מארק סילבסטרי

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
מארק סילבסטרי
Marc Silvestri
לידה 29 במרץ 1958 (בן 66)
פאלם ביץ', ארצות הברית עריכת הנתון בוויקינתונים
מדינה ארצות הברית עריכת הנתון בוויקינתונים
שפות היצירה אנגלית עריכת הנתון בוויקינתונים
יצירות בולטות אקס מן
דארקנס
וולברין
סייבר פורס
ויצ'בלייד
פרסים והוקרה פרס אינקפוט (2012) עריכת הנתון בוויקינתונים
marcsilvestriart.com
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

מארק סילבסטריאנגלית: Marc Silvestri; נולד ב-29 במרץ 1958) הוא קומיקסאי, יוצר ומוציא לאור אמריקאי. כיום הוא משמש כמנכ"ל הן של Top Cow Productions (אנ')[1] והן של אימג' קומיקס.[2]

נעוריו[עריכת קוד מקור | עריכה]

מארק סילבסטרי נולד ב-29 במרץ 1958 בפאלם ביץ', פלורידה.[3] סילבסטרי גילה לראשונה קומיקס דרך בן דודו, שהיה אספן נלהב. במהלך ביקורים בבית בן דודו הכיר סילבסטרי אמנים כמו ג'ק קירבי, ברני רייטסון וג'ון בושמה. סילבסטרי מכנה את רייטסון, בושמה ופרנק פרזטה כהשפעותיו הגדולות ביותר.[4]

קריירה[עריכת קוד מקור | עריכה]

סילבסטרי החל את הקריירה שלו באיור גליונות של DC Comics ו- First Comics. הוא הצטרף למארוול קומיקס בסוף שנות ה-80 (לאחר שעשה עבודות אורח למארוול עוד קודם לכן), והפך לעפרונאי הראשי של האקס-מן בין השנים 1987–1990.[3] לאחר מכן בילה שנתיים כעפרונאי של כותר הספין אוף וולברין.

בשנת 1992, סילבסטרי הפך לאחד משבעת האמנים המקוריים – יחד עם ג'ים לי, ווילס פורטסיו, רוב לייפלד, אריק לארסן, טוד מקפרלן וג'ים ולנטינו – שהקימו את חברת הקומיקס פורצת הדרך Image Comics. הכותרים של סילבסטרי פורסמו תחת החותם Top Cow והכותר הראשון שיצא היה "Cyberforce". מלבד האמנות שלו, סילבסטרי היה גם תסריטאי בכותר "Codename: Stryke Force". רבים מסיפוריו של סילבסטרי נכתבו בידי אחיו, אריק סילבסטרי.

סכסוכים בין שותפי אימג' הובילו לכך שסילבסטרי עזב את המו"ל לזמן קצר ב-1996, אך הוא שב במהרה לאחר שרוב לייפלד ניתק את קשריו עם החברה.

ההצלחות של Top Cow כוללות את הכותרים ויצ'בלייד, דארקנס, "Inferno Hellbound" ו-"Fathom".

סילבסטרי הפיק את הסיפור ועיצובי הדמויות הראשוניים למשחק הווידאו "Fighting Force" משנת 1997.

בשנת 2004 חזר סילבסטרי לחזרה קצרה למארוול כדי לאייר מספר גליונות של ניו אקס-מן, בשיתוף פעולה עם הכותב גרנט מוריסון. בהמשך השנה, הוא השיק כותר חדש של Top Cow בשם "Hunter-Killer" עם הכותב מארק וייד. הוא צייר את העטיפות למיני סדרה של מארוול קומיקס, "X-Men: Deadly Genesis" מאת אד ברובייקר וטרבור הרסיין.

ביוני 2006 הוציאה Top Cow את גיליון סייבר פורס מספר 0 עם אמנות מאת סילבסטרי.

בסוף שנת 2007 (תאריך הכריכה בדצמבר), הוא צייר גיליון במסגרת אקס-מן: תסביך משיח, כמו גם עטיפות רבות בקרוסאובר באותו שם שבא בעקבותיו.

סילבסטרי שימש מפיק בכיר לעיבוד אנימה של ויצ'בלייד.

הוא המשיך את עבודתו על האקס מן וצייר גיליון חד פעמי של האקס-מן והאוונג'רס האפלים במסגרת הקרוסאובר אקס-מן: אוטופיה ב-2009. באותה שנה, הוא תרם למיני סדרה "Image United", וצייר בה את כל הדמויות שיצר במהלך ריצתו ב- Image שהוצגו בסיפור.

בשנת 2012, סילבסטרי היה אחד ממספר אמנים שאיירו עטיפות לגיליון "המתים המהלכים" מספר 100 של רוברט קירקמן, שיצא לאור ב-11 ביולי בקומיק-קון, סן דייגו.[5]

חיים אישיים[עריכת קוד מקור | עריכה]

סילבסטרי נשוי לברידג'ט סילבסטרי.[4]

תוכניות הטלוויזיה האהובות עליו כוללות את שובר שורות, הסרטים האהובים עליו הם הנוסע השמיני, הפלנטה האסורה, ודוקטור סטריינג'לאב, והוא אומר שהוא מקשיב למוזיקת צ'יל אאוט בזמן העבודה, ולרוק אלטרנטיבי בזמנים אחרים.[4]

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

ויקישיתוף מדיה וקבצים בנושא מארק סילבסטרי בוויקישיתוף

הערות שוליים[עריכת קוד מקור | עריכה]

  1. ^ page=article&id=18990 WEEK OF TOP COW: Marc Silvestri, Comic Book Resources, December 1, 2008
  2. ^ "Image Comics Marc Silvestri Profile".
  3. ^ 1 2 Rosenberg, Aaron (March 29, 2008). "Happy Birthday: Marc Silvestri" ComicMix.
  4. ^ 1 2 3 "The Third Degree: Marc Silvestri". Point of Impact. Image Comics. October 2012. Page 27.
  5. ^ Logan, Michael (June 4, 2012). "Exclusive First Look: The Walking Dead Comic Hits 100". TV Guide.