סאדאקו נגד קיאקו

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
סאדאקו נגד קיאקו
貞子 vs 伽椰子
בימוי קוג'י שיראשי
הופק בידי טקאשי שימיזו עריכת הנתון בוויקינתונים
תסריט קוג'י שיראשי
שחקנים ראשיים מיזוקי יאמאמוטו
טינה טאמאשירו
אימי סאטסוקאווה
משהירו קומוטו
מוזיקה Kōji Endō עריכת הנתון בוויקינתונים
מדינה יפן
חברת הפקה Kadokawa Daiei Studio
NBCUniversal Entertainment Japan
חברה מפיצה PKDN Films (דרך אולפני יוניברסל)
שיטת הפצה וידאו על פי דרישה עריכת הנתון בוויקינתונים
הקרנת בכורה 18 ביוני 2016
משך הקרנה 98 דקות
שפת הסרט יפנית
סוגה אימה
על טבעי
הכנסות 8,385,267$
sadakovskayako.jp
דף הסרט ב־IMDb
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

סאדאקו נגד קיאקוקאנג'י: 貞子 vs. 伽椰) הוא סרט אימה יפני משנת 2016, שבוים על ידי קוג'י שיראשי. הסרט הוא קרוסאובר המשלב בין סדרת סרטי "הטינה" וסדרת סרטי "רינגו" היפניים שעליהם התבססו סרטי הצלצול.

הרעיון לסרט נולד כמתיחת "אחד באפריל" בשנת 2015, אך לאחר מכן אושר להפקה בדצמבר של אותה השנה[1].

הסרט יצא לאקרנים ביולי 2016 ויצא לשירות הסטרימינג "Shudder" בצפון אמריקה בינואר 2017[2].

עלילה[עריכת קוד מקור | עריכה]

עובדת סוציאלית מבקרת בביתה של אישה מבוגרת, אך מוצאת אותה מתה לאחר שנחנקה למוות על ידי כבל חשמלי ופניה מעוותות. הטלוויזיה שבבית נדלקת מעצמה ומתחילה להציג את הקלטת המקוללת של סאדאקו (דמות האנטגוניסט בסרט רינגו) והעובדת הסוציאלית צופה בה. בזמן הצפייה מתגלה שסאדאקו עומדת מאחוריה והמסך מחשיך. בהמשך הסרט, מתברר שאותה עובדת סוציאלית התאבדה בעזרת סכין.

מכשיר הווידאו נמכר לאחר מכן ונקנה על ידי הסטודנטיות יורי קורהאשי ונאטסומי אונו, שרוצות להשתמש בו בשביל להמיר את סרט החתונה של הוריה של נאטסומי ל-DVD. הן מוצאות את הקלטת המקוללת בתוך המכשיר ויורי מפעילה אותה בטלוויזיה. הסרט עצמו השתנה ובמקום להציג את הבאר שבה סאדאקו הוטבעה, הוא מציג בניין דירות נטוש והמוות מהקללה הוקדם ליומיים במקום לשבעה ימים. יורי מוסחת על ידי הטלפון שלה ונאטסומי רואה את הסרט לבדה עד סופו. לאחר מכן הטלפון מצלצל ונאטסומי רואה את סאדאקו עומדת מאחורי יורי ונבהלת.

אישה צעירה העובדת בחנות שממנה מכשיר הווידאו נקנה מספרת לשני בעלי החנות שהיא צפתה בקלטת המקוללת והבעלים מתחילים לחשוש לחייה. בצעד בלתי מוסבר, הצעירה עולה לקומה השנייה של החנות ומתאבדת בקפיצה למטה. נאטסומי ויורי מחליטות להחזיר את מכשיר הווידאו לחנות והבעלים מספרים להן על מותה של הצעירה ושהיא צפתה בקלטת.

