פייבאק (2013)

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
פייבאק (2013)

הפוסטר הרשמי של האירוע בכיכובו של רנדי אורטון
מידע
ארגון WWE
תאריך 16 ביוני 2013
עיר רוזמונט, אילינוי
אולם אולסטייט ארנה
מספר צופים 14,623
סדרת אירועי שלם וצפה של ה-WWE
חוקי אקסטרים פייבאק
(2013)
כסף בבנק
סדרת אירועי פייבאק
ראשון פייבאק
(2013)
2014

פייבאק (2013) היה אחד מאירועי השלם וצפה של ארגון ההיאבקות האמריקאי, ה-WWE. האירוע נערך ב-16 ביוני 2013, באולם אולסטייט ארנה בפרוורי שיקגו של רוזמונט, אילינוי.[1] האירוע היה האירוע הראשון בסדרת אירועי פייבאק, שהחליף את האירוע "אין דרך החוצה".

שמונה קרבות התנהלו באירוע, כולל אחד שהתקיים במופע המקדים לאירוע. בקרב המרכזי, ג'ון סינה ניצח את רייבאק בקרב שלושה מדורי גיהנום ושמר על אליפות ה-WWE. עוד ברשימת הקרבות, אלברטו דל ריו ניצח את דולף זיגלר וזכה באליפות העולם במשקל כבד, ו-CM פאנק ניצח את כריס ג'ריקו.

שיעור הקנייה של האירוע בטלוויזיה היה 186,000, נתון נמוך משיעור הקנייה של האירוע אין דרך החוצה של השנה הקודמת אשר עמד על 194,000.[2]

הפקה[עריכת קוד מקור | עריכה]

רקע[עריכת קוד מקור | עריכה]

בשנת 2012, ה-WWE החזירו לפעילות את אירוע השלם וצפה, אין דרך החוצה, שהיה פעיל בין השנים 1999 ל-2009. לעומת זאת, שנה לאחר מכן, האירוע בוטל והוחלף על ידי האירוע פייבאק, שהפך לאירוע שלם וצפה שנתי, שהופק על ידי ה-WWE עד לשנת 2017 שהיה האירוע האחרון בסדרת אירועי פייבאק, עד שהוחלט להחזירו בשנת 2020.

עלילות[עריכת קוד מקור | עריכה]

האירוע כלל קרבות שנבעו מעלילות מתוסרטות גם מ-Raw וגם מסמאקדאון.

לאחר הקרב מי שעומד אחרון באירוע חוקי אקסטרים בחודש מאי בין ג'ון סינה לרייבאק, שהסתיים ללא הכרעה, האחרון נכנס לאולם לילה לאחר מכן בפרק של התוכנית Raw, כשהוא נהג באמבולנס ואיתגר את סינה לקרב אמבולנס על אליפות ה-WWE. שבוע לאחר מכן בתוכנית Raw, סינה השיב לאתגר כאשר הוא הפך אותו לקרב שלושה מדורי גיהנום, שבו כל מדור יתקיים תחת קרב אחר. המדור הראשון יהיה קרב חוטבי עצים, השני יהיה קרב שולחנות והאחרון יהיה קרב אמבולנס. רייבאק הסכים לסוג קרב זה ולאחר מכן הקרב הפך רשמי לאירוע פייבאק.

ב-22 באפריל בפרק של התוכנית Raw,‏ AJ לי ניצחה בקרב באטל רויאל אשר קבע את זהות המועמדת לאליפות הדיוות מול קייטלין באירוע פייבאק. שבוע לאחר מכן בתוכנית, לאחר עימות מאחורי הקלעים עם AJ לי, דולף זיגלר וביג אי לנגסטון, קייטלין החלה לקבל מתנות ממעריץ סודי, ואף קיבלה זר פרחים ב-3 במאי בפרק של התוכנית סמאקדאון. ב-10 ביוני בפרק של התוכנית Raw, המעריץ הסודי של קייטלין נחשף כביג אי לנגסטון, אף על פי שזה התברר לאחר מכן כמשחק מוחות ש-AJ תכננה מראש כדי לבלבל את מחשבותיה של קייטלין לפני הקרב ביניהן על אליפות הדיוות באירוע פייבאק.

