מכבי קהיר

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
סמל מכבי העולמי, שהיה גם סמלה של האגודה
סמל מכבי העולמי, שהיה גם סמלה של האגודה
מכבי קהיר 1945

מכבי קהירערבית: مكابي القاهرة) הייתה אגודת ספורט וקבוצת כדורסל בפרט, שהשתייכה לארגון מכבי העולמי, והתקיימה בעבר בעיר קהיר בירת מצרים.

היסטוריה[עריכת קוד מקור | עריכה]

האגודה הוקמה בשנת 1932 וחדלה מלהתקיים בסוף שנות ה-50. היו בה מספר ענפי ספורט, והעיקרי שבהם היה הכדורסל. בשנות ה-40 הייתה הקבוצה בין הבולטות בליגה המצרית. הקבוצה התבססה על חמישה אחים בני משפחת הררי (מוריס, לאון, זוזי, דוד ואמיל)[1], שהבולט בהם, זאכי הררי (כונה גם זוזי הררי או זאכי סאלים[2]) היה גם שחקן נבחרת מצרים.[3] ביחד עם אליהו עמיאל, ששימש כיושב ראש איגוד הכדורסל הישראלי בסוף שנות ה-70[4].

מאמן קבוצת הכדורסל שהתמודדה בליגת הכדורסל המצרית היה משה כהן, אביו של הכדורגלן אבי כהן. אחיו התאום של משה, אדוארד כהן, שימש כשחקן מוביל בקבוצה. עוד שחקן ששיחק בצעירותו במועדון היה אברהם חמו.

ב-1944 זכתה הקבוצה באליפות מצרים ובספטמבר בשנים 1945 ו-1946 ערכה מסעי משחקים בארץ ישראל.[5][6] גם ב-1956 זכתה הקבוצה באליפות מצרים, לאחר שגברה על קבוצת הצבא המצרי 57:59.[7]

בשנת 1957, לאחר רדיפות והתנכלויות מצד הממשל המצרי כלפי יהודי מצרים בעקבות מלחמת סיני, עלו חלק משחקני האגודה לישראל. כמה מביניהם היו ממייסדי קבוצות הכדורסל של הפועל באר שבע בסוף שנות ה-50 ומכבי אשדוד בתחילת שנות ה-60.

ראו גם[עריכת קוד מקור | עריכה]

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

הערות שוליים[עריכת קוד מקור | עריכה]

ערך זה הוא קצרמר בנושא כדורסל ובנושא מצרים. אתם מוזמנים לתרום לוויקיפדיה ולהרחיב אותו.