רוסן מילאנוב

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
רוסן מילאנוב
Росен Миланов
לידה 13 בינואר 1965 (בן 59)
סופיה, הרפובליקה העממית של בולגריה עריכת הנתון בוויקינתונים
מוקד פעילות בולגריה עריכת הנתון בוויקינתונים
תקופת הפעילות מ-1994 עריכת הנתון בוויקינתונים
מקום לימודים בית הספר ג'וליארד, האקדמיה הבולגרית הלאומית למוזיקה, אוניברסיטת דוקיין, מכון קרטיס למוזיקה עריכת הנתון בוויקינתונים
עיסוק מנצח, אבובן
סוגה מוזיקה קלאסית עריכת הנתון בוויקינתונים
שפה מועדפת בולגרית, אנגלית עריכת הנתון בוויקינתונים
כלי נגינה אבוב עריכת הנתון בוויקינתונים
https://rossenmilanov.com/
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

רוסן מילאנובבולגרית: Росен Миланов; נולד ב- 13 בינואר 1965) הוא מנצח ואבובן בולגרי. הוא המנהל המוזיקלי של התזמורת הסימפונית של פרינסטון בניו ג'רזי והמנצח הראשי של התזמורת הסימפונית של נסיכות אסטוריאס בספרד. הוא המנהל המוזיקלי לשעבר של התזמורת הסימפונית החדשה של בולגריה. וכיום הוא המנהל המוזיקלי של התזמורת הסימפונית של קולומבוס ושל התזמורת הסימפונית של צ'אוטקואה.

קורות חיים וקריירה[עריכת קוד מקור | עריכה]

מילאנוב נולד בסופיה שבבולגריה. הוא למד נגינה באבוב וניצוח באקדמיה הבולגרית הלאומית למוזיקה, והוא רכש את התואר השני שלו באבוב באוניברסיטת דוקסן. הוא למד ניצוח במכון קרטיס למוזיקה ובבית הספר ג'וליארד, שם קיבל מלגה ע"ש ברונו ולטר.

קריירה בניצוח[עריכת קוד מקור | עריכה]

בין השנים 1994–1999, מילאנוב היה מנצח בתזמורת של בית הספר ג'וליארד. הוא שימש כמנהל מוזיקלי של התזמורת הסימפונית הצעירה של שיקגו בין השנים 1997-2001. הוא שיתף פעולה למעלה מ-11 שנים עם תזמורת פילדלפיה, תחילה כעוזר מנצח בשנים 2000–2003, לאחר מכן כמנצח משנה בין השנים 2003–2011, ולבסוף כמנהל אמנותי של בית הקיץ של האנסמבל במרכז מאן לאמנויות הבמה בין השנים 2006–2010. מילאנוב היה המנצח הראשי של התזמורת הסימפונית של התזמורת הסימפונית הלאומית של הרדיו הבולגרי בין השנים 2003–2008.

בספטמבר 2014, מונה רוזן מילאנוב למנהל המוזיקלי הבא של התזמורת הסימפונית של קולומבוס, החל בעונת 16–2015 ועם חוזה לארבע שנים. בחודש שלאחר מכן, התזמורת הסימפונית של צ'אוטקואה מינתה את מילאנוב למנהל המוזיקלי שלה החל מקיץ 2015. משנת 2018, הוא המנצח הראשי של התזמורת הסימפונית RTV בסלובניה.

פרסים[עריכת קוד מקור | עריכה]

בשנת 2005, מילאנוב נבחר למוזיקאי השנה של בולגריה. הוא קיבל את פרס משרד התרבות הבולגרי על תרומה יוצאת דופן לתרבות הבולגרית ואת פרס ASCAP לשנת 2011 על שיתוף הפעולה עם התזמורת הסימפונית של פרינסטון.

שיתופי פעולה והופעות[עריכת קוד מקור | עריכה]

מילאנוב שיתף פעולה עם יו-יו מה, יצחק פרלמן, ג'ושוע בל, מידורי וכריסטיאן טצלאף. הוא ניצח על ביצועי בכורה של יצירות מאת ריצ'רד דניאלפור, גבריאל פרוקופייב וניקולס מאו, כמו גם מלחינים מתפתחים באמצעות תחרות המלחינים הצעירים השנתית של סימפוניה ב-C.

הוא הופיע עם הרכבים כמו התזמורת הסימפונית של מילווקי, פסטיבל המוזיקה של גרנט פארק, תזמורת סיינט פול, תזמורת בולטימור, תזמורת סנט לואיס, תזמורת רשות השידור הבריטית, התזמורת הסקוטית הלאומית, התזמורת הקאמרית הסקוטית, תזמורת דה לה סוויס רומנדה, התזמורת הפילהרמונית של רוטרדם, התזמורת הפילהרמונית של האג, התזמורת הלאומית של מקסיקו, התזמורת הסימפונית NHK, הפילהרמונית של סיאול, התזמורת הפילהרמונית של הונג קונג, התזמורת הסימפונית הלאומית של קולומביה והתזמורת הסימפונית של ניו זילנד.

מילאנוב עובד גם כמנצח בבלטים ושיתף פעולה עם הכוריאוגרפים מאטס אק באופרה של ציריך והבלט המלכותי של סטוקהולם, סברינה מתיוס ונילס קריסטה בבלט המלכותי של סטוקהולם, בנג'מין מילפייד ואנדוניס פוניאדקיס באופרה של ז'נבה, וג'ורמה אלו בפילדלפיה.

ניסיון באופרה[עריכת קוד מקור | עריכה]

מילאנוב עבד עם להקות אופרה כולל קומישה אופר ברלין (בליידי מקבת ממצנסק של שוסטקוביץ'), תזמורת פילדלפיה (באופרה לה בוהם של פוצ'יני) ותיאטרון האופרה קרטיס (בהקלטה של הגלויה ממרוקו של דומיניק ארג'נטו עבור אלבני רקורדס).

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]