סוכני S.H.I.E.L.D.

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
סוכני S.H.I.E.L.D.
S.H.I.E.L.D. Marvel's Agents of
לוגו הסדרה
לוגו הסדרה
סוגה אקשן, הרפתקה, מדע בדיוני, גיבורי על, דרמה
יוצרים ג'וס וידון
ג'ד וידון
מוריסה טנצ'רון
בימוי ג'ף לואב
שחקנים ראו כאן
ארץ מקור ארצות הברית עריכת הנתון בוויקינתונים
שפות אנגלית עריכת הנתון בוויקינתונים
מספר עונות 7 עריכת הנתון בוויקינתונים
מספר פרקים 119
6 פרקי אינטרנט
הפקה
מפיקים בפועל ג'ד וידון עריכת הנתון בוויקינתונים
חברת הפקה ABC
הפצה האחים וורנר, הולו, נטפליקס, דיסני+ עריכת הנתון בוויקינתונים
אתר צילומים לוס אנג'לס עריכת הנתון בוויקינתונים
מוזיקה בר מק'קרירי עריכת הנתון בוויקינתונים
אורך פרק 41 דקות
שידור
רשת שידור ABC עריכת הנתון בוויקינתונים
רשת שידור בישראל Yes Action
פרטנר TV
תקופת שידור מקורית 24 בספטמבר 201312 באוגוסט 2020
תקופת שידור בישראל 24 באוקטובר 2013
קישורים חיצוניים
האתר הרשמי
דף התוכנית ב-IMDb
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

סוכני S.H.I.E.L.D.אנגלית:S.H.I.E.L.D. Marvel's Agents of) היא סדרת לייב אקשן אמריקאית ששודרה ברשת הטלוויזיה ABC מספטמבר 2013 עד אוגוסט 2020. הסדרה מבוססת על הסוכנות הבדיונית S.H.I.E.L.D. שקיימת ביקום מארוול קומיקס, והופקה על ידי חטיבת הטלוויזיה של מארוול כחלק מהיקום הקולנועי של מארוול. יוצרי הסדרה הם מוריסה טנצ'רון, ג'ד וידון וג'וס וידון.

הסדרה מגוללת את סיפורם של סוכנים מיוחדים בסוכנות S.H.I.E.L.D., בראשותו של הסוכן פיל קולסון (קלארק גרג).

בישראל משודרת הסדרה בערוץ yes Action, בסלקום tv ובפרטנר tv (עונות 1–6).

סקירת סדרה[עריכת קוד מקור | עריכה]

עונהפרקיםשודרה לראשונה (ארצות הברית)ממוצע צופים
(במיליונים)
דירוג
הפרק הראשוןהפרק האחרון
12224 בספטמבר 201313 במאי 20148.31[1]43
22223 בספטמבר 201412 במאי 20157.09[2]76
32229 בספטמבר 201517 במאי 20165.52[3]85
42220 בספטמבר 201616 במאי 20174.22110
5221 בדצמבר 201718 במאי 20183.57133
61310 במאי 20192 באוגוסט 20192.25-
71327 במאי 202012 באוגוסט 2020--

עלילת הסדרה[עריכת קוד מקור | עריכה]

העלילה של הסדרה מתמקדת בצוות של סוכני S.H.I.E.L.D. בראשות פיליפ קולסון בניסיונם להגן על האנושות מפני איומים על טבעיים וחוץ ארציים. הצוות הורכב מיד לאחר אירועי הסרט "הנוקמים" והוא כלל הן סוכני שטח (מלינדה מאי וגראנט וורד) והן סוכני מחקר (ליאו פיץ וג'מה סימונס). לאורך העונה הראשונה הצוות נאלץ להתמודד עם המשימות השונות שהוטלו עליו על ידי פיקוד S.H.I.E.L.D. כשברקע הבליח מדי פעם אויב מסתורי בשם "מגיד העתידות", לקראת סוף העונה, ובעקבות אירועי "קפטן אמריקה: חייל החורף", פיל וצוותו עמדו בפני האתגר של לשרוד את קריסת הסוכנות והופעתו של ארגון ההידרה מתוכו.

