פרנק מרוואן

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
פרנק מרוואן
Frank Mrvan
לידה 16 באפריל 1969 (בן 54)
האמונד, אינדיאנה, ארצות הברית
שם מלא פרנק ג'ון מרוואן
מדינה ארצות הבריתארצות הברית ארצות הברית
השכלה אוניברסיטת בול סטייט
עיסוק פוליטיקאי
מפלגה המפלגה הדמוקרטית
חבר בית הנבחרים של ארצות הברית מטעם מחוז הקונגרס הראשון של אינדיאנה
3 בינואר 2021 – מכהן
(3 שנים ו־14 שבועות)

פרנק ג'ון מרוואןאנגלית: Frank John Mrvan; נולד ב-16 באפריל 1969) הוא פוליטיקאי אמריקאי, המכהן כחבר בית הנבחרים של ארצות הברית מטעם מחוז הקונגרס הראשון של מדינת אינדיאנה, מאז ינואר 2021.

ביוגרפיה[עריכת קוד מקור | עריכה]

מרוואן נולד וגדל בעיר האמונד, השוכנת בצפון-מערב אינדיאנה. לאחר שסיים את לימודיו בבית הספר התיכון ע"ש אוליבר פ. מורטון, מרוואן השלים באוניברסיטת בול סטייט לימודי תואר ראשון בעיתונות. מרוואן עבד כמתווך מורשה למשכנתאות וכסוכן מכירות של חברת לייצור תרופות. בנובמבר 2005 מונה מרוואן לחבר מועצת העיר של נורת' טאונשיפ, כאשר קודמו בתפקיד התפטר[1].

לאחר שפיט ויסקלוסקי, נציג מחוז הקונגרס הראשון של אינדיאנה בבית הנבחרים של ארצות הברית, החליט שלא להתמודד מחדש בבחירות 2020, מרוואן הודיע על מועמדותו לתפקיד. הוא זכה לתמיכתם של ויסקלוסקי עצמו ושל איחוד עובדי הפלדה בארצות הברית. הוא זכה בבחירות המקדימות במפלגה הדמוקרטית עם 34% מהקולות בפריימריז בן 14 מועמדים.

בבחירות הכלליות ניצב בפני מארק לייבה, מועמד המפלגה הרפובליקנית, במהלך נובמבר 2020. הוא זכה בבחירות אלה עם כ-61% מקולות הבוחרים[2]. ב-3 בינואר 2021, עם התכנסות הקונגרס ה-117 של ארצות הברית, מרוואן הושבע לתפקידו[3].

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

ויקישיתוף מדיה וקבצים בנושא פרנק מרוואן בוויקישיתוף

הערות שוליים[עריכת קוד מקור | עריכה]

  1. ^ שרה ריס, Mrvan outlines successes as trustee as he prepares to join U.S. House, באתר nwitimes.com‏, 1 בינואר 2021 (באנגלית)
  2. ^ אלכסנדריה קוקולקה, Frank Mrvan wins Indiana 1st Congressional race: ‘It’s a serious job for very serious times’, באתר שיקגו טריביון, 4 בנובמבר 2020 (באנגלית)
  3. ^ דן קארדן, Mrvan sworn in as Northwest Indiana's new representative in Congress, באתר The Elkhart Truth‏, 3 בינואר 2021 (באנגלית)