מבינות שלנאטסומי נשאר רק יום אחד לחיות, הבנות נואשות ומבקשות עצה מהמרצה שלהן, פרופסור שחוקר אגדות אורבניות המעוניין לפגוש את סאדאקו וצופה בקלטת לבדו. הפרופסור לוקח את הבנות אל מגרשת שדים יפנית במטרה להציל את נאטסומי. באמצע הטקס סאדאקו משתלטת על גופה של נאטסומי, גורמת לשני סגניה של מגרשת השדים להתאבד ולה עצמה להרוג את הפרופסור ולמות. בנשימתה האחרונה, מגרשת השדים מספרת לבנות על אדם בעל כוחות טלקינטיים בשם קאיזו טוקיווה ושהוא בדרכו לסייע להן.

נאטסומי הנואשת מאשימה את יורי במצבה ויורי צופה בקלטת במטרה להעביר את הקללה מנאטסומי אליה, אך קאיזו מגיע, מלווה בילדה עיוורת בעלת כוחות טלפתיים בשם טאמאו ומסביר ליורי שהיא קיללה את עצמה לחינם ושזה לא יציל את נאטסומי. הדרך היחידה לעצור את הקללה היא לעמת את סאדאקו עם רוח נקמנית אחרת כך ששתיהן יביסו אחת את השנייה. הקללה גורמת לנאטסומי לשתף את הסרט המקולל ברשת האינטרנט ונאטסומי מנסה להתאבד על מנת לא למות בידיי סאדאקו. יורי מנסה לעצור את נאטסומי, אך סאדאקו מופיעה והורגת את נאטסומי בתליה. קאיזו וטאמאו מחליטים שהרוח שתילחם בסאדאקו תהיה קיאקו סא'אקי (דמות האנטגוניסט מסדרת סרטי ג'ו-און).

בזמן הזה, תלמידת תיכון בשם סוזוקה טאקאגי חולמת על בית משפחת סא'אקי הרדוף לאחר שעברה לגור בשכנות אליו עם משפחתה. היא פוגשת בקאיזו וטאמאו שמסבירים לה שהבית מקולל ושלא תיכנס לשם, אחרת היא תמות. לאחר שסוזוקה עוזבת, חבורת ילדים נועלת ילד בגילם בתוך הבית כאקט של בריונות. רוחותיהם של קיאקו וטושיו מכניסים את כל הילדים לבית והורגים אותם. באותו הלילה סוזוקה רואה מחלונה את אחד הילדים בבית משפחת סא'אקי והולכת לשם לבדה. היא רואה בפנים את טושיו ובעקבות צרחותיה הוריה קמים משנתם ורצים לעזרתה, אך טושיו הורג את אביה של סוזוקה וקיאקו הורגת את אמה. קאיזו מגיע בזמן להציל את סוזוקה, אך מבין שהיא כבר קוללה. יורי וסוזוקה מסכימות לעבוד ביחד במסגרת תוכניתו של קאיזו: שתיהן ייכנסו לבית משפחת סא'אקי, שם סוזוקה תצפה בקלטת המקוללת. מה שיגרום לשתיהן להיות מקוללות בשתי הקללות ולשתי הרוחות להילחם עליהן במטרה שיחסלו אחת את השנייה. התכנית יוצאת לפועל, סאדאקו מתחילה לזחול החוצה ממסך הטלוויזיה וקיאקו זוחלת במדרגות מהקומה השנייה של הבית. במהרה, שתיהן מתחילות להתעמת אחת עם השנייה. בהתחלה נראה שהתכנית עובדת, אך שתי הרוחות מפסיקות להילחם זו בזו במטרה לתפוס ביחד את שתי הבנות. קאיזו מצווה על הבנות לסגת וחושף את המוצא האחרון בתוכניתו: אחת הבנות צריכה להקריב את עצמה ולהוביל את שתי הרוחות אל הבאר בחצר הבית כדי שהן יוכלו להינעל בתוכה.

