סאמרסלאם (1991)

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
סאמרסלאם (1991)

הפוסטר הרשמי של האירוע
מידע
ארגון WWF
תאריך 26 באוגוסט 1991
עיר ניו יורק, ניו יורק
אולם מדיסון סקוור גארדן
מספר צופים 20,000
סיסמה פרסומית ...A Match Made in Heaven
A Match Made in Hell
סדרת אירועי שלם וצפה של ה-WWE
רסלמניה 7 סאמרסלאם (1991) סדרת ההישרדות
סדרת אירועי סאמרסלאם
1990 סאמרסלאם (1991) 1992

סאמרסלאם (1991) היה אחד מאירועי השלם וצפה של ארגון ההיאבקות האמריקאי, ה-World Wrestling Federation‏ (ה-WWF, כיום ה-WWE). האירוע נערך ב-26 באוגוסט 1991, במדיסון סקוור גארדן שבניו יורק, ניו יורק. האירוע היה האירוע הרביעי בסדרת אירועי סאמרסלאם.

סאמרסלאם 1991 זכור בעיקר בגלל חתונתם של רנדי סאבאג' ומיס אליזבת', במה שהוכר כ-"A Match Made in Heaven" (שפירושו "זיווג משמיים"). השניים נישאו באירוע זה, אך במציאות הם היו נשואים מאז דצמבר 1984. הביטוי "זיווג משמיים" קיבל את הביטוי המנוגד "A Match Made in Hell" (שפירושו "שידוך מהגיהנום"), שהיה למעשה הקרב המרכזי של האירוע, קרב האנדיקאפ 3 נגד 2 בין אלוף העולם במשקל כבד של ה-WWF, האלק הוגאן והאולטימייט ווריור לקולונל מוסטפא, גנרל עדנאן והסמל סלוטר. זאת הייתה ההופעה האחרונה של סלוטר בדמותו העיראקית, שנבעה בשל מלחמת המפרץ.

עוד ברשימת הקרבות, הליג'ן אוף דום (אנימל והוק) ניצחו את הנאסטי בויז (בריאן נובס וג'רי סאגס) בקרב רחוב וזכו באליפות הזוגות של ה-WWF. כתוצאה מכך, הצמד הפך לראשון בהיסטוריה שהחזיק באליפות הזוגות של ה-WWF, אליפות הזוגות העולמית של ה-NWA ואליפות הזוגות העולמית של AWA. עוד רגע זכור אירע כאשר ברט הארט ניצח את מר פרפקט וזכה באליפות הבין יבשתית של ה-WWF, חגורת אליפות היחידים הראשונה שלו.

רקע[עריכת קוד מקור | עריכה]

סאמרסלאם הוא אירוע שלם וצפה שנתי, המופק על ידי ה-World Wrestling Federation‏ (ה-WWF, כיום ה-WWE) במתכונת של חודש אוגוסט מאז שנת 1988. אירוע הסאמרסלאם מתואר כ"חגיגה הגדולה ביותר של הקיץ", ובנוסף הוא אחד מארבעת אירועי השלם וצפה המקוריים של הארגון, לצד רסלמניה, רויאל ראמבל וסדרת ההישרדות; אירועים המכונים "ארבעת הגדולים".

תוצאה לאורך זמן[עריכת קוד מקור | עריכה]

רגעים בולטים מקבלת החתונה של רנדי סאבאג' ומיס אליזבת' שודרו בתוכניות הכבלים של ה-WWF, וכללו את אנדרטייקר וג'ייק "הנחש" רוברטס שהרסו את החגיגה. רוברטס שם לעצמו למטרה להעליב את סאבאג', שנאסר עליו להתאבק, עקב הפסדו ב"קרב פרישה" לאולטימייט ווריור. היריבות בין השניים גברה במהלך עונת הסתיו של אותה השנה. לבסוף, סאבאג' ידע מספיק ובזמן שהוא פרשן עבור התוכנית WWF Superstars, הוא החליט להגיע לזירה ולעשות מעשה כשרוברטס היה במהלכו של קטע נגד סאבאג'. לעומת זאת, רוברטס תקף אותו, קשר אותו לחבלי הזירה ואיפשר לנחש הקוברה המלכותית שלו לנשוך את זרועו של סאבאג'. מקרה זה הוביל להחזרתו של סאבאג' כמתאבק פעיל, והשניים התמודדו ביניהם באירוע This Tuesday in Texas, שנערך בדצמבר, ובו סאבאג' יצא עם ידו על העליונה.

לאחר הפסדם להוגאן ואולטימייט ווריור, סלוטר העריך מחדש את תמיכתו כלפי עיראק, כשאמר שהוא ביצע בחירה רעה והפך לדמות הטובה פעם נוספת, כשהופיע במספר קטעי וידאו לצד מקומות אמריקאים ידועים ואמר את המשפט "אני רוצה את מדינתי בחזרה". במהלך פרק של התוכנית Superstars, ג'ים דאגן היה תחת מתקפה של הנאסטי בויז, וסלוטר הוא שהגיע כדי להיחלץ לעזרתו. דאגן וסלוטר חברו האחד לשני וניצחו את הנאסטי בויז, כך שהם המשיכו לשמש כצמד במשך החודשים הבאים. בנוסף לכך, סלוטר ניצח את קולונל מוסטפא וג'נרל עדנאן בסדרה של קרבות יחידים. למרות מעברו של סלוטר לדמות הטובה, הוא עדיין נבחר ל"מתאבק השנוא של השנה" על ידי מגזין ההיאבקות Pro Wrestling Illustrated‏ (PWI), עקב הגימיק שבו תמך בעיראק.

