מארק הנרי

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
יש לשכתב ערך זה. ייתכן שהערך מכיל טעויות, או שהניסוח וצורת הכתיבה שלו אינם מתאימים.
אתם מוזמנים לסייע ולתקן את הבעיות, אך אנא אל תורידו את ההודעה כל עוד לא תוקן הדף. ייתכן שתמצאו פירוט בדף השיחה.
יש לשכתב ערך זה. ייתכן שהערך מכיל טעויות, או שהניסוח וצורת הכתיבה שלו אינם מתאימים.
אתם מוזמנים לסייע ולתקן את הבעיות, אך אנא אל תורידו את ההודעה כל עוד לא תוקן הדף. ייתכן שתמצאו פירוט בדף השיחה.
מארק הנרי
מארק הנרי, 2014
מארק הנרי, 2014
לידה 12 ביוני 1971 (בן 52)
סילסבי שבטקסס
שם במה מארק הנרי
מארקסווגל
כינוי האיש החזק בעולם
משקל 181 ק"ג
גובה 1.93 מטר
מקום מגורים אוסטין, טקסס
לאום אמריקאי
קריירה מקצוענית 20 בספטמבר 19962017 (כ־20 שנה)
מאמנים לאו בורק
משפחת הארט
לואיס הוטצ'ין
ליגות WWE (לשעבר)
תרגילי סיום World's Strongest Slam
היכל התהילה 2018

מארק ג'רולד הנריאנגלית: Mark Jerrold Henry; נולד ב-12 ביוני 1971) הוא מרים משקולות אולימפי ומתאבק WWE לשעבר. מארק הנרי היה אחד המתאבקים החזקים ביותר בארגון ה-WWE.

ביוגרפיה[עריכת קוד מקור | עריכה]

מארק הנרי נולד בסילסבי, טקסס. הנרי התחיל את דרכו בתור שחקן פוטבול. הוא הפסיק לשחק פוטבול כאשר סיים את התיכון בגלל פציעה ביד.

קריירת הרמת המשקולות[עריכת קוד מקור | עריכה]

הנרי התחיל את קריירת הרמת המשקולות שלו בסוף התיכון כאשר הצליח להרים 270 ק"ג ובכך שבר את שיא בית הספר בהרמת משקולות. לאחר שהצליח לשבור את שיא בית הספר שלו כונה ״הנער החזק בעולם״ על ידי המגזין לוס אנג'לס טיימס ובכך התחיל להתפרסם בתור מרים משקולות. הוא הצליח לשבור עוד שיא לאחר שהשתתף בתחרות ארצית להרמת משקולות בקרב בני נוער והצליח להרים 377 ק"ג. בכך הוא הצליח לשבור את שיא העולם בהרמת משקולות בקרב בני נוער.

לאחר שסיים את התיכון החל בקריירה מקצועית של הרמת משקולות. הוא השתתף תחילה בתחרויות הרמת משקולות ארציות וזכה 3 פעמיים בתואר אלוף טקסס להרמת משקולות. לאחר שזכה באחת מתחרויותיו שם אליו לב טרי טוד, פרופסור לקינסיולוגיה באוניברסיטת טקסס באוסטין ומרים משקולות לשעבר. טרי הבחין במארק והציע לאמן אותו בהרמת משקולות אולימפית. כאשר היה בן 19 בלבד הנרי השתתף בתחרות USPF שם סיים במקום השני. לאחר מכן הגיע לכמה השגים, לדוגמה מקום רביעי באליפות אמריקה למבוגרים ומקום 6 באליפות העולם לצעירים. הנרי הצליח להעפיל לאולימפיאדת ברצלונה (1992) וסיים במקום העשירי. לאחר האולימפיאדה החל להתמקד בהרמת משקולות ברחבי ארצות הברית. הוא זכה במקום הראשון בהרמת משקולות בתחרות "אמריקה הפתוחה" בשנת 1992, בשנים 1993 ו-1994 במקום ראשון באליפות אמריקה האולימפית ובתחרות הפאן אולימפית של ארצות הברית. בשנת 1995 זכה במדליית זהב, מדליית כסף ומדליית ארד. לאחר שזכה בתחרויות אלו, הדהים את אמריקה כשזכה בתחרות הלאומית של ארצות הברית ADFPA Powerlifting בשנת 1995 ובכך שהביס מתמודדים חזקים מאוד והרים משקל של 410 ק"ג ובכך שבר את השיא היבשתי בהרמת משא כבד.

