רמי קלינשטיין

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
רמי קלינשטיין
לידה 10 בנובמבר 1962 (בן 61)
ארצות הבריתארצות הברית ניו יורק, ארצות הברית
מוקד פעילות ישראלישראל ישראל
תקופת הפעילות מ-1978
סוגה רוק
פופ
זמר עברי
שפה מועדפת עברית עריכת הנתון בוויקינתונים
חברת תקליטים הד ארצי, ארומה מיוזיק, הליקון
צאצאים משי קלינשטיין, נעם קלינשטיין עריכת הנתון בוויקינתונים
www.ramikleinstein.co.il
פרופיל ב-IMDb
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

רמי קלינשטיין (נולד ב-10 בנובמבר 1962) הוא זמר-יוצר, מלחין, פזמונאי ומפיק מוזיקלי ישראלי.

ביוגרפיה[עריכת קוד מקור | עריכה]

קלינשטיין נולד בניו יורק, ארצות הברית ועלה לישראל בגיל 8. עוד טרם התפרסם עסק במוזיקה, וב-1978, בעודו בתיכון, הקים קלינשטיין להקה בשם ליקוי חמה יחד עם ירמי קפלן, אשר למד שנה מעליו בבית הספר אליאנס תל אביב.[1] בשנת 1980 התגייס לצה"ל, והיה למנהל המוזיקלי של הלהקה הצבאית "צה"ל 80", בה היה גם חבר לצידם של אשתו לעתיד ריטה והזמרות שלווה ברטי וחני דינור.

בשנת 1983 יצר, יחד עם יוריק בן דוד את פסקול הסרט "הפנימיה", ובסוף אותה שנה הלחין את רוב שירי הלהקה הצבאית "צה"ל 84", שבה היו חברים בין היתר יובל זמיר, אופירה יוספי ואורנה דץ (כהן דאז).

ב־1984 הלחין את פסקול הסרט "זעם ותהילה" בבימויו של אבי נשר. פרסומו הגדול הגיע בשנת 1985, כאשר הלחין את שירו של יורם טהרלב "עוד לא תמו כל פלאייך", שהפך ללהיט בביצועה של להקת פיקוד הצפון עם הסולנית יסמין גמליאל (שאחר כך הייתה חלק משלישיית הבנות "מנגו"). באותה שנה אף הפיק ועיבד את אלבום הבכורה של דני בסן.

הפריצה הגדולה, הן של קלינשטיין והן של ריטה, הגיעה בשנת 1986 עם הוצאת אלבומי הבכורה של שניהם - "ביום של הפצצה" של רמי, ו"ריטה" של ריטה. "ביום של הפצצה" נחשב לאחד האלבומים המצליחים ביותר של קלינשטיין, ונכללו בו הלהיטים: "זמן גשום", "את שרה ברדיו", "אש", "שבועה" בדואט עם ריטה, "במקום שבו אני עומד", "הניחי לי", "ביום של הפצצה" ו"שיר מדבר". בגרסת הCD נכלל השיר "אורה" אותו הלחין קלינשטיין למילים של שמעון גלבץ וגם גרסת כיסוי של השיר "ככה את רצית אותי" של אריאל זילבר כבונוס. בעקבות הצלחת האלבום, יצא קלינשטיין לסיבוב הופעות בשם "אש על הבמה".

אלבום הבכורה של ריטה כלל בעיקר שירים שהלחין ועיבד קלינשטיין, הבולט ביותר מביניהם הוא "שביל הבריחה", איתו הגיעה ריטה למקום הרביעי בתחרות הקדם-אירוויזיון באותה שנה והופעתה שם עוררה עניין ציבורי עקב שמיטת הכתפייה אותה לבשה ריטה. בנוסף הלחין קלינשטיין לאלבום את רוב השירים, ביניהם "שיר אהובת הספן", "עבד של הזמן", "בגידה" ו"לקבל ולתת".

