לאם קווק-וואי

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
לאם קווק-וואי
אין תמונה חופשית
אין תמונה חופשית
לידה 27 בינואר 1971 (בן 53)
הונג קונג, האימפריה הבריטית עריכת הנתון בוויקינתונים
מדינה הרפובליקה העממית של סין עריכת הנתון בוויקינתונים
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

לאם קווק-וואיסינית מסורתית: 屯門色魔, או 林國偉; נולד ב-27 בינואר 1971) הוא רוצח סדרתי, אנס ונקרופיל, אחד משני רוצחים סדרתיים שנלכדו בהונג קונג (יחד עם לאם קור-וואן). ידוע בכינויו "מכשף הטואן מון" ("The Tuen Mun Rapist"). הוא הורשע בשלושה מקרי רצח, כשהוא רוצח בידיים חשופות, ובשמונה מקרי אונס נוספים. גזר דינו היה 11 מאסרי עולם.[1]

ביוגרפיה[עריכת קוד מקור | עריכה]

קווק-וואי נולד בשנת 1971 באחד משכונות העוני של הונג קונג. אמו הביולוגית נטשה אותו בגיל 3, ואביו האלכוהוליסט ואמו החורגת נהגו להתעלל בו ובארבעת אחיו. הוא נזרק ממספר בתי ספר, ובגיל 15 אף נעצר לחודשיים. באותו שנה ברח אביו למקאו בשל הסתבכויות עם מלווים בריבית, וקווק-וואי ניצל את ההזדמנות ונשר מבית הספר, תוך שהוא מתמכר להימורים, סמים ולאלכוהול. כמו כן, הוא הרבה להשתתף במרוצי רחוב לא חוקיים.

מעשי האונס והרצח[עריכת קוד מקור | עריכה]

בשעת לילה מאוחרת ב-24 באפריל 1992, בעודו שיכור, עקב קווק-וואי אחרי בחורה צעירה בת 19, פרץ אחריה לביתה, חנק אותה עד שאיבדה את הכרתה ואז אנס אותה.

כחודשיים לאחר מכן, הוא התנפל על מלצרית בת 32 בשעה 4:30 בבוקר, חנק אותה עד שלא יכלה להתנגד ואנס אותה. במשפטו סיפר קווק-וואי כי התכוון לשדוד אותה בלבד, אך כיוון שהתנגדה - אנס אותה.

כחודשיים לאחר מכן, הוא התגנב מאחור וחנק אישה בת 39 בשעה 4 לפנות בוקר. כעבור 50 דקות היא התעוררה עירומה למחצה.

חודשיים לאחר מכן ביצע קווק-וואי את האונס המאורגן הראשון שלו. הוא ארב לאישה בת 32, אם לשניים, במעלית הבניין שלה, וכשדלתות המעלית נסגרו, הוא חנק אותה עד שהתעלפה, הוציא אותה לחדר המדרגות ואנס אותה.

חודש לאחר מכן אנס אישה בת 32, ו-25 ימים לאחר מכן אישה בת 28, כשלשתיהן הוא ארב במעלית, חנק ואנס אותן. השנייה אושפזה למשך שלושה ימים בשל החבלות שנגרמו לה.

זמן מה לאחר מכן ביצע קווק-וואי את הרצח הראשון שלו. הוא עקב בשעה 4:00 בבוקר אחרי לי הינג, אישה בת 50. הוא נכנס איתה למעלית ביתה, חנק אותה ואנס אותה. למפרע התברר כי היא כבר הייתה מתה בעת מעשה האונס. מוות זה עורר את זעמם של המקומיים על חוסר ההתייחסות מצד הפוליטיקאים וכוחות האכיפה. המקומיים ציינו את העובדה כי לפחות 20 אנשים חלפו על פני גופתה של הינג עד שמישהו הזעיק את כוחות ההצלה. בשלב זה הושתלו סוכנות סמויות ברחובות, שניסו להתחקות על עקבות האנס הרוצח, אך ללא הצלחה. פרופילו של קווק-וואי כלל לא נבדק, משום שהיה צעיר בן 21, ללא עבירות קודמות.

ב-14 באפריל 1993 ביצע קווק-וואי רצח נוסף. מאק סיו-האן, צעירה בת 22 שחזרה לביתה מדיסקוטק בשעה 5 לפנות בוקר, נאנסה ומתה בחדר המדרגות בבניין שלה. על פי מספר האנשים שהשתמשו בחדר המדרגות בין 6 בבוקר, שעת האונס, לשעה 7:45 בבוקר, בה דווחה מציאת הגופה, העריכו במשטרה כי ייתכן ש-40 איש התעלמו מהגופה לפני דיווח הרצח. לאחר מכן סיפר קווק-וואי כי הוא היה שיכור, וכי הוא לא התכוון לרצוח אותה.

בשל הסערה שהתעוררה, עבר קווק-וואי לפעול בשכונה אחרת, בה רצח אישה ואנס אחת נוספת.

ב-8 באוגוסט 1993 אנס קווק-וואי אשה נוספת ברחוב ראשי, ולאחר מכן הביא לה סיגריה וביקש ממנה להיות בת זוגו לסרט ביום למחרת. היא הסכימה מחשש לחייה, והוא נלכד על ידי המשטרה, כשהגיע לפגישה שקבעו השניים.

המשפט[עריכת קוד מקור | עריכה]

במשפטו הודה קווק-וואי בשמונה מקרי אונס ושבעה מעשי שוד בבית המשפט, אך טען שמקרי הרצח היו שלא באשמתו. במהלך המשפט ייחס כח מיוחד לזרועו הימנית, בה השתמש כדי לחנוק את הקורבנות, וקרא לה "המזלג שלי". הוא נשפט ל-11 מאסרי עולם.

בתרבות[עריכת קוד מקור | עריכה]

בשנת 1994 עלה הסרט "Tuen Mun sik mo (The Rapist)", שסיפר את סיפור חייו של קווק-וואי.[2]

ראו גם[עריכת קוד מקור | עריכה]

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

הערות שוליים[עריכת קוד מקור | עריכה]

  1. ^ "Tuen Mun rapist loses plea". South China Morning Post. 17 באוגוסט 1995. נבדק ב-10 בינואר 2019. {{cite news}}: (עזרה)
  2. ^ Tuen Mun sik mo (The Rapist) IMDb. Retrieved 10 January 2019.