יונתן ולפר

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
יונתן ולפר
לידה 15 בינואר 1993 (בן 31)
מגדים, ישראל
מדינה ישראלישראל ישראל
השכלה האוניברסיטה העברית
מעסיק המכון הישראלי לדמוקרטיה
תפקיד יו"ר הבית הפתוח בירושלים, מנהל קשרי הכנסת של המכון הישראלי לדמוקרטיה

יונתן ולפר (נולד ב-15 בינואר 1993) הוא יושב-ראש הבית הפתוח בירושלים לגאווה ולסובלנות, מנהל קשרי הכנסת של המכון הישראלי לדמוקרטיה, אקטיביסט הפועל לקידום זכויות הקהילה הגאה בישראל ולחיים משותפים וממקימי ליין המסיבות הקהילתי "טיפולי הרמה".

ביוגרפיה[עריכת קוד מקור | עריכה]

ולפר גדל במושב מגדים שבחוף הכרמל, ובילדותו היה מוזיקאי בולט כנגן ויולה וכינור. במסגרת זו, למד בתיכון הישראלי למדעים ולאומנויות (יאס"א), תיכון פנימייתי לתלמידים מצטיינים בירושלים, המופעל על ידי המרכז הישראלי למצוינות בחינוך, שם התמקצע בלימודי המוזיקה וזכה במלגת קרן שרת וקרן ורון.

את שירותו הצבאי החל ולפר בקורס אולפן תרגום של יחידה 8200, אך בתום הקורס שובץ לשרת במערך המבצעים המיוחדים של חיל המודיעין, שם שירת כחייל וכקצין, והשתחרר כסגן מפקד מחלקת מודיעין באחת מהיחידות המבצעיות במערך. בתום שירותו הצבאי, שב להתגורר בירושלים והחל ללמוד פכ"ם (פילוסופיה, כלכלה ומדע המדינה) באוניברסיטה העברית, ונבחר להיות נציג הוועד החוגי באגודת הסטודנטים.

במהלך לימודיו עבד כאנליסט דעת קהל בצוות יועץ ראש העיר ירושלים לענייני מזרח ירושלים, הכווין במהלך מגפת הקורונה את מתן שירותי העירייה לתושבים הפלסטינים במזרח ירושלים, ופעל לטיוב המענים שנותנת העירייה לאוכלוסייה זו.[1] לאחר מכן החל לעבוד ולפר כיועץ פרלמנטרי ודובר של חבר הכנסת ושר התקשורת לשעבר, איתן גינזבורג.[2]

בדצמבר 2021 מונה למנהל קשרי הכנסת של המכון הישראלי לדמוקרטיה, ומאז מוביל את פעילות המכון למול חברי הכנסת ואת המאבק הפרלמנטרי של המכון נגד יוזמות הרפורמה המשפטתית שמוביל שר המשפטים יריב לוין.

פעילות ציבורית[עריכת קוד מקור | עריכה]

לאורך השנים התנדב ולפר במספר מסגרות ובתוך כך היה בין השאר חונך בפרויקט מסיכון לסיכוי של קונסברטוריון הסדנא, הדריך את קבוצת הנוער במודיעין של איגי, ולאחר מכן היה רכז החינוך של מחוז ירושלים, השתתף בתוכנית שגרירי רוטשילד, ובמחזור הראשון של Tech2Peace.

במרץ 2019 הקים ביחד עם חננאל סטיסקין ודניאל בוקובזה (שהתחלף בהמשך עם נתאי סויד) את ליין המסיבות הירושלמי-להט"בי, "טיפולי הרמה". ליין המסיבות הוא מיזם אקטיביסטי התנדבותי שמטרתו לשנות את הנרטיב של הקהילה הגאה בירושלים, ולהיות פלטפורמה ליצירת קהילה חזקה וחוגגת בעיר. במסגרת זו הליין מקיים מסיבות, אירועי תרבות, סופ"שים קהילתיים, וכן שני אירועי שיא שנתיים שמטרתם להגביר את הנראות הקווירית בעיר – המדרחוב הגאה שסוגר את חודש הגאווה בעיר והנשפים השנתיים. הנשפים, המבוססים על תרבות הבולרום מניו-יורק, הינם אירועי ראווה המתקיימים במקומות אייקונים בירושלים (מגדל דוד, YMCA, מוזיאון ישראל), שהפכו למוקד עליה לרגל למאות חוגגים מרחבי הארץ, ושמים במרכז הערב את התרבות הקווירית.[3][4]

בדצמבר 2021 מונה כחבר בוועד המנהל של הבית הפתוח בירושלים לגאווה ולסובלנות, ומאז יולי 2022 משמש כיו"ר העמותה.[5]

ראו גם[עריכת קוד מקור | עריכה]

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

הערות שוליים[עריכת קוד מקור | עריכה]

  1. ^ יונתן ולפר, ברשת החברתית LinkedIn
  2. ^ האנשים שלנו, באתר הבית הפתוח בירושלים
  3. ^ לירוי פיניאן, ‏"לא נשאר במועדונים אפלים – אנחנו לא מאיימים על אף אחד", באתר ‏מאקו‏, 6 בנובמבר 2022
  4. ^ אתר למנויים בלבד אוהד צויגנברג, כאן עושות בכיף "טיפולי הרמה", באתר הארץ, 3 בנובמבר 2021
  5. ^ יונתן ולפר מונה ליו"ר-שותף בבית הפתוח, באתר WDG, ‏4 ביולי 2022