בשנת 1988 יצא האלבום העברי השני של ריטה, "ימי התום", אשר גם בו היה קלינשטיין המלחין והמעבד העיקרי. בין השירים הבולטים באלבום היו "תחת ירח ערבי" (שהופיע רק במהדורת הדיסק), "עטוף ברחמים", "הנסיכה והרוח" (עיבוד של קלינשטיין ללחן של יהודה פוליקר), "אני חיה לי מיום ליום" (שכתב חנוך לוין, ושביצעה במקור תיקי דיין בלחן שונה) והמוכר יותר כ"לא בת 16", "ימי התום", "בוא", "כמו בִּתמונה" ו"חברה", שכתבה ריטה עוד בצעירותה לחברתה פנינה עסיס, לימים המעצבת פנינה טורנה. באותה שנה הפיק קלינשטיין את סיבוב ההופעות של גידי גוב "דרך ארץ", בו גם שר חלק משיריו. באלבום שיצא בעקבות המופע, שר קלינשטיין את "הניחי לי" לבד, ואת "ככה את רצית אותי" יחד עם גוב.

סוף שנות השמונים ותחילת התשעים[עריכת קוד מקור | עריכה]

בשנת 1989 יצא האלבום השני של קלינשטיין, "על הגשר הישן", בו ניסה לראשונה את כוחו ככותב שירים. באלבום הופיעו הלהיטים "על הגשר הישן", "אף פעם","מה קרה לחלום", ו"מותר לך ליפול", אך הוא זכה להצלחה פחותה בהרבה מקודמו. באותה שנה הלחין קלינשטיין לריטה את השיר "מחול מטורף", וללהקת "מנגו" את שירה הידוע ביותר, "גרה בשינקין".

בשנת 1991 יצא אלבומו השלישי, "אהביני", עם קרדיט ביצוע ל"קלינשטיין והמועצה". "המועצה" הייתה להקת הליווי של קלינשטיין, אשר כללה את ליאור יקותיאלי בגיטרה, בנצי גפני בבס, ואלון הלל בתופים. בהמשך עזב גפני, ובמקומו הצטרפו ששי מזרחי בבס, ועובד אפרת בגיטרה. באלבום בלטו שיר הנושא, "אין כמוה", "קר שם בחוץ", חידוש לשיר "זמר אהבה לים", והלהיט הגדול ביותר, "צעיר לנצח", שירו של בוב דילן שתורגם על ידי יאיר לפיד והולחן על ידי קלינשטיין. האלבום נחשב למצליח יותר מקודמו.

בשנת 1992 הלחין את השיר עניין של זמן למילים שנכתבו על ידי אהוד מנור לבקשת מפיקי הסדרה עניין של זמן. את הלחן לשיר כתב קלינשטיין לפי בקשתו של גידי גוב מבצע השיר.[2]

במאי 1993 יצא האלבום הרביעי של קלינשטיין שוב בצירוף קרדיט משותף עם "המועצה", בשם "במסיבה אצל גידו". האלבום, שרוב שיריו היו בעלי תוכן למבוגרים חל כישלון מסחרי, ופרט לשיר "חוץ ממך כלום" לא הפכו שירי האלבום ללהיטים. בגרסה המקורית של הסינגל "חוץ ממך כלום" הופיעה השורה "כי הארץ מתפתחת כמו הזין שלי", שצונזרה (עם הצליל האלקטרוני "ביפ") בכל השמעה של השיר. גם השיר "בן אלף זונות" שהופיע באלבום נפסל לשידור (ובניגוד ל"חוץ ממך כלום", השיר צונזר במלואו).

ב-1994 הפיק את המופע המשותף של גידי גוב ושל יהודית רביץ, "מופע משותף מאוד", בעקבותיו הוקלט החידוש הידוע של השניים לשירה של רביץ "באה מאהבה", בעיבודו של קלינשטיין. באותה שנה השתתף קלינשטיין מספר פעמים בתוכניתו של גוב "לילה גוב", ושר עם גוב ורביץ את "שיר אהבה" של עפרה פוקס, ויחד עם גוב את עיבודו ל"האהבה הראשונה" של "החלונות הגבוהים". הוא גם עיבד מספר שירים לתוכנית, ביניהם "על קו הזינוק" של החברים של נטאשה, "בגלל הרוח" של שלומי שבת, ו"שיר אחרי מלחמה" של אריק איינשטיין. רוב נגני התוכנית היו חלק מלהקת "המועצה", בהם אלון הלל בתופים, ליאור יקותיאלי בגיטרות ויוראי אורון בבס. באמצע 1994 הוציאה ריטה את אלבומה "אהבה גדולה", אך הפעם עם מעורבות פחותה של קלינשטיין בהפקה.