בעונה השנייה על פיל קולסון הוטל להרכיב ארגון S.H.I.E.L.D. חדש מתוך הריסותיו ולהתמודד כנגד ארגון הידרה על אף העוינות מהשלטונות. אף על פי שפיל הפך לראש סוכנות העומד בראש סוכנים רבים הסדרה המשיכה להתמקד בצוות הישן של קולסון מהעונה הקודמת בנוסף למספר דמויות חדשות. במהלך העונה ההתמודדות כנגד ארגון הידרה התחלפה בהתמודדות עם ארגון S.H.I.E.L.D. מתחרה וקבוצה של בעלי כוחות על בשם הבלתי אנושיים.

בעונה השלישית הסוכנות בראשות קולסון המשיכה להתמודד עם בעיית הבלתי אנושיים וארגון ההידרה כאשר במהלך העונה מתגלה בלתי אנושי עתיק מכוכב אחר המהווה כעין אלוהות מייסדת הן עבור ארגון ההידרה והן עבור הבלתי אנושיים.

בעונה הרביעית הסוכנות בראשות קולסון נלחמת בארגון ה'וואטשדוג' ששם לעצמו מטרה לחסל את כל הבלתי אנושיים על כדור הארץ. לאט מתגלה שמאחורי הארגון מסתתר משהו מסתורי במיוחד. לקראת סוף העונה, דייזי-סקיי, מתפרסמת כאחת שהרסה את העולם.

בעונה החמישית הסוכנים מועברים לחלל החיצון וקופצים לעתיד ב74 שנים. כדור הארץ נחצה לשניים כתוצאה מכוחותיה של הישות הנקראת 'משמידת העולמות'. פיץ נמצא בתא הקפאה. בהמשך העונה הצוות חוזר לכדור הארץ ומתמודד עם השפעותיו של הגרביטוניום, ואנומליות מהעבר שנגרמות בגללו בבסיס החדש המכונה 'המגדלור'. היידרה מתגלה בשרידיו האחרונים, ומובס סופית לאחר שאחת מחיילות הארגון משתמשת בגרביטוניום עבור יצירתה כ'משמידת העולמות', מה שמוביל לשרשרת אירועים שבסופה מתים קולסון ופיץ.

בעונה השישית הצוות מתמודד עם מותו של קולסון, כשאדם בשם סרג' שנראה בדיוק כקולסון מופיע. סרג' וצוותו מודיעים שהעולם נמצא תחת איום ממפלצת בשם 'אייזל' שמדביקה את צבאה באמצעות עטלפים. פיץ וסימונס חוזרים מהחלל לכדור הארץ, ומביאים עמם את המפלצת. בסוף העונה המפלצת מובסת והצוות שהשתמש במכונת זמן מיוחדת מוצא את עצמו תקוע בעבר תחת איום של גזע הנקרא 'כרוניקום', שרודף אותו על מנת לגרום לצוות לוותר על כדור הארץ ולהפוך אותו לעולם הבית שלהם.

בעונה השביעית הצוות משחזר את זכרונותיו של פיל קולסון שמת ובונים רובוט שמועבר אליו הזכרונות שלו, הצוות נמצא בעבר החל משנות השלושים של המאה ה-20. הוא מגן על היווצרותו של ארגון הידרה על מנת שהסוכנות תקום בסופו של דבר, בפרקים המתקדמים יותר הצוות נקלע ללולאת זמן והיחידים שמבחינים בכך הם קולסון ודייזי. כדי לצאת ממנה חנוך הקריב את עצמו והציל בכך את הצוות ולפני שמת אומר לדייזי שתתכונן כי אחרי המשימה הזו כול החברים בצוות ישרדו, אבל הצוות יתפרק וכך היה.

שחקנים ודמויות[עריכת קוד מקור | עריכה]

שחקני הסדרה בכנס פאלי-פסט 2014. מימין לשמאל: אליזבת' הנסטרידג', איאן דה קייסטקר, קלואי בנט, ברט דאלטון, מינג-נה ון וקלארק גרג.

