לילה טוב עם אסף הראל

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
לילה טוב עם אסף הראל
סוגה תוכנית טלוויזיה
יוצרים אסף הראל
בימוי חואן מן
מנחים אסף הראל
ארץ מקור ישראל
שפות עברית
מספר עונות 2
מספר פרקים 162
הפקה
מפיק יעל קובי
מפיקים בפועל סטפני זינגר
חברת הפקה ערוץ 10 החדש בע"מ
עורכים עידו רוזנטל
צלמים גיא פירסט
אורך פרק כ-30 דקות
שידור
רשת שידור ערוץ 10
תקופת שידור מקורית 3 בינואר 201626 בפברואר 2017
קישורים חיצוניים
דף התוכנית ב-IMDb

לילה טוב עם אסף הראל הייתה תוכנית טלוויזיה סאטירית יומית/חצי-שבועית בהנחיית אסף הראל שעונתה הראשונה שודרה החל מינואר ועד יולי 2016 בערוץ 10, ועונתה השנייה שודרה מנובמבר 2016 ועד פברואר 2017.

הפקה[עריכת קוד מקור | עריכה]

התוכנית הייתה תוכנית סאטירה לילית למבוגרים אשר שודרה בכל יום בחצות. התוכנית הייתה מבוססת על פורמט לייט נייט המקובל ברחבי העולם שבו המנחה מקריא מונולוג פתיחה בן מספר דקות בשידור חי ולאחר מכן משודרים מספר מערכונים מוקלטים. בהמשך התוכנית היו כמה פינות, העוסקות במגוון נושאים קומיים. באחת הפינות הופיע באופן קבוע הקומיקאי אורי גוטליב ובפינות אחרות הופיעו קומיקאים אחרים אשר גם כתבו את החומר בעצמם.

התוכנית בולטת בפרובוקציות הרבות שביצע המנחה ובהן התייחסות רבה לכיבוש, הטרדה מינית וגזענות.

פן מקורי של התוכנית הוא השתתפות הכותבים כשחקנים במערכונים וכן הזמנת אורח אמיתי לאולפן בכל תוכנית. בין הכותבים והמשתתפים בתוכנית נמנו: טל טירנגל, רות אלבז, ישי שלמון, אסף קפלנסקי, לאה לב, אורי גוטליב, גיה באר גורביץ', לירון וייסמן, עמית הרשקוביץ, גיא אדלר, ליאור אמסטרדמסקי, אמיר גליקמן, קארין כהן ועוד.

מיד עם עלייתה לאוויר קיבלה התוכנית ביקורות טובות מכתבי הטלוויזיה ותגובות זועמות מקהל הצופים[1][2][3].

ביולי 2016 החלו נגד התוכנית שני הליכי הפרה בהרשות השנייה לטלוויזיה ורדיו. פעם אחת בשל העלבה של ראש הממשלה בנימין נתניהו[4] ופעם אחרת בשל העלבה של אחיו המנוח יונתן נתניהו[5]. בשל כך התוכנית סיימה את העונה הראשונה בטרם הזמן המתוכנן וירדה מן המסך למשך ארבעה חודשים עד נובמבר 2016. אז עלתה עונה שנייה של התוכנית במתכונת של שידור דו שבועי בכל יום ראשון ורביעי בשעה 22:00 בערוץ 10 ובגרסה מעט מרוככת ופחות נשכנית, עד אשר ירדה סופית מן המסך בפברואר 2017, הפעם עקב רייטינג נמוך. את מונולוג הפתיחה של תוכנית הסיום ניצל אסף הראל על מנת להעביר ביקורת נוקבת על מדיניות ישראל ברצועת עזה, העונש שהוטל על אלאור אזריה ואת יחס ארגוני הימין לעמותות השמאל - מה שגרר תגובות זועמות בישראל ותגובות אוהדות ברחבי העולם.[6]

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

הערות שוליים[עריכת קוד מקור | עריכה]