המגנים (סדרת טלוויזיה)

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
המגינים
Marvel's The Defenders
לוגו הסדרה
לוגו הסדרה
מבוסס על דרדוויל, לוק קייג', ג'סיקה ג'ונס, איירון פיסט עריכת הנתון בוויקינתונים
סוגה פעולה, הרפתקאות, גיבורי-על
יוצרים מרקו רמירז, דאגלס פטרי
מבוסס על דפנדרס מאת רוי תומאס ורוס אנדרו
כותבים מרקו רמירז, דאגלס פטרי
שחקנים צ'ארלי קוקס
קריסטן ריטר
מייק קולטר
פין ג'ונס
אקה דרוויל
אלדן הנסון
ג'סיקה הנוויק
סימון מיסיק
רמון רודריגז
רייצ'ל טיילור
דברה אן וול
אלודי יאנג
רוזריו דוסון
סקוט גלן
סיגורני ויבר
ארץ מקור ארצות הברית עריכת הנתון בוויקינתונים
שפות אנגלית עריכת הנתון בוויקינתונים
מספר עונות 1 עריכת הנתון בוויקינתונים
מספר פרקים 8 עריכת הנתון בוויקינתונים
תוכנית מקור "דרדוויל"
"ג'סיקה ג'ונס"
"לוק קייג'"
"איירון פיסט"
הפקה
מפיקים בפועל מרקו רמירז
דאגלס פטרי
ס. ג'יי קלרקסון
סינדי הולנד
ג'ים צ'ורי
דרו גודארד
ג'ף לואב
חברת הפקה Marvel Television, אולפני ABC, ‏Goddard Textiles
הפצה נטפליקס, דיסני+ עריכת הנתון בוויקינתונים
עורכים מייקל נ. קנו, מיקלוס רייט
צלמים מתיו ג'. לויד עריכת הנתון בוויקינתונים
מוזיקה ג'ון פייסנו
אורך פרק כ-50 דקות
שידור
רשת שידור נטפליקס עריכת הנתון בוויקינתונים
פורמט (תמונה) 4K Ultra HDTV
תקופת שידור מקורית 18 באוגוסט 2017 – 18 באוגוסט 2017 עריכת הנתון בוויקינתונים
קישורים חיצוניים
האתר הרשמי
דף התוכנית ב-IMDb
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

המגניםאנגלית: Marvel's The Defenders) היא סדרת טלוויזיה אמריקאית המבוססת על חוברות הקומיקס "דפנדרס" מבית מארוול קומיקס. הסדרה מופקת על ידי חטיבת הטלוויזיה של מארוול בשילוב עם אולפני ABC וחברת Goddard Textiles ומופצת בידי רשת הזרמת המדיה נטפליקס כחלק מהיקום הקולנועי של מארוול. את הסדרה פיתחו דאגלס פטרי ומרקו רמירז, ומככבים בה צ'ארלי קוקס, קריסטן ריטר, מייק קולטר, פין ג'ונס, סיגורני ויבר ואלודי יאנג בתפקידים הראשיים.

אל הסדרה הובילו הסדרות "דרדוויל" בכיכובו של צ'ארלי קוקס, "ג'סיקה ג'ונס" בכיכובה של קריסטן ריטר, "לוק קייג'" בכיכובו של מייק קולטר ו"איירון פיסט" בכיכובו של פין ג'ונס. הסדרה היא חלק מן היקום הקולנועי של מארוול, ועונתה היחידה עלתה לשידור ב-18 באוגוסט 2017 בשירות ההזרמה נטפליקס.

בישראל, הסדרה שודרה בנטפליקס.