דמויות ראשיות[עריכת קוד מקור | עריכה]

  • קלואי בנט - סקיי / דייזי ג'ונסון / קווייק נולדה בסין לאם בלתי אנושית, אך גדלה כיתומה וקראה לעצמה סקיי. קולסון גייס אותה ל-S.H.I.E.L.D. בשל כישורי המחשבים שלה, והיא התאמנה והפכה לסוכנת שטח. גילתה מיהם הוריה וחזרה להיקרא דייזי ג'ונסון. הפכה לבלתי אנושית וקיבלה את הכינוי "קווייק".
  • קלארק גרג - פיליפ (פיל) קולסון (תפקיד אחר בעונה 6) סוכן S.H.I.E.L.D. שהושב לחיים באמצעות DNA חייזרי. קולסון הרכיב צוות של סוכני S.H.I.E.L.D. בהנהגתו, והתקדם לתפקיד המנהל של סוכנות S.H.I.E.L.D. אחרי ניק פיורי.
  • מינג-נה ון - מלינדה מיי / חיל הפרשים, סוכנת S.H.I.E.L.D., מומחית טיס ולוחמת מיומנת. מכונה "חיל הפרשים" מאז שהצילה צוות שלם של סוכני S.H.I.E.L.D. במשימה מסווגת. יד ימינו של קולסון וסגניתו מאז מינויו למנהל.
  • ברט דאלטון - גרנט וורד / הייב (עונות 1–4) סוכן כפול מטעם הידרה שהשתחל לשורות S.H.I.E.L.D. ורכש את אמונם של חברי הצוות. חייזר שנכנס לגופו מכונה "הייב".
  • אליזבת' הנסטרידג' - ג'מה סימונס, סוכנת S.H.I.E.L.D. אנגליה המתמחה בביוכימיה. שותפתו של ליאו פיץ.
  • איאן דה קייסטקר - ליאו פיץ, סוכן S.H.I.E.L.D. אנגלי המתמחה בהנדסה ובהמצאות. שותפה של ג'מה סימונס.
  • אדריאנה פאליקי - ברברה (בובי) מורס (עונות 2–3), סוכנת S.H.I.E.L.D. מיומנת ומנוסה. גרושתו של לאנס האנטר.
  • ניק בלאד - לאנס האנטר (עונות 2–3, 5), איש קומנדו ושכיר חרב לשעבר שהתגייס ל-S.H.I.E.L.D.. גרושה של בובי מורס.
  • לוק מיטשל - לינקולן קמפבל (עונה 2–3), רופא בלתי אנושי עם היכולת לשלוט בזרמים חשמליים. מתגייס ל-S.H.I.E.L.D., מתיידד עם סקיי והשניים מתאהבים.
  • ג'ואל סטופר - חנוך (עונה 5–7) - רובוט שנבנה לפני 30,000 שנים כדי לתעד את התפתחות המין האנושי.
  • הנרי סימונס - אלפונסו (מאק) מקנזי (עונה 2–7) - מכונאי סוכן S.H.I.E.L.D. ותיק. ממייסדי "S.H.I.E.L.D. האמיתית". מילא את מקומו של קולסון כמנהל לתקופה קצרה.
  • נטליה קורדובה באקלי - אלנה רודריגז / יו-יו (עונה 3–7) - לוחמת צדק קולומביאנית, בלתי אנושית עם היכולת לנוע במהירות-על לנקודה קרובה ולחזור לנקודת המוצא בשבריר שנייה. התגייסה ל-S.H.I.E.L.D..
  • ג'ף וורד - דיק שו (עונה 5–7) - הנכד של ג'מה וליאו משנת 2091. מאוהב בדייזי.

דמויות משניות[עריכת קוד מקור | עריכה]

