קייט בישופ (היקום הקולנועי של מארוול)

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
קייט בישופ
Kate Bishop
הופעה ראשונה הוקאיי
דיבוב היילי סטיינפלד
מידע
שם אמיתי קתרין בישופ
מקצוע קשת
כלי נשק חץ וקשת
דמויות קשורות
משפחה אלינור בישופ (אם)
דרק בישופ (אב)
חברים קלינט ברטון
ילנה בלובה
קמלה קאן
לאקי
אויבים מאפיית הטרנינגים
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

קתרין בישופאנגלית: Katherine Bishop), המכונה בדרך כלל קייט בישופ (Kate Bishop), היא דמות בדיונית המגולמת על ידי היילי סטיינפלד בזיכיון הסרטים של היקום הקולנועי של מארוול (MCU). הדמות מבוססת על דמות בעלת אותו שם בפרסומה של חברת מארוול קומיקס.

בישופ היא קשתית מיומנת אשר גדלה להעריץ את הנוקם קלינט ברטון לאחר שהציל אותה ללא ידיעתו במהלך הקרב על ניו יורק. שנים לאחר מכן, היא פוגשת אותו ומצטרפת אליו כדי לחשוף קנוניה פלילית והופכת לבת חסותו.

נכון לשנת 2023, בישופ הופיעה בסרט אחד: "המארוולס". הדמות מופיעה בתפקיד ראשי במיני-סדרה "הוקאיי".

ביוגרפיה בדיונית[עריכת קוד מקור | עריכה]

ראשית חייה[עריכת קוד מקור | עריכה]

קתרין "קייט" בישופ נולדה לאלינור ודרק ממשפחת בישופ העשירה בעיר ניו יורק. בשנת 2012, בישופ צופה בקלינט ברטון נלחם נגד יחידות צ'יטאורי במהלך הקרב על ניו יורק. במהלך הפלישה, דרק נהרג. בלוויה שלו, בישופ נשבעת להפוך לגיבורה כמו ברטון, דבר שהוביל לאימוניה בקשתות, סיף, התעמלות ואמנויות לחימה. בשנת 2018, בישופ שרדה את ההתפוררות.[א]

עבודה עם קלינט ברטון[עריכת קוד מקור | עריכה]

ערך מורחב – הוקאיי (סדרת טלוויזיה)

בשנת 2024, בשבוע שלפני חג המולד, בישופ משתתפת באירוע צדקה עם אמה, מנהלת חברת "בישופ אבטחה". היא לומדת שאימה מאורסת לג'ק דוקיין. במהלך האירוע, בישופ מגלה מכירה פומבית מחתרתית של השוק השחור בה מוכרים שרידים ממתחם הנוקמים ההרוס. ג'ק ודודו ארמנד דוקיין השלישי משתתפים במכירה.

מאפיית הטרנינגים קוטעת את האירוע ובישופ נלחמת בהם כשהיא עוטה את חליפת הרונין כדי להסתיר את זהותה. היא מצליחה להימלט, אך קאז'י קאז'ימיארצק ממאפיית הטרנינגים מזהה אותה. בישופ מגלה שארמנד נרצח.

לאחר שחילצה כלב מהכביש – אשר מכנה לאקי, בישופ פוגשת את ברטון, אשר מתעמת איתה בנוגע לחליפת הרונין. בישופ לוקחת את ברטון לדירתה, אבל הם מותקפים על ידי המאפיה, ומוצאים מחסה בדירה של דודתה של בישופ. בישופ מתחילה לחשוד בג'ק ומגלה שהוא סייף מומחה, גילוי המוביל אותה להאמין שהוא הרג את ארמונד. לאחר שברטון נחטף על ידי המאפיה, היא מנסה להציל אותו ללא הצלחה ונלכדת בעצמה.[ב][1]

בישופ וברטון מתעמתים עם מיה לופז, המנהיגה של המאפיה המחפשת נקמה על רצח אביה בידי רונין. בישופ וברטון מצליחים להימלט לאחר מרדף מכוניות בו היא משתמשת בחיצי התחבולה של ברטון כדי להדוף את מאפיית הטרנינגים. השניים מגיעים לפנטהאוז של אלינור כדי ללמוד עוד על הטרנינגים באמצעות מאגר הנתונים של החברה שלה. אולם, בישופ ננעלת מחוץ לחשבון של אימה.[ג]

חשיפת האמת[עריכת קוד מקור | עריכה]

בעזרתה של לורה, אשתו של ברטון, בישופ וברטון מגלים שג'ק הוא המנכ"ל של Sloan Limited, תאגיד מעטפת שמלבין הון עבור מאפיית הטרנינגים. בישופ מסיקה שברטון הוא רונין, אך סולחת לו במהרה כשהיא מבינה את הכאב שחש לאחר שאיבד את משפחתו במהלך ההתפוררות.