תקציר העלילה[עריכת קוד מקור | עריכה]

חודשים ספורים לאחר אירועי עונתה השנייה של הסדרה "דרדוויל",[1] וכחודש לאחר אירועי הסדרה "איירון פיסט",[2] פורעי החוק דרדוויל, ג'סיקה ג'ונס, לוק קייג' ואיירון פיסט מתאחדים כדי להילחם באויב משותף: ארגון "היד".[3]

שחקנים[עריכת קוד מקור | עריכה]

דמויות ראשיות[עריכת קוד מקור | עריכה]

  • צ'ארלי קוקס - מתיו "מאט" מורדוק/דרדוויל, עורך דין עיוור משכונת הלס קיצ'ן, הנעזר בארבעת חושיו המועצמים כדי להילחם בפשע בזהות "דרדוויל".[4] קוקס אמר כי העונה השנייה של הסדרה "דרדוויל", בה מורדוק נלחם לצד אלקטרה והמעניש, הכינה את הדמות לקראת "המגנים", וזאת משום ש"למורדוק קשה לתת למישהו לעזור לו. בלתי אפשרי עבורו לבקש עזרה. אחד מהשיעורים שהוא מתחיל ללמוד... הוא שהוא צריך אנשים, וצריך עזרה".[5] קוקס אמר שהשלכות סיום העונה השנייה מורגשות בסדרה, וכי מורדוק "אבוד", "לא מצא שלווה" ו"תמיד תוהה אם הוא מבצע חטא מוסרי".[1] קוקס אמר כי לדמותו תהיה מערכת יחסים "מעניינת" עם ג'סיקה ג'ונס, משום ששתיהן "דעתניות ועקשניות למדי".[6]
  • קריסטן ריטר - ג'סיקה ג'ונס, חוקרת פרטית והבעלים של סוכנות אליאס חקירות, בעלת הפרעת דחק פוסט-טראומטית וכוחות-על אנושיים.[7] ריטר הרגישה כי יהיה מעניין לראות מה יכריח את ג'ונס להתחבר לגיבורים נוספים, היות ש"היא לא רוצה להיות גיבורת-על. היא לא רוצה שום קשר לעולם הזה".[8] ריטר הוסיפה כי הדמות עדיין מתמודדת עם סיום העונה הראשונה של "ג'סיקה ג'ונס". המפיק מרקו רמירז אמר, בהתייחסות לדינמיקה של ג'ונס והדמויות הנוספות בסדרה, "היא הגיבורה החשדנית ביותר בעולם. היא עומדת להכניס שלושה גברים שהיא לא סומכת עליהם לתוך חייה". ריטר ציינה כי לג'ונס ולמורדוק תהיה דינמיקת "חתול ועכבר", כאשר התפקידים יתחלפו בין שתי הדמויות פעם אחר פעם.[9]
  • מייק קולטר - לוק קייג', אסיר לשעבר, שלאחר שזכה לכוחות על-אנושיים ולעור בלתי-חדיר נלחם בפשיעה בהארלם.[10] קולטר הרגיש שאף אחד מחברי הדפנדרס נראה כאילו שהוא לא רוצה להיות חבר בקבוצה, ואמר שקייג' "יודע שיש עוד אנשים כמוהו" אבל "נמצא בעולם משלו".[11] הוא הוסיף כי תחילת הסדרה תטפל ברצונו של קייג' להיכנס למאסר כדי לכפר על עברו, וכי הוא ישמש כ"מפייס" בתוך הקבוצה וכמעין מנטור לדני ראנד. הדינמיקה בין קייג' לראנד בסדרה היא מחווה לשותפות ביניהם בקומיקס ולקבוצת "גיבורים להשכרה", וקייג' תיאר אותה כ"שילוב מגניב של חוכמה ונעורים".[12]
  • פין ג'ונס - דניאל "דני" ראנד/איירון פיסט - נזיר בודהיסטי מיליונר, אחד ממנכ"לי תעשיות ראנד, אמן אמנויות לחימה בעל היכולת לזמן את כוח "אגרוף הברזל" המיסטי.[13] ג'ונס אמר כי ראנד הוא "האחד שבאמת יודע מה קורה, יודע עד כמה הסיטואציה רצינית, ומדרבן את הקבוצה לבצע".[6] הוא אמר כי הדמות ב"איירון פיסט" היא בתהליכי ההתבגרות שלה, ואילו ב"המגנים" היא "נוטלת אחריות וממשיכה הלאה עם מטרה". הוא הוסיף ואמר ש"דני משתוקק למשפחה, עזרה, הכוונה, השראה וצוות, אבל בגלל מה שקרה ב'איירון פיסט', הוא מאוד חשדן, והכל צריך ללכת בדרך שלו או בשום דרך". ג'ונס תיאר את "איירון פיסט" ואת "המגנים" כ"עונה הראשונה במסעו של דני".[14] קולטר תיאר את ראנד כ"בחור צעיר עם התלהבות, שלוק קייג' רוצה קצת להרגיע... דני הוא לפעמים פיל בחנות חרסינה, שלוק רואה בו דברים נוספים".[12]
  • אקה דרוויל - מלקולם דוקאס, שכן של ג'ונס ושותפה באליאס חקירות.[15] דרוויל גילם את דמותו של מלקולם בתפקיד ראשי בסדרה "ג'סיקה ג'ונס".
  • אלדן הנסון - פוגי נלסון, ידידו עורך-הדין ושותפו לשעבר של מורדוק, העובד במשרד עורכי-הדין של הוגארת.[15] הנסון גילם את דמותו של נלסון בתפקיד ראשי בסדרה "דרדוויל".
  • ג'סיקה הנוויק - קולין וינג, חברה לשעבר בארגון "היד", בעלים של דוג'ו בניו יורק ומאהבתו של ראנד.[16] הנוויק גילמה את דמותה של וינג בתפקיד ראשי בסדרה "איירון פיסט".
  • סימון מיסיק - מיסטי נייט, בלשית במשטרת הארלם, בעלת בריתו של קייג'.[17] מיסיק גילמה את דמותה של נייט בתפקיד ראשי בסדרה "לוק קייג'".
  • רמון רודריגז - באקוטו, אחד מחמש אצבעות ארגון "היד" והסנסיי לשעבר של קולין וינג.[18] רודריגז גילם את דמותו של באקוטו בתפקיד ראשי בסדרה "איירון פיסט".
  • רייצ'ל טיילור - פטרישה "טריש" ווקר, אחותה המאמצת של ג'ונס וחברתה הטובה ביותר, בעלים של תוכנית רדיו.[19] טיילור גילמה את דמותה של ווקר בתפקיד ראשי בסדרה "ג'סיקה ג'ונס".
  • דברה אן וול - קארן פייג', מזכירה לשעבר במשרד עורכי הדין נלסון ומורדוק, שנעשתה לעיתונאית מתחילה.[20] וול גילמה את דמותה של פייג' בתפקיד ראשי בסדרה "דרדוויל".
  • אלודי יאנג - אלקטרה נאצ'יוס, אישה מסתורית ומסוכנת מעברו של מורדוק.[21] יאנג גילמה את דמותה של אלקטרה בעונתה השנייה של הסדרה "דרדוויל".[22]
  • רוזריו דוסון - קלייר טמפל, מושא אהבתו של קייג', אחות לשעבר הנותנת סיוע רפואי לפורעי חוק.[19] דוסון גילמה את דמותה של טמפל בכל ארבע הסדרות הקודמות.
  • סקוט גלן - סטיק, מורהו של מורדוק ומנהיג "הטיהור", ארגון אויב ל"יד".[19] גלן גילם את דמותו של סטיק בסדרה "דרדוויל".
  • סיגורני ויבר - אלכסנדרה רייד,[23][24] אחת מחמש אצבעות ארגון "היד", שנעשתה למנהיגתם. ויבר תיארה את הדמות כ"מאוד חכמה ואחראית",[25] ומרקו רמירז תיאר אותה כ"כוח רב עצמה בניו יורק", ואמר כי היא "מתוחכמת, אינטלקטואלית ומסוכנת".[24] אלכסנדרה היא דמות מקורית שנוצרה עבור הסדרה.