  • ביל פקסטון - ג'ון גארט/מגיד העתידות (עונות 1–2), סוכן הידרה סמוי בתוך S.H.I.E.L.D. והנהיג את קבוצת המדע "מרבה רגליים". המנטור של גראנט וורד וחבר לשעבר של פיל קולסון, שנהרג מידו.
  • רות' נגה - ריינה (עונות 1–2), מדענית בלתי אנושית בעלת כוחות חיזוי העתיד ויריבה של S.H.I.E.L.D.. עבדה עבור ג'ון גארט בשל האמונה שלה שהוא בעל כוחות על-טבעיים, אך לבסוף ניתקה איתו קשר והחלה לעבוד עבור קאלווין זאבו. עברה שינוי בכך שיצאו לה קוצים מהקרקפת וקיבלה כוחות של גילוי עתידות. נהרגה על ידי ג'איינג.
  • בי ג'יי בריט - אנטואן "טריפ" טריפלט (עונות 4,2-1), סוכן S.H.I.E.L.D. שעבד עבור ג'ון גארט ומתמחה בכלי לוחמה. מצטרף לקבוצה לאחר חשיפתו של גארט כסוכן הידרה וגם המשיך להיות סוכן תחת הנהלתו של קולסון. מת לאחר שניסה להציל את סקיי מ"מוטגן הטריגן".
  • גבריאל לונה - גוסט ריידר/רוברט "רובי "רייס (עונה 4), בעל כוחות וסיבולת-על, מסוגל ליצור להבות גשמיות ושמימיות, יכולת לעבור בין ממדים, בעל יכולת להפוך כל עצם מתכתי למכושף באש הגיהנום, ויש לו גם את "מבט הכפירה". רובי הוא בסך הכול מוסכניק ממוצא לטיני שנוקם ועושה צדק ברחובות לוס אנג'לס והורג את מי שמגיע לו למות כמו רוצחים, גנבים, אנסים, פדופילים ועוד, במשך העונה הוא ודייזי (שעכשיו היא "קוויק") משתפים פעולה, כי הם הבינו שיש להם מכנה משותף שרוצה לעשות צדק בעולם.
  • ריד דיימונד - דניאל ויטהול (עונה 2), מנהיג הידרה בארצות הברית וקצין אס אס לשעבר בימי מלחמת העולם השנייה. ויטהול הצליח להראות צעיר כל כך בכך שלקח את הדם של אישה מסתורית שהתגלתה כאימה של סקיי. בעל רצון עז לבין את כוחו האמיתי של החפץ הנקרא "האובליסק". נהרג על ידי קולסון.
  • ג'יי אוגוסט ריצ'רדס - מייק פיטרסון/דת'לוק (עונה 5,2-1), אחד הנבדקים הראשונים של "מרבה רגליים" שבהמשך הפך לחייל קיברנטי הנקרא דת'לוק. עכשיו סוכן S.H.I.E.L.D. העובד עבור קולסון.
  • קייל מקלכלן - קלווין ג'ונסון-זאבו (עונה 2) - אביה של סקיי ומנסה בכל דרך למצוא אותה לאחר שנלקה ממנו בינקותה. זיכרונותיו מחייו נמחקו וכעת עובד כווטרינר.
  • אדריאן פסדר - גנרל גלן טאבלוט (עונות 1–3, 5), מפקד חיל האוויר של ארצות הברית שהוביל את ההתקפה מצד ארצות הברית על S.H.I.E.L.D. לאחר שהוכרזה כארגון טרור על ידי ממשלת ארצות הברית. לאחר מכן נהיה לבן בריתו של קולסון במלחמה נגד הידרה. הופך לראש ACTU אחרי רוזלין. בעונה החמישית סופג את הגרביטוניום.
  • דייוויד קונרד - איאן קווין (עונה 1), איש עסקים שהצטרף לג'ון גארט.
  • פאטון אסוולט - אריק קנינג/בילי קנינג/סאם קנינג (עונות 4,2-1), אסוולט מגלם שלישיית אחים תאומים שכולם סוכני S.H.I.E.L.D.. אריק קנינג נרצח על ידי גראנט וורד ואילו בילי וסאם הצטרפו לחידוש הסוכנות של קולסון.
  • סימון קסיאנידס - סוניל באקשי (עונה 2), יד ימינו של דניאל ויטהול שנלכד על ידי גראנט וורד עבור S.H.I.E.L.D. ולאחר מכן נשטף מוחו על ידי וורד והסוכנת 33 ונהיה לעושה דבריהם. נהרג על ידי סימונס.
  • ג'יימי האריס - גורדון (עונה 2), בלתי אנושי שחונך על ידי אימה של סקיי הלוקח בלתי אנושיים למקום מוגן באמצעות כוחות הטלפורטציה וההגנה שלו. חסר עיניים אך בכל זאת מצליח "לראות" את הסביבה. נהרג על ידי פיץ. את דמותו כנער גילם בשני פרקים בסדרה פין ארגוס.
  • דיצ'ן לקמן - ג'איינג (עונה 2,7), בלתי אנושית, אמה של סקיי ובעלת כוחות של לקיחת חיים של אנשים. נהרגה על ידי ויטהול אך שבה לחיים ולבסוף התאחדה עם משפחתה. פתחה מלחמה בין אנשיה לבין S.H.I.E.L.D. בכוונה להגן על הבלתי-אנושיים ולחסל את S.H.I.E.L.D. לתמיד. נהרגה בידי בעלה לשעבר קאל. הרגה את רוברט גונזלס.