האירוע ציין את הופעתו האחרונה של אנדרה הענק על אדמת ארצות הברית. באותה התקופה, אנדרה השתמש בקביים עקב בעיותיו הרפואית עם הגידלון. הוא ערך מספר הופעות בארגון כחלק ממסע ההופעות שלו לאנגליה בחודשים ספטמבר ואוקטובר. אלו היו ההופעות האחרונות שלו ב-WWF, כאשר הוא נפטר ב-27 בינואר 1993. מי שעוד התמודד עם פציעות היה מר פרפקט, שנעדר במשך שלושה חודשים כדי להחלים. הוא חזר לארגון כפרשן התוכנית Superstars, שבה גילם את הדמות הרעה. הוא לא חזר לפעילות בזירה עד אירוע סדרת ההישרדות של שנת 1992.

שערוריית האולטימייט ווריור[עריכת קוד מקור | עריכה]

מחוץ למרקע התנהל מקרה שבו היו מעורבים האולטימייט ווריור ווינס מקמהן. חודש לפני האירוע, ווריור כתב מכתב למקמהן שבו איים לא להופיע בקרב הזוגות, אלא אם כן ישולם לו סכום של כחצי מיליון דולר, שהוא טען שמקמהן חייב לו.[1]

מקמהן, שלא רצה לערב את הוגאן וסלוטר במקרה כדי שלא יגלוש לעימות פיזי עם ווריור, שילם לו את הכסף שדרש, ופיטר אותו מיד לאחר הקרב באירוע. ווריור הגיב באתר האינטרנט שלו להאשמות אלו, בכך שציין שמקמהן היה חייב לו כסף עוד מהופעתו ברסלמניה 7, ואף אמר שהוא הושעה על ידו מיד לאחר סאמרסלאם, אך הוא בחר לעזוב את ה-WWF כאות מחאה. מקמהן הגיב בהמשך לכך שהוא לא היה יכול לבצע שינוי ברגע האחרון ברשימת הקרבות, מכיוון שהקהל ציפה לקיום קרב זה, והוא "לא היה יכול לחכות לרגע שבו יפטר אותו" מיד לאחר האירוע. ווריור לא היה נוכח בחגיגות הניצחון בזירה ביחד עם הוגאן וסיד ג'סטיס. מה שציפה לווריור לאחר האירוע היה ניהול פיוד עם ג'ייק "הנחש" רוברטס, שהיה מעורב בכלל בעלילה אחרת ששודרה כמה שבועות קודם לכן, ובה הוא ביצע את מעברו לדמות הרעה לאחר שגרם לווריור להאמין שהוא ייחלץ לעזרתו בפיוד שלו עם אנדרטייקר. עלילה זו בוטלה, ובמקום רוברטס ניהל פיוד עם סאבאג'.

תוצאות[עריכת קוד מקור | עריכה]

מספר תוצאות התניות זמן
D1 קוקו בי וואר ניצח את קאטו קרב זוגות[2] 06:03
2 הבריטיש בולדוג, הדרקון והטקסס טורנדו ניצחו את פאוור וגלורי (הרקולס ופול רומא) והוורלורד (עם סליק) קרב שלושה נגד שלושה[2] 10:43
3 ברט הארט ניצח את מר פרפקט (א) (עם הקוץ') בהכנעה קרב יחידים על האליפות הבין יבשתית של ה-WWF[2] 18:04
4 הנאצ'ורל דיסאסטרס (ארת'קוייק וטייפון) (עם ג'ימי הארט) ניצחו את הבושווקרס (בושווקר בוץ' ובושווקר לוק) (עם אנדרה הענק) קרב זוגות[2] 06:27
5 וירג'יל ניצח את טד דיביאסי (א) (עם סנסשיונאל שרי) קרב יחידים על אליפות מיליון הדולר[2] 13:11
6 ביג בוס מן ניצח את המאונטי (עם ג'ימי הארט) קרב בית כלא[2] 09:38
7 הליג'ן אוף דום (אנימל והוק) ניצחו את הנאסטי בויז (בריאן נובס וג'רי סאגס) (א) (עם ג'ימי הארט) קרב רחוב על אליפות הזוגות של ה-WWF[2] 07:45
8 ארווין אר שייסטר ניצח את גרג ולנטיין קרב יחידים[2] 07:07
9 האלק הוגאן והאולטימייט ווריור ניצחו את קולונל מוסטפא, גנרל עדנאן והסמל סלוטר קרב האנדיקאפ 3 נגד 2 (סיד ג'סטיס שימש כשופט המיוחד)[2] 12:40
(א) - מתייחס למתאבק/מתאבקים שהגיעו לקרב כאלוף/אלופים
D - מציין שהקרב היה קרב חושך (קרב שלא שודר בטלוויזיה)

אישיויות אחרות על המסך[עריכת קוד מקור | עריכה]

צוות השידור באנגלית
מראיינים
  • לורד אלפרד הייז
  • ג'ין אוקרלנד
כרוז
  • הווארד פינקל
שופטים
  • דנג'רוס דני דייוויס
  • ארל הבנר
  • ג'ואי מארלה
  • סיד ג'סטיס
אחרים
  • טוני גריאה
  • רנה גולה
  • פאט פטרסון

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

הערות שוליים[עריכת קוד מקור | עריכה]

  1. ^ The Self-Destruction of the Ultimate Warrior DVD
  2. ^ 1 2 3 4 5 6 7 8 9 תוצאות סאמרסלאם 1991