דמויות חוזרות[עריכת קוד מקור | עריכה]

  • ווי צ'ינג הו - מאדאם גאו, אחת מחמש אצבעות "היד", אישה עצמאית ובעלת בריתו לשעבר של וילסון פיסק המנהלת מסחר בהרואין. הו גילמה את דמותה של גאו בתפקיד חוזר בסדרות "דרדוויל" ו"איירון פיסט".
  • באבס אולוסאנמוקון - סוואנדה, אחד מחמש אצבעות ארגון "היד" המוכר בכינוי "כובע לבן", שמנצל נערים מהארלם לניקוי פעילויות הארגון.
  • יוטאקה טקאוצ'י - מורקאמי, אחד מחמש אצבעות ארגון "היד".
  • ג'יי מלורי מקרי - קול מילר, צעיר מהארלם שנקלע למזימות "היד" ומנסה לאחד קצוות יחדיו.
  • מישל פדרר - מישל ריימונד, אישה המעסיקה את ג'ונס למציאת בעלה הנעדר.
  • קלואי לווין - לקסי ריימונד, בתם של ג'ון ומישל ריימונד המסייעת בחקירה למציאת אביה.
  • רון סימונס - סטרייבר, קפטן במשטרת ניו יורק הממונה על מיסטי נייט.

