משתמש:אורי9/נוסח הצבעה מדינה ביש"ע

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית

הצגת מדינה בערכים הנמצאים ביהודה, שומרון וחבל עזה[עריכת קוד מקור | עריכה]

מבוא[עריכת קוד מקור | עריכה]

בכל ערך, בין אם הוא יישוב, מחוז או עמק, מופיעה מדינתו. ביהודה, שומרון וחבל עזה, שאינם מסופחים למדינת ישראל (למעט מזרח ירושלים), נשאלת השאלה: מהי המדינה הנכונה לכתוב בערכים.

המצב הקיים איננו ברור; בערכים מסוימים העוסקים בשטחים ישראליים (לדוגמא: אריאל) מופיעה "ישראל" כ"מדינה", אך בערכים אחרים העוסקים בשטחים ישראליים (לדוגמא: מחוז יהודה ושומרון) מופיע "הישובים היהודיים ביהודה ושומרון" כ"מדינה / טריטוריה". דוגמאות רבות קיימות למצב ביניים זה.

לכן, מתבקשים המצביעים להכריע בין הגישות השונות, המופיעות בהמשך.

דיונים קודמים[עריכת קוד מקור | עריכה]

הגדרות[עריכת קוד מקור | עריכה]

  • שטחים ישראליים: שטחים עליהם חל חוק ישראל דה פקטו. שטחי C, למעט שטחים המוגדרים על ידי ישראל כחלק מיישובים מוכרים העונים על הגדרת "שטחי הרשות" או הגדרת "שטחי עזה".
  • שטחי הרשות: שטחים עליהם חל חוק הרשות הפלסטינית דה פקטו, ואינם נכללים תחת הגדרת "מזרח ירושלים" או הגדרת "שטחים ישראליים".
  • שטחי עזה: שטחים עליהם חל חוק יישות שאינה ישראל או הרשות הפלסטינית דה פקטו, ואינם נכללים תחת הגדרת "מזרח ירושלים" או הגדרת "שטחים ישראליים".
  • מזרח ירושלים: שטחים עליהם חלה ריבונות ישראל דה יורה.
  • כפרי רשות: שטחים עליהם חל חוק הרשות הפלסטינית דה פקטו, ואינם נכללים תחת הגדרת "מזרח ירושלים" אך כן נכללים בהגדרת "שטחים ישראליים".
  • כפרי עזה: שטחים עליהם חל חוק יישות שאינה ישראל או הרשות הפלסטינית דה פקטו, ואינם נכללים תחת הגדרת "מזרח ירושלים" אך כן נכללים בהגדרת "שטחים ישראליים".

הערה: הגדרת מושג על פי הצבעה זו לא בהכרח תהיה ההגדרה המקובלת למושג. לדוגמא: במקרה של סיפוח העיר עזה לישראל היא תכלל, על פי הגדרות אלה, ב"מזרח ירושלים", למרות שבמציאות העיר עזה אינה נמצאת במזרח ירושלים.

הצבעות[עריכת קוד מקור | עריכה]

על מנת להגיע להכרעה, יתקיימו הצבעות, כאשר בין סיום אחת לתחילת משנתה יהיה פער של לפחות 72 שעות, ללא שבתות וימים טובים של חגי ישראל. ההצבעות, שיתקיימו בסדר הזה, הן:

  1. משתמש:אורי9/נוסח הצבעה מדינה ביש"ע/כללי
  2. משתמש:אורי9/נוסח הצבעה מדינה ביש"ע/מזרח ירושלים
  3. משתמש:אורי9/נוסח הצבעה מדינה ביש"ע/כפרי עזה
  4. משתמש:אורי9/נוסח הצבעה מדינה ביש"ע/כפרי הרשות
  5. משתמש:אורי9/נוסח הצבעה מדינה ביש"ע/רצועת טרור

באם תוצאת הצבעה אחת תסתור את תוצאת הצבעה לפניה, ההחלטה הסופית תהיה על פי ההצבעה המאוחרת יותר.

