ים של דמעות

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
"ים של דמעות"
עטיפת הקלטת "ים של דמעות"
עטיפת הקלטת "ים של דמעות"
עטיפת הקלטת "ים של דמעות"
שיר בביצוע זוהר ארגוב
מתוך האלבום ים של דמעות
יצא לאור 1985
מקום הקלטה אולפני קיסר
שפה עברית עריכת הנתון בוויקינתונים
חברת תקליטים ישראפון
כתיבה זמירה חן
לחן רפי גבאי
עיבוד יגאל חרד
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

"ים של דמעות" הוא שיר שביצעה לראשונה הזמרת הישראלית אווה פרנסיס, וידוע גם בביצועו של זוהר ארגוב. השיר בוצע על ידי נינט טייב בגמר העונה הראשונה של "כוכב נולד".

רקע[עריכת קוד מקור | עריכה]

את השיר כתבה זמירה חן והלחין רפי גבאי. ההשראה לשיר היא סיפורה של אשת בוהמה תל אביבית שקיימה רומן עם גבר נשוי. כאשר ירד לארצות הברית הבטיח לה לשלוח אליה מכתבים ממקום מושבו בחו"ל, אך לא שלח לה ולוּ מכתב אחד. עשרים שנים לאחר מכן פגשה האישה בישראל באקראי את בנו, וכך נודע לה כי אותו אהוב נהרג בתאונת דרכים שבוע לאחר הגיעו לארצות הברית. האשה סיפרה את הסיפור לזמירה חן, והיא כתבה בהשראתו את השיר.[1]

אווה פרנסיס הקליטה את השיר בשנת 1971, כשנכנסה לראשונה לאולפן ההקלטות. את השיר, בליווי תזמורתי, עיבד אלדד שרים. ב־1976 הקליט את השיר הזמר יואל שר על פי לחן שיצר, לתקליטו "יואל שר ומנגן".

בשנת 1985 הקליט הזמר זוהר ארגוב את השיר עבור האלבום הנושא את שמו: "ים של דמעות". השיר הוקלט לפי הלחן המקורי ובעיבוד של יגאל חרד.

בשנת 2003 התמודדה נינט טייב בעונה הראשונה של תוכנית המציאות "כוכב נולד". טייב הגיעה למעמד הגמר, שנערך בחוף ניצנים. היא בחרה לשיר את "ים של דמעות" וזכתה בתחרות. לגרסה צורף חלק נוסף שהולחן על ידי רמי קליינשטיין. הגרסה של נינט הגיעה למקום הראשון במצעד השבועי של רשת ג' הרביעי במצעד הפזמונים העברי השנתי התשס"ד (2004) של אותה התחנה, ולמקום ה־23 במצעד השנתי של גלגלצ.[2]

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

הערות שוליים[עריכת קוד מקור | עריכה]