ההצלחה הגדולה[עריכת קוד מקור | עריכה]

בשנת 1995 הוציא קלינשטיין את אלבומו המצליח ביותר - "תפוחים ותמרים". תפוחים ותמרים, שיר הנושא של האלבום, למילותיו של איתן נחמיאס גלס, היה ללהיט, וזכה בתואר "שיר השנה" במצעד הפזמונים העברי השנתי של רשת ג' לשנת תשנ"ה. פרט לשיר הנושא, בלטו באלבום גם השירים "הבוקר את הולכת", "קרוב אל לבך" ו"שמש". האלבום הפך בתוך חצי שנה לאלבום פלטינה, הגיע עד למכירות של 150,000 אלבומים ונחשב עד היום לנמכר ביותר של קלינשטיין.

בשנת 1996 יצא אלבום אוסף של קלינשטיין, לכבודו הקליט ביצוע משלו לשיר "עוד לא תמו כל פלאייך" וגרסאות חדשות לשירים "על הגשר הישן" ו"צעיר לנצח". אלבום זה היה למצליח מאוד אף הוא, ונמכר ביותר מ-100,000 עותקים. באותה שנה יצא אוסף גם לריטה - "תחנות בזמן", שבו הופיעו בעיקר שירים אשר לא הופיעו באלבומיה הקודמים. בין השירים באלבום היו "מחול מטורף", "חזיון מקומי", "שירת הסירנה" ("אל תפחד"), "שרה ברחובות" (איתו ייצגה את ישראל באירוויזיון 1990) ו"ארץ מולדת", כולם בלחניו של קלינשטיין. קלינשטיין גם הלחין שיר שכתבה ריטה במיוחד לאלבום, "עד שתעזוב".

בשנת 1997 יצא אלבומו השישי של קלינשטיין, "כל מה שתרצי", בהפקתו המוזיקלית של אלון הלל. בין השירים בלטו "תשארי עוד קצת", "נוצה לתמיד", "הים כבר לא", "שלושה שוטרים" ושיר הנושא, אשר זכה בתואר שיר השנה במצעד הפזמונים השנתי של רשת ג' לשנת תשנ"ז. בעקבות הצלחת האלבום יצא קלינשטיין לסיבוב הופעות מצליח.

בשנת 1999 יצא אלבומה של ריטה תפתח חלון, בו חזרה לשתף פעולה עם קלינשטיין. בין שירי האלבום התפרסמו בעיקר שיר הנושא, "או שכן או שלא", ו"המכתב הראשון". קלינשטיין השתתף בדואטים "בערב יום העצמאות" ו"זמן". באותה שנה הלחין לחברתו ללהקה הצבאית חני דינור את השיר "הנשכחות", למילים של לאה גולדברג. השיר הופיע באלבומה של דינור "חני דינור", שיצא באותה שנה.

המאה ה-21[עריכת קוד מקור | עריכה]

קלינשטיין בהופעה, יוני 2008

באביב 2000 הוציא קלינשטיין את אלבומו "תגיד את זה", בו ניכרו השפעות מזרחיות וים תיכוניות, לצד עיבודי דאנס מערביים. את רוב שירי האלבום כתב קלינשטיין בעצמו, כולל שיר הנושא (אותו ביצע בדואט יחד עם ריטה) ו"מאוחר או מוקדם". שירים נוספים מפורסמים מהאלבום היו "כשאני רוקד איתך", "הדמעות של אתמול", ו"תנענעי אותי". את שיר הסיום של האלבום שרו בתו משי וחברותיה. יבגני לויטאס, קלינשטיין, והמתופף אלון הילל עיבדו את שירי האלבום. באותה שנה יצא גם הדיסק "פטר והזאב וקרנבל החיות", ובו הקריא את הסיפורים "פטר והזאב" ו"קרנבל החיות" כשברקע עיבודיו ליצירות המוזיקליות הקלאסיות שחוברו לסיפורים.

בקיץ 2001 יצאו רמי וריטה במופע משותף מצליח מאוד, שתועד והפך לאלבום כפול. מהמופע התפרסמו בעיקר החידושים המשותפים שלהם ל"ימי התום" ול"שביל הבריחה", עם קטע ראפ אשר נכתב על ידי סאבלימינל. בנוסף, שרו השניים במופע את שירו של ז'אק ברל "אל תלכי מכאן", בתרגומה של נעמי שמר. באותה שנה ביצע קלינשטיין את השיר "יום כזה" באלבום "תולדות המים" של דני סנדרסון.

