שיחה:אלן טיורינג

תוכן הדף אינו נתמך בשפות אחרות.
מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית

שתי השגות:[עריכת קוד מקור]

ראשית, טיורינג לא הורשע בהומוסקסואליות אלא ב-"gross indecency and sexual perversion" , שזה משהו שצריך עו"ד כנראה כדי לתרגם. שנית, הקביעה ללא סייג כי טיורינג שם קץ לחייו אינה במקום. נכון ונייטרלי יותר תחת הנסיבות לאמר כי טיורינג מת מהרעלת ציאניד, ככל הנראה בכוונה תחילה.

מה דעת הקהילה? F1list 14:54, 6 אוקטובר 2005 (UTC)

אם אדם מת מהרעלת ציאניד יש רק שתי אפשרויות: התאבדות או רצח. למה אתה מניח שזה רצח? גילגמש שיחה 14:57, 6 אוקטובר 2005 (UTC)
יש אפשרות שלישית: תאונה. אמו טענה עד יום מותה שזה היה תוצאה של רשלנות בטיפול בכמיקלים במעבדה. אני חושב שחלק מהסיבה שהוא עשה מה שעשה באופן שעשה היה כדי לאפשר לה לחשוב כך. ובכל זאת שווה להזכיר. F1list 15:08, 6 אוקטובר 2005 (UTC)
איזו תאונה? אתה יכול ללתת בבקשה קישור למקור שיספק מעט מידע על הטענה הזאת? גילגמש שיחה 15:10, 6 אוקטובר 2005 (UTC)
מה לטיורינג ולכימיקלים במעבדה?! הוא היה הרבה דברים, אבל לא כימאי. emanשיחה 15:18, 6 אוקטובר 2005 (UTC)
זה כתוב בויקי האנגלי וגם ב- ב- BBC. אמנם כימאי הוא לא היה, שזו הסיבה שחושבים שהוא עשה את הניסוי במיוחד כדי להתאבד. אבל זו הגרסה הארוכה יותר והנייטרלית יותר, לא ? F1list 15:25, 6 אוקטובר 2005 (UTC)
הגרסה לא צריכה להיות נייטרלית, אלא מדויקת. לגבי הטענה - הערך האנגלי רק מזכיר את טענת האם. לדעתי זה מיותר לחלוטין. גילגמש שיחה 15:30, 6 אוקטובר 2005 (UTC)
הסיפור הזה מוכר לי שנים רבות, ולרגע לא חשבתי שמדובר בתאונה, אבל מובן שנקודת המבט שלי על מותו המצער של טיורינג שונה מנקודת המבט של אמו. הערך זקוק להרחבה רבתי, וכאשר זו תקרה, יהיה מקום גם לסיפור על הגברת טיורינג. כדי להבין מעט את נפשה של גברת טיורינג ראו שיחה:דליה רביקוביץ, וגם הערכים שכול וראשומון יכולים להועיל. כאשר הערך אפיסטמולוגיה יחדל להיות קצרמר נדע שכל האנציקלופדיה הזו, כמו גם כל האנציקלופדיות האחרות, אינן אלא אוסף של ספקולציות על המציאות, כך שאין צורך לכתוב זאת בכל ערך בנפרד. עד להרחבת הערך, זכרו שאין לנו כל דרך להפריך את הטענה שהעולם נברא אתמול בחצות (טענה שממנה נובע שטיורינג לא התאבד, מהטעם הפשוט שכלל לא היה קיים, אלא הוא ידע פיקטיבי שהבורא שתל במוחנו אתמול בחצות, כאשר ברא אותנו). דוד שי 16:02, 6 אוקטובר 2005 (UTC)
אפשר להחליט שראוי או לא ראוי לכתוב אבל ללעוג לא צריך. קראתי המון מקורות על טיורינג, אופליין ואונליין, ורובם ככולם מזכירים את הסיפור בגרסא הקורקטית שלו, יש להניח שכולם עוקבים אחרי איזה מקור בריטי ראשוני. זו גם הגרסא המופיעה במוזיאון הקטן בבלצ'לי פארק. לעומת זאת לא קראתי הרבה מקורות הגורסים כי העולם נברא אמש בחצות. על כל פנים אפשר לרדת מהנושא, תודה רבה לדוד ולגלגמש על הערותיכם המאלפות. באיחולי בריאות ואושר, F1list 17:26, 6 אוקטובר 2005 (UTC)
בדברי לא היה שמץ של לעג (גם אם הובנתי אחרת), רק רצון לשים את דברי האם השכולה בפרופורציות הנכונות, ולא להפריז במשקלם. דוד שי 19:58, 6 אוקטובר 2005 (UTC)

