יומני האפלצ'ים

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
יומני האפלצ'ים
Hillbilly Elegy
כרזת הסרט
כרזת הסרט
כרזת הסרט
מבוסס על ספר של ג'יי. די. ואנס
בימוי רון הווארד
הופק בידי בריאן גרייזר, רון הווארד
תסריט ונסה טיילור
עריכה ג'יימס ד. וילקוקס
שחקנים ראשיים איימי אדמס
גבריאל באסו
גלן קלוז
מוזיקה הנס צימר, דיוויד פלמינג
צילום מריסה אלברטי
מדינה ארצות הבריתארצות הברית ארצות הברית
חברת הפקה Imagine Entertainment עריכת הנתון בוויקינתונים
חברה מפיצה נטפליקס
שיטת הפצה וידאו על פי דרישה עריכת הנתון בוויקינתונים
הקרנת בכורה 11 בנובמבר 2020
משך הקרנה 115 דקות
שפת הסרט אנגלית
סוגה סרט שמבוסס על ספרים, סרט דרמה עריכת הנתון בוויקינתונים
תקציב 45 מיליון דולר
הכנסות 38.8 מיליון דולר
דף הסרט ב־IMDb
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

יומני האפלצ'יםאנגלית: Hillbilly Elegy) הוא סרט דרמה ביוגרפי אמריקאי משנת 2020 בבימויו של רון הווארד, עם איימי אדמס וגבריאל באסו בתפקידים הראשיים.

התסריט מבוסס על ספר הזיכרונות רב המכר ""אלגיית הילבילי: זכרונות של חברה ותרבות במשבר" (2016) של ג'יי. די. ואנס שמתאר את דרכו הקשה במידלטון, אוהיו במשפחה של אם יחידנית מכורה לסמים וכמעט הידרדרות לפשע, עד ללימודי משפטים באוניברסיטת יל. עלית הסרט מתוארת בפלשבקים.

גלן קלוז הייתה מועמדת לפרס אוסקר לשחקנית המשנה הטובה ביותר, לפרס גלובוס הזהב לשחקנית המשנה הטובה ביותר - סרט קולנוע, לפרס איגוד מבקרי הקולנוע האמריקאי לשחקנית המשנה הטובה ביותר ולפרס גילדת שחקני המסך לשחקנית המשנה הטובה ביותר. היא הייתה מועמדת גם לפרס פטל הזהב לשחקנית המשנה הגרועה ביותר.

תקציר העלילה[עריכת קוד מקור | עריכה]

ג'יי. די. ואנס הוא בוגר הפקולטה למשפטים באוניברסיטת יל. הוא מתכונן לראיון חשוב כדי להתקבל להתמחות יוקרתית למשפטים בוושנגטון ומקבל הודעה מאחותו לינדזי (היילי בנט) כי מצבה של האם בברלי "וב" (איימי אדמס) הידרדר.

הוא נפרד מחברתו אושה (פרידה פינטו) ונוסע למידלטון, אוהיו. ואנס גדל במידלטון, אוהיו למשפחה שמקורה בג'קסון, קנטקי שבהרי האפלאצ'ים. הוריו נפרדו כשהיה ילד ואמו הייתה אחות בבית חולים והתמכרה שם למשככי כאבים אותם גנבה ממאושפזים. גם הסבתא "ממאו" (גלן קלוז) סבלה בשעתו ממכות מהסבא "פפאו" (בוב הופקינס). הסבא נפטר וממאו משגיחה על בתה.

לאם יש התפרצויות זעם ופעם אחת היא מכה אותו וכשמוזעק שוטר כדי לעצור אותה הוא מגן עליה ואומר כי לא הכתה אותו.

לאחר שבב מפוטרת מעבודה ומבקשת להתקבל למקום אחר היא מכריחה את ג'יי די. לתת דגימת שתן לסמים במקומה. האם מתחתנת שוב וג'יי די מתחבר עם אחיו החורג, מעשן סמים ומבצע גנבות קטנות וונדליזם. ממאו מאושפזת בגלל דלקת ריאות ולאחר שחרורה בכוחות עצמה, היא מוציאה את ג'יי די לדירתה ומגרשת את חבריו. ג'יי די מתמרד אבל לאחר שהוא מבין את מצבה הקשה של הסבתא הוא מתרכך, מקדיש ללימודים וציוניו משתפרים, חוסך כסף ללימודים אקדמאים, מתגייס לשרת בחיל הנחתים של ארצות הברית בעיראק ומתקבל ללימודי משפטים ביל במלגה של חייל משוחרר.

לבסוף הכל מסתדר, האם "נקייה" מסמים וג'יי די. עובר בהצלחה את הראיון. בסוף הסרט מוקרנים סרטונים של הגיבורים האמיתיים של הסרט.

צוות השחקנים[עריכת קוד מקור | עריכה]

שם השחקן/ית שם הדמות הערות
איימי אדמס בוורלי ואנס
גבריאל באסו ג'יי. די. ואנס
אוון אסטלוס ג'יי.די. ואנס הצעיר
גלן קלוז סבתא "ממאו" ואנס
היילי בנט לינדי ואנס
פרידה פינטו אושה
בוב הופקינס סבא "פפאו" ואנס

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]