ב-27 במאי בפרק של התוכנית Raw, כריס ג'ריקו הנחה את הפינה שלו, The Highlight Reel, כשפול היימן היה האורח שלו. כחלק מהשאלות שהפנה אל היימן, ג'ריקו שאל על מצבו של אחד הלקוחות שלו, CM פאנק, שנעדר מהארגון מאז חודש אפריל. לאחר שלא הסכים עם האמירה שפאנק הוא "הטוב בעולם", ג'ריקו הציב אתגר בפני פאנק לקרב ביניהם באירוע פייבאק, אתגר שהיימן נענה אליו בחיוב בשמו של פאנק. ב-3 ביוני בפרק של התוכנית Raw, החוזה לקרב ביניהם נחתם על ידי ג'ריקו והיימן, שוב בשמו של פאנק. ארבעה ימים לאחר מכן בפרק של התוכנית סמאקדאון, קורטיס אקסל ניצח את ג'ריקו לאחר שהיימן, המנג'ר של אקסל, הסיח את דעתו של ג'ריקו, כשניגן את מוזיקת הכניסה של פאנק. לאחר הקרב, ג'ריקו הכה את אקסל בעזרת אחד ממהלכי הסיום שלו, הקודברייקר.

ב-8 באפריל בפרק של התוכנית Raw, אלברטו דל ריו ניצח את ג'ק סוואגר ואת המנג'ר שלו, זב קולטר, בקרב האנדיקאפ 2 נגד 1. לאחר הקרב, הוא הותקף על ידי האחרונים, דבר שהוביל לכך שדולף זיגלר ניצל זאת לטובתו ופדה את מזוודת כסף בבנק שלו על אליפות העולם במשקל כבד, שבה החזיק דל ריו. לאחר קרב קצר, זיגלר הצמיד את דל ריו לניצחון וזכה באליפות בפעם השנייה בקריירה שלו. זכייה זו התחילה פיוד משולש בין זיגלר, דל ריו (שדרש קרב חוזר על התואר בהתאם לסעיף הקרב החוזר שמובטח לו) וסוואגר (שטען שהוא הטוען לכתר לאליפות). פיוד זה הסתכם לכדי קרב סולם משולש על אליפות העולם במשקל כבד באירוע חוקי אקסטרים, שנערך ב-19 במאי. לקראת האירוע, זיגלר ספג זעזוע מוח בקרב מול סוואגר שאינו היה על תוהאר בהקלטות התוכנית סמאקדאון ב-7 במאי (ששודרה ב-10 במאי), מה שהוביל לכך שהוא לא היה כשיר להשתתף בקרב הסולם המשולש באירוע חוקי אקסטרים. לכן, במקום זאת, דל ריו וסוואגר התמודדו זה מול זה בקרב "אני נכנע" אשר קבע את הטוען לכתר לאליפות של זיגלר, שבו דל ריו ניצח. זיגלר חזר ב-10 ביוני בפרק של התוכנית Raw, והודיע שהוא יגן על תוארו נגד דל ריו באירוע פייבאק.