לדעתי ראוי לציין את העובדה שישנן שמועות שחברת "אפל" בחרה את הסמל שלה (תפוח נגוס) כמחווה לעבודתו של טיורינג בתחום מדעי המחשב.

שמועות ראוי להעביר מפה לאוזן, ולא באמצעות אנציקלופדיה. דוד שי - שיחה 05:29, 29 בדצמבר 2010 (IST)[תגובה]

השינוי בערך[עריכת קוד מקור]

הפסקה הסולידית "ב-7 ביוני 1954 נפטר עקב הרעלת ציאניד, ככל הנראה בכוונה תחילה. אמו טענה עד יום מותה שזה היה תוצאה של רשלנות בטיפול בכימיקלים במעבדה, אף שטיורינג לא היה כימאי." הפכה ל:

  • "ב-7 ביוני 1954 התאבד בדרך מיוחדת במינה: הוא אכל תפוח מצופה במעטה ציאניד, שייצר במעבדתו הביתית. אמו טענה עד יום מותה שזה היה תוצאה של רשלנות בטיפול בכימיקלים במעבדה, אף שטיורינג לא היה כימאי. הסמליות במעשה ההתאבדות יוצא הדופן של המדען ההומוסקסואל בן ה-42 איפיין את חייו של מי שנחשב כיום לאחד מגדולי ההוגים של המדע במאה העשרים ולאחת הדמויות החשובות בתחום מדעי המחשב בפרט."

יואיל נא המשנה האלמוני להסביר את פשר השינוי הזה. מה הסמליות כאן? מדוע היא מאפיינת את חייו של טיורינג? מדוע חשוב לאזכר שוב את ההומוסקסואליות של טיורינג? למה לכתוב דווקא בפסקה שעוסקת במותו שהוא נחשב "לאחד מגדולי ההוגים של המדע במאה העשרים"? בשביל מה בכלל צריך לתקוע לטיורינג סופרלטיב מפוצץ, רדוד וחסר משמעות כמו זה? אם אין תשובה טובה לשאלות הללו אני משחזר. כתיבה רצינית צריכה להמנע מקלישאות, התלהמויות וגלישה לכיוון הצבע הצהוב. גדי אלכסנדרוביץ' 15:28, 10 נובמבר 2005 (UTC)

קטגוריות[עריכת קוד מקור]

(העברה מדף אחר) עוזי, הנה שאלה שמסקרנת אותי: האם לדעתך אלן טיורינג צריך להופיע בקטגוריה הזו? (לי עצמי אין מושג, עוד לא החלטתי אם יש טעם בקטגוריה). גדי אלכסנדרוביץ' 05:06, 31 ינואר 2006 (UTC)

אם הקטגוריה תשרוד את הצבעת המחיקה, נדמה לי שכן. נראה שההרשעה היתה פרק משמעותי בחייו (ומותו). עוזי ו. 07:48, 31 ינואר 2006 (UTC)
בהחלט כן. סיפור חייו הושפע משמעותית מנטייתו. צביקה 13:08, 31 ינואר 2006 (UTC)

טיורינג ותסמונת אספרגר[עריכת קוד מקור]

מכיוון שטיורינג נפטר שנים רבות לפני גילוייה של תסמונת אספרגר, כמובן שהוא לא אובחן כבעל התסמונת במהלך חייו. יחד עם זאת, מספר חוקרים סוברים שהייתה לו תסמונת אספרגר. הם כתבו זאת בספרים הבאים:

1) Asperger's Syndrome And High Achievement: Some Very Remarkable People By I. M. James ISBN: 1843103885 Jessica Kingsley Pub; Paperback; May 2006

