סמכותית[12].

ראו גם[עריכת קוד מקור | עריכה]

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

ביאורים[עריכת קוד מקור | עריכה]

  1. ^ אשר לקח חלק גם בכתיבת סדרת הטלוויזיה, ביניהם את הפרקים "העריק", "עיר החומות והסודות" ו"הצד האפל של הירח"[5]
  2. ^ חברי הלהקה הופיעו בפרק "מערת האוהבים" בסדרה המקורית (עונה 2 פרק 2 (/22)[7]
  3. ^ אך הוא לא זה שגילה את כשפות הלבה, כפי שמובן מדבריה של טוף לקראת סוף הספר
  4. ^ כמו גם את עטיפת הספר

הערות שוליים[עריכת קוד מקור | עריכה]

  1. ^ Avatar Cast Reunites for "Toph Beifong's Metalbending Academy" Reading | Avatar: The Last Airbender, סרטון בערוץ "Avatar: The Last Airbender", באתר יוטיוב (אורך: 15:26)
  2. ^ Avatar: The Last Airbender - Toph Beifong's Metalbending Academy Live Comics Reading with Voice Cast, סרטון בערוץ "Dark Horse Comics", באתר יוטיוב (אורך: 01:47:06)
  3. ^ 1 2 פיית' ארין היקס, This comic is set after the events of The Rift, טוויטר, ‏27 ביולי 2020 (באנגלית)
  4. ^ Narayan Liu, ‏Toph Teaches Metalbending in New Avatar: The Last Airbender Graphic Novel, Comic Book Resources, פורסם ב-28 ביולי 2020
  5. ^ 1 2 Narayan Liu, Toph Teaches Metalbending in New Avatar: The Last Airbender Graphic Novel, CBR, ‏2 ביוני 2020
  6. ^ 1 2 Avatar: The Last Airbender--Toph Beifong's Metalbending Academy TPB :: Profile :: Dark Horse Comics, דארק הורס קומיקס (באנגלית)
  7. ^ Brenton Stewart, Avatar: Toph Beifong's Metalbending Academy Reveals What Happened to the Secret Tunnel Band, CBR, ‏בינואר 2021
  8. ^ פיית' ארין היקס וטים הדריק, Avatar: The Last Airbender – Toph Beifong's Metalbending Academy, ארצות הברית: דארק הורס קומיקס, 16 בפברואר 2021, ISBN 978-1-50671-712-8. (באנגלית)
  9. ^ Avatar: The Last Airbender--Suki, Alone TPB :: Profile :: Dark Horse Comics, דארק הורס קומיקס (באנגלית)
  10. ^ Avatar: The Last Airbender--Team Avatar Treasury Boxed Set (Graphic Novels) by Faith Erin Hicks: 9781506732053 | PenguinRandomHouse.com: Books, PenguinRandomhouse.com (באנגלית)
  11. ^ Barnes & Noble, Avatar: The Last Airbender--Team Avatar Treasury Boxed Set (Graphic Novels)|Paperback, Barnes & Noble (באנגלית)
  12. ^ Brenton Stewart, ‏Toph's Character Growth Since The Last Airbender Is Greater Than Any Other, Comic Book Resources, פורסם ב-24 באפריל, 2022