עידן הקרח: הרפתקאות באק ויילד

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
עידן הקרח: הרפתקאות באק ויילד
Ice Age: Adventures of Buck Wild
בימוי ג'ון ס. דונקין
שחקנים ראשיים סיימון פג
וינסנט טונג
אהרון הריס
ג'סטינה מצ'אדו
אוטקארש אמבודקאר
מדבבים סיימון פג (Buck the Weasel)
Skyler Stone
Dominique Jennings
ג'סטינה מצ'אדו
Vincent Tong
אוטקארש אמבודקאר
Jason Linere-White עריכת הנתון בוויקינתונים
מדינה ארצות הברית, קנדה עריכת הנתון בוויקינתונים
שיטת הפצה וידאו על פי דרישה עריכת הנתון בוויקינתונים
הקרנת בכורה ארצות הבריתארצות הברית 25 במרץ 2022
ישראלישראל 16 ביוני 2022 (דיסני+)
ישראלישראל 18 באוגוסט 2023 (ערוץ דיסני)
משך הקרנה 82 דק' עריכת הנתון בוויקינתונים
שפת הסרט אנגלית, עברית
סוגה סרט מדע בדיוני עריכת הנתון בוויקינתונים
האתר הרשמי
דף הסרט ב־IMDb
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

עידן הקרח: הרפתקאות באק ויילדאנגלית: The Ice Age Adventures of Buck Wild) הוא סרט קומדיה והרפתקאות בהנפשה ממוחשבת מסדרת סרטי "עידן הקרח" שיצא ב-28 בינואר 2022 בשירות הסטרימינג דיסני+, כשהוא הראשון בזיכיון שיצא בידי חברת וולט דיסני. עלילת סרט זה חלה לאחר אירועי "עידן הקרח: מסלול התנגשות" משנת 2016, כשבולטים בו דמויות הסמור באק ושני האופוסומים קראש ואדי בהרפתקאה בעולם הדינוזאורים.

במאי סרט זה הוא המפיק ג'ון ס. דונקין, אשר זהו סרטו הראשון בבימוי. המדבבים בסרט כוללים את סימון פג בתפקידו כבאק הסמור, כשהוא המדבב החוזר היחיד בסרט, את וינסנט טונג ואהרון הריס בתור קראש ואדי (בהתאמה), את ג'סטינה מצ'אדו כזי ואת אוטקארש אמבודקאר כאורסון. המדבבים הקודמים של מרבית הדמויות לא חזרו לדיבוב, דבר שלווה בביקורות שליליות לסרט.

ב-16 ביוני 2022 הושק שירות הסטרימינג דיסני+ בישראל, וסרט זה בגרסתו המדובבת לעברית נכלל בחלק מתכני הבכורה שלו. ב-18 באוגוסט 2023 הסרט שודר בערוץ דיסני ישראל.

עלילה[עריכת קוד מקור | עריכה]

הסרט מתחיל לאחר עלילת הסרט הקודם בשלב לא מוגדר, כאשר אלי מחפשת את אחיה המאומצים, קראש ואדי ומבקשת מהם להיזהר, אך הם דורשים ממנה עצמאות. הם גורמים בטעות למפולת שלגים שהורסת את בית הנופש של החבורה של אלי ומני עם סיד ודייגו. מני לועג להם שהם לא יוכלו להסתדר לבד להיות עצמאיים או להתגונן מאויבים, מה שגורם להם לברוח בלילה מהחבורה. הם מזנקים על ענף ומותזים ממנו דרך הקרח אל הכניסה ל"עולם האבוד", אך על הגשר בכניסה הם מותקפים בידי זוג רפטורים רעבים. הם ניצלים בידי הסמור באק המעופף על פטרודקטיל ומנסה להחזיר אותם ל"עולם הקרח", אך הוא מגלה שהכניסה נחסמה בידי יריבו, הפרוטוצרטופס הגמדי אורסון, כדי ללכוד את היונקים היורדים ולחסום את הכניסה שלהם לעולמו.

באק מוביל אותם למחבואו (וגם מציל אותם מצמח טורף בעל לסתות) ומספר להם שהכיר את אורסון לפני שנים, כאשר הציקו לו כילד עקב גודל מוחו ובאק הציע לו להצטרף לקבוצת ידידים סביב בור השקיה, בו חיו בשלווה. אך אורסון התנגד לכך כדי לנסות לשלוט בעולם לבדו ובתהליך הרג את חבריו (אשר הופלו מצוק גבוה). כעונש אורסון נחטף לאי לבה לגלות, אך ללא הסבר הוא ברח משם מלווה בזוג רפטורים נאמנים (בהם שלט בידי שימוש באש).

באק, קראש ואדי מותקפים בידי אורסון וזוג הרפטורים אך ניצלים בידי ריסוס גז מחברתו המסתורית של באק והיחידה ששרדה מחבורתו, זי הזורילה. היא מבריחה אותם אף שהיא מתנהגת בקרירות כלפי באק, עקב התנהגותם השונה והפזיזות של באק. בהמשך אורסון תוקף עם צבא רפטורים שלם את בור המים והחבורה נמלטת מהם בשיט בעצמות דינוזאור. הם עוגנים בלגונה ושם פוגשים את "מאמא" - הטירנוזאורוסית מהסרט השלישי, המגיעה להילחם למענם. מאמא מראה לבאק חור בשינה והוא מנסה לעזור לה אך זי מרססת אותה בגז כדי שתירדם לטיפול. כשאורסון מגיע עם צבא רפטורים מאמא מתקשה לתפקד ומתעלפת ובאק וזי פועלים יחדיו. כדי להגן על החבורה באק מתפצל מחבריו ומאפשר לאורסון ללכוד אותו בכלוב עץ, לפני שייזרק לרפטורים שלו.

כדי להציל אותו זי, קראש ואדי מחפשים דרך לעצור את אורסון והרפטורים. הם מוצאים את באק ואורסון ומצליחים להוציא אותו מכלאו, אך מותקפים בידי הרפטורים הרבים. באק מבקש מאורסון לחיות איתם בשלום אך אורסון מתנגד ונלחם בו אישית. קראש ואדי מוצאים שאורסון מלהיב את הרפטורים בשליטה באש ומייצרים אש גדולה משלהם, מה שמשנה את התהנגות הרפטורים שהופכים לנאמנים לקראש ואדי. בינתיים מני, אלי, סיד ודייגו מחפשים את קראש ואדי ומובלים אליהם בידי "מאמא" ומגלים את קראש ואדי מקבלים את אהדת הרפטורים. הרפטורים מגלים את אורסון וזוג הרפטורים שלו צדים אחריו כשהוא נמלט.

לבסוף מני ואלי מתנצלים על יחסם לקראש ואלי וקוראים להם לחזור למעלה, אך קראש ואדי מחליטים לחיות למטה עם באק וזי (ששבים לחיות יחד). אלי מקבלת בכניעה את החלטתם אבל מבקשת מהם לבקר אותם למעלה לעיתים והם מסכימים.

מדבבים ודמויות[עריכת קוד מקור | עריכה]

הדיבוב העברי בוים על ידי תומר שביט באולפני דאבי דאב.

דמויות נוספות מהסרטים הקודמים ביניהם, מישמיש, ג'וליאן, שירה וברוק וכן היונק הקטן סקראט לא מופיעים בסרט (זאת לאחר שהיוצרת אייבי סופרסוניק זכתה בתביעה על שימוש של דיסני בדמות).

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

הערות שוליים[עריכת קוד מקור | עריכה]