נתן כהן – הבדלי גרסאות

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
תוכן שנמחק תוכן שנוסף
מ הסרת תבנית:אין תמונה משדה תמונה בתבנית, בערך בו יש הצגה אוטומטית של "אין תמונה"#
שורה 2: שורה 2:
{{מוזיקאי
{{מוזיקאי
|שם=נתן כהן
|שם=נתן כהן
|תמונה={{אין תמונה|בן|יישור=ללא}}
|תמונה=
|כיתוב=
|כיתוב=
|שם לידה=
|שם לידה=

גרסה מ־16:15, 17 בפברואר 2017


שגיאות פרמטריות בתבנית:מוזיקאי

פרמטרים [ שנות פעילות ] לא מופיעים בהגדרת התבנית

נתן כהן
אין תמונה חופשית
אין תמונה חופשית
לידה 31 ביולי 1951 (בן 72)
תל אביב, ישראל
מוקד פעילות ישראל עריכת הנתון בוויקינתונים
תקופת הפעילות מ-1970 עריכת הנתון בוויקינתונים
סוגה רוק, פופ
שפה מועדפת עברית עריכת הנתון בוויקינתונים
חברת תקליטים NMC, עצמאי
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

נתן כהן (נולד ב-31 ביולי 1951 בתל אביב) הוא מוזיקאי ישראלי.

ביוגרפיה

כהן גדל בראשון לציון ומ-1962 באשדוד. בגיל 16 החל לפרוט על גיטרה. בנעוריו נחשף למוזיקה שהייתה אז פופולרית בישראל: שירים צרפתיים, איטלקיים, החיפושיות, פופ אנגלי ושירים ישראליים ובמיוחד התרנגולים ושלישיית גשר הירקון. במיוחד נמשך למוזיקה שכללה הרמוניות קוליות.[1] בצבא שירת בצוות הווי הנדסה קרבית, ובמהלך פעילותו בה החל לעבוד עם מתי כספי. במהלך שירותו הצבאי הלחין ללהקה שני שירים, "ברחוב הנשמות הטהורות" (שכתב שמעון ספיר), ו"עוד מעט" (שכתב דודיק סמדר).

בסוף 1972 השתחרר מן הצבא וחבר ליורם ירוחמי, ששירת אף הוא בצוות הווי הנדסה קרבית, ולנאוה ברוכין והקים עימם את להקת הנשמות הטהורות. אלבום הלהקה היחיד, בו הלחין כהן את רוב השירים, נחל הצלחה במצעדי הפזמונים. כהן המשיך להנהיג את הלהקה גם לאחר שברוכין החליטה לעזוב, ועירית בולקא החליפה אותה. בולקא המשיכה לשתף פעולה עם כהן, בין היתר באלבום הסולו הראשון שלו, ובהקלטות שלה להלחנות ועיבודים שלו.

לאחר פירוק הלהקה הוציא כהן תקליטון שדרים, "משחקי מזל/חופש על הגג" (1975) וב-1983 הוציא אריך נגן ראשון, "זמן ומקום". בין 1975 ל-1983 היה מעורב גם בהלחנה והשתתפות ביצירותיהם של אמנים אחרים בישראל. בין היתר שיתף פעולה עם אריק סיני ("צל כבד", 1981) ועם אילנית. כהן הלחין לסיני את השיר "אחרי שהסירות", למילותיו של יואב פורת, עמו שיתף פעולה במספר שירים. הוא המשיך לעבוד עם אמנים נוספים בשנים שלאחר יציאת אלבום הסולו שלו - עם דורי בן זאב ("גנבים", 1985), מירי אלוני ("טיפה אהבה", 1987) ודני רובס ("פנים ושמות", 1987).

ב-1987 עבר כהן ללונדון, שם הקים אולפן הקלטות, NC MUSIC. הוא שמר, עם זאת, על קשר עם מוזיקאים ישראליים, וב-1991 ביקשה הד ארצי להוציא מחדש אלבום אוסף של שירי "הנשמות הטהורות" וכהן, שכלל גם שני שירים חדשים שהקליט בלונדון ("רוח מתוקה" ו"סיפור אהבים"). שלוש שנים לאחר מכן יצא אלבום הסולו השני שלו, "שאהבה נפשי". האלבום הוקלט בבריטניה, אבל לאחר שיצא לאור שב כהן לישראל.

לאחר שובו לארץ, הוציאה חברת NMC אלבום מחווה לכהן, אשר גם ביצע בו מספר עיבודים מחודשים לשיריו והשתתף בדואט עם טל גורדון. הוא גם השתתף בפסטיבל ערד (1998) עם נאוה ברוכין. במקביל, המשיך לעבוד כבעל אולפן הקלטות. בין היתר הוקלטו באולפנו שירי המערכונים של תוכנית הטלוויזיה "פלטפוס". גם לאחר הפסקת "פלטפוס", המשיך אבי גרייניק לשתף פעולה עם כהן, וערך באולפנו את שירי לולה ושירי אלבום הסולו שלו, בו השתתף כהן בהלחנת ועיבוד מספר שירים.

ב-2003 הודיע[2] כי הנחה את אקו"ם שלא להתיר לגלגלצ להשמיע את שיריו, מכיוון שלטענתו מפלה התחנה אמנים אשר מסיבה זו או אחרת לא מוכנסים לרשימת ההשמעה ("פלייליסט") שלה. כמה שנים אחר כך, לקראת סוף העשור, יזמה התחנה שיחת פיוס עם כהן וזה הסכים להתיר לה לחזור ולהשמיע את שיריו.

במהלך שנות ה-2000 הוציא כהן מספר סינגלים, ביניהם: "איש ואישה" (2001), "בין שישי לשבת" (2001), "מוכרחים להיות שמח" (2003) שכלל שיתוף פעולה עם גרי אקשטיין, "בוא ים" (2004), "פרפרים בסופה הגדולה" (2004) ו-"מטרונומיקה" (2004). את כל השירים הלחין כהן למילותיו של יואב פורת.

באמצע 2009 הפיק והלחין כהן את סינגל הבכורה של הזמרת הצעירה מור אלקובי, "ותגיד לי אתה", זמרת איתה החל לעבוד כארבע שנים לפני כן.

אלבומים

שיתופי פעולה


קישורים חיצוניים

הערות שוליים

  1. ^ על פי תוכנית הרדיו "כל ההתחלות" עם אלי לפיד, רשת ג', 18 ביוני 2010
  2. ^
    שגיאות פרמטריות בתבנית:Ynet

    פרמטרים ריקים [ 5 ] לא מופיעים בהגדרת התבנית
    מרב יודילוביץ', נתן כהן: "הגיע הזמן לחרם על גלגל"צ", באתר ynet, 6 באוגוסט 2003