עין תחת עין (סרט)

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
עין תחת עין
Eye for an Eye
כרזת עין תחת עין
כרזת עין תחת עין
בימוי ג'ון שלזינגר
הופק בידי מייקל לוי
תסריט ריק ג'פה, אמנדה סילבר
עריכה פיטר הונס
שחקנים ראשיים סאלי פילד
אד הריס
קיפר סאת'רלנד
מוזיקה ג'יימס ניוטון הווארד
צילום אמיר מוקרי
מדינה ארצות הבריתארצות הברית ארצות הברית
חברת הפקה פרמאונט עריכת הנתון בוויקינתונים
חברה מפיצה פרמאונט
שיטת הפצה וידאו על פי דרישה עריכת הנתון בוויקינתונים
הקרנת בכורה 12 בינואר 1996
משך הקרנה 101 דקות
שפת הסרט אנגלית
סוגה סרט אונס ונקמה, סרט דרמה, סרט פשע, סרט מבוסס יצירה ספרותית עריכת הנתון בוויקינתונים
תקציב 20,000,000 דולר
הכנסות 26,900,000 דולר
הכנסות באתר מוג'ו eyeforaneye
דף הסרט ב־IMDb
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

עין תחת עיןאנגלית: Eye for an Eye) הוא מותחן פסיכולוגי משנת 1996 בבימויו של ג'ון שלזינגר, עם סאלי פילד, אד הריס וקיפר סת'רלנד בתפקידים הראשיים.

התסריט מבוסס על הרומן "עין תחת עין" של אדית הולצר (אנ') משנת 1993.

זה סרט פשע שעוסק בבעיית לקיחת החוק לידיים (ויג'ילאנטיזם) של פעילות מחוץ לחוק לענישת הפושעים על ידי אזרחים מן השורה שהמדינה לא הסמיכה אותם לכך. זאת, עקב תחושת אותם האזרחים שהשלטון לא מספק להם את ההגנה שהם זכאים לה על-פי חוק.

עלילה[עריכת קוד מקור | עריכה]

קארן (סאלי פילד) ובעלה מאק (אד הריס) חיים באושר בלוס אנג'לס עם בתה ג'ולי (אוליביה ברנט) בת ה-17 ובתם המשותפת מייגן (אלכסנדרה קייל) בת ה-6. קארן עובדת במוזיאון לתקשורת יחד עם ידידתה דולי (בוורלי ד'אנג'לו). כולם מתכוננים לחגוג בהפתעה את יום ההולדת של מייגן. ג'ולי מכינה בבית את הקישוטים וקארן תקועה בפקק תנועה ומתקשרת אליה. באמצע השיחה היא שומעת צווחות ואחר כך השיחה מתנתקת. היא רצה כמטורפת בין המכוניות להזעיק עזרה אך ללא תועלת. ג'ולי נאנסה ונרצחה באכזריות.

החוקר דנילו (ג'ו מנטניה) מבטיח לזוג למצוא את הרוצח לפי בדיקות הDNA בנוזל זרע שנמצא במקום. הבדיקה מגלה כי הרוצח הוא רוברט דוב (קיפר סת'רלנד) שעובד בשליחויות ובעל עבר פלילי עשיר.

במשפט נאלץ השופט (ארמין שימרמן) לשחרר את דוב לאחר שההגנה טענה שלא קבלה 25% מהזרע כדי לבדוק בעצמה כפי שהובטח לה על ידי התביעה. קארן ההמומה הולכת לקבוצת תמיכה של בני משפחה שיקיריהן נרצחו. היא פוגשת שם את אנג'ל (שרליין וודוורד) שמגלה לה שבנה בן העשר נרצח.

קארן מתחילה לעקב אחר דוב ומגלה שהוא ממשיך בשליחויות. הוא נכנס לאחד הבתים ומוסר חבילה לאישה בשם מריה (סטלה גרסיה). קארן מזהירה אותה אך היא מסלקת אותה וגם דנילו לא מתרשם מזה. דוב יודע שקארן עוקבת אחריה. הוא נפגש עם מייגן בבית הספר ומאיים על קארן כי יפגע בה אם תמשיך לעקב אחריו.

קארן נפגשת עם שני חברי הקבוצה - סידני יו (פיליפ בייקר הול) ומרטין (קית' דייוויד) לאחר שגילתה כי הם תומכים בלקיחת החוק לידיים. סידני מצייד אותה באקדח וקארן מתאמנת במטווח ובהגנה עצמית ומצבה הנפשי משתפר. אנג'ל מגלה לה כי היא בעצם סוכנת סמוייה של ה-FBI לגילוי ויג'ילנטים בקבוצה ומציעה לה להסתלק מרעיון לקיחת הדין בידיים.

בינתיים נרצחת ונאנסת מריה ודוב נעצר שוב אך משוחרר כעבור יומיים לאחר שלא נמצא זרע בזירה (כי השתמש בקונדום) וסימני הDNA שלו היו בכל הדירה כי היה איש שליחויות.

קארן מחליטה לסיים את העניין. היא מביימת פריצה לחדרו של דוב במלון ומשאירה שם את כובעה המוכר לו. כאשר מאק ומייגן מחוץ לבית היא מחכה לדוב. הוא מגיע ורוצה לחסלה. קארן מאיימת עליו באקדח והוא מתנפל עליה במטרה לרצחה. תודות לניסיונה בהגנה עצמית היא מצליחה להגיע לאקדח ולהרוג את דוב.

הבלש דנילו מגיע למקום. הוא חושד בקארן שהיא יזמה את המפגש אבל היא אומרת לו "תוכיח זאת" והוא מקבל את הסברה ל"הגנה עצמית".

צוות השחקנים[עריכת קוד מקור | עריכה]

שם השחקן/ית שם הדמות הערות
סאלי פילד קארן מקאן
אד הריס מאק מקאן
קיפר סת'רלנד רוברט דוב
בוורלי ד'אנג'לו דולי גרין
ג'ו מנטניה ג'ו דנילו בלש
אוליביה ברנט ג'ולי מקאן
אלכסנדרה קייל מייגן מקאן
פיליפ בייקר הול סידני יו
קית' דייוויד מרטין
שרליין וודוורד אנג'ל קושינסקי
סטלה גרסיה מריה
ארמין שימרמן ארתור יאנגר שופט

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]