לדלג לתוכן

משתמש:Tom avivi/רולף גינטר

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית

רולף גינתר[עריכת קוד מקור | עריכה]

רולף גינתר (בגרמנית: Rolf günther, ב-8 בינואר 1913, ארפורט - אוגוסט 1945, אבנזה) היה קצין גרמני ששירת באס אס כשטורמבאנפיהרר. כסגנו של אדולף אייכמן לקח חלק חשוב ביישום הפתרון הסופי של הבעיה היהודית במהלך מלחמת העולם השנייה והשואה.

חייו הפרטיים[עריכת קוד מקור | עריכה]

רולף גינתר נולד לאיש העסקים אמיל גינתר (Emil Günther) ולידיה. אח לג'רד, קלאוס והנס, שהיה גם הוא קצין אס אס בגרמניה הנאצית.

קריירה[עריכת קוד מקור | עריכה]

גינתר הצטרף לראשונה לאס אה (Schutzstaffel) ב-1929 ולאחר מכן גם למפלגה הנאצית (מספר חבר- 472.421). משנת 1937 שימש רולף גינתר כחלק מן המשטרה הפלילית בגרמניה הנאצית בשיתוף עם הגסטפו ב"ארפורט" יחד עם אחיו הנס במחלקה- llb 1. לקח חלק בהעלאת הדיון בנושא השאלה היהודית. אחרי 1937 עבר מה אס אה לאס אס (מספר חבר- 290.130) ועבד שוב יחד עם אחיו הנס מיולי 1938 בתור יועץ ב-"הסוכנות המרכזית להגירת יהודים בווינה". בזמן שאחיו קודם לראש "הסוכנות המרכזית להגירת יהודים בפראג" ב- 1939. ב 1941 מונה גינתר לסגנו של אדולף אייכמן. באפריל קודם לתפקיד שטורמבאנפיהרר (sturmbannführer) וב-10 לאוקטובר גינתר היה ראש ה-"קומנדו מיוחד אייכמן", שהיה כוח אס אס מיוחד שהגיע עם אדולף אייכמן להונגריה לקראת סוף מלחמת העולם השנייה. גינתר התאבד ברעל באוגוסט 1945 בזמן שהוחזק על ידי האמריקאים בכלא אבנזה, אולם אדולף אייכמן האמין שהוא בהחלט שרד את המלחמה ועשה את דרכו למקום לא ידוע מעבר לים. במסגרת יישום הפתרון הסופי ביוון, לאחר אירועי קיץ 1942 (לקיחת יהודי סלוניקי למחנות עבודה) גינתר הגיע לסלוניקי בסוף ינואר 1943 כדי להכין את גירושם של יהודי העיר. הוא החל בהכנות בתיאום עם רשויות הצבא בעיר ועם אנשי משרד החוץ. ובפיקודם של בכיריו של אייכמן והמושל הצבאי הוקמה בסלוניקי יחידה מיוחדת של הס"ס שקבעה את משכנה ברחוב וליסריו 42. שם הוכנה התשתית לגירושם של כ-50,000 מיהודי סלוניקי. במרץ 1944, לשם החלת הפתרון הסופי על יהודי הונגריה. גינתר היה הנציג של אייכמן בברלין. ב 2 באוקטובר הודיע רולף גינתר לממונה על ענייני היהודים במשרד החוץ בהונגריה פון תאדן על משאלת השוודים שהציעו לקלוט אליהם 59 יהודים וחמש יהודיות מנורווגיה, לה גינתר סירב. "...לפיכך מבקשים, לדחות את הצעת הממשלה השוודית בדבר מסירת היהודים מנורווגיה לידייה. מצפים להודעה בדבר סידור העניין הנידון." גינתר" לפי "המקצוע השמדה" ב19 באפריל נדרש להעביר 50,000 עובדים יהודים דבר אשר הרשויות ההונגריות שעבדו עמו הסכימו להעבירם מיד. גינתר שמע על הדבר ומיד הוציא שדר לפון תאדן, מן הנאמר בתדר אפשר להבין את תפיסתו של גינתר שהאמינה שמכנות עבודה שמטרתן איננה השמדה הם לא דבר שבא בחשבון. עבודות כפייה בלבד אינן עונות על הדרישות של האידיאולוגיה הנאצית.