צ'אקוטיי

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
(הופנה מהדף צ'אקוטי)
צ'אקוטיי
צ'קוטי, מתוך "מסע בין כוכבים: וויאג'ר"
צ'קוטי, מתוך "מסע בין כוכבים: וויאג'ר"
צ'קוטי, מתוך "מסע בין כוכבים: וויאג'ר"
תוכנית טלוויזיה "מסע בין כוכבים: וויאג'ר"
"מסע בין כוכבים: פרודיג'י"
הופעה ראשונה פרק הבכורה של "מסע בין כוכבים: וויאג'ר"
הופעה אחרונה "מסע בין כוכבים: פרודיג'י"
גילום הדמות רוברט בלטרן ("מסע בין כוכבים: וויאג'ר")
דיבוב רוברט בלטרן ("מסע בין כוכבים: פרודיג'י")
דיבוב בשפה העברית תמיר גינזבורג ("מסע בין כוכבים: פרודיג'י")
מידע
תאריך לידה 2329 עריכת הנתון בוויקינתונים
גזע אנושי
מין זכר
מקצוע קצין ראשון
שיוך מאקי
אזרחות פדרציית הכוכבים המאוחדת
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

צ'אקוטייאנגלית: Chakotay) הוא דמות בדיונית ביקום הבדיוני של זיכיון "מסע בין כוכבים", המופיעה בסדרות הטלוויזיה "מסע בין כוכבים: וויאג'ר" ו"מסע בין כוכבים: פרודיג'י". הוא הקצין הראשון בספינת החלל "וויאג'ר". את דמותו מגלם השחקן רוברט בלטרן. בגרסתה העברית של "מסע בין כוכבים: פרודיג'י" דיבב את דמותו תמיר גינזבורג.

ביוגרפיה בדיונית של הדמות[עריכת קוד מקור | עריכה]

רקע[עריכת קוד מקור | עריכה]

צ'אקוטיי נולד בשנת 2329. כילד, הוא לעיתים קרובות התמרד נגד החינוך האינדיאני בשבט אביו קולופק, עם המסורות הרוחניות והתרבותיות שלהם, שלפעמים הוא מצא אותן נוקשות מדי. הוא חלם על קבלה לאקדמיה של צי הכוכבים, ולבסוף הצליח סוף סוף להתקבל בגיל 15, בחסותו של קפטן סולו.[1] הוא למד באקדמיה של צי הכוכבים בשנים 2344-2348, ובמסגרת לימודיו עסק בספורט האגרוף.

במהלך שירותו בצי הכוכבים, צ'אקוטיי הוצב כמדריך באימונים הטקטיים המתקדמים של צי הכוכבים והגיע לדרגת לוטננט-קומנדר. זה עשוי להיות התייחסות לדבריה של רו לארן, כי המדריך שלה לאימונים טקטיים, קצין בדרגת לוטננט-קומנדר, עזב את צי הכוכבים על מנת להצטרף אל המאקי.[2] על אף שהדבר לא נאמר בצורה מפורשת בסדרה, על פי הביוגרפיה הרשמית של צ'אקוטיי באתר האינטרנט הרשמי של מסע בין כוכבים, הוא היה המדריך של רו לארן באימונים הטקטיים המתקדמים.

בשנת 2370, כוכב הבית של צ'אקוטיי שנמצא באזור המפורז הועבר לריבונות הקרדאסים, בהתאם להסכם בין הפדרציה וקרדאסיה. הוא התפטר מצי הכוכבים והצטרף לקבוצה בדלנית המכונית מאקי. במהלך הזמן בו לחם בקרדאסים, צ'אקוטיי גייס לתא שלו את ב'לאנה טורס, חצי אנושית / חצי קלינגונית, אשר הפכה למהנדסת הראשית שלו. הוא גם צירף את הבאג'ורנית ססקה והשניים היו מעורבים במערכת יחסים רומנטית במשך זמן. עם זאת, ללא ידיעתו של צ'אקוטיי, ססקה הייתה בעצם מרגלת קרדאסית, ששונתה חיצוני בניתוח, על מנת להסתנן אל שורות המאקי.

מסע בין כוכבים: וויאג'ר[עריכת קוד מקור | עריכה]

צ'אקוטיי היה הקפטן של ה"ואל ז'אן"[3], כלי טיס אשר הושמד לאחר שהועבר, יחד עם "וויאג'ר", אל רביע דלתא. קפטן קתרין ג'יינוויי, מפקדת "וויאג'ר", הציעה לצוות ה"ואל ז'אן" הזדמנות לשרת בספינה שלה, ומינתה את צ'אקוטיי לקצין הראשון שלה, בדרגת שדה של לוטננט-קומנדר.[4] בסופו של דבר, ג'יינוויי וצ'אקוטיי הפכו לחברים קרובים, אם כי הם חוו ביניהם מתח רומנטי כשמצאו עצמם במצב של בידוד שכפה על עצמו על כוכב לכת זר, לאחר שנדבק בווירוס קטלני.[5] לאחר מספר שבועות על פני כוכב הלכת, אנשי צוות "וויאג'ר" מצליחים למצוא תרופה, והשניים חוזרים לספינה.

לקראת סופו של מסעה של "וויאג'ר" ברביע דלתא, שנמשך כ-70 שנה, שבע מתשע, הבורג לשעבר, בוחרת בצ'אקוטיי להיות מושא אהבתה, כחלק מגילויה של אנושותה. בעתיד חלופי,[6] שבע מתשע וצ'אקוטיי מתחתנים, אך היא מתה עוד בטרם "וויאג'ר" מגיעה הביתה; צ'אקוטיי נפטר בשנת 2394.

דמותו של צ'אקוטיי היא נוכחות מאחדת על סיפון "וויאג'ר". הוא אהוב וזוכה להוקרה, הן על ידי אנשי הצוות המשתייכים לצי הכוכבים והן על ידי אנשי הצוות שהם אנשי מאקי לשעבר. כקצין ראשון, הוא משמש לעיתים קרובות כחונך לאנשי צוות הזוטרים וכמתווך בין אנשי צוות הזוטרים לבין הקפטן. צ'אקוטיי הוא צמחוני.[7]

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

הערות שוליים[עריכת קוד מקור | עריכה]