נוכלים בגרוש

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
נוכלים בגרוש
Small Time Crooks
כרזת הסרט
כרזת הסרט
כרזת הסרט
בימוי וודי אלן
הופק בידי לטי ארונסון
תסריט וודי אלן
עריכה אליסה לפסלטר
שחקנים ראשיים וודי אלן
טרייסי אולמן
יו גרנט
מוזיקה דיק היימן
צילום זאהו פיי
מדינה ארצות הבריתארצות הברית ארצות הברית
חברת הפקה Film4 Productions עריכת הנתון בוויקינתונים
חברה מפיצה דרימוורקס
שיטת הפצה וידאו על פי דרישה עריכת הנתון בוויקינתונים
הקרנת בכורה 19 במאי 2000
משך הקרנה 95 דקות
שפת הסרט אנגלית
סוגה סרט שוד, סרט קומדיה עריכת הנתון בוויקינתונים
תקציב 25 מיליון דולר
הכנסות 29.9 מיליון דולר
הכנסות באתר מוג'ו smalltimecrooks
דף הסרט ב־IMDb
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

נוכלים בגרושאנגלית: Small Time Crooks) הוא סרט קולנוע קומדיית פשע אמריקאי משנת 2000 בכתיבה ובימוי של וודי אלן, עם וודי אלן, טרייסי אולמן ויו גרנט בתפקידים הראשיים.

טרייסי אולמן הייתה מועמדת לפרס גלובוס הזהב לשחקנית הטובה ביותר - סרט קומדיה או מוזיקלי ולשחקנית הטובה ביותר ב-American Comedy Awards.

תקציר העלילה[עריכת קוד מקור | עריכה]

ריי וינקלר (וודי אלן) הוא נוכל קטן שהספיק להסתך מספר פעמים עם החוק. הוא נשוי לפרנסס "פרנצ'י" (טרייסי אולמן) כבר 25 שנה ולא הגיע לשום דבר. כעת הוא רוצה לעשות "מכה", לשדוד בנק ולעבור לפלורידה עם טרייסי. הוא משנע את פרנצ'י להשקיע את חסכונותיהם בקניית ציוד לפריצה - מקדחים ודינמיט.

הוא מגייס לפעולה את שני מרעיו, דני (מייקל רפפורט) וטוני (טוני דארו). ליד הבנק נמצאת חנות פיצה דרכה מתכוון ריי לעבור לבנק. החנות עברה לאחרונה לידי בן (ג'ון לוביץ) שמתכוון לפתוח שם חנות פרחים. ריי נפגש אתו ומשכנע אותו להצטרף לחברתם בפריצה לבנק.

הם מתחילים את העבודה במרתף החנות וכדי להסוות זאת פותחת שם טרייסי מאפיית עוגיות. עוגיות הקינמון שלה מתפרסמות בכל ניו יורק והמונים צובאים על החנות. בינתיים עובדים ריי וחבריו במרתף, נתקלים בצינור מים שגורם לשיטפון ולבסוף יוצאים בתוך חנות בגדים במקום בבנק. ביציאה מחכה להם השוטר דן (בריאן מרקינסון) ורוצה לעצרם אך מתרצה כשהם מצרפים אותו לרשת העוגיות שהם עומדים לפתוח. פרנצ'י מגייסת לעזרה גם את בת דודתה מיי (איילין מיי).

הרשת "Sunset Farm" מצליחה ומתרחבת לכל ארצות הברית ותוך זמן קצר הם הופכים למיליונרים וידוענים ושדר הטלוויזיה סטיב קרופט מראיין אותם.

כעת הופכת פרנצ'י לנובו רישית וחשה שמזלזלים בה כי אין לה השכלה בסיסית. היא נקשרת לסוחר אמנות צעיר ונאה בשם דייוויד פרט (יו גרנט) על מנת שילמד אותה ואת ריי את יסודות התרבות. דייוויד לוקח אותם למוזיאונים אך ריי שונא זאת ולבסוף נפרד ופרנצ'י נשארת עם דייוויד שלוקח אותה לאירופה וסוחט ממנה כספים למטרותיו.

לבסוף מודיעים לפרנצ'י שרואה החשבון שלה מעל בכספה וברח לדרום אמריקה וכי החברה פשטה רגל וכעת היא חסרת כל. דייוויד עוזב אותה מיד לאחר זאת. בינתיים מתכנן ריי גניבת שרשרת מאשת החברה צ'ין צ'ין (אליין סטריץ'). הוא רוכש שרשרת דומה מזכוכית ומתכנן לפתוח את הכספת ולהחליף את האמיתית במזויפת אך מתבלבל בעת הפעולה. הוא חוזר לפרנצ'י, מתפייס אתה ומראה לה את השרשרת שבזכותה יזכו לבלות את שארית חייהם בפלורידה. פרנצ'י שעכשיו יש לה ידע באמנות מזהה מיד שזה תכשיט מזכוכית ומנפצת אותו. היא מראה לו קופסת סיגריות יקרה של דוכס וינדזור שקנתה לדייוויד וגנבה ממנו כשעזב אותה ובכסף הזה הם יטוסו לפלורידה.

צוות השחקנים[עריכת קוד מקור | עריכה]

שם השחקן/ית שם הדמות הערות
וודי אלן ריי וינקלר
טרייסי אולמן פרנצ'י וינקלר
יו גרנט דייוויד פרט
מייקל רפפורט דני דויל
טוני דארו טוני ווקר
ג'ון לוביץ בני
איילין מיי מיי סלון
אליין סטריץ' צ'ין צ'ין אשת חברה
בריאן מרקינסון קן דלוץ' שוטר
סטיבן קרופט שדרן טלוויזיה בתפקיד עצמו

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]