לאחר שזכה בתחרות הלאומית של ארצות הברית השתתף הנרי בתחרות העולם להרמת משאות כבדים. הוא זכה במקום הראשון ושבר את שיא העולם (שיאו עמד על 430 ק"ג). לאחר מכן הוא זכה בתחרות אמריקה בהרמת משקולות ובכך זכה בכרטיס לאולימפיאדת אטלנטה (1996). במהלך התחרות ספג פגיעה בגב ולכן הגיע למקום ה-14 בתחרות. לאחר האולימפיאדה הפסיק את קריירת הרמת המשקולות שלו ולאחר תחרות ב-1997 הפסיק גם את קריירת הרמת המשאות הכבדים.

קריירת היאבקות[עריכת קוד מקור | עריכה]

לפני אולימפיאדת אטלנטה (ב-11 במרץ 1996) ערך הנרי את הופעת הבכורה שלו בארגון ה-WWE (אז WWF) והצליח להרשים את הנהלת הארגון. אחרי האולימפיאדה ופרישתו של הנרי מתחום הרמת המשקולות הוא חתם על חוזה בארגון, כשהוא שוקל 181 קילו.

את תחילת דרכו החל הנרי בקרבות זוגות יחד עם בראון (מתאבק עבר ב-WWE), אך לאחר שקריירת הזוגות נחלה כישלון החל הנרי את קריירת היחיד שלו תחת הכינוי "שוקולד סקסואלי".

בשנת 2001 נפטרה אמו של הנרי, מה שגרם להנרי לעשות הפסקה בתחרויות ה-WWE ולחזור להרמת משקולות. הוא חזר להתאמן לקראת תחרות הרמת המשקולות הקשה המכונה "הסופר בול של תחרויות המשקולות". בתחרות היו 4 חלקים של בדיקת כוח ואימונים אצל המתחרים. בתחרות הראשונה זכה הנרי במקום הראשון ושבר את שיא העולם במספר ההרמות הגדול ביותר, לאחר מכן היו מספר תחרויות של כוח ביניהם לדחוף רכב עם גלגלים שטוחים ששוקל כמה טונות לעבר קו הסיום.

לאחר שניצח בתחרות, חזר הנרי ל-WWE שם התפרסם בעזרת גימיק חדש של בדיקת כוח. הנרי הכין תחרויות קטנות של כוח פיזי (הורדת ידיים, הרמת משקולות וכו') שבעזרתן בדק את כוחו הפיזי של היריב שלו. הוא הביס מתאבקים בעלי שם עולמי כמו כריס ג'ריקו וכריסטיאן רוזריה. ב-2004, לאחר שהנרי צבר מוניטין ואפילו התחרה על אליפות העולם מול גולדברג הוא קרע את השריר התלת ראשי והיה חייב לצאת להפסקה נוספת מהארגון.

ב-30 בדצמבר 2005 חזר מארק הנרי ל-WWE. הוא השתתף בקרב על תואר האלוף, אך הפסיד לקורט אנגל שהפך לאלוף העולם. למארק ניתנה עוד הזדמנות להילחם על התואר, אבל הוא הפסיד לקורט אנגל לאחר שקורט פגע בו עם כיסא. באפריל 2006 ניצח הנרי את אלוף העולם ריי מיסטריו בקרב רגיל (לא קרב על תואר אליפות העולם) ובכך חזר להיות מתאבק צמרת, אך מהר מאוד חזר לשפל לאחר שהפסיד בשני טורנירים.

ב-11 במאי 2007 חזר הנרי ל-WWE כאשר התקיף את אנדרטייקר לאחר קרב שהיה לאנדרטייקר נגד בטיסטה, בזכות הנרי ניתנה לאדג' הזדמנות לפדות את תואר ״כסף בבנק״ ולזכות בתואר אלוף העולם במשקל כבד. לאחר מכן הציב הנרי אתגר פתוח לכל המתאבקים, אבל אף אחד מן המתאבקים לא קיבל על עצמו את האתגר. בתגובה לחוסר ההיענות לאתגר אמר הנרי שכל המתאבקים מפחדים, כיוון שראו מה שהוא עשה לאנדרטייקר. כמה ימים לאחר שפרסם הנרי את התגובה אנדרטייקר תקף אותו והזמין אותו לקרב באירוע "בלתי נסלח". בקרב זה הפסיד הנרי לאנדרטייקר ויצא בדמעות מן הזירה. שבועיים לאחר מכן הפסיד הנרי לאנדרטייקר שוב בקרב החוזר ויצא לחופשה קצרה מן הארגון. ב-23 באוקטובר חזר הנרי לארגון, הוא חזר בפרק של ECW שבמהלכו שיתף פעולה עם ביג דדי וי וקאלי ושלושתם ביחד תקפו את קיין. לאחר התקיפה שיתף הנרי פעולה עם ביג דדי וי ושניהם אתגרו את קיין ו-CM פאנק לקרב זוגות באירוע ארמגדון, קרב בו הנרי ודדי וי נצחו.