ב-20 במאי בפרק של התוכנית סמאקדאון, פאנדנגו תקף את המיז במהלך קרב על האליפות הבין יבשתית נגד האלוף, וייד בארט. במהלך קרב בין בארט לפאנדנגו, הקהל של ה-WWE קבע שהמיז ישמש כשופט המיוחד לקרב. בארט דחף את המיז, מה שגרם לכך שהמיז תקף את בארט באופן מכוון כדי לאפשר לפאנדנגו להצמיד אותו, אך לאחר מכן המיז תקף את פאנדנגו. למיז הייתה הזכות לקבל קרב חוזר על התואר בהתאם לסעיף הקרב החוזר שהובטח לו מהתוכנית Raw לאחר רסלמניה 29 ובעקבות זאת הוא מימש זכות זו לאירוע פייבאק. לכן, הקרב על התואר באירוע פייבאק הפך לקרב משולש בין בארט, המיז ופאנדנגו. ב-7 ביוני בפרק של התוכנית סמאקדאון, פאנדנגו ספג זעזוע מוח, ולכן הוא הוסר מהקרב המשולש. ב-10 ביוני בפרק של התוכנית Raw, פול היימן הודיע שהלקוח שלו, קורטיס אקסל, הוא זה שיחליף את פאנדנגו.

עוד ב-7 ביוני בפרק של התוכנית סמאקדאון, קיין נפרד משותפו לצמד Team Hell No, דניאל בריאן. בריאן צוות לשורות רנדי אורטון לקרב זוגות נגד נציגי קבוצת המגן, רומן ריינס וסת' רולינס, כאשר בריאן ואורטון ניצחו בקרב זה כתוצאה מפסילה לאחר שדין אמברוז תקף את האחרונים. בינתיים, קיין התמודד מול רייבאק וניצח אותו כתוצאה מפסילה לאחר שרייבאק הטיח את קיין בשולחן, תוך כדי שהוא שלח מסר לג'ון סינה. ב-10 ביוני בפרק של התוכנית Raw, דווח על ידי המפקחת של Raw, ויקי גררו, שבאירוע פייבאק בריאן ואורטון יתמודדו מול ריינס ורולינס על אליפות הזוגות של ה-WWE, וקיין יתמודד מול אמברוז על אליפות ארצות הברית.

אירוע[עריכת קוד מקור | עריכה]

אישיויות אחרות על המסך
תפקיד: שם:
צוות השידור באנגלית מייקל קול
ג'ון "בראדשו" לייפילד
ג'רי לולר
צוות השידור בספרדית קרלוס קבררה
מרסלו רודריגז
מראיינת רנה יאנג
כרוזים ליליאן גרסיה
ג'סטין רוברטס
שופטים מייק קיודה
צ'ארלס רובינסון
ג'ון קון
דריק מור
סקוט ארמסטרונג
צ'אד פטון
רוד זאפאטה
פאנל לפני האירוע ג'וש מת'יוז
ביג שואו
R-טרות'
קודי רודס

מופע מקדים[עריכת קוד מקור | עריכה]

המופע המקדים הכיל קרב אחד בודד, ובו שיימוס התמודד מול דמיאן סנדאו. שיימוס ניצח בקרב לאחר שביצע על סנדאו את מהלך הסיום שלו, הברוג קיק.

קרבות מקדימים[עריכת קוד מקור | עריכה]

האירוע עצמו נפתח בקרב שבו בארט הגן על האליפות הבין יבשתית נגד המיז וקורטיס אקסל (שלווה לקרב על ידי פול היימן) בקרב משולש. אקסל ניצח בקרב וזכה באליפות לאחר שהמיז ביצע על בארט את מהלך הפיגר פור לגלוק ואקסל ניצל זאת כדי להצמיד את בארט לספירת שלוש מוצלחת. אקסל חגג את הזכייה בתואר, כשהוא הביט לשמיים ונישק את חגורת האליפות לזכר אביו המנוח, מר פרפקט, שהיה אחד מהאלופים הבין יבשתיים הגדולים בהיסטוריה.

אז, קייטלין הגנה על אליפות הדיוות נגד AJ לי. בזמן שדעתו של השופט הוסחה, AJ תקפה את קייטלין בעזרת חגורת האליפות. בסיום, קייטלין ניסתה לבצע על AJ לי את מהלך הספיר, אך האחרונה הכריחה את קייטלין להיכנע למהלך ה-Black Widow שלה, שהעניק לה את הזכייה בתואר.

