רזי בן-עזר

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
רזי בן-עזר
לידה 29 במאי 1963 (בן 60)
ארצות הבריתארצות הברית ניו יורק, ארצות הברית
שם לידה אלעזר שלום בן-עזר
מוקד פעילות ישראל עריכת הנתון בוויקינתונים
תקופת הפעילות מ-1985
עיסוק מוזיקאי
סוגה פופ, רוק וזמר עברי
כלי נגינה פסנתר, קלידים
חברת תקליטים האוזן השלישית, טרקטור.
שיתופי פעולה בולטים פוליאנה פרנק, הקומודורס, טוני ברקסטון, יוסי בבליקי, פונץ'
חברים
אליוט, עמי לוי, שבי עוזיאל.
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

רזי בן-עזר (נולד ב-29 במאי 1963) הוא מוזיקאי, מלחין ומהנדס קול ישראלי-אמריקאי. שימש כפרופסור מן-המניין למולטימדיה ב-"Art Institute of Fort Lauderdale". בין 1990 ו-2018, וכיום מכהן כפרופסור ב-Broward College משנת 2018.

ביוגרפיה[עריכת קוד מקור | עריכה]

בן-עזר נולד ברובע הברונקס שבניו יורק ליהודית, ביוכימאית ומרצה בבית הספר לרפואה באוניברסיטת תל אביב ועמנואל, מהנדס ובן למייסדי המושבה פתח תקווה. אבי סבו היה יהודה ראב, ממיסדי המושבה וחורש התלם הראשון באדמתה. אחות סבו הייתה המשוררת אסתר ראב.

בגיל 3 הגיע לישראל עם הוריו שהתיישבו בשיכון הרופאים בתל-השומר וכעבור שבע שנים עברו לסביון. בגיל 10 החל ללמוד נגינה על פסנתר. כשהיה בן 16 הקים יחד עם חבריו, הגיטריסט עמי לוי והמתופף רוני אילני את להקת אח-חורג. בהמשך הצטרפו ללהקה שבי עוזיאל כבסיסט ואליוט, אחותו של רזי, כמתופפת וזמרת. בשנת 1985 הלהקה חיממה את קורין אלאל בפסטיבל ערד והוציאה תקליט שדרים אחד בשם ״להתעורר״. בשנת 1988 חברה להקת אח חורג לפוליאנה פרנק. בן-עזר הפיק והקליט שמונה שירים של הרביעייה בציוד הקלטה ביתי, והשירים אוגדו לקלטת "חיה ומתה בארון" שהופצה על ידי האוזן השלישית. הקלטת נחלה הצלחה רבה. ב-1989, סיים בהצטיינות לימודי סאונד בבית הספר לסאונד של יואב גרא בתל אביב והחל לעבוד כעוזר טכנאי באולפני סיגמא ודי.בי., שם הקליט אמנים רבים, בהם עוזי חיטמן, יהורם גאון, מתי כספי, פורטיסחרוף, לאה שבת, צמד רעים, כרמלה גרוס ואגנר, נקמת הטרקטור, ועוד.

בשנת 1990 הפיק רזי יחד עם חברי להקת פוליאנה פרנק את אלבום האולפן "אין לבחור" של הלהקה, תחת הלייבל האוזן השלישית. מתוך האלבום זכה להצלחה בעיקר הלהיט "זיוה" שכתב עמי לוי. הדיסק כלל חלק משירי הקלטת "חיה ומתה בארון" ואת השירים "הנצורים והצודקים", "בכוונה", "Escape will always fail" ,"Dykes and the holy war" ,"Strange Fruit", ו"חלמתי: תבל מכוסה אפר". למלים מאת אסתר ראב.

בשנת 1990 עבר להתגורר בפלורידה, שם החל ללמד סאונד ב-The Art Institute of Fort Lauderdale ופגש את המפיק המוזיקלי בריאן קמפבל שהפך לשותפו לעשייה המוזיקלית. יחד, השניים הקימו את Stepbro Productions ואת חברת ההפקות A4 Music, הוציאו חמישה אלבומי מוזיקה אלקטרונית, והפיקו רמיקסים לביונסה, טימבלנד, טוני ברקסטון, ג'ניפר הולידיי, קרי הילסון, להקת Foster the People ועוד. בשנת 2005, רמיקס שהפיקו השניים לזמרת "סיסונדרה" הגיע למקום הראשון במצעד השמעות מועדוני הדאנס של בילבורד.

בשנת 1997 שימש כטכנאי הקלטות ומפיק באלבום ההופעה החיה והווידאו של להקת הקומודורס, לציון 25 שנים לפעילות הלהקה.

בעשור הראשון של המאה ה-21, התמיד בן-עזר בעשייה המוזיקלית בישראל, על אף המרחק הגאוגרפי. ב-2004 הוציא את אלבומו הראשון, "בעברית", שכלל 10 שירים וקטע אינסטרומנטלי אחד. באותה שנה גם השתתף בהפקת רמיקסים לשיר "המנון לשמעון" של להקת פונץ'. בשנת 2005 הפיק את האלבום כאילו אין ים לזיו רובינשטיין, שגם שיתף פעולה באלבומו הראשון של בן-עזר.

בשנת 2006 הוציא את אלבומו השני, ״שלוש-עשרה מקטרות״, אלבום אינסטרומנטלי ובו שלושה עשר קטעים בעקבות סיפוריו של הסופר היהודי-רוסי איליה ארנבורג.

באותה שנה היה שותף בהפקת האלבום "פינוקיו" של להקת פונץ' שיצא בשנת 2007. בסוף אותה שנה סיים את לימודיו בתואר דוקטור למדעי המחשב באוניברסיטת Nova SouthEastern בפלורידה.

בשנת 2009 הוציא את האלבום ענווהאהבהחמלהחוצפה שכלל 23 קטעים, חלקם בעברית, חלקם באנגלית, וחלקם אינסטרומנטליים.

בשנת 2013 הקליט את השיר "חנוכה", למילותיו של יעקב שטיינברג, כתרומתו לאלבום "יודעים אתם לכבוד מה", אמנים מבצעים שירי חנוכה, מבית תרבות.il בהפקת דויד פרץ.

בשנת 2013 הוציא את האלבום קיסרי רומא שכלל שישה קטעים אינסטרומנטליים שכל אחד מהם מוקדש לאחד מששת הקיסרים הראשונים של רומא. האלבום הושמע במלואו בתוכנית של יואב קוטנר ברדיו הקצה בספטמבר 2016.

בשנת 2016 הוציא את האלבום כֻּלָּם סָחַף הָאוֹר, בו הלחין מוזיקה לשירים של משוררי דור התחייה, ביניהם ביאליק, טשרניחובסקי, זלמן שניאור ודוד פרישמן.

דיסקוגרפיה[עריכת קוד מקור | עריכה]

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]