בשנת 2008 השתתף הנרי בקרב משולש על אליפות העולם של ECW שבו השתתפו הוא, ביג שואו וקיין. הקרב היה קשה מאוד, אבל למרבה ההפתעה הנרי זכה בקרב והפך לאלוף ה-ECW. הצלחתו של הנרי הייתה משמעותית, אבל לא ארוכה, משום שהוא הפסיד את התואר חודש אחרי שזכה בו למאט הארדי, הנרי ניסה להחזיר לעצמו את התואר אבל נחל כישלון.

הנרי החל בקריירת הזוגות שלו בשנת 2009 יחד עם שותפו מונטל וונטביוס פורטר (בקיצור MVP). שניהם החלו את דרכם בקרב על האליפות נגד האלופים כריס ג'ריקו וביג שואו, אבל קרב זה לא נחל הצלחה והם פירקו את הצוות. ב-15 בפברואר 2010 הם חזרו לקריירת הזוגות והתחרו באלופים מיז וביג שואו בקרב לא על התואר וניצחו, אבל כאשר הם השתתפו בקרב על התואר נגד האלופים, הם הפסידו. הנרי התחיל בקריירת זוגות נוספת עם אוון בורן, אבל הקריירה נחלה כישלון גדול.

ב-2011 הצליח הנרי לזכות באליפות העולם, אבל הפסיד אותה מספר חודשים לאחר מכן לביג שואו. הנרי הצליח להכניס "להיכל הכאב" שלו רשימת מכובדת של מתאבקים נבחרים מה-WWE.

בין השנים 2012 ל-2013 להנרי לא היו הרבה תחרויות משמעותיות. ב-2013 מארק הנרי עבד על ג'ון סינה שהוא פורש מה-WWE ותקף אותו. מאז נקבע ביניהם קרב על האליפות באירוע "כסף בבנק" 2013. מאז מארק הנרי תקף את סינה עוד פעם ב"Raw", שבוע לפני האירוע. ב"כסף בבנק" הפסיד מארק לסינה על ידי תרגיל הסיום הידוע של סינה-Attitude Adjustment.

2017-2015 ופרישה[עריכת קוד מקור | עריכה]

ב-21 במרץ 2015, התעמת מארק הנרי עם רומן ריינס. בסופו של העימות הפך ל"טוב". לאחר מכן השתתף בקרב "תא ההדחות" באירוע "תא ההדחות" כשהחליף את רוסב הפצוע, אך הודח על ידי שיימוס והפסיד. הנרי גם הפסיד לרומן ריינס על מקום ב"כסף בבנק" ונחל רצף הפסדים.

בפרי-שואו של רויאל ראמבל 2016 הוא ניצח עם ג'ק סוואגר בקרב זוגות מרובע על מקום בקרב הרויאל ראמבל. הוא נכנס במקום ה-22 והודח על ידי משפחת וויאט אחרי 47 שניות. ב-8 בפברואר בRAW, תקף הנרי את ה"ניו דיי" בזמן קרב מול האחים אוסו והדאדלי בויז ושבוע לאחר מכן הפסיד בקרב לביג אי. ברסלמניה 32 הוא השתתף בקרב הבאטל רויאל לזכרו של אנדרה הענק והגיע לשישה האחרונים, אך הודח על ידי דארן יאנג וקיין.

ב-19 ביולי 2016, במהלך הדראפט השנתי, הועבר הנרי ל-RAW וטען ש"יש לו את זה". הוא קיבל ממיק פולי, שהיה אז המנכ"ל של Raw, קרב מול רוסב על אליפות ארצות הברית, אבל הפסיד בהכנעה. באוקטובר 2016 עזר מארק הנרי לR-טרות' וגולדאסט להביס את טייטוס אוניל, פרימו ואפיקו.

ברויאל ראמבל 2017, מארק הנרי נכנס כמספר 6 והודח על ידי ברון סטרומן. לאחר מכן השתתף בקרב הבאטל רויאל לזכרו של אנדרה הענק ברסלמניה 33, מה שהיה לבסוף הקרב הפעיל האחרון שלו.

בפרק האחרון של Table for 3 (תוכנית מ"רשת WWE"), הכריז מארק הנרי רשמית על פרישה מתחרויות זירה ומאז הוא עובד בהפקה.

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

ויקישיתוף מדיה וקבצים בנושא מארק הנרי בוויקישיתוף