2) Autism and Creativity: Is There a Link Between Autism in Men and Exceptional Ability by Michael Fitzgerald ISBN: 1583912134 Brunner-Routledge; Nov 2003

3) Different Like Me: My Book of Autism Heroes ISBN: 1843108151 by Jennifer Elder Jessica Kingsley Publishers November 2005

Chen Gershuni 22:41, 2 באוקטובר 2006 (IST)[תגובה]

אתה מוזמן לציין את ההשערה הזו בערך, לא לכתוב זאת כעובדה. גדי אלכסנדרוביץ' 22:47, 2 באוקטובר 2006 (IST)[תגובה]
אפילו כהשערה אין צורך להזכיר בערך. אנו כותבים עובדות ולא ספקולציות. דוד שי 23:02, 2 באוקטובר 2006 (IST)[תגובה]
העובדה היא שיש כזו השערה (בסופו של דבר, גם המפץ הגדול הוא השערה ולא עובדה). השאלה החשובה היא האם ההשערה הזו חשובה ומבוססת מספיק כדי להופיע בערך (לדעתי לא, אבל מה דעתי שווה בהקשר הזה). גדי אלכסנדרוביץ' 23:04, 2 באוקטובר 2006 (IST)[תגובה]
גם לדעתי להשערה אין כל חשיבות. דוד שי 23:24, 2 באוקטובר 2006 (IST)[תגובה]
דברים שכתבתי - מתוך דף השיחה של גדי (משתמש:Gadial)
טיורינג אובחן כבעל התנהגות חריגה (מאד) ובעל כשרים חברתיים לוקים בחסר. בניתוח שלאחר מעשה, על סמך ידע נוכחי מסתבר שהיה אספרגר, העובדה שסבל מסוג של אוטיזם (כנראה תסמונת אספרגר) כתובה גם בספרו של יו סאבג' מונטיפיורי בעמוד 97. טיורינג היה מתבודד קיצוני, כשחשב מילמל המהום קבוע בקול צווחני, הסתובב עם מסכת גז על פניו ועוד סימנים.
לדעתי כדאי להזכיר את הנושא, על מנת להבהיר את אשיותו גאלוס 23:54, 2 באוקטובר 2006 (IST)[תגובה]
כידוע, יש לי דעה טובה מאוד על ויקיפדיה העברית, אבל אם מישהו יבוא ויאמר לי "זו אנציקלופדיה דפוקה, ולראיה - הערך אלן טיורינג", אאלץ להסכים אתו. הערך דל ביותר במידע על טיורינג. לפני שרצים לשים בו ספקולציה, כדאי להרחיב ערך זה בתיאור מפורט יותר של חייו של טיורינג ושל תרומתו למדע. אחרי שנדע את העובדות, נוכל לעסוק בספקולציות מבסיס מוצק יותר. דוד שי 01:45, 3 באוקטובר 2006 (IST)[תגובה]
הסרתי את הפסקה:
טיורינג היה בעל התנהגות חריגה ובעל כשרים חברתיים לוקים בחסר. בחייו האישיים נהג כמתבודד ונמנע ככל האפשר מקשרים חברתיים או שיחות שאינן קשורות לעבודתו.אמנם עסק בספורט, אבל בחר בתחום בו יחסי הגומלין עם אנשים אחרים מצומצמים ביותר - ריצות למרחקים ארוכים. כאשר חשב או הרהר מילמל המהום קבוע בקול צווחני, מילמול איתו הקדים גם כל דיבור. מאחר וסבל מקדחת השחת היה נוהג ללכת באביב עם מסכת גז על פניו. על סמך מאפיינים אלו מסווגים אותו היום כסובל מסוג של אוטיזם בתפקוד גבוה, (כנראה תסמונת אספרגר).
משום שלא מצאתי לה אסמכתא. בדקתי ביסודיות שני מקורות העוסקים בטיורינג מק טיוטור, והספר "טיורינג" ואין בהם התייחסות לנושא זה. גם בוויקי האנגלית וב-[1], שאותם בדקתי בשטחיות, לא מצאתי התייחסות לנושא זה. כבר אמרתי שהערך שלנו פגום, והרחבתו דווקא בהיבט אזוטרי וחסר בסיס זה, פוגמת בו עוד יותר. אני מציע שקודם יתורגם הערך טיורינג מוויקיפדיה האנגלית, ואחר כך יובא מקור אמין שעוסק בהתנהגותו של טיורינג. משפט כמו "אמנם עסק בספורט, אבל בחר בתחום בו יחסי הגומלין עם אנשים אחרים מצומצמים ביותר - ריצות למרחקים ארוכים" נותן לי תחושה שהמטרה סומנה מראש, וכעת רק נותר להוכיח אותה. לכו לערך ריצת מרתון וכתבו שם "כל רץ מרתון מתאפיין, כנראה, בתסמונת אספרגר". דוד שי 22:54, 3 באוקטובר 2006 (IST)[תגובה]