דמויות אורחות[עריכת קוד מקור | עריכה]

  • פיטר מקרובי - האב לאנטום, כומר קתולי ואיש סודו של מורדוק.[26] מקרובי גילם את דמותו של לאנטום בתפקיד חוזר בסדרה "דרדוויל".
  • רוב מורגן - טרק בארט, פושע זוטר שנתקל בעברו בדרדוויל ובלוק קייג'. מורגן גילם את דמותו של טרק בתפקיד חוזר בסדרה "דרדוויל" ובתפקיד אורח בסדרה "לוק קייג'".
  • סוזן וארון - ג'וזי, הבעלים של בר אותו פוקדים נלסון ומורדוק. וארון גילמה את דמותה של ג'וזי בתפקיד חוזר בסדרה "דרדוויל".
  • איימי רוטברג - מרסי סטאל, עורכת-דין וחברתו של פוגי נלסון. רוטברג גילמה את דמותה של מרסי בתפקיד חוזר בסדרה "דרדוויל".
  • קארי-אן מוס - ג'רי הוגארת, עורכת דין ובת בריתם של ג'ונס וראנד.[15] מוס גילמה את דמותה של הוגארת ב"ג'סיקה ג'ונס", עונתה השנייה של "דרדוויל" ו"איירון פיסט".
  • ניקול יאנטי - ניקול, מתמחה בתוכנית הרדיו של פטסי ווקר. יאנטי גילמה את דמותה של ניקול בתפקיד אורח בסדרה "ג'סיקה ג'ונס".
  • אלכס מוגרידג' - ג'ון ריימונד, אדריכל שנעשה מעורב בפעילות ארגון "היד", שהיעלמותו הפתאומית מפגישה בין ג'סיקה ג'ונס למאט מורדוק.
  • דבי מורגן - דלורס מילר, אמו של קול.
  • מרקו זרור - שאפט, חבר בארגון "הטיהור".[27]

סטן לי מופיע בהופעת קמע על פוסטר כאירווינג פורבוש, קפטן במשטרת ניו יורק.

הפקה[עריכת קוד מקור | עריכה]

פיתוח[עריכת קוד מקור | עריכה]

באוקטובר 2013, אתר Deadline דיווח כי אולפני מארוול מפתחים ארבע סדרות דרמה ומיני סדרה שיופצו בשירותי VOD וכבלים, וכי רשתות נטפליקס, אמזון ו-WGN America מביעות בהן עניין.[28] כמה שבועות לאחר מכן, אולפני מארוול ודיסני הודיעו כי אולפני אולפני ABC וחטיבת הטלוויזיה של אולפני מארוול יפיקו ארבע סדרות לייב אקשן המבוססות על דמויותיהם של דרדוויל, ג'סיקה ג'ונס, לוק קייג' ואיירון פיסט, שיובילו למיני-סדרה על קבוצת דפנדרס ויופצו בצפיית סטרימינג בשירות נטפליקס.[29] בנובמבר 2015, העורך הראשי של מארוול קומיקס ג'ו קסאדה אמר כי מארוול לא חוששים לשנות את הרכב חברי הקבוצה המוכר בקומיקס - דוקטור סטריינג', הענק הירוק, נאמור והגולש הכסוף - היות שהקבוצה לא מוכרת, וניתן לשנות אותה עבור היקום הקולנועי. נוסף לכך, הוא אמר כי לאולפנים יש "רעיון נפלא" להיווצרות הקבוצה לשמה ביקום הקולנועי.[30]

באפריל 2016 הודיעו אולפני מארוול כי מרקו רמירז ודאגלס פטרי, ששימשו כמפיקים בפועל בעונתה השנייה של הסדרה "דרדוויל", ישמשו כמפיקים בפועל של "המגנים" יחד עם יוצר הסדרה "דרדוויל" דרו גודארד.[31] ביולי 2016, ראש חטיבת הטלוויזיה של אולפני מארוול ג'ף לואב אמר כי המיני-סדרה היא אירוע חד פעמי של עונה בעלת שמונה פרקים, וכי פטרי ורמירז מתייעצים עם מליסה רוזנברג, צ'או הודרי קוקר וסקוט באק - יוצרי הסדרות "ג'סיקה ג'ונס", "לוק קייג'" ו"איירון פיסט" בהתאמה - בנוגע לתגובת הדמויות לסיטואציות מסוימות.[32] נוסף לכך, שלושת המפיקים קראו את תסריט הסדרה וייעצו בנוגע לדמויותיהם.[33] לואב השווה את שיתוף הפעולה לגישתו של ג'וס וידון לקרוס-אובר הדומה "הנוקמים", בה וידון שיתף פעולה עם יוצרי סרטי השלב הראשון של היקום הקולנועי, אבל הפך את הסרט ל"דבר משלו".[32]

פטרי התפטר מתפקידו כמפיק בפועל בתחילת שלב הצילומים באוקטובר 2016. לואב הסביר כי לאחר סיום כתיבת התסריט, האולפנים רצו להמשיך לעבוד עם רמירז, ופטרי החליט לעזוב כדי להתמקד בפרויקטים אחרים.[33]

כתיבה[עריכת קוד מקור | עריכה]

בסוף מאי 2016, רמירז ופטרי סיימו לכתוב תסריט למיני-סדרה,[34] המבוסס על "מבנה רופף" מאת לואב.[33] זה האחרון תיאר את הסיפור השלם כ"אפי", ואמר כי לכל אחת מהדמויות "יש תפקיד גדול... שבו כולם מרגישים כאילו הם מספרים עוד מסיפורם האישי".[34] כוונת הכותבים הייתה שהמיני-סדרה תרגיש כמו עונה בין עונות סדרות הסולו של הדמויות.[33] לואב השווה את הדינמיקה בין הדמויות למשחקים האולימפיים, בהם "אתה מכיר את כל האתלטים בנקודות שונות בקריירה שלהם, כשלאחר ארבע שנים הם מתאחדים ומתחרים זה בזה".[32] קוקר השווה את הסדרה להיווצרות האקס-מן, וולטרון והוו טאנג קלאן.[11] גודארד דיבר על הז'אנר של הסדרה, היות שכל אחד מהסדרות שונה מהשנייה בדרכה שלה, והרגיש כי כולן יוצרות "ז'אנר משלהן".[35] רמירז אמר כי יצירת הטון של הסדרה הייתה "אחד החלקים המאתגרים והמרגשים ביותר בפרויקט הזה", וכי "מיזוג כל האלמנטים מהסדרות הקודמות יוצר טון אחד שונה".[36]

בהתייחסות להשוואה ל"נוקמים", לואב אמר שהמטרה ב"המגנים" הייתה לנסות לעשות את התהליך שונה, ואמר ש"ראינו איך הנוקמים התאספו, וזה [דפנדרס] לא ילך בצורה חלקה כמו שתרצה".[32] הוא הוסיף כי "לדפנדרס אין אות מייצגת על החגורה או מגדל", ושצוות התסריטאים הסכים מההתחלה שבסוף הסדרה הדמויות יכולות להיפרד בטעם רע.[37] לואב המשיך ואמר, "השמיים לא ייפתחו וחייזרים לא יצאו החוצה, זה תפקידם של הנוקמים, זו העבודה שלהם. גיבורי הרחוב באים ממקום מאוד אמיתי".[11] בנוגע לאנטגוניסט, רמירז אמר כי הצבת הדפנדרס מול איום חייזרי כמו ב"נוקמים" לא הייתה אופציה מעולם, היות שהעלילה תמיד הייתה על רמת הרחוב בניו יורק. בנוסף, היה זה אתגר ליצירת דמות אנטגוניסטית, היות שארבעת הדפנדרס הוצגו כ"אנשים מאוד חזקים" בסדרותיהם, ונבל המיני-סדרה צריך להציע אתגר לארבעתם ביחד.[36] ליצירת שיתוף-הפעולה, רמירז אמר כי כל דפנדר מתחיל בחקירת תעלומה בנפרד, וארבעתם מגיעים לאותו המקום בעקבות "שביל פירורי הלחם".[37]