יורי מחליטה להקריב את עצמה וקופצת לבאר בדיוק שסאדאקו וקיאקו שועטות לכיוונה, הרוחות מתנגשות אחת בשנייה ונוצר פיצוץ ההורג את קאיזו. סוזוקה אוטמת את הבאר ובתוכה את יורי ושתי הרוחות, אך התכנית נכשלת ובעקבות הפיצוץ שתי הרוחות התמזגו לרוח אחת בשם סאדאקאיה אשר משתלטת על גופה של יורי, בעלת המראה של סאדאקו, יכולת התזוזה של שתי הרוחות וחרחורי הגסיסה של קיאקו. סאדאקאיה מתקרבת אל סוזוקה וטאמאו וגורלן נותר לא ידוע.

בסצנה שלאחר הכתוביות הקלטת המקוללת מתנגנת ובה רואים את סאדאקאיה מתקרבת במהירות למסך והסרט מסתיים.

שחקנים[עריכת קוד מקור | עריכה]

  • מיזוקי יאמאמוטו (אנ') - יורי קורהאשי / סאדאקיה: חברתה של נאטסומי המשתפת פעולה עם סוזוקה, קאיזו וטאמאו במטרה להציל את נאטסומי.
  • טינה טאמאשירו (אנ') - סוזוקה טאקאגי: תלמידת תיכון שעוברת לגור עם משפחתה בשכנות לבית משפחת סא'אקי הרדוף.
  • אימי סאטסוקאווה - נאטסומי אונו: חברתה של יורי המקוללת בקללה של סאדאקו לאחר שצפתה בקלטת המקוללת.
  • מאשיהרו קומוטו - שיניצ'י מורישי: פרופסור באוניברסיטה שמנסה לסייע ליורי ונאטסומי.
  • מאסאנובו אנדו (אנ') - קאיזו טוקיווה: אדם בעל כוחות טלקינטיים המתכנן תוכנית שיכולה להציל את יורי וסוזוקה.
  • מאי קיקוצ'י - טאמאו: ילדה עיוורת בעלת כוחות טלפתיים המלווה את קאיזו.
  • מיסאטו טאנאקה (אנ') - פומיקו טאקאגי: אמה של סוזוקה.
  • מאסויושי מאטסושימה - סוקמון טאקאגי: אביה של סוזוקה.
  • איצ'ריקו דומן - מגרשת השדים: מגרשת שדים יפנית שמנסה לסייע ליורי ונטסומי, אך נהרגת על ידי סאדאקו.
  • רונה אנדו - קיאקו סא'אקי: דמות האנטגוניסט בסדרת סרטי "ג'ו-און". נרצחה על ידי בעלה ומאז רוחה רודפת את בית משפחתם. משמשת כאנטגוניסט משני בסרט.
  • אלי נאמאני - סאדאקו יאמאמורה: דמות האנגוניסט בסדרת סרטי "רינגו". ילדה בעלת כוחות טלפתיים שנכלאה בתוך באר מים ויצרה קלטת וידאו מקוללת שהורגת את הצופה תוך שבעה ימים (בסרט זה יומיים) מרגע הצפייה בה. משמשת כאנגוניסט ראשי בסרט.
  • רינאטרו שיבאמוטו - טושיו סא'אקי: בנה של קיאקו סא'אקי שנהרג על ידי רוחה של אמו וכעת גם מתפקד כרוח שרודפת את בית המשפחה.

טריוויה[עריכת קוד מקור | עריכה]