בקרב שבא לאחר מכן, נציג קבוצת המגן, דין אמברוז, הגן על אליפות ארצות הברית נגד קיין. הקרב הסתיים לאחר שקיין ניסה לבצע על אמברוז את מהלך הצ'וקסלאם, אך אמברוז התחמק וביצע במקום את מהלך הסנאפ DDT על הרצפה מחוץ לזירה. אמברוז ניצח בקרב כתוצאה מספירת חוץ וכתוצאה מכך הוא שמר על תוארו.

בקרב הרביעי, דולף זיגלר הגן על אליפות העולם במשקל כבד נגד אלברטו דל ריו. דל ריו שם לעצמו למטרה לפגוע בראשו של זיגלר לאחר שהאחרון ספג זעזוע מוח שבועות לפני הקרב. דל ריו ניצח וזכה בתואר לאחר שבעט בראשו של זיגלר, שכרע ברך, בעזרת מהלך הסופרקיק.

אז, כריס ג'ריקו התמודד מול CM פאנק (שלווה לקרב על ידי פול היימן). במהלך הקרב, פאנק ניסה לבצע על ג'ריקו את מהלך הסיום שלו, ה-GTS, אך האחרון בלם זאת וביצע במקום את מהלך ההכנעה שלו, "חומות יריחו". לעומת זאת, פאנק הצליח לצאת מהכנעה זו. לאחר מכן, ג'ריקו ביצע על פאנק את מהלך הקודברייקר, שלא הספיק לו כדי לנצח. מנגד, פאנק ביצע על ג'ריקו את מהלך ה-GTS, שגם לו לא הספיק כדי להשיג את הניצחון בקרב. פאנק ניסה לבצע על ג'ריקו את מהלך הספרינגבורד קלוזליין, אך האחרון הצליח להפוך זאת למהלך הקודברייקר, כשפאנק היה באוויר. לבסוף, פאנק ניצח בקרב לאחר שביצע על ג'ריקו את מהלך ה-GTS בפעם השנייה.

בקרב הלפני אחרון, נציגת קבוצת המגן (רומן ריינס וסת' רולינס) הגנו על אליפות הזוגות של ה-WWE נגד דניאל בריאן ורנדי אורטון. בריאן ביצע על רולינס את מהלך ההכנעה שלו, ה-No Lock, אך ריינס היה שם כדי למנוע ממנו להיכנע. ריינס ביצע על בריאן את מהלך הספיר, אך אורטון עצר את ריינס. לאחר מכן, ריינס נטרל את מהלך ה-RKO של אורטון וביצע במקום על בריאן את מהלך הספיר. אורטון הצליח לבצע על ריינס את מהלך ה-RKO, אך רולינס תקף את אורטון לאחר מכן. בסיום, רולינס ביצע על בריאן את מהלך הבלאקאאוט כדי להשיג את הניצחון בקרב, שהקנה לו ולריינס הגנה מוצלחת על חגורות האליפות.

הקרב המרכזי[עריכת קוד מקור | עריכה]

בקרב המרכזי, ג'ון סינה הגן על אליפות ה-WWE נגד רייבאק בקרב שלושה מדורי גיהנום. רייבאק ביצע על סינה את מהלך ה-Shell Shocked וניצח בהכרעה הראשונה, שהייתה תחת חוקי קרב חוטבי עצים. מנגד, סינה ביצע על רייבאק את מהלך הסיום שלו, האטיטיוד אדג'סטמנט, אל תוך שולחן וניצח בהכרעה השנייה, שהייתה תחת חוקי קרב שולחנות. בהכרעה השלישית, שהייתה תחת חוקי קרב אמבולנס, סינה ביצע על רייבאק את מהלך האטיטיוד אדג'סטמנט מגג האמבולנס, שהספיק לו כדי לנצח ולהגן על התואר בהצלחה.