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

ויקישיתוף מדיה וקבצים בנושא המגנים בוויקישיתוף

הערות שוליים[עריכת קוד מקור | עריכה]

  1. ^ 1 2 The Defenders: Daredevil is 'a little bit lost' at the start of the series, says Charlie Cox
  2. ^ Defenders star Jessica Henwick says Marvel team-up series is explosive: "Fans are going to freak out"
  3. ^ Scott Buck to Showrun the Netflix Original Series 'Marvel's Iron Fist'
  4. ^ Charlie Cox Is The Man WIithout Fear In Marvel's Daredevil
  5. ^ Charlie Cox talks Daredevil season 2, The Defenders
  6. ^ 1 2 The Defenders: First Look At Marvel Mashup - Cover Shoot - Entertainment Weekly
  7. ^ Krysten Ritter to Star in Marvel's Jessica Jones
  8. ^ 'Jessica Jones': Krysten Ritter Discusses "Conflicting" Finale and 'Defenders' Team-Up
  9. ^ The Defenders: Krysten Ritter teases 'cat-and-mouse' dynamic with Daredevil
  10. ^ Mike Colter to Star as Luke Cage in Marvel's Jessica Jones
  11. ^ 1 2 3 SDCC: “Luke Cage’s” Coker Compares “Defenders” To X-Men, Wu-Tang & Voltron
  12. ^ 1 2 The Defenders: Mike Colter talks Luke Cage's friendship with Iron Fist
  13. ^ Finn Jones to Star in the Netflix Original Series 'Marvel's Iron Fist'
  14. ^ The Defenders: Finn Jones previews Iron Fist, Danny's team-building role
  15. ^ 1 2 3 Netflix’s Defenders Cast Grows By Three
  16. ^ The Defenders: Iron Fist’s Colleen Wing Confirmed
  17. ^ ‘Luke Cage’ Star Reveals Misty Knight Will Appear in ‘The Defenders’ (Exclusive)
  18. ^ Marvel’s The Defenders trailer 2 is just in
  19. ^ 1 2 3 Scott Glenn, Rachael Taylor, and Rosario Dawson Confirmed for The Defenders
  20. ^ Deborah Ann Woll Confirmed to Appear in Marvel’s The Defenders
  21. ^ The Defenders: Elodie Yung to return as Elektra
  22. ^ Elodie Yung Cast as Elektra in the Netflix Original Series 'Marvel's Daredevil'
  23. ^ Sigourney Weaver Joins 'Marvel's The Defenders'
  24. ^ 1 2 The Defenders first look: Meet Sigourney Weaver's villain — and learn her name
  25. ^ Sigourney Weaver: Next ‘Avatar’ Scripts Are ‘Many Times More Amazing’ Than First One
  26. ^ And Now A Scene From MARVEL’s THE DEFENDERS
  27. ^ The Defenders: The Chaste Confirmed to Return
  28. ^ Marvel Preps 60-Episode Package Of Four Series & A Mini For VOD & Cable Networks
  29. ^ Netflix Picks Up Four Marvel Live-Action Series & A Mini Featuring Daredevil, Jessica Jones, Iron Fist, Luke Cage For 2015 Launch
  30. ^ Marvel's Quesada Dismisses Iron Fist TV Movie Rumors
  31. ^ Netflix Original Series 'Marvel's The Defenders' Finds Its Showrunners
  32. ^ 1 2 3 4 EXCLUSIVE: Marvel's Head of TV Reveals How 'The Defenders' Will Be Different From 'The Avengers'
  33. ^ 1 2 3 4 The Defenders EP talks juggling four heroes — and the 'crisis' that unites them
  34. ^ 1 2 EXCLUSIVE: Krysten Ritter and 'Jessica Jones' Co-Stars Reveal Their Hopes for Season 2
  35. ^ The Defenders Executive Producer: Teaming Up Different Marvel Heroes Creates Its Own Genre
  36. ^ 1 2 Marvel's The Defenders: The Many Challenges Facing The Showrunners
  37. ^ 1 2 This Week's Cover: Meet The Defenders in EW's exclusive first look