הטענה על האוטיזם שלו קיימת, כמתברר בגוגל, כמו גם טענות על אוטיזם של לואיס קרול (הוספו כקישור חיצוני לערך), או של אייזק ניוטון ואנדי וורהול. נראה לי שזו פשרה סבירה - לא מעמיסה את הערך בהשערות אך מותירה אזכור צנוע בקישורים, שמאפשר למי שמעוניין לקרוא את הטענות. ‏odedee שיחה 00:36, 4 באוקטובר 2006 (IST)[תגובה]
גם הטענה שלואיס קרול היה ג'ק המרטש קיימת (ראה [2] לסקירה לא אוהדת של הקשקוש הזה). אז מה? עצם קיומה של טענה אינו מצדיק את הופעתה בערך (למרות שבמקרה של קרול אולי כדאי להציג את הטענה בערך בשל הגיחוך הרב שבדבר). גדי אלכסנדרוביץ' 06:37, 4 באוקטובר 2006 (IST)[תגובה]
אין לי דעה נחרצת לא בעניין האוטיזם של קרול ולא בעניין האספרגר של טיורינג, אך יש טענות שראוי להתייחס לקיומן, אפילו אם זה רק בקישור לאתר שמפרט אותן. אם מישהו הזוי טוען כך באתר קקיוני זה דבר אחד, אבל אם הטענה היא דעת רבים ומיוצגת באתרים משמעותיים אין להתעלם ממנה, ממש כפי שעל תאוריות הקונספירציה על רצח רבין, למשל, היה מקום לערך בפני עצמו. לגופו של עניין, לא בדקתי לעומק את רצינות וכמות האתרים הטוענים שטיורינג היא אוטיסט, זה פשוט לא עד כדי כך מעניין אותי, אבל התרשמתי שמדובר ביותר מדעה של אדם אחד הזוי. ‏odedee שיחה 06:55, 4 באוקטובר 2006 (IST)[תגובה]
כלומר, יש לנו הסכמה על העיקרון והשאלה היא שאלה של מחיר. גם אני לא יודע עד כמה הטענות הללו על טיורינג מבוססות ומקובלות. על פי דוד שי, למשל, הן לא במיוחד. גדי אלכסנדרוביץ' 06:59, 4 באוקטובר 2006 (IST)[תגובה]
יש כאן בעיות אחדות:
  • גם אם ההשערה הזו הועלתה, הצגתה בערך במצבו העלוב הנוכחי עושה אותו עלוב עוד יותר, ולכך אין להסכים. לא תסמונת אספרגר גרמה לפרסומו העולמי של טיורינג, אבל כאן יש מי שמנסים להפוך נושא זה למרכז הערך.
  • הניסיון לערוך לאדם אפיון פסיכולוגי לאחר המוות הוא בעיני פעילות בלתי ראויה. גם אפיון פסיכולוגי של אדם בעודו בחיים, תוך שיתוף פעולה עמו, אינה דבר קל. אפיון לאחר המוות הוא ספקולציה נלוזה. עד כמה היא נלוזה מלמדים הדברים שנכתבו בעניין תחביב הריצה שלו: לאחר שנקבעה המטרה (טיורינג אספרגר) כל מעשה של טיורינג ישמש להוכיח אותה.
  • בעת כתיבת ערך יש להחליט איזה עובדות ראויות להופיע בו, ואיזה אינן ראויות. עובדה היא שמקורות חשובים ביותר שעוסקים בטיורינג בחרו שלא לעסוק בהתנהגותו, וניתן ללמוד משיקול דעתם. חשוב להתמקד בתרומתו של טיורינג למדע, ולתת גם מידע סביר על חייו הפרטיים. יש די והותר אתרים אחרים שישמחו להתמקד בספקולציות וברכילות. דוד שי 07:40, 4 באוקטובר 2006 (IST)[תגובה]