בישופ וברטון פורצים לדירתה של לופז כדי לאתר שעון רולקס שחולץ ממתחם הנוקמים ונגנב על ידי הטרנינגים. הם מתעמתים עם לופז ועם המתנקשת האלמנה השחורה, ילנה בלובה. ברטון מפסיק את השותפות עם בישופ כשהוא מבין כמה המצב בו הם מעורבים הפך למסוכן. בדירתה, בישופ מותקפת על ידי בלובה, שחושפת ששירותיה נשכרו להרוג את ברטון. בלובה מנסה לשכנע את בישופ שברטון הוא לא הגיבור שהיא מעריצה, אך בישופ דוחה טענה זו.

מאוחר יותר, בישופ עוזרת לברטון להדוף את לופז ולהגיע לדירתו של גרילס, כבאי במחלקת הכבאות של העיר ניו יורק ושחקן לארפ עליו הם סומכים. בישופ מקבלת הודעה מבלובה, אשר מספרת לה שאלינור הסדירה את מותו של ברטון ושהיא שותפתו של וילסון פיסק, ראש הפשע המאורגן ביו יורק.[ד][2]

הבסת מאפיית הטרנינגים[עריכת קוד מקור | עריכה]

בישופ מגלה שאלינור היא זו שהרגה את ארמנד והפלילה את ג'ק. בישופ וברטון משתתפים במסיבת החג של אלינור, ובישופ מוצאת את אמא שלה, אשר ניתקה את קשריה עם פיסק במטרה לשמור עליה. בישופ מתעמתת עם בלובה, שעדיין מתכוונת להרוג את ברטון כנקמה על מותה של נטשה רומנוף. בישופ וברטון נלחמים במאפיית הטרנינגים ומביסים אותם, ובלובה מחליטה לחוס על חייו של ברטון.

בישופ נלחמת בפיסק וגורמת לו לאבד את ההכרה עם אחד מחיצי התחבולה של ברטון. אלינור נעצרת על ידי המשטרה על רצח ארמנד. בישופ לא מצליחה להתפייס עימה למרות שהיא יודעת שכל מה שאלינור עשתה היה עבורה. בחג המולד, בישופ נוסעת עם ברטון ולאקי לאיווה על מנת לחגוג את חג המולד בחווה של משפחת ברטון. מאוחר יותר, בישופ וברטון שורפים את חליפת הרונין ומנסים למצוא כינוי עבורה.[ה][3]

פגישת קמלה קאן[עריכת קוד מקור | עריכה]

ערך מורחב – המארוולס

זמן מה מאוחר יותר, בישופ ולאקי שבים לדירתה של בישופ בעיר ניו יורק. בשנת 2025, בישופ חוזרת הביתה לילה אחד עם פיצה עבור לאקי כשהיא מוצאת את קמלה קאן בדירה. קאן מציגה את עצמה ושולפת מכשיר .S.A.B.E.R, חושפת שהיא מקימה צוות של גיבורים צעירים ומבקשת מבישופ להצטרף. בישופ מסכימה להצטרף.