התניות[עריכת קוד מקור | עריכה]

ניתן להתנות את הצבעתך להצעות א', וה' על ידי שימוש באותיות הבאות:

י. בכפרי הרשות, יש לחרוג מהכתוב ולהשתמש ביחס הזהה לכתוב בהצעה ד' \ גישת אוסלו.

כ. בכפרי הרשות, יש לחרוג מהכתוב ולהשתמש ביחס של: פרמטר = "טריטוריה", מדינה = "הרשות הפלסטינית".

ל. בכפרי עזה, יש לחרוג מהכתוב ולהשתמש ביחס הזהה לכתוב בהצעה ד' \ גישת אוסלו.

מ. בכפרי עזה, יש לחרוג מהכתוב ולהשתמש ביחס של: פרמטר = "תחת שלטון", מדינה = שם היישות השולטת על השטח.

ניתן להתנות את הצבעתך להצעות א', ד' או ה' על ידי שימוש באותיות הבאות:

ע. במקרה של שלטון יישות שאינה ישראל או הרשות הפלסטינית על כלל חבל עזה יש לחרוג מהכתוב ולהשתמש פרמטר = ב"טריטוריה", מדינה = "רצועת עזה".

פ. במקרה של שלטון יישות שאינה ישראל או הרשות הפלסטינית על כלל חבל עזה יש לחרוג מהכתוב ולהשתמש פרמטר = ב"טריטוריה", מדינה = "הרשות הפלסטינית".

צ. במקרה של שלטון יישות שאינה ישראל או הרשות הפלסטינית על כלל חבל עזה יש לחרוג מהכתוב ולהשתמש בפרמטר = "תחת שלטון", מדינה = שם היישות השולטת על השטח.

  • אפשרות זו (צ') אינה אפשרות התניה בהצעה א' וה'.

כל המודגש והמסומן בקו תחתי בפסקה זו לא יופיע מודגש ו\או מסומן בקו תחתי בהצבעות, ולא יהיה בר השפעה.

בהצבעה להצעות והתניות סותרות, אות בעלת ערך גימטרי גבוה יותר תהיה בעלת יותר חשיבות. סימן שיכלול את התניות י' וכ', או ל' ומ', או נ' וס', או שניים לפחות מע', פ' וצ', יפסל.

כתיבה של אחת ההצעות ללא התניה, או ללא חלק מההתניות, מהווה הצבעה להצעה בתנאי שלא תתקבל אף אחד מההתניות האחרות. לדוגמא: הצבעה ל"א" תהיה שקולה להצבעה ל"א, כל עוד י', כ', ל' ומ' לא יתקבלו יחד איתה". על מנת להצביע להצעה גם ללא התנאי הזה, יש להשתמש ב"*". לדוגמא: הצבעה ל"ד*" תהיה שקולה להצבעה ל"דנ", "דס" ו"ד" ללא הבדלה ביניהם. הצבעה ל"אי*" תהיה שקולה להצבעה ל"איל", "אימ" ו"אי" ללא הבדלה ביניהם.

בהצבעות בהן הסימן "*" יצור כפילות, החישוב יהיה לפי הסימון הראשון. לדוגמא [דס][ד*] יהיה שקול להצבעה ל"דס" על פני כל אפשרות והתניה אחרת של ד', והצבעה לסוגים השונים של ד' על פני כל אפשרות אחרת.

התניות יכולות להתבצע רק בין הסימנים "[" ו-"]". לדוגמא: (א[המ])[ה*]טוז[ז*][א*][ד*]. במקרה של הצבעה להצעה אחת ובה התניה אחת בלבד, ניתן שלא להשתמש בסימנים.

הערות[עריכת קוד מקור | עריכה]

בתא "מדינה" בתבניות ניתן יהיה להוסיף את הסמל או הדגל של ההצעה שהתקבלה, כנהוג בערכים אחרים.

כלל הקישורים ב"פרמטר" וב"מדינה" ייעשו או לא ייעשו לפי מדיניות הקישורים הרגילה, ובמידה וייעשו, יכוונו ליעד של הדבר הכתוב. במידה והוא דף הפניה, הקישור יהיה ישיר ליעד דף ההפניה.