תמיר גינזבורג

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
תמיר גינזבורג
אין תמונה חופשית
אין תמונה חופשית
לידה 18 בינואר 1993 (בן 31)
מדינה ישראלישראל ישראל
תקופת הפעילות מ-2000
מקום לימודים סטודיו למשחק ניסן נתיב
פרופיל ב-IMDb
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

תמיר גינזבורג (נולד ב-18 בינואר 1993) הוא שחקן ומדבב ישראלי.

ביוגרפיה[עריכת קוד מקור | עריכה]

גינזבורג למד במגמת תיאטרון בבית הספר לאמנויות תל אביב, ולאחר מכן למד במגמת תיאטרון בתיכון תלמה ילין בין השנים 2008–2011. כמו כן הוא בוגר הסטודיו למשחק ניסן נתיב. כשהיה בצבא הגנה לישראל שירת כשחקן וקומיקאי בתיאטרון צה"ל. בהמשך עבר שלושה חודשי השתלמות בסטודיו למשחק ERACM בצרפת.

זכה ב"תחרות המונולוג הקומי ע"ש ספי ריבלין" במקום הראשון[1].

קריירה[עריכת קוד מקור | עריכה]

בטלוויזיה[עריכת קוד מקור | עריכה]

בשנת 2008 הופיע בתור אלון בספיישל "היא לא תדע" של ערוץ הילדים המשמש כמחווה לשירי דני סנדרסון. בשנת 2011 השתתף בפרסומת לבנק ישראל. בשנת 2012 החל לגלם את רון אשכנזי בסדרה "החממה" של גיורא חמיצר, אשר הופקו לה שלוש עונות בהן גילם דמות ראשית. בהשראת הסדרה נוצרו גם שלוש הופעות בהן כיכב גינזבורג לצד שחקני הסדרה. הסדרה הסתיימה בשנת 2016, כאשר בשנת 2017 החלה להיות מופצת הסדרה "אקדמיית החממה" המשמשת לה כעיבוד אמריקאי בה גם השתתף גינזבורג בתפקיד אורח.

בשנת 2016 השתתף בתפקיד אורח בסדרה "בני ערובה" בתור יצחקי. בשנת 2017 גילם את דין בתפקיד אורח בסדרה "כדברא". בשנת 2018 הצטרף לצוות השחקנים של העונה השלישית של "שכונה", בה גילם את עומרי. בשנת 2019 גילם את מנצורי בסדרה "ביום שהאדמה רעדה". בשנת 2020 גילם את ביפ-ביפ בסדרה "השכונה של הופ!", כמו כן החל לשחק את תמיר בסדרה "טהרן". בשנת 2021 גילם את איתמר בן משה בסדרה "מלכת היופי של ירושלים", כמו כן השתתף בסדרה "מנגן ושר" בתור אלמוג. בשנת 2022 החל לגלם את גלי חלבי בסדרה "שנות ה-90". בשנת 2023 גילם בתפקיד אורח את דלוס בסדרה "סקיי".

בתיאטרון[עריכת קוד מקור | עריכה]

גינזבורג שיחק במספר הצגות תיאטרון, בהן "האם", "ספיד לוין", "הדוב", "אורזי מזוודות", "משאירה את הפצע פתוח", "הטרילוגיה הבלגרדית" ו"מועדון הלב השבור"[1][2].

בקולנוע[עריכת קוד מקור | עריכה]

בשנת 2019 גילם בסרט הקולנוע "15 שנה" את אביתר, ובשנת 2020 גילם בסרט "סאבלט" את קובי.

כמדבב[עריכת קוד מקור | עריכה]

גינזבורג החל לדבב בשנת 2000. תפקיד הדיבוב הראשון שלו היה בסרט "טיטאן". הפקות נוספות בהן דיבב כוללות את "רכבת לקוטב", "פיטר פן", "חתול תעלול", "הילד שרצה להיות דוב", "לרדת מהפסים", "צ'ארלי בממלכת השוקולד", "מסביב לעולם עם פליקס", "החלילן מהמלין", "קובי קובי", "אלרגי למפלצות", "סטיוארט ליטל 3: הזמנה לטבע", "סמי הכבאי", "זאת'ורה", "פליקס 2: ארנב הצעצוע ומכונת הזמן", "זאק וקודי החיים היפים על הסיפון - הסרט", "מליפיסנט", "לשיר", "דייגו וזיגי", "אמוג'י: הסרט", "פיטר ראביט", "מפלצות בשלג", "ציידי המפלצות: יוצאים לדרך!", "סרט לגו 2: החלק השני", "מגה-מן בעוצמה מלאה", "סופר דינוזאור", "יו-גי-הו וריינז", "מליפיסנט: אדונית הרשע" ו"אבודים בעוץ".

בשנות ה-20 של המאה ה-21 דיבב בהפקות "קיפו ויצורי הפרא", "עכברינה", "פיצוץ בייבלייד התרוממות", "ספיריט: לרכוב חופשי", "מועדון ווינX", "עיר המעשיות", "פיטר ראביט 2", "בית הינשוף", "רוקטיר", "כדורגל ג'י-ג'י-או", "זוג והרופאים המעופפים", "נשמה", "ספייס ג'אם: אגדה חדשה", "ציידי הטרולים", "הבאג של רון", "לשיר 2", "ערפדינה", "אמפיביה", "עולם היורה: מחנה הקרטיקון", "פלורה ויוליסס", "יומנו של חנון", "סניקרלה", "סמאריטן", "מעגל קטנטנים", "יומנו של חנון 2: רודריק שולט", "ג'יימס והאפרסק הענק", "קונג פו פנדה: אביר הדרקון", "דואר מידלמוסט", "המופע של פטריק", "מסע בין כוכבים: פרודיג'י", "הסופר קידס של סטן לי", "האדירים", "צוות פיירבאדס" ו"הכי רעשנים".

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

הערות שוליים[עריכת קוד מקור | עריכה]