אפיון דמות[עריכת קוד מקור | עריכה]

סטיינפלד תיארה את בישופ כקשוחה, נבונה ושנונה ושהיכולות הגופניות שלה הן "מעבר לגג".[4] סטיינפלד השוותה את הדמות לאמילי דיקנסון – אותה גילמה לפני הצילומים של הוקאיי – בכך שבישופ היא גם "דמות נשית חזקה ונחושה ועצמאית", כך שלעבור מדמות אחת לאחרת היה קל יותר.[5]

פרסים ומועמדויות[עריכת קוד מקור | עריכה]

שנה פרויקט פרס קטגוריה תוצאה הערות שוליים
2022 הוקאיי פרסי Critics' Choice Super (אנ') השחקנית הטובה ביותר בסדרת גיבורי על מועמדות [6][7]
פרסי בחירת הילדים של ניקולדיאון שחקנית טלוויזיה אהובה מועמדות [8][9]
איגוד מבקרי הוליווד (אנ') השחקנית הטובה ביותר בסדרת הזרמת מדיה, קומדיה מועמדות [10][11]
פרס סאטורן ההופעה הטובה ביותר של שחקן צעיר בסדרת הזרמת מדיה מועמדות [12][13]

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

ביאורים[עריכת קוד מקור | עריכה]

  1. ^ כפי שמתואר בפרק "אל תפגשו את הגיבורים שלכם לעולם" בסדרה הוקאיי.
  2. ^ כפי במתואר בפרקים "אל תפגשו את הגיבורים שלכם לעולם" ו"מחבואים" בסדרה הוקאיי.
  3. ^ כפי שמתואר בפרק "הדים" בסדרה הוקאיי.
  4. ^ כפי שמתואר בפרקים "נכון, שותפים?" ו"רונין" בסדרה הוקאיי.
  5. ^ כפי שמתואר בפרק "So This Is Christmas?" בסדרה הוקאיי.

הערות שוליים[עריכת קוד מקור | עריכה]

  1. ^ Michael Koczwara, Hawkeye Season 1 Episode 2 Recap & Analysis: ‘Hide and Seek’, ComingSoon.net - Movie Trailers, TV & Streaming News, and More, ‏2021-11-29 (באנגלית אמריקאית)
  2. ^ Hawkeye episode 5 recap: Marvel show's big bad steps out of the shadows, CNET (באנגלית)
  3. ^ Keisha Hatchett, Hawkeye Recap: Ice Capades — Who Didn’t Survive the Finale? And What Was the Big Rolex Reveal?, TVLine, ‏2021-12-22 (באנגלית אמריקאית)
  4. ^ Hailee Steinfeld on Bringing 'Badass' Kate Bishop to Life on 'Hawkeye', Entertainment Tonight (באנגלית אמריקאית)
  5. ^ Adam Bentz, Hailee Steinfeld Compares Playing Hawkeye's Kate Bishop to Dickinson, ScreenRant, ‏2021-10-15 (באנגלית)
  6. ^ Clayton Davis, Critics Choice Super Awards: ‘Spider-Man,’ ‘Justice League’ Among Film Nominees; ‘Evil,’ ‘Midnight Mass’ Lead TV, Variety, ‏2022-02-22 (באנגלית אמריקאית)
  7. ^ Erik Pedersen, Critics Choice Super Awards: ‘Spider-Man: No Way Home’, ‘Squid Game’ & ‘WandaVision’ Lead Field, Deadline, ‏2022-03-17 (באנגלית אמריקאית)
  8. ^ Erik Pedersen, Kids’ Choice Awards Nominations Set; Miranda Cosgrove & Rob Gronkowski To Host Show, Deadline, ‏2022-03-09 (באנגלית אמריקאית)
  9. ^ Ryan Gajewski, Kids’ Choice Awards: ‘Spider-Man: No Way Home’ Wins Big; Dr. Jill Biden Speaks, The Hollywood Reporter, ‏2022-04-10 (באנגלית אמריקאית)
  10. ^ Michael Schneider, ‘Severance,’ ‘Ted Lasso’ Lead Streaming Nominees for 2nd Annual HCA TV Awards, Variety, ‏2022-07-07 (באנגלית אמריקאית)
  11. ^ Armando Tinoco, HCA TV Awards: ‘Severance’ Tops Streaming Winners In Night 2, Joining ‘The White Lotus’, ‘Abbott Elementary’, ‘Better Call Saul’, Deadline, ‏2022-08-15 (באנגלית אמריקאית)
  12. ^ Armando Tinoco, Saturn Awards Nominations: ‘The Batman’, ‘Nightmare Alley’, ‘Spider-Man’, ‘Better Call Saul’ Top List, Deadline, ‏2022-08-12 (באנגלית אמריקאית)
  13. ^ Dean Simons, Syndicated Comics, The Beat, ‏2022-10-27 (באנגלית אמריקאית)