בשנת 2002 יצא קלינשטיין במופע המצליח "מופע הפסנתר", אשר רץ עד שנת 2003. באותה שנה, עם הקמתו של ערוץ 10, קיבל קלינשטיין תוכנית אירוח בה אירח מוזיקאים, אך עקב הבעיות שליוו את הערוץ עם הקמתו, התוכנית ירדה לאחר זמן קצר כמו תוכניות רבות אחרות בערוץ החדש. בשנת 2003 הוציאה ריטה את אלבומה "חמצן", בו הלחין ועיבד קלינשטיין חלק מהשירים, כולל הלהיטים "לאלף נמר" ו"אתה בכל זאת" ("עלית לי בזיכרון"). בסוף אותה שנה הלחין קלינשטיין את השיר "כמו ששיר נוגע" למילותיו של יעקב רוטבליט, אותו ביצעה נינט טייב לאחר זכייתה בתחרות "כוכב נולד" הראשונה. קלינשטיין אף השתתף בתוכנית והכין את שלושת המתמודדים, שירי מיימון ,שי גבסו ונינט לקראת הגמר ואף הוסיף לחן משל עצמו אל תוך הלחן המקורי של ״ים של דמעות״

בסוף שנת 2004 הקליט קלינשטיין את השיר "רוחות מלחמה", אותו כתב והלחין לסדרה "מילואים". כמה חודשים לאחר מכן יצא אלבומו התשיעי, "הרבה פנים". באלבום בלטו גם שיר הנושא, "משהו טוב" ו"שיר מקומי". האלבום כלל גם גרסה עברית לשירו של ז'אק ברל "Amants de vingt ans", הידוע בתרגומה של נעמי שמר כ"אהבה בת עשרים". קלינשטיין שר את השיר בתרגום מחודש, של ארז ברזוליק, אשר קרא לו "שיר האוהבים". לאלבום צורף דיסק בונוס ובו הקלטות שונות של קלינשטיין משנים קודמות, כולן דואטים בהופעה חיה. בין היתר נכללו בו "צליל מיתר" עם אייל גולן, "טיפת מזל" עם זהבה בן ו"תמיד אהבה" עם עברי לידר.

בשנת 2006 שימש קלינשטיין כמעבד והמנהל המוזיקלי של המחזמר "הלהקה", אשר הועלה בתיאטרון "הבימה",בו השתתפו שירי מימון, מוקי וזמרת אלמונית בשם קרן פלס.

ב-31 באוגוסט 2006, בעצרת להחזרת שלושת החיילים החטופים אהוד גולדווסר אלדד רגב וגלעד שליט, ביצע קלינשטיין את השיר "זה לא נגמר", שנכתב במיוחד עבור הערב. השיר, שכתבה רחלי שביט והלחין קלינשטיין, קרא לשובם של החטופים הביתה, והוקלט במטרה לחזק את החטופים ובני משפחותיהם.

בתחילת 2007 פרץ סכסוך כספי בין ריטה ורמי קלינשטיין לבין חברת "הליקון", והשניים החליטו להפסיק את התקשרותם עם החברה, ולעבור לחברת "הד ארצי".[3]

בינואר 2008 יצא אלבומה של ריטה "רמזים". קלינשטיין הלחין חמישה משירי האלבום, בהם "אחרי שאהב" למילים של יהונתן גפן ו"היינו גדולים" שכתבה רחלי שביט. באותה שנה הקליט קלינשטיין גרסת כיסוי לשירה של להקת רוקפור "הכעס", עבור הפרויקט "עבודה עברית".

במרץ 2009 הוציא קלינשטיין את אלבומו הראשון בחברת "הד ארצי", "שיר חשוף". לאלבום קדמו הסינגלים "אלוהי הדברים הקטנים" ו"אלה החיים שלי", שלא זכו להצלחה גדולה. לאחר צאת האלבום יצא כסינגל השיר "שיר חשוף" שכתב יאיר לפיד. האלבום זכה לשבחי הביקורת אך לא להצלחה מסחרית מיוחדת.

באותה שנה חבר קלינשטיין ללהקת סינרגיה, לסיבוב הופעות שתוצאתו הייתה אלבום משותף בשם "סינרגיה אקוסטית" שיצא בספטמבר 2009. האלבום כלל עיבודים אקוסטיים לשיריה של סינרגיה, וכן לשירו של קלינשטיין "קרוב אל לבך".