תוצאה לאורך זמן[עריכת קוד מקור | עריכה]

לילה לאחר מכן בפרק של התוכנית Raw, ג'ון סינה איתגר את מתאבקי הארגון כדי להתמודד מולו על אליפות ה-WWE. מארק הנרי, שהיה נראה שבדרכו להודיע על פרישה מהענף, תקף במפתיע את סינה בעזרת מהלך ה-World's Strongest Slam. מאוחר יותר, מר מקמהן הודיע שסינה יגן על אליפות ה-WWE נגד מארק הנרי באירוע כסף בבנק.

CM פאנק ביחד עם פול היימן הגיעו כדי לאתגר את אלברטו דל ריו לקרב על תוארו. לאחר מכן, פאנק אמר להיימן שלמרות שהוא בחור של פול היימן, אין כל צורך שהוא יעמוד בפינת הזירה בקרבות שלו יותר. מאוחר יותר באותו הערב, פאנק ניצח את דל ריו כתוצאה מספירת חוץ. במהלך הקרב, דל ריו ניסה לעשות את דרכו בחזרה לזירה, אך דולף זיגלר הגיע ותקף אותו מאחור. לאחר מכן, ברוק לסנר הגיע ותקף את פאנק בעזרת מהלך הסיום שלו, ה-F5.

ב-21 ביוני בפרק של התוכנית סמאקדאון, אלברטו דל ריו ניצח את כריס ג'ריקו כתוצאה מפסילה בשל תקיפה של זיגלר. ג'ריקו שזעם על ההפרעה של זיגלר, הכה אותו בעזרת מהלך הקודברייקר. ב-24 ביוני בפרק של התוכנית Raw, דווח שדל ריו יגן על אליפות העולם במשקל כבד נגד זיגלר באירוע כסף בבנק.

קיין התמודד פעם נוספת על אליפות ארצות הברית של דין אמברוז. קיין ניצח את אמברוז כתוצאה מפסילה לאחר שריינס ורולינס הפריעו. לעומת זאת, אמברוז שמר על תוארו, מכיוון שחגורת האליפות לא יכולה להחליף ידיים כתוצאה מפסילה.

דניאל בריאן ורנדי אורטון התמודדו זה מול זה בקרב ללא פסילות, שבו בריאן ספג פגיעה במערכת העצבים, פציעה שגרמה לניצחונו של אורטון לאחר הפסקת הקרב. לאחר מכן, בריאן נקלע לוויכוח מאחורי הקלעים עם טריפל H, משום שהאחרון פסק על הפסקת הקרב. ארבעה ימים לאחר מכן בפרק של התוכנית סמאקדאון, השניים התמודדו פעם נוספת אחד מול השני, כשהפעם בריאן ניצח את אורטון כתוצאה מספירת חוץ. בריאן, לעומת זאת, לא היה מסופק מהתוצאה. בפרק העוקב של התוכנית Raw, בריאן ואורטון התמודדו שוב זה מול זה, בקרב שהסתיים בפסילה כפולה. לכן, ויקי גררו, בהתייעצות עם טריפל H, העניקה לקהל של ה-WWE לבחור את סוג הקרב שיהיה בקרב הבא ביניהם. מאוחר יותר באותו הערב, הם נפגשו לקרב רחוב, שבו בריאן יצא עם ידו על העליונה כתוצאה מהכנעה.

שיימוס התמודד מול קודי רודס ודמיאן סנדאו בקרב האנדיקאפ 2 נגד 1, שבו הוא הפסיד. ארבעה ימים לאחר מכן בפרק של התוכנית סמאקדאון, רודס הפסיד לשיימוס בקרב יחידים, כשלאחר הקרב, סנדאו תקף את שיימוס. בפרק העוקב של התוכנית Raw, שיימוס הצטוות לשורות כריסטיאן וביחד הם ניצחו את רודס וסנדאו. בתוכנית סמאקדאון, שיימוס ניצח את סנדאו בקרב רחוב בסגנון דבלין.