  • סרט זה מתעלם לחלוטין מאירועי הסרט "ג'ו-און: הטינה 2" בהם קיאקו נולדה מחדש כבת אנוש ובמקום זאת היא עדיין רוח נקמנית הרודפת את בית משפחתה.
  • דמותו של טאקאו סא'אקי לא מוצגת בסרט זה, למרות שגם הוא אחת מהרוחות הרודפות את הבית. טאקאו כן מוזכר בתחילת הסרט בתור "הבעל שרצח את אשתו" כשסוזוקה לומדת מחברותיה בבית הספר מה התרחש בבית.
  • בסרטי "ג'ו-און", טושיו נהרג על ידי אמו לאחר שאביו רצח את האחרונה. בסרט זה מסופר שטאקאו הטביע את טושיו באמבטיה, בדומה לסרט האמריקאי.
  • במקור, הקלטת של סאדאקו הציגה תמונות שונות המופיעות אחר אחרי השנייה והמוות מהצפיה מתרחש לאחר שבוע. בסרט זה, הקלטת מציגה בניין נטוש והמוות הוקדם ליומיים.
  • למרות שמדובר בסרט שאמור להציג את שתי הרוחות, דמותה של קיאקו מופיעה במלואה רק לקראת סוף הסרט ודמותה של סאדאקו מקבלת זמן מסך גדול יותר.
  • בתחילת הסרט, הפרופסור מציג לכיתה מספר אגדות אורבניות מפורסמות: האישה המצולקת (אנ'), האנאקו (שרודפת תאי שירותים) (אנ'), רדקאפ (דמות של גובלין מהמיתולוגיה האנגלו-סקוטית) (אנ'), היד המלוקקת וכן את בית משפחת סא'אקי ואת הקלטת המקוללת של סאדאקו.

הפקה[עריכת קוד מקור | עריכה]

על אף השמועות הרבות לפיהן השחקנית טאקאקו פוג'י תחזור לגלם את דמותה של קיאקו בסרט, השחקנית ציינה בטוויטר מספר פעמים שהיא לא תחזור לשחק את הדמות[3].

השחקנית מיסאקי סאיסו, שגילמה את קיאקו בסרטים "ג'ו-און: תחילתו של הסוף" ו-"ג'ו- און: הקללה האחרונה" גם לא מופיעה בסרט. מה שהופך את השחקנית רונה אנדו לשחקנית החמישית שמגלמת את קיאקו.

בהקשר לסאדאקו, אלי נאנמני היא השחקנית השביעית שגילמה את הדמות לאחר ריי אינו (רינגו ורינגו 2), הינאקו סאקי ("ספירל"), איינה מיאורה (סרט הטלוויזיה "רינגו"), טיה קימורה ("רינגו: הפרק האחרון" ו-"עלייה" סרט ההמשך), יוקי נאקאמה ("רינגו 0: לידה") והי האשימוטו ("רינגו 3D").

ביקורת[עריכת קוד מקור | עריכה]

הסרט קיבל ביקורות מעורבות.

האתר "Rotten Tomatoes" ציין שהסרט קיבל 50% ביקורות חיוביות וזאת על פי 20 ביקורות באתר.

ג'ון סקווירס מהאתר "Bloody Disgusting" ציין "זה לא שלסרט לוקח זמן להציג את הדברים הטובים, זה פשוט שהדברים הטובים לא מגיעים בכלל"[4] וציין שהסרט הרגיש לו כמו אתחול של "הצלצול" משולב בחוסר הצלחה עם אתחול לסרט "הטינה". הוא טוען בנוסף ש"הסרט מביא אלינו את שני הזיכיונות בלי שום שמץ על יצירה, יתרה מזאת? הוא ממש משעמם".

ג'ו ליפסט, כותב נוסף באתר "Bloody Disgusting" מוסיף "שלסרט לוקח המון זמן להציג לנו את האימה של שני הזיכיונות. אפילו העלילה שאמורה לקדם ולתמוך במהלך לא מצליחה להחזיק מעמד"

ביקורות חיוביות התקבלו מכריס אלכסנדר, הכותב באתר "CraveOnline" ציין שהסרט הוא "טיפשי, אבל מבדר" ואמר "היצירה כולה מרגישה כמו סרטון ארוך, עבודת מעריצים. אבל כמו שאמרנו, זה לא אומר שהצופים לא ייהנו".

קייטי רייף מהאתר "The A.V. Club" ציינה "שמעריצים של אימה יפנית יהנו מהסרט, או מעריצי אימה אמריקאים שמחפשים משהו שונה, ובכל זאת מוכר. הסרט הזה בהחלט ייגרה את הסקרנות שלכם למשך 98 דקות"[5]".

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

הערות שוליים[עריכת קוד מקור | עריכה]