בשנת 2010 יצא האלבום ההופעה הכפול של קלינשטיין "Live" בלייבל של ארומה מיוזיק,[4] שהורכב משני תקליטורים שתיעדו שתי הופעות שקיים במועדון "זאפה" בדצמבר 2009. ההופעה הראשונה הייתה בליווי להקת "המועצה", והשנייה של קלינשטיין לבדו עם פסנתר. לאלבום צורפו שלושה שירים חדשים שהלחין קלינשטיין למילותיו של יאיר לפיד, "פעם אחת בחיים", "הישראלי האחרון" ו"עברו שנתיים". בשנת 2010 הוציא את השיר "גיבור". לאחר מכן הוציא סינגלים נוספים: "לעולם לא חולף" ו"למחול לסלוח".

בשנת 2012 החל קלינשטיין להשתתף בתוכנית "The Voice ישראל" כ"מנטור". באותה שנה יצא אלבומו "סיטואציה מורכבת", בהפקתו המוזיקלית של עופר מאירי. מבין שיריו הצליחו במיוחד השירים "רוצי קטנה", שהלחין קלינשטיין למילים של אדמית הראל, וכן הגרסה המחודשת לשירו "שריטות", ששר בדואט עם אפרת גוש. עוד שירים שיצאו לרדיו: "מפתן ביתך", "שום דבר", "עדיין קיימת". בחודש אוקטובר של אותה שנה, קלינשטיין ורחלי שביט חברו יחד ויצרו 20 שירי ילדים שהיוו בסיס לסדרה "מקס ומוזה", אשר שודרה בערוץ לוגי.

במרץ 2014 הוציא קלינשטיין את אלבומו "מתנות קטנות", ששיר הנושא שלו "מתנות קטנות" (מילים: נועם חורב) זכה להצלחה רבה ולגרסאות כיסוי בקרב הציבור הישראלי. עוד סינגלים שהתפרסמו: "דרך כל האהבות" - שהפך ללהיט, "תמר ואני", "בגן העדן", "בוקר טוב ילד" ו"יש כאלה".

ביוני 2015 הוציא קלינשטיין את אלבומו "אנשים טובים". מתוך האלבום יצאו הסינגלים: "אנשים טובים", "בינו לבינה" ו"יום שלא יחזור". השיר "אנשים טובים" הגיע למקום הרביעי במצעד השבועי של מדיה פורסט.[5]

בנובמבר 2015 התארח בספיישל בתוכנית "בית ספר למוזיקה", במהלך הספיישל, עבד קלינשטיין עם התלמידים ושר איתם דואטים.

ב-2014 החל לעבוד עם קרן פלס על פרויקט משותף. ב-15 בדצמבר 2015 יצא הסינגל הראשון מהאלבום, עד אשר ישוב. ב-1 בפברואר 2016 יצא הסינגל השני מהאלבום, "לחיות".

האלבום המשותף של השניים יצא ב-3 בפברואר 2016 ונקרא "רמי קלינשטיין קרן פלס". השניים יצאו לסיבוב הופעות משותף שהחל בהופעה בהיכל התרבות בתל אביב ב-10 בפברואר 2016. בהמשך הוציאו אלבום הופעה משותף אשר הוקלט בהופעותיהם בהיכל התרבות ובקיסריה.

ב-2016 השתתף קלינשטיין בעונה השנייה של התוכנית הדוקו-ראליטי "היחידה" בערוץ HOT3.

ביולי 2017 שידר לרדיו את השיר "בסוף כולם חוזרים הביתה" שילווה אלבום אוסף חדש. בדצמבר 2017 הוציא את השיר "תמיד אלייך" כסינגל שני בדואט עם יונתן רזאל שמופיע אף הוא באלבום האוסף.

בפברואר 2018 הוציא לאור את השיר "לאהבה בסוף נשוב" כסינגל לרדיו. ב-9 ביוני 2018 חגג קלינשטיין 30 שנות קריירה במופע חדש ואנרגטי עם הרכב נגנים משובח. את המופע הפיק פילוני. מופע הבכורה נערך בהיכל התרבות ובו אירח את דויד ברוזה ועילי בוטנר וילדי החוץ.[6] באוגוסט 2018 הוציא לרדיו את השיר "תפוז שקיעה" שיצא כסינגל רשמי.

במרץ 2020 בעקבות התפרצות נגיף הקורונה בישראל הלחין את "שיר עידוד לכל מי שנמצא בבידוד" בהפקת תיאטרון הבימה.[7]

במאי 2020 יצא לאור אלבומו של הזמר טל סונדק "שירתם" שקלינשטיין הלחין והפיק מוזיקלית את כולו ואף מבצע בדואט עם סונדק את "פרידה" שהלחין למילותיה של נעמי שמר. באלבום טקסטים של גדולי המשוררים (אהוד מנור, חיים חפר, מאיר אריאל, נתן יונתן ונעמי שמר) שהולחנו לראשונה.