האם יש סיבה מיוחד בגללה אין תמונה / התמונה הישנה נמחקה? --אר 15:37, 16 ביוני 2007 (IDT)[תגובה]

הסיבה הרגילה: זכויות יוצרים. דוד שי 17:30, 16 ביוני 2007 (IDT)[תגובה]

מישהוא יכול להוסיף פיסקה על מכונות טיורינג, על תרומותיו התאורטיות של טיורינג בהכללת משפטי גדל למחשבים, ועל מבחן טיורינג? לא מספיק לציין דברים אלו בהקדמה!

קריאה לבריטים להתנצל על יחסם לטורינג[עריכת קוד מקור]

http://www.ynet.co.il/articles/0,7340,L-3770754,00.html אולי כדאי להוסיף כמה מילים ―אנונימי לא חתםמש:אנונימי 00:00, 10 בינואר 2000 (IST)[תגובה]

בשלב זה אין, לדעתי, צורך להתייחס לכך בערך. אם וכאשר הבריטים יתנצלו (ויש להם על מה להתנצל), נציין זאת כמובן. ‏odedee שיחה 11:08, 2 בספטמבר 2009 (IDT)[תגובה]
בעקבות העצומה, ראש ממשלת בריטניה התנצל. התנצלות כזו אינה עניין של מה בכך (תשאלו את ביבי), וראוי להביאה בערך. דוד שי - שיחה 23:31, 10 בספטמבר 2011 (IDT)[תגובה]

משתמש:YHYH - נראה לי שהתבלבלת. אתה הסרת מידע בטענה שהוא טפל. חובתך לנמק. עד אז אני משחזר לגרסה האחרונה. • אמיר (שיחה) 19:22, 13 בספטמבר 2011 (IDT)[תגובה]

