משתמש:גילדמן/רועי פלס

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
רועי פלס
אין תמונה חופשית
אין תמונה חופשית
לידה 2 בנובמבר 1992
ירושלים ישראלישראל ישראל
נהרג 25 ביולי 2014 (בגיל 21)
בית חאנון
השתייכות צבא הגנה לישראל
תקופת הפעילות 20112014 (כ־3 שנים)
דרגה סגן  סגן
תפקידים בשירות
פעולות ומבצעים

סגן רועי פלס (2 בנובמבר 1992 - 25 ביולי 2014), מפקד מחלקה בחטיבת הנח"ל אשר נהרג מפגיעת טיל בבית חאנון במהלך מבצע צוק איתן.

קורות חייו[עריכת קוד מקור | עריכה]

רועי פלס נולד בירושלים ב-2 בנובמבר לחגית ליברמן-פלס ולשחקן והבמאי דור פלס, אח ללי ושני. פלס הוא נכדה של העיתונאית עדה הוז-פלס, ונינו של דב הוז.

רועי למד בבית החינוך ע"ש א"ד גורדון בתל אביב. במסגרת לימודיו בבית הספר התבלט כספורטאי מצטיין וכפעיל חברתי במסגרת ועד-הפועל של חברת הילדים, כמרכז ועדת ספורט ו-ועדת חדר האוכל.

לאחר שסיים את לימודיו בבית החינוך עבר לתיכון עירוני ה', שם המשיך להתבלט בהישגיו הספורטיביים וכתלמיד שאפתן, אשר למד במגמת דוברי האנגלית והרחיב את לימודי המתמטיקה, ואת לימודי הפיזיקה במסגרת חמד"ע (המסלול לחינוך מדעי). לצד לימודיו בבית הספר התיכון, למד נגינה בסקסופון, שיחק כדורגל בקבוצת הנוער של שמשון תל אביב וכדורעף במסגרת מועדון קקת"א.

לאחר סיום לימודיו בתיכון הצטרף למכינה הקדם צבאית מיצר ברמת הגולן, שם הרחיב את ידיעותיו בנושאי מנהיגות ודמוקרטיה ורכש חברים רבים.

לקראת גיוסו, החליט לעבור ניתוח להסרת משקפיים שיאפשר לו להתנדב לסיירות, ובהמשך דחה את התפקיד שהוצע לו כמדריך צניחה. פלס החל את מסלול ההכשרה בסיירת עורב נח"ל במרץ 2012, ומתחילתה הפגין הצטיינות יתרה. לאחר סיום הכשרתו יצא לקורס מ"כים בהקצאה ראשונה, וקיבל את הפיקוד על כיתת מתגייסי סיירת עורב באוגוסט 2013. לאחר ארבעה חודשים נבחר לצאת לקורס קצינים, אותו סיים ביוני 2014. עם סיום הקורס ביקש רועי לחזור אל חייליו כמפקד מחלקה ולהשלים את מסלול הכשרתם כלוחמים, ואכן נבחר לעשות כן.

עם תחילת מבצע צוק איתן הוביל את מחלקתו בלחימה בגזרת בית חאנון בעזה במשך תשעה ימים. בליל ה-25 ביולי 2014 נפל רועי בקרב מול מחבלי החמאס, כשספג בגופו פגיעה ישירה של טיל נ"ט, והוא בן 21 ו-9 חודשים. יתר החיילים שהיו עמו ניצלו.

פלס הובא למנוחות בחלקה הצבאית בבית העלמין קריית שאול.

לאחר מותו, החל מתאריך יום הולדתו ה-22, מתקיים טורניר כדורעף שנתי לזכרו.

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]



קטגוריה:חללי צה"ל