  • אדוארד ג'יימס אולמוס - רוברט גונזלס (עונה 2), מנהיג הפלג השני של S.H.I.E.L.D. אשר מסרב לקבל את ההנהגה של קולסון בשל חשש ביטחוני לגבי יכולותיו. לאחר שאוחדו שני הפלגים, נהיה לחבר מועצת S.H.I.E.L.D. אך אובן (מת) על ידי ג'איינג כדי שתפרוץ מלחמה בין הגזע שלה לבין S.H.I.E.L.D..
  • כריסטין אדמס - אן וויבר (עונות 1–2), המנהלת לשעבר של אקדמיית המדע והטכנולוגיה של S.H.I.E.L.D.. לאחר נפילתה של S.H.I.E.L.D., הצטרפה לארגונו של רוברט גונזלס ונהייתה לחברה בכירה בו. כעת עובדת תחת הנהגתו של קולסון כחברת מועצת S.H.I.E.L.D..
  • ספרון בורוז - ויקטוריה האנד (עונה 1,7), סוכנת S.H.I.E.L.D. בכירה שנרצחה על ידי גראנט וורד.
  • מאיה סטוג'ן - הסוכנת 33/קארה לין פלאמאס (עונה 2), סוכנת S.H.I.E.L.D. לשעבר שנטף מוחה על ידי ויטהול כדי לעבוד עבור הידרה. לאחר מותו שיתפה פעולה עם וורד ולבסוף התאהבו. בעלת מסכה שבאמצעותה יכולה לשנות את צורת פניה וקולה. נהרגה בשגגה על ידי וורד כשהתחפשה למיי.
  • מאט ויליג - ד"ר אנדרו גרנר/לאש (עונה 5.3-2), בלתי אנושי בעל יכולת ספיגת אנרגיה וכוח-על אנושי הצד בלתי אנושיים אחרים. הגרוש של מיי. הציל את דייזי מהייב ונהרג בידי ג'יימס.
  • בריאן פטריק וייד - קארל "המרסק" קריל/האיש הסופג - (עונה 5,3-2) בלתי אנושי, יכולת לחקות כל צורה של חומר או אנרגיה באמצעות מגע פיזי וכתוצאה מכך כוח, סיבולת ועמידות על-אנושיים בעונה השנייה עבד לטובת היידרה ובעונה השלישית הפך לשומר הראש של גנרל גלן טלבוט קיבל את כוחותיו מניסוי שנכשל.
  • אקסל וויטהד - ג'יימס/ הלפייר (עונה 3) - בלתי אנושי המסוגל להבעיר כל דבר במגע. הופך לבן בריתו של הייב.
  • מארק דקאסקוס - גיורה (עונה 3) - בלתי אנושי היודע להניע חפצים בעזרת המחשבה, סוכן של הידרה, נרצח על ידי פיץ.
  • ג'ון האנה - הולדן רדקליף (עונה 3–4) - טראנס הומניסט החולם לשדרג אבולוציונית את כל האנושות. מתחבר להייב על מנת לממש כוונה זו.
  • פאוורס בות' - גדעון מאליק (עונה 3) - אחד מראשיה החשובים של הידרה, חולם להחזיר את הייב לכדור הארץ. מת על ידי דייזי.
  • ספנסר טריט קלארק - וורנר פון סטרייקר (עונה 3) נער עשיר ובנו של אחד מראשי הידרה. מצטרף להידרה שהקים גרנט וורד אך כמעת ונרצח על ידו בהמשך.
  • חואן פאבלו ראבה - ג'ואי גוטיאריז (עונה 3) - בלתי אנושי המסוגל לשנות את צורתן של מתכות. הצטרף לחבורת הלוחמים הסודיים של דייזי ולינקולן.
  • קונסטאנס זימר - רוזלין פרייס (עונה 3) - ראש ארגון ACTU הממשלתי. בראשית דרכה היא היריבה של קולסון אך הופכת במהרה למאהבת שלו. נרצחה על ידי גרנט וורד.
  • אלישה ולה ביילי - אלישה וויטלי (עונה 3 - 2) - בלתי אנושית בעלת היכולת לשכפל עצמה מספר פעמים. תחילה היא חיילת נאמנה של ג'אינג. אחרי כן היא בחרה לשתף פעולה עם קולסון עם תחילת החיסולים שביצע לאש ולאחר מכן היא נדבקה בווירוס של הייב והפכה לחיילת נאמנה שלו. נרצחה בידי ציידי הקרי.
  • לולה גלאודיני - פולי הינטון (עונה 3, 5) - אמא של רובין.
  • לקסי קולקר - רובין הינטון (עונה 3, 5) - בלתי אנושית המסוגלת לחזות את העתיד. קוראת למיי "אמא".
  • צ'ארלס הינטון (עונה 3) - בלתי אנושי המסוגל לחזות עתיד עם מוות כאשר נוגעים בו. אבא של רובי.
  • דאב קמרון - רובי הייל (עוה 5) - הבת של גנרל הייל. רוצה להביס את דייזי ולהיקרא משמידת העולמות. כורתת את הידיים של יויו ומתה על ידיה.
  • ווינסטון ג'יימס פרנסיס - ג'קו (עונה 6) - עובד עבור סארג'. מת כאשר הצית את הספינה של אייזל.
  • ברוק ויליאמס - סנופלייק (עונה 6) - עובדת עבור סארג'. התאהבה בדיק. מאמינה שאנשים הופכים לפרפרים.
  • קרולינה וידרה - אייזל (עונה 6) - חייזרית עם עבר משותף עם סארג'. נהרגה על ידי מיי.