ראשית, השחזור המהיר שמור רק להשחתות ולא לעריכות רגילות. בפעולה הזו השתמשת לרעה ובצורה אלימה בהרשאות המנטר שלך, ואתה מתבקש לא לחזור עליה שוב. התקציר המקובל במקרים כאלה הוא "יש לדון בדף השיחה" או "גרסא יציבה" וכד'.
ביחס לעריכה עצמה - דבריו המדויקים של בראון הם פרט טפל. להתנצלות הזו אין כמובן השפעה מהותית על חייו של טיורינג (שהרי הוא מת עשורים לפני כן), וההתנצלות עצמה היא לא יותר מאורח פורמלי, מאחר והיא כמובן לא הגיעה מאותם אנשי שלטון שרדפו את טיורינג באכזריות. היא גם לא מהווה ציון דרך ביחס להומוסקסואלים, שכן הרעיונות של זכויות הלהט"ב התקבעו כבר זמן רב לפני כן. מסיבות אלו, די להזכיר את ההתנצלות הרשמית במשפט אחד.
במידה ולא תהיה התנגדות, אשיב את העריכה על כנה. ‏YHYH ۩ שיחה 19:30, 13/09/2011
אני חושב שהיא דווקא כן יותר מאורח פורמלי (ראה גם הערתו של דוד שי למעלה), ושלא צריך להיות לא השפעה על חייו כדי להיות מצוינת בערך. אנדר-ויק 20:17, 13 בספטמבר 2011 (IDT)[תגובה]
  1. הרשאות הניטור חדשות לי. אני מקבל את הערתך זו, ולא אשתמש שוב בהרשאות אלו בדרך הזו.
  2. אם לדייק - השחזור שלי הגיע אחרי שכבר נתבקשת לדון בדף השיחה.
  3. אני, אם זה לא הובן עדיין, חושב שיש חשיבות. מסכים עם אנדר-ויק.
אמיר (שיחה) 20:24, 13 בספטמבר 2011 (IDT)[תגובה]
ברור שיש חשיבות לציטוט. ממנה אנו למדים שבלעדי תרומתו יוצאת הדופן, ההיסטוריה של מלחמת העולם השנייה הייתה יכולה להיות מאוד שונה. הוא אחד מהיחידים שניתן להצביע על תרומתם האישית לשינוי תוצאות המלחמה. דניאל תרמו ערך 23:23, 13 בספטמבר 2011 (IDT)[תגובה]
ראשית, הבעיה היא לא רק בציטוט על תרומתו למלחמה אלא גם בשאר ההצהרות היפות המופיעות שם (השווה לגרסא שלי). בנוסף, על תרומתו לניצחון במלחמה לומדים מהמידע המופיע בערך. אין צורך לתת ציטוט מקרי של ראש ממשלה לשם כך - עדיף, אם כבר, לתת ציטוט של היסטוריון. היו עוד לא מעט אישים שתרמו משמעותית לניצחון במלחמת העולם השנייה (הטענה שהיו רק בודדים כאלו היא די תמוהה), ואצל אף אחד מהם לא מופיע ציטוט כזה. ‏YHYH ۩ שיחה 20:16, 14/09/2011
מה הבעיה ב"הצהרות יפות" אם הן מופיעות בשם אומרן? כשממשלת בריטניה מכירה בתרומה האדירה של טיורינג זה בהחלט ראוי לציטוט. טענתך על אנשים נוספים תמוהה. האם באמת יש יותר מבודדים שבבודדים שאם לא היו קיימים תוצאות המלחמה היו שונות משמעותית? דניאל תרמו ערך 22:53, 14 בספטמבר 2011 (IDT)[תגובה]
הבעיה היא שמדובר במידע רסנטוצנטרי שלא תורם במאומה להבנת נושא הערך. אם ההצהרה הזו הייתה מגיעה לפני שנוסדה ויקיפדיה, היא בוודאות לא הייתה מוצאת את דרכה לערך ברמת הפירוט שבה היא מוצגת כעת. ה"הכרה של ממשלת בריטניה" היא פורמלית בלבד, כאמור לעיל, משום שתרומתו ברורה לחלוטין.
מה שתמוה הוא ליחס דווקא לטיורינג תרומה בלעדית יוצאת דופן לתוצאות המלחמה על פני כל שאר האישים. אולי זה נובע מהעדפה של תחום המדעים המדויקים על פני תחומי החיים האחרים. ‏YHYH ۩ שיחה 23:42, 14/09/2011

או שזה בגלל שהוא פיצח את האניגמה • אמיר (שיחה) 23:48, 14 בספטמבר 2011 (IDT)[תגובה]

לא אמרתי שלא הייתה לו תרומה אישית גדולה. ‏YHYH ۩ שיחה 23:49, 14/09/2011
אף אחד לא טוען שזה על פני אף אחד אחר. כאמור, יש עוד כמה בודדים (צ'רצ'יל למשל). דניאל תרמו ערך 00:53, 15 בספטמבר 2011 (IDT)[תגובה]
היו לא מעט אישים, בתחומים ובהיבטים שונים של המלחמה, שתרומתם היוותה גורם מכריע בתוצאות המלחמה. אם היה לי זמן הייתי מונה כאן את חלקם. בכלל, בסופו של דבר תוצאה של מלחמה, בטח מלחמה אדירה כמו מלחמת העולם השנייה, מורכבת מתרומתם של אישים שונים (בעידן המודרני שבו השלטון האזרחי נפרד מהצבא, חלקם של ראשי המדינות דווקא מעומעם יותר). ‏YHYH ۩ שיחה 18:26, 15/09/2011
אני חולק על עמדתך שהיו "לא מעט אישים" וסבור שיאנך מסוגל למנות יותר מספורים. ברור לחלוטין ש"מלחמה אדירה כמו מלחמת העולם השנייה, מורכבת מתרומתם של אישים שