סקובי-דו ופלישת החייזרים

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
סקובי-דו ופלישת החייזרים
Scooby-Doo and the Alien Invaders
עטיפת ה-DVD של הסרט
עטיפת ה-DVD של הסרט
מבוסס על "סקובי דו" מאת ג'ו רובי וקן ספירס
בימוי ג'ים סטנסטרום עריכת הנתון בוויקינתונים
הופק בידי סקוט ג'רלס
קן ברנדון
תסריט דייוויס דוי
לאנס פאלק
גלן לאופולד
עריכה רוב דה-סייל
מדבבים סקוט אינס
מרי קיי ברגמן
פרנק ולקר
בי. ג'יי. וורד
ג'ף בנט
ג'ניפר הייל
מארק המיל
קנדי מילו
קווין מייקל ריצ'רדסון
ניל רוס
אודרי וסילבסקי
מוזיקה לואי פבר
מדינה ארצות הבריתארצות הברית ארצות הברית
חברת הפקה האנה-ברברה
חברה מפיצה Warner Home Video
שיטת הפצה וידאו על פי דרישה, direct-to-video, הוצאה ביתית עריכת הנתון בוויקינתונים
הקרנת בכורה 3 באוקטובר 2000
משך הקרנה 70 דק' עריכת הנתון בוויקינתונים
שפת הסרט אנגלית עריכת הנתון בוויקינתונים
סוגה קומדיית אימה, סרט בלשים, סרט מותחן, סרט קומדיה, סרט מדע בדיוני, סרט בלשי, סרט הרפתקאות עריכת הנתון בוויקינתונים
סרט קודם סקובי-דו ורוחה של המכשפה עריכת הנתון בוויקינתונים
סרט הבא סקובי-דו במרדף מתוכנת עריכת הנתון בוויקינתונים
דף הסרט ב־IMDb
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

סקובי-דו ופלישת החייזריםאנגלית: Scooby-Doo and the Alien Invaders) הוא סרט קומדיית מדע בדיוני מונפש אמריקאי משנת 2000. סרט זה הופק על ידי חברת ההנפשה "האנה-ברברה", והופץ ב-3 באוקטובר 2000.

זהו הסרט השלישי מבין ארבעת הסרטים הראשונים של סקובי-דו שהונפשו על ידי אולפן ההנפשה היפני "Mook Animation". בניגוד לסרטים הקודמים ולמרות האווירה הקודרת יותר, לסרט עלילה "קלילה וידידותית" יותר, כיוון שהמפלצות האמיתיות הן אלו המסייעות ל"מסתורין בע"מ", בזמן שהאנטגוניסטים הראשיים הם בני האדם המחופשים.

סרט זה היה האחרון בו לקחה חלק המדבבת מרי קיי ברגמן בדיבוב דמותה של דפני, לפני מותה בנובמבר 1999, והוא הוקדש לה.

עלילת הסרט[עריכת קוד מקור | עריכה]

בתחנה לאיתור צורות חיים חייזריות (אצח"ח), מקס, לורה וסטיב מקבלים לפתע קריאה חזקה שאינה טבעית. כשהקריאה נעלמת, סטיב מאתר צורת חיים לא מזוהה על הרדאר. במדבר הסמוך, חברי "מסתורין בע"מ" מוצאים את עצמם בפאתי עיירה קטנה, לאחר שכמעט התנגשו בעב"מ. בזמן שסקובי-דו ושאגי נשארים עם מכונת המסתורין, שאר חברי הקבוצה הולכים לעיירה, שם הם מבקשים עזרה בדיינר. בזמן ההמתנה, שאגי וסקובי נתקלים בשני חייזרים הרודפים אחריהם לעבר העיירה.

שאגי וסקובי נכנסים לדיינר בבהלה, בטענה שראו חייזרים. המלצרית, דוטי, מציינת שכי תושבי העיירה מעולם לא ראו חייזרים, אבל כן חוזים באורות מוזרים ושומעים צלילים מוזרים במהלך הלילות. השף, סרג'יו, מוסיף כי גם עדרי הבקר נעלמים בין לילה מבלי להשאיר עקבות, וכי בעקבות כך חלק מתושבי העיירה עזבו. בנוסף, אחד מתושבי העיירה, לסטר, טוען שנחטף פעם אחת בעבר וטוען שיש לו תמונות מהאירוע. הקבוצה הולכת לביתו במטרה לבדוק את התמונות, אך מסתבר שהם לא יותר מאשר ציורים של לסטר. לאחר מכן, לסטר מציע לתת לקבוצה ללון בביתו.

במהלך הלילה, סקובי ושאגי נחטפים ומנסים לברוח, אך מוצאים את עצמם מוקפים בחייזרים. למחרת בבוקר, הם מוצאים את עצמם באמצע המדבר לאחר שהעירו בטעות צלמת היפית בשם קריסטל ואת הגולדן רטריבר שלה, אמבר; בהן סקובי ושאגי מתאהבים עד מעל הראש. קריסטל מסיעה את השניים בחזרה אל הקבוצה. לאחר מכן, הקבוצה נתקלת במקס לפני שקריסטל ואמבר מופיעות שוב. סקרנית לגבי התן, קריסטל מבקשת משאגי להראות לה היכן הם ראו אותו.

מקס לוקח את ולמה, פרד ודפני לפגוש את שאר הצוות של אצח"ח, אך ולמה מתחילה לחשוד כשהיא רואה בוץ מיובש על מגפיהם, מכיוון שהם במדבר. מאוחר יותר, ולמה מחליטה לקחת את הקבוצה לקניון שבו היא מניחה שנהר זורם דרכו. הקניון מתגלה כצחיח, אך שם הם מוצאים ציוד כרייה וזהב במערות הסמוכות. בינתיים, המשטרה הצבאית מורה לשאגי, קריסטל, סקובי-דו ואמבר לעזוב את האזור מכיוון שהוא נכס ממשלתי. קריסטל מספרת לשאגי שהיא למעשה סוכנת ממשלתית סמויה, ושאגי מוביל אותה למערה שבה ראה לראשונה את החייזרים. הם מתחבאים בפנים כאשר המשטרה הצבאית חוזרת, ומעמיקים יותר לתוך המערה. שאגי, סקובי, קריסטל ואמבר מגלים את הזהב, אבל נרדפים על ידי החייזרים והשוטרים הצבאיים, תוך שהם נתקלים בשאר הקבוצה.

פרד, ולמה ודפנה נלכדים בזמן שהאחרים נדחקים לפינה על ידי השוטרים הצבאיים. לאחר שהחייזרים שולחים אחריהם את השוטרים, מתגלה כי החייזרים הם למעשה חברי צוות האצח"ח, שמסבירים שהם נתקלו במערה תוך כדי חיפוש אחר קרקע להנחת צלחת אצח"ח נוספת. מכיוון שזה הקרקע נמצאת ברשות הממשלה, הם החליטו לא לדווח על כך, שכרו שוטרים צבאיים מזויפים, והתחפשו לחייזרים על מנת להפחיד את המקומיים ולהרחיק אותם מהאזור. כאשר השוטרים מאיימים שוב על הקבוצה, שאגי וסקובי מנסים לגרש אותם, אך קריסטל ואמבר מפחידות אותם על ידי חשיפת צורותיהן האמיתיות כחייזריות. כשהן חוזרות אל הקבוצה, קריסטל ואמבר שוב חושפות את צורותיהן החייזריות בפני כל הנוכחים וממלכדות את מקס והשוטרים על ידי כריכת קרן לייזר סביבם. לורה וסטיב מנסים ללכוד אותם, אבל שאגי וסקובי נחלצים לעזרתם ופרד לוכד את לורה וסטיב.

קריסטל ואמבר מסבירות לקבוצה שהן חייזריות מכוכב מרוחק, שהתחפשו להיפיות מכיוון שהמידע שלהם על כדור הארץ התקבל מאותות טלוויזיה משנות ה-60. מתברר גם שהעב"ם בו הקבוצה נתקלה בתחילת הסרט היה למעשה החללית של קריסטל ואמבר, שאחריה האצח"ח עקבה. לפני עזיבתן לכוכב הבית שלהן, קריסטל ואמבר נפרדות משאגי וסקובי.

חברי צוות האצח"ח נעצרים על ידי הרשויות ונכלאים לכל החיים ללא משפט; המכונאי מגיע עם מכונת המסתורין המתוקנת; שאגי וסקובי שבורי-הלב מתעודדים מיד למראה קופסת חטיפי סקובי; והקבוצה נוסעת בחזרה לדרכה, כשבמרחקים, התן צופה בהם.

צוות המדבבים והדמויות[עריכת קוד מקור | עריכה]

הפקה[עריכת קוד מקור | עריכה]

הפצת סרטי "סקובי-דו" ישירות למדיה הביתית החלה עם הפקת הסרט "סקובי-דו באי הזומבים" בשנת 1998, ולאחריו "סקובי-דו ורוחה של המכשפה" בשנת 1999. שני הסרטים הראשונים זכו להצלחה רבה עד כדי כך שהאולפנים תפסו את הזיכיון כאווזה שתטיל ביצי זהב מצליחים ו"לא משנה מה". לאחר קשיי הפקת "רוחה של המכשפה", שהפכה לבעייתית לאחר שהתעקשות בכירי האולפנים שצוות ההפקה ייצמד לתסריט שנכתב על ידי תסריטאים חיצוניים, "פלישת החייזרים" זכתה ליד חופשית יותר ולפיקוח מועט יותר, בדומה להפקת "אי הזומבים".[1] עלילת הסרט נכתבה על ידי דייוויס דוי ולאנס פאלק, וגלן לאופולד עזר להדק ולבסס אותה באמצעות אלמנטים קטנים.[2]

ביקורות[עריכת קוד מקור | עריכה]

באתר הביקורות "Rotten Tomatoes", הסרט זכה לציון חיובי של 80%, על בסיס 5 ביקורות, ובניגוד לכך, התקבל בביקורות מעורבות מצד הצופים.[3] הכתב דייוויד פרקינסון מ"רדיו טיימס" העניק לסרט שלושה מתוך חמישה כוכבים, באומרו: "ההרפתקה המצוירת הזו היא הטובה ביותר מבין שלל הספין-אופים העלילתיים על בסיס סדרת הטלוויזיה האהובה מאוד."[4] באתר "Common Sense Media", הסרט קיבל שלושה כוכבים מתוך חמישה.[5]

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

הערות שוליים[עריכת קוד מקור | עריכה]

  1. ^ Jozic, Mike (interviewer); Falk, Lance (interviewee) (February 7, 2017). APNSD! Episode 03: Interview With Lance Falk (Podcast). Retrieved August 30, 2022.
  2. ^ Jozic, Mike (interviewer); Falk, Lance (interviewee) (March 8, 2017). APNSD! Episode 04: Interview With Lance Falk (Podcast). Retrieved August 30, 2022.
  3. ^ "Scooby-Doo and the Alien Invaders". Rotten Tomatoes. Retrieved August 30, 2022.
  4. ^ "Scooby-Doo and the Alien Invaders (2000)"
  5. ^ Carrie R. Wheadon (11 June 2012). "Scooby-Doo and the Alien Invaders - Movie Review". Common Sense Media.