מרוסיה באהבה (ספר)

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
מרוסיה באהבה
From Russia, with Love
מידע כללי
מאת איאן פלמינג
שפת המקור אנגלית
סוגה ריגול
נושא המלחמה הקרה עריכת הנתון בוויקינתונים
מקום התרחשות איסטנבול, אירופה עריכת הנתון בוויקינתונים
הוצאה
הוצאה ג'ונתן קייפ עריכת הנתון בוויקינתונים
הוצאה בשפת המקור ג'ונתן קייפ
תאריך הוצאה 8 באפריל 1957
סדרה
סדרת ספרים ג'יימס בונד
ספר קודם יהלומים לנצח
הספר הבא ד"ר נו
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

מרוסיה באהבהאנגלית: From Russia, with Love) הוא ספר מאת איאן פלמינג משנת 1957, החמישי בסדרת ספרי ג'יימס בונד. הספר זכה להצלחה רבה ברחבי העולם, וב-1963 עובד לסרט באותו השם בכיכובו של שון קונרי.

עלילה[עריכת קוד מקור | עריכה]

ארגון סמרש – המודיעין הנגדי של הצבא האדום, מחליט להוציא לפועל משימה שתפגע אנושות ביוקרתו של המודיעין הבריטי. לשם כך מגייסים אנשי הסמרש סוכנת צעירה ויפה בשם טטיאנה רומאנובה, ומורים לה לפתות את הסוכן הבריטי המוכר ביותר – ג'יימס בונד. בהכוונת אנשי הסמרש, רומאנובה יוצרת קשר עם אנשי המודיעין הבריטי וטוענת שהיא מאוהבת בבונד ומעוניינת שהוא יסייע לה לחמוק מאחורי מסך הברזל. היא מציעה להביא לבריטים מכונת צופן סובייטית חדשנית.

המודיעין הבריטי חושד בכוונותיה של רומאנובה, אולם הסיכוי להניח את היד על מכונת צופן סובייטית מפתה מדי. בונד נוסע לאיסטנבול במטרה להיפגש שם עם רומאנובה. בונד יוצר קשר עם הנציג הבריטי באיסטנבול, דראקו כארים, והם נאבקים באנשי הסמרש באיסטנבול. לאחר שרומאנובה מעניקה לבונד את מכונת הצופן, עולים השלושה על רכבת האוריינט אקספרס במטרה להגיע לפריז. אנשי הסמרש עולים בעקבותיהם על הרכבת, כשביניהם מתנקש מטורף, עריק בריטי בשם דונלד גרנט. גרנט מסמם את רומאנובה ומצליח להשתלט על בונד. הוא חושף בפני בונד את המזימה המלאה של סמרש: לרצוח את רומאנובה ובונד ולגרום לעיתונות להאמין שבונד רצח את רומאנובה לאחר שהיא איימה לחשוף את הרומן ביניהם, ולאחר מכן התאבד. כמו כן, גם מכונת הצופן היא למעשה פצצה שנועדה להרוג את בכירי המודיעין הבריטי שיתעסקו אתה.

בונד מצליח רק בקושי להתגבר על גרנט ולהרוג אותו. הרכבת מגיעה לפריז ובונד נפגש עם עמיתו הצרפתי רנה מאתיס ומשתף אותו בתוכניות של סמארש. שניהם יוזמים מבצע כדי להרוג את נציגת הסמארש בפריז, קולונל רוזה קלאב. בונד ומאתיס מצליחים להשתלט עליה, אולם קלאב בועטת בבונד במגף שקצהו מורעל, והוא מאושפז בבית חולים וניצל בקושי.

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]