פדרציית הכוכבים המאוחדת

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
פדרציית הכוכבים המאוחדת
דגל פדרציית הכוכבים המאוחדת
דגל פדרציית הכוכבים המאוחדת
דגל פדרציית הכוכבים המאוחדת
נתונים
שם אמיתי פרדצית הכוכבים המאוחדת
מנהיג הגזע ג'אריש-איניו (נשיא הפדרציה)
טריטוריית מגורים רביע אלפא
רביע בטא
עיר בירה סן פרנסיסקו
כוחות אין

פדרציית הכוכבים המאוחדת (או בקיצור: "הפדרציה") היא רפובליקה פדרלית בין-כוכבית בדיונית המופיעה בסדרות הטלוויזיה ובסרטי הקולנוע של זיכיון המדע בדיוני "מסע בין כוכבים".

הפדרציה, הכוללת למעלה מ-150 כוכבי לכת ואלפי קולוניות, המפוזרים לאורך למעלה מ-8,000 שנות אור בגלקסיית שביל החלב, היא בעלת אופי פוסט-קפיטליסטי, ליברלי, דמוקרטי וחוקתי, ומתוארת לעיתים כאוטופיה סוציאליסטית, המקדמת חופש, שוויון, צדק ושיתוף-פעולה. הזרוע הביצועית של הפדרציה, המשמשת אותה לצורכי ביטחון, דיפלומטיה, מחקר מדעי וחקר חלל, נקראת צי הכוכבים (Star Fleet).

הפדרציה כוללת גופים נוספים, בהם מועצה מחוקקת, נשיא ורשות שופטת. מטה הפדרציה ממוקם בעיר סן פרנסיסקו, שם גם ממוקמת האקדמיה של צי הכוכבים.

לאורך השנים, הפדרציה הייתה בעימותים צבאיים עם האימפריה הקלינגונית, האימפריה הרומולאנית, האיחוד הקרדסי, הבורג והדומיניון.

רביע אלפא[עריכת קוד מקור | עריכה]

הפדרציה שוכנת ברבע הדיסקית של גלקסיית שביל החלב הקרוי רביע אלפא. השם ניתן על ידי עמי הפדרציה, בני האנוש והוולקנים. הוא נקרא "אלפא", שהיא האות הראשונה באלפבית היווני, מכיוון שזהו המקום בו נמצאים בתיהם של שני העמים - כדור הארץ ו-וולקן.

עתיד הפדרציה[עריכת קוד מקור | עריכה]

בפרק "קליפסו" בסדרה מסע בין כוכבים: מסעות קצרים המתרחש כאלף שנים בעתיד, הפדרציה קיימת עדיין, אך מכונה על ידי קראפט, הדמות הראשית בפרק, בשם "ו'דרייש" ("V'draysh"). לא סופר רבות על הו'דרייש, מלבד שהיא נמצאת במלחמה עם אנשי אלקור 4, ושאנשיה מחפשים עתיקות מהתרבות האנושית. כותב הפרק, מייקל שייבון, אישר בעמוד האינסטגרם הרשמי שלו ש"ו'דרייש" היא סינקופה למילה "פדרציה".[1]

בטריילר שהופץ באוקטובר 2019 לעונה השלישית של הסדרה מסע בין כוכבים: דיסקברי, שעלילתה מתרחשת בתקופת הזמן שבה מתרחש הפרק "קליפסו", מופיע דגל הפדרציה כשעליו רק שישה כוכבים, במקום עשרות כוכבים במאות ה-23 וה-24. מספר הכוכבים המועט מעיד שמספר הכוכבים החברים בפדרציה התדרדר משמעותית במאות שחלפו. מתוך שלושת הכוכבים הגדולים שייצגו את מייסדות הפדרציה, כדור הארץ, וולקן ואנדוריה, נותרו רק שניים (לטלרייטים לא הוקדש כוכב, אף על פי שגם הם נחשבים לאחד הגזעים המייסדים). בטריילר מופיעים לוחמים אנדוריים אלימים, מה שמעיד שמתוך שלוש המייסדות נותרו רק האנושות והוולקנים.[2]

עם תחילת עונתה השלישית של דיסקברי התברר שבסביבות שנת 3060 התרחשה "השריפה", אירוע שבו התפוצץ כמעט כל הדייליתיום בגלקסיה בבת אחת, מה שגרם להשמדת רוב ספינות החלל של צי הכוכבים, והגביל באופן משמעותי טיסות במהירות גדולה ממהירות האור. הפדרציה איבדה מכוחה והפכה בחלקים מסוימים מהגלקסיה לזיכרון רחוק שנקרא בקרב חלק מהאוכלוסייה, הוו'דרייש.

הערות שוליים[עריכת קוד מקור | עריכה]


ערך זה הוא קצרמר בנושא טלוויזיה ובנושא קולנוע. אתם מוזמנים לתרום לוויקיפדיה ולהרחיב אותו.