כריסטיאן חזר לארגון לילה לאחר האירוע בפרק של התוכנית Raw. ארבעה ימים לאחר מכן בפרק של התוכנית סמאקדאון, לאחר שהוא ניצח את דרו מקינטייר, קבוצת המגן תקפה אותו, מה שהוביל לקיום קרב יחידים בינו לבין דין אמברוז בתוכנית Main Event. כריסטיאן ניצח בקרב זה לאחר שריינס ורולינס תקפו אותו עד שהאוסוס נחלצו לעזרתו. ב-24 ביוני בפרק של התוכנית Raw, האוסוס ניצחו בקרב זוגות משולש אשר קבע את הטוענים לכתר לאליפות הזוגות של ה-WWE. ארבעה ימים לאחר מכן בפרק של התוכנית סמאקדאון, כריסטיאן והאוסוס ניצחו את קבוצת המגן.

ב-24 ביוני בפרק של התוכנית Raw, כריס ג'ריקו ורייבאק נאבקו על כך שהם נותרו מחוץ לרשימת הקרבות של האירוע כסף בבנק. בעקבות זאת, ויקי גררו קבעה שהשניים יתמודדו זה מול זה באירוע.

הפיוד בין AJ לי לקייטלין גלש לאירוע כסף בבנק, שבו AJ לי הגנה על תוארה בהצלחה בקרב החוזר מול קייטלין.

תוצאות[עריכת קוד מקור | עריכה]

מס' תוצאות התניות זמן
P1 שיימוס ניצח את דמיאן סנדאו קרב יחידים[3] 10:25
2 קורטיס אקסל (עם פול היימן) ניצח את וייד בארט (א) והמיז קרב משולש על האליפות הבין יבשתית[4] 10:34
3 AJ לי (עם ביג אי לנגסטון) ניצחה את קייטלין (א) בהכנעה קרב יחידים על אליפות הדיוות[5] 09:52
4 דין אמברוז (א) ניצח את קיין בספירת חוץ קרב יחידים על אליפות ארצות הברית[6] 09:33
5 אלברטו דל ריו (עם ריקרדו רודריגז) ניצח את דולף זיגלר (א) (עם AJ לי וביג אי לנגסטון) קרב יחידים על אליפות העולם במשקל כבד[7] 13:48
6 CM פאנק (עם פול היימן) ניצח את כריס ג'ריקו קרב יחידים[8] 21:19
7 המגן (רומן ריינס וסת' רולינס) (א) ניצחו את דניאל בריאן ורנדי אורטון קרב זוגות על אליפות הזוגות של ה-WWE[9] 12:08
8 ג'ון סינה (א) ניצח את רייבאק בתוצאה 2–1 קרב שלושה מדורי גיהנום על אליפות ה-WWE[10]
  • מדור 1: קרב חוטבי עצים[א]
  • מדור 2: קרב שולחנות
  • מדור 3: קרב אמבולנס
24:50
(א) – מתייחס למתאבק/מתאבקים שהגיעו לקרב כאלוף/אלופים
P - מציין שהקרב התקיים במופע המקדים לאירוע
  1. ^ חוטבי העצים היו: אלכס ריילי, אנטוניו סזארו, ביג אי לנגסטון, ברודוס קליי, קודי רודס, קורט הוקינס, קורטיס אקסל, דמיאן סנדאו, דארן יאנג, דרו מקינטייר, אפיקו, קאלי הגדול, הית' סלייטר, ג'יי אוסו, ג'ימי אוסו, ג'ינדר מהאל, JTG, ג'סטין גבריאל, קיין, פרימו, R-טרות', שיימוס, סין קארה, המיז, טד דיביאסי, טנסאי, טייטוס אוניל, וייד בארט, יושי טאטסו וזאק ריידר.

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

הערות שוליים[עריכת קוד מקור | עריכה]