אורחים מהיקום הקולנועי של מארוול[עריכת קוד מקור | עריכה]

בסדרה מופיעים בתפקידי אורח מספר שחקנים מהיקום הקולנועי של מארוול, ביניהם סמואל ל. ג'קסון כניק פיורי, קובי סמולדרס כמריה היל, ג'יימי אלכסנדר כסיף, מקסימיליאנו הרננדז כסוכן ג'ספר סיטוול, טיטוס ווליבר כסוכן פליקס בלייק, היילי אטוול כפגי קרטר, אנוור ג'וקג' כדניאל סוזה, קנת' צ'וי וניל מקדונו כחיילי הקומנדו המייללים ג'ים מוריטה ודאם דאם דוגאן והנרי גודמן כד"ר ליסט.

בעונה השלישית ויליאם סאדלר מגלם את הנשיא אליס כפי שהופיע באיירון מן 3. ופאוורס בות' שגילם את חבר מועצת הביטחון העולמית בסרט הנוקמים, מגלם בעונה זו את גדעון מאליק.

קרוסאוברים עם היקום הקולנועי של מארוול[עריכת קוד מקור | עריכה]

מלבד מפגש עם אורחים מהעולם הקולנועי, אירועי הסרטים של מארוול הם גם בעלי השפעה על הסדרה.

העונה הראשונה מתחילה לאחר אירועי ״הנוקמים״ . מאוחר יותר בעונה, הצוות של קולסון נשלח לחקור את האזור בו התרחש הקרב הסופי בין מלקית' הארור לתור על פי העלילה של "תור: העולם האפל" ואילו אירועי "קפטן אמריקה: חייל החורף" היו הגורם החשוב שליווה את העלילה של העונה הראשונה כולה והיא צמיחת הידרה בתור S.H.I.E.L.D. כשאחד הפרויקטים של הידרה היה תוכנית "מרבה רגליים" המכיל גם אקסטרמיס, כלי עלילתי המוזכר באיירון מן 3. כמו כן, אירועי ה"נוקמים" וחברת הנוקמים הוזכרו לאורך העונה הראשונה והעונות האחרות (כמו גם בסדרת "דרדוויל").

