לדלג לתוכן

משתמש:ZXCV729/טיוטה3

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית

http://en.wikipedia.org/wiki/The_Monster_Ball_Tour


שגיאות פרמטריות בתבנית:סיבוב הופעות

פרמטרים [ גרסאות להופעה ] לא מופיעים בהגדרת התבנית

ZXCV729/טיוטה3
מאת ליידי גאגא
אלבום נתמך The Fame Monster
תאריך התחלה 27 בנובמבר 2009
תאריך סיום 6 במאי 2011
מספר הופעות
125 בצפון אמריקה
63 באירופה
15 באוקיאניה
7 באסיה
בסה"כ 210
הכנסות 227.4 מיליון דולר

The Monster Ball Tour הוא סיבוב ההופעות השני של הזמרת ליידי גאגא, נתמך על המיני-אלבום The Fame Monster וכולל גם מספר שירים מתוך אלבום הבכורה שלה The Fame. לאחר שסיבוב ההופעות המשותף של ליידי גאגא וקניה וסט שתוכנן להתחיל בשנת 2009 התבטל במפתיע, החלה גאגא לתכנן סיבוב הופעות עצמאי והכריזה על ה-The Monster Ball Tour באוקטובר 2009 יחד עם תיאורו כ"אופרת האלקטרו פופ הראשונה אי פעם". סיבוב ההופעות החל ב-27 בנובמבר 2009 במונטריאול, קנדה והסתיים ב-6 במאי 2011 במקסיקו סיטי.

שינוי מהותי בגרסתו של סיבוב ההופעות התרחש מספר חודשים לאחר תחילתו מפני חששה של גאגא כי גרסתו המקורית לא מספיק טובה בשל הזמן המועט שהוקדש לתכנונה. הגרסה המקורית של סיבוב ההופעות כללה במה בדמות מסגרת ונושאו המרכזי עסק באבולוציה האנושית. משנת 2010 ואילך, גאגא הופיעה עם החידוש אל סיבוב ההופעות שכלל רשימת שירים חדשה איתה הופיעה גאגא, תלבושות חדשות ועלילה חדשה העוסקת בגאגא וחברייה אבודים בעיר ניו יורק מנסים למצוא את הדרך אל "נשף המפלצות".

The Monster Ball Tour זכה להצלחה מסחרית עם רווח כולל של 227.4 מיליון דולר מ-201 הופעות, דבר שהפך אותו לאחד מסיבובי ההופעות בעלי הרווח הגדול ביותר בכל הזמנים. רוב הביקורות על סיבוב ההופעות היו חיוביות ושיבחו את יכולות השירה של גאגא, חוש האופנה שלה והתיאטרליות של ההופעה.

רשת הטלווזיה HBO ערכה צילומים לספיישל ל-The Monster Ball Tour במהלך שתי הופעותייה של גאגא במדיסון סקוור גארדן שבניו יורק. הספיישל, שנקרא Lady Gaga Presents the Monster Ball Tour: At Madison Square Garden, מתעד את המופע כולו וקטעים מיוחדים שצולמו מאחורי הקלעים. הוא שודר לראשונה ב-HBO במאי 2011 ויצא לאור כ-DVD ו-Blu-ray ב-21 בנובמבר 2011.

רקע[עריכת קוד מקור | עריכה]

תחילה, תיכננו ליידי גאגא והזמר קניה וסט לצאת לסיבוב הופעות משותף בשם "Fame Kills: Starring Lady Gaga and Kanye West" באוקטובר 2009,[1] אך לאחר התפרצותו של וסט במהלך טקס ה-VMA בשנת 2009 שקיבלה תגובות שליליות רבות מצד התקשורת, ידוענים רבים ואף נשיא ארצות הברית ברק אובמה, הכריז וסט כי הוא ייקח הפסקה מהקריירה המוזיקלית שלו.[2] עם זאת, תאריכי ההופעות של Fame Kills פורסמו בכל זאת וזמן קצר לאחר מכן הוכרז על ביטולו של סיבוב ההופעות ללא שום הסבר. באירוע "נשים במוזיקה" של מגזין בילבורד, שם זכתה גאגא בפרס הכוכבת העולה של שנת 2009, דיברה גאגא על ביטולו של סיבוב ההופעות, היא ציינה כי הגורם לכך הוא הבדלים יצירתיים בין השניים ואמרה, "[קניה] הולך לקחת הפסקה, אבל החדשות הטובות הן שאני לא".[3]

לאחר שהבטיחה כי היא תצא לסיבוב הופעות עצמאי שלה, הכריזה גאגא על ה-The Monster Ball Tour באופן רשמי ב-15 באוקטובר 2009. במקור תוכנן סיבוב ההופעות להתחיל בתחילת שנת 2010, אך בסופו של דבר הופעתו הראשונה נערכה ב-27 בנובמבר 2009 במונטריאול. עקב ביטולו המפתיע של סיבוב ההופעות המשותף של וסט וגאגא, נאלצה גאגא לפתח את סיבוב ההופעות תוך זמן קצר, דבר שהעלה בה מאוחר יותר הרהורים בנוגע לטיבו. לבסוף שינוי מהותי בסיבוב ההופעות נערך בתחילת שנת 2010.

במהלך הופעותיו של סיבוב ההופעות באמריקה, וירג'ין מובייל ארצות הברית שימש כספונסר שלו והציע כרטיסים בחינם להופעה למעריצים שיסכימו להתנדב בארגונים לנוער חסרי בית.

פיתוח[עריכת קוד מקור | עריכה]

קונספט מקורי[עריכת קוד מקור | עריכה]

קונספט מחודש[עריכת קוד מקור | עריכה]

במת המופע של סיבוב ההופעות בגרסתו המחודשת כפי שנראית בעת ביצוע השיר "Glitter and Grease"

בחודש דצמבר 2009, חשפה גאגא כי היא מתכננת לבטל את הקונספט המקורי של ה-The Monster Ball Tour ולהתחיל מחדש. היא הרגישה שהיה צורך לשפץ את סיבוב ההופעות לאחר שהוא פותח בזמן קצר מאוד. גאגא אמרה כי לאחר שוסט והיא ביטלו את סיבוב ההופעות המשותף שלהם היא לא הייתה בטוחה אם היא תצליח ליצור סיבוב הופעות חדש בזמן, אך היא בכל זאת רצתה לקדם את אלבומה The Fame Monster ובאותו הזמן היא הייתה מסוגלת לפתח "משהו ש... למען האמת, אף פעם לא הייתי עושה אם היה לי יותר זמן".[4] מקורות ההשראה העיקריים לקונספט המחודש היו מחזות זמר כמו הקוסם מארץ עוץ וסיפור הפרברים, סרט המדע הבדיוני מטרופוליס והמיני-סדרה מלאכים באמריקה.[5]

בראיון עם תחנת הרדיו 95.8 Capital FM, הרחיבה גאגא על השינויים שנערכו במופע. היא אמרה שהמופע נוצר כמו חתיכה של תיאטרון מוזיקלי ושמספר יצירות מוזיקליות עכשוויות וישנות משולבות בו וחלקן הוקלטו מחדש במיוחד בשבילו. גיטרת קלידים חדשה נבנתה עבור המופע וזכתה לשם "אמה" על ידי גאגא, "יש לנו את כלי הנגינה החדש הזה שהבאתי לבריטים הלילה, 'אמה', שזה מה שניגנתי עליו על הבמה".[6] במהלך ראיון בתכנית הרדיו On Air with Ryan Seacrest של ראיין סיקרסט שסיבוב ההופעות עדיין נקרא "Monster Ball" אך הוא הפך להיות יותר מחזמר ופחות קונצרט.[7]

תקציר המופע[עריכת קוד מקור | עריכה]

גרסה מקורית[עריכת קוד מקור | עריכה]

גרסה מחודשת[עריכת קוד מקור | עריכה]

לאחר השינויים, המופע חולק לארבע מערכות: City, Subway, Forest, Monster Ball והדרן קבוע. הוא החל עם סרטון בשם "Jumping Film" מוקרן על מסך, מציג סצנות שונות של ליידי גאגא וספירה לאחור עם רמיקס לשיר "Dance in the Dark" מתנגן ברקע. בסיום הסרטון מוארת הבמה באור סגול, הצל של גאגא מופיע על וילון והיא מתחילה לבצע את השיר "Dance in the Dark". בסיומו, חברייה של גאגא נראים על הבמה לאחר שמכוניתם התקלקלה בדרכם אל "נשף המפלצות" וגאגא מבצעת את "Glitter and Grease".

הערות שוליים[עריכת קוד מקור | עריכה]


שגיאות פרמטריות בתבנית:הערות שוליים

פרמטרים [ טורים ] לא מופיעים בהגדרת התבנית