משתמש:שדמה/חלו"צ (עמותה)

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית

עמותת חלו"צ (ראשי תיבות של חוות ליזמות והגשמה ציונית), היא עמותה ישראלית אשר שמה לה למטרה ליישב ולפתח את אזורי הפריפריה במדינת ישראל תוך מתן הכשרה וקידום צעירים משוחררי צבא עד גיל 34.

דרך הפעולה של העמותה היא באמצעות "חוות" אשר מטרתן היא לטפח צעירים בעלי השקפת עולם ציונית ובעלי ידע והיכרות עם מערכות הביורוקרטיה הישראליות. ישנם שני סוגים של חוות:

  1. חוות הכשרה והתיישבות, בהן בוגרי שירות (צבאי/אזרחי) מגיעים לשמונה חודשי עבודה מועדפת בישוב מועדף לחיי קהילה צעירים. עובדים ולומדים יחד את רזי הביורוקרטיה הישראלית.
  2. חוות יזמות ומנהיגות הכוללות שנת הכשרה בערי הפריפריה. בהן לומדים המשתתפים לפשט את עולם היזמות הסבוך.

הקמה[עריכת קוד מקור | עריכה]

עמותת חלו"צ הוקמה בשנת 2011 על ידי אסף זוהר (35) וספיר בן דרור (34), אנשי עסקים, חברים וותיקים, אשר ירדו מהארץ (ארצות הברית ואנגליה) לאחר שירותם הצבאי וחזרו אליה מתוך אידאולוגיה להקים ולפתח את העמותה במדינת ישראל.

מטרות[עריכת קוד מקור | עריכה]

המטרה הראשית היא, לפתח את המשאב הציוני החשוב ביותר למדינת ישראל והוא הצעירים והצעירות של מדינת ישראל. בין היתר, עצמאות והיכרות עם מערכות כלכליות ואחרות, התיישבות באזורים מאותגרים התיישבותית תוך הכרה בחזקות של אזורים אלו וחיזוק הקשר הציוני של הצעירים לרעיון מדינת ישראל על פי חזונם של דוד בן גוריון והרצל.

הפעילות[עריכת קוד מקור | עריכה]

העמותה החלה את דרכה בשנת 2011 בהתיישבות בעיר ערד בה הקימה את החווה הראשונה - חוות מור על שם רס"ן מור אלרז (חוות יזמות ומנהיגות). שם קיימה הכשרה במשך שנתיים לשני מחזוריה הראשונים. צעירים חברי העמותה הקימו בפריפריה במהלך שנת הכשרתם ולאחריה עסקים פעילים ומניבי רווחים בשנת 2013 העמותה הרחיבה את פעילותה לעיר חיפה שם החלה את פעילותה של החווה השניה (חוות יזמות ומנהיגות). החווה פעלה בשכונת הדר בחיפה במטרה לחזק את האוכלוסייה בשכונות אלה. בשנת 2014 ועד היום, העבירה העמותה את פועלה לישובי מגן ישראל (עוטף עזה) ומקיימת תכניות נסיוניות בקיבוצים רבים באזור כגון: סופה, כרם שלום, גבולות ניר יצחק וחולית העמותה מעודדת צעירים משוחררי צבא לשקול מגורים באזור לחצי שנה של עבודה מועדפת והכשרות. כמו כן, העמותה קיימה פעילות קצרה גם בקיבוצים בערבה, ביניהם: גרופית, לוטן וקטורה.

שיתוף פעולה[עריכת קוד מקור | עריכה]

עמותת חלו"צ רואה בעולם העסקים הישראלי ובארגונים הפועלים בארץ שותפים חיוניים להצלחת פרוייקט הכשרת דור העתיד. כבר היום שותפים רבים לוקחים חלק בהנעת המיזם קדימה, ונותנים סיוע בתחומים שונים, ביניהם: בית השקעות IBI , עופר גולן, עמותת טוב יחד, הסוכנות היהודית, המשרד לפיתוח הנגב והגליל ועוד.

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]