בעונה השנייה הוזכרו גזע הקרי לאחר שהופעתם הקולנועית הבכורה הייתה בסרט "שומרי הגלקסיה". כמו כן, הסדרה מסבירה איך מיקומו של הבסיס של הידרה בסוקוביה התגלה לנוקמים, מה הרקע להופעתם של מכשפת השני וקוויקסילבר ואיך נשמרה נושאת המטוסים של פיורי. המידע הנ"ל מאפשר להבין אירועים שהתרחשו ב"הנוקמים: עידן אולטרון". ועוד, בעונה זו ניתן ללמוד על פועלה של פגי קרטר כהרחבה לסדרה הנושאת את שמה.

בעונה השלישית מוזכרים אירועי "הנוקמים: עידן אולטרון" ו"קפטן אמריקה: מלחמת האזרחים" (בדרך אגב תוך כדי שיחה בין פיץ לקולסון מוזכר גם אירועי "אנטמן" במפעלי "פים טכנולוגיות").

בעונה החמישית מוזכרים אירועי "הנוקמים: מלחמת האינסוף".

בעונה השביעית מוזכרים אירועים רבים, ביניהם אירועי קפטן אמריקה וחייל החורף, נסיוב חייל-על הועלה מספר פעמים ואף הוצג, פגי קרטר מוצגת פעמים רבות וברוס באנר/הענק הירוק הוזכר גם, עליית הידרה בתוך הארגון גם הוצגה מספר פעמים.

הפקה ופיתוח[עריכת קוד מקור | עריכה]

זו סדרת הלייב אקשן הראשונה של מארוול, שהתחילה בשיחות עם רשת ABC ביולי 2012 כדי להפיק סדרה טלוויזיונית אשר תתבסס על היקום הקולנועי של מארוול, אותו החברה יצרה מאז צאת הסרט "איירון מן" בשנת 2008. באוגוסט 2012 הוכרז במאי "הנוקמים", ג'וס וידון, כיוצר הסדרה החדשה. צילומי הסדרה החלו בינואר 2013, כאשר היא הוזמנה על ידי רשת ABC האמריקנית לעונה ראשונה במאי 2013.

בינואר 2013 נשיא רשת ABC פול לי אישר כי הסדרה מתרחשת על פי קווי העלילה שמתרחשים לאחר אירועי "הנוקמים" ואיירון מן 3 ומתקשרת גם לאירועי תור: העולם האפל ובעיקר לקפטן אמריקה: חייל החורף, לאחר נפילתה של הסוכנות. צילום הפיילוט יצא לדרך ב-22 בינואר 2013 ובאפריל כבר נודע כי הסדרה תיקרא "סוכני S.H.I.E.L.D.". בספטמבר 2013 רשת ABC הזמינה עונה מלאה של 22 פרקים.

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

ויקישיתוף מדיה וקבצים בנושא סוכני S.H.I.E.L.D. בוויקישיתוף

הערות שוליים[עריכת קוד מקור | עריכה]

  1. ^ "Full 2013–2014 TV Season Series Rankings". Deadline.com. 22 במאי 2014. = http://www.deadline.com/2014/05/tv-season-series-rankings-2013-full-list-2/ ארכיון מ-2014-05-25. נבדק ב-25 במאי 2014. {{cite web}}: (עזרה); Check |archiveurl= value (עזרה)
  2. ^ de Moraes, Lisa (21 במאי 2014). "Full 2014-15 TV Season Series Rankings: Football & 'Empire' Ruled". Deadline.com. = http://deadline.com/2015/05/2014-15-full-tv-season-ratings-shows-rankings-1201431167/ ארכיון מ-2015-05-22. נבדק ב-22 במאי 2014. {{cite web}}: (עזרה); Check |archiveurl= value (עזרה)
  3. ^ de Moraes, Lisa (26 במאי 2016). "Full 2015-16 TV Season Series Rankings: 'Blindspot', 'Life In Pieces' & 'Quantico' Lead Newcomers". Deadline.com. ארכיון מ-27 במאי 2016. נבדק ב-27 במאי 2016. {{cite web}}: (עזרה)