לאחר 14 שנות הפסקה, הופיע ביוני 2021, במופע משותף עם ריטה, במסגרת סבוב הופעות חדש.[8]

בשנת 2023 הוענק לקלינשטיין פרס אקו"ם על מפעל חיים ע"ש אהוד מנור[9].

רמי קלינשטיין בהופעה, ספטמבר 2023

חיים אישיים[עריכת קוד מקור | עריכה]

ב-1979 הכיר קלינשטיין את ריטה, כאשר הגיעה לבלות ב"עיר הנוער" והוא הופיע באותה עת על הבמה. בשנת 1985 השניים נישאו.[10][11] ב-1992 נולדה בתם הבכורה הזמרת, השחקנית והמדבבת משי קלינשטיין, וב-2001 נולדה בתם השנייה נועם, זמרת ופסנתרנית. בספטמבר 2007 השניים התגרשו.[12]

בספטמבר 2012 נישא קלינשטיין בשנית לאלכס אילן, הצעירה ממנו ב-25 שנה. השניים הביאו יחדיו שני בנים ובת[13][14][15].

קלינשטיין מתגורר ברמת השרון.

ספרות[עריכת קוד מקור | עריכה]

בשנת 2021 יצא לשווקים ספר פרי עטו של קלינשטיין שנקרא "שמיל הפיל" בהוצאת הספרים "קוראים".

דיסקוגרפיה[עריכת קוד מקור | עריכה]

עם קרן פלס[עריכת קוד מקור | עריכה]

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

ויקישיתוף מדיה וקבצים בנושא רמי קלינשטיין בוויקישיתוף

הערות שוליים[עריכת קוד מקור | עריכה]

  1. ^ דודי פטימר, ‏ירמי קפלן חוזר: "המבקרים רצו שאשאר ברוק של פעם, אך הניינטיז עברו", באתר מעריב אונליין, 26 באוגוסט 2018
  2. ^ דודי פטימר, ‏"עניין של זמן" בת 30: בחזרה אל מאחורי הקלעים של הסדרה המיתולוגית, באתר מעריב אונליין, 30 ביולי 2022
  3. ^ אור ברנע, ריטה ורמי חתמו בהד ארצי, באתר ynet, 30 ביולי 2007
  4. ^ עינב שיף‏, רמי קליינשטיין - "הישראלי האחרון", באתר וואלה!‏, 26 בינואר 2010
  5. ^ המצעד השבועי של מדיה פורסט, באתר מדיה פורסט, ‏1–7 בפברואר 2015
  6. ^ וואלה! תרבות‏, רמי קלינשטיין חוגג 30 שנות קריירה וסוחף את הקהל: קבלו הצצה, באתר וואלה!‏, 10 ביוני 2018
  7. ^ שיר עידוד, בביצוע התיאטרון הלאומי הבימה, סרטון באתר יוטיוב
  8. ^ רן בוקר, צפו: ריטה ורמי התאחדו על הבמה, באתר ynet, 10 ביוני 2021
  9. ^ מאיה כהן, אקו"ם מכריזה: אלו הם הזוכים הגדולים בטקס פרסי 2023, באתר ישראל היום, ‏1 ביוני 2023
  10. ^ דב אלפון, פעם קראו לה יהן פרוז, באתר כותרת ראשית, ‏26 במרץ 1986
  11. ^ התייחסות בכתבה לשנת הנישואים של השניים ב-1985, יוסי חרסונסקי, מליזה דוליטל ועד פופ, באתר מעריב, ‏07 בפברואר 1986
  12. ^ עומר כרמון, אחרי 30 שנה - רמי וריטה נפרדים, באתר News1 מחלקה ראשונה, 3 בספטמבר 2007
  13. ^ מזל טוב: רמי קלינשטיין סבא. כלומר, אבא, באתר nana10‏, 5 בינואר 2013
  14. ^ צפו בתמונות: אלכס ורמי קליינשטיין חובקים ילדה חדשה, נענע 10, 2 בספטמבר 2015
  15. ^ ברכות! רמי קלינשטיין ואלכס אילן הורים לילד שלישי, באתר וואלה!‏, 26 ביוני 2017