ריקרדו אנטוניו צ'ווירה

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
ריקרדו אנטוניו צ'ווירה
Ricardo Antonio Chavira
צ'ווירה במונטה קרלו, 2005
צ'ווירה במונטה קרלו, 2005
לידה 1 בספטמבר 1971 (בן 52)
אוסטין, טקסס, ארצות הברית
שם לידה Ricardo Antonio Chavira עריכת הנתון בוויקינתונים
מדינה ארצות הברית עריכת הנתון בוויקינתונים
תקופת הפעילות מ-2000
מקום לימודים
http://www.ricardoantoniochavira.com
פרופיל ב-IMDb
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

ריקרדו אנטוניו צ'ווירהאנגלית: Ricardo Antonio Chavira; נולד ב-1 בספטמבר 1971) הוא שחקן אמריקאי המוכר בזכות תפקידו כקרלוס סוליס בסדרה "עקרות בית נואשות" (2004–2012).

ביוגרפיה[עריכת קוד מקור | עריכה]

צ'ווירה נולד באוסטין, טקסס, בנו של שופט מחוז בקסר ג'ואן אנטוניו צ'ווירה. הוא גדל בסן אנטוניו, סיים את לימודיו בבית הספר התיכון "Robert E. Lee High School" ובאוניברסיטה "University of the Incarnate Word". ב-2000 הוא סיים לימודים לתואר שני באמנות הבמה באוניברסיטת קליפורניה בסן דייגו בתוכנית "San Diego's Professional Actor Training Program". זמן קצר לאחר מכן עבר ללוס אנג'לס ומאז הוא עובד בקולנוע, טלוויזיה ותיאטרון.

קריירה[עריכת קוד מקור | עריכה]

מ-2004 עד 2012 צ'ווירה כיכב ב"עקרות בית נואשות". הוא גילם את דמותו של קרלוס סוליס, בעלה של גבריאל סוליס (אווה לונגוריה). בתקופה שקדמה לעקרות בית נואשות הוא שיחק בסדרות הטלוויזיה בThe Grubbsה (תפקיד רגיל), "Six Feet Under and The Division" (תפקידים חוזרים), ותפקידי אורח בסדרות "ג'ואן מארקדיה", "קינגפין", "מונק", "24", "ג'אג", "NYPD Blue", ‏"Philly" ו-"City of Angels". בנוסף הוא התארח אצל ג'ורג' לופז ב-ABC. לאחר ",עקרות בית נואשות" צ'ווירה שיחק בשני פרקים בעונה השביעית של "סוכן מחוק" (2013), בתפקיד רפאל סראנו, מנהיג פשע.

צ'ווירה שיחק בהפקה של "Tracers" בתיאטרון Odyssey בלוס אנג'לס, וכן בהפקה משותפת של "Living Out". בקיץ 2010 הוא שיחק בתפקיד סטנלי קוואלסקי במחזה "חשמלית ושמה תשוקה" של טנסי ויליאמס בהפקה של Guthrie Theater במיניאפוליס.[1] הוא שיחק בקולנוע בסרטים "האלמו" ו"פיראנה 3D". היו לו גם תפקידי דיבוב כמו אלחנדרו בורחס בסרט "Dead Space: Aftermath" וג'ון קארוור במשחק הווידאו "Dead Space 3". ב-2013 צ'ווירה שיחק בקומדיית המצבים "ברוכים הבאים למשפחה".[2] הסדרה בוטלה לאחר שלושה פרקים. צ'ווירה שיחק בתפקיד אורח בסדרה Castle בפרק "At Close Range". הוא גילם את דמותו של אלכס לופז. צ'ווירה חזר ל-ABC בתפקיד חוזר בסקנדל. הוא מגלם את דמותו של המושל וארגאס. בסדרה "ג'יין הבתולה" של The CW גילם צ'ווירה את דמותו של ברוס, ארוסה לשעבר של סיומרה. ב-2017 שיחק צ'ווירה בסדרה "דיאטת סנטה קלריטה" קומדיית האימה של נטפליקס, לצידם של טימותי אוליפנט ודרו ברימור.[3] ב-2018 שיחק בעונה השנייה של הסדרה "קווין יכול לחכות" בכיכוב של קווין ג'יימס. בשנת 2020 החל לשחק בסדרה הטלוויזיה "סלינה: הסדרה" בנטפליקס, את דמותו של הזמר והאמרגן אברהם קווינטנייה ואביה של הזמרת סלינה.

בשנת 2023 שיחק בתפקיד חוזר בסדרת הטלוויזיה "גלאם" של נטפליקס.

חיים אישיים[עריכת קוד מקור | עריכה]

צ'ווירה נשוי למרסה דיסל, ולהם שני ילדים: תומאס אנטוניו צ'ווירה (נולד ב-2003) וביילן אליזבת' צ'ווירה (נולדה ב-28 ביולי 2008). השניים היו יחד כ-18 שנים כשהחליטו להינשא ב-22 בספטמבר 2007 בטקס קטן בביתם בסן אנטוניו, טקסס. צ'ווירה תומך בחקר סרטן השד מאחר שאימו, אליזבת' רייז צ'ווירה, מתה מסרטן השד והשחלות כשהייתה בת 43 בלבד. צ'ווירה משמש כדובר הכבוד של ארגון הצדקה "Susan G. Komen for the Cure" בסן אנטוניו. ביוני 2008 שימש קפטן נבחרת במירוץ "Race for the Cure" בוושינגטון די. סי.

באוקטובר 2019 בשעה שחברתו לעקרות בית נואשות, פליסטי האפמן נידונה ל-14 ימים בכלא ובקנס כספי יחד עם הורים עשירים נוספים במוסדות האקדמיים של ביתה, צייץ בטוויטר שאיננו מתפלא על כך מכיוון שמי שהתנשאה עליו בגלל פריווילגיה לבנה- האדם הלבן- במשך 8 עונות על סט הצילומים ואין משמעות לאנשים הללו.

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

הערות שוליים[עריכת קוד מקור | עריכה]

  1. ^ Brian Scott Lipton, ‏Ricardo Antonio Chavira to Star in Guthrie's A Streetcar Named Desire, ‏TheaterMania, ‏19 באפריל 2010
  2. ^ Nellie Andreeva, ‏Ricardo Chavira To Star In NBC’s ‘Welcome To The Family’, ‘Jacked Up’ Adds Actress, ‏DeadLine, ‏5 במרץ 2013
  3. ^ Nellie Andreeva, ‏Ricardo Chavira Cast In ‘Santa Clarita Diet’ Netflix Comedy Series, ‏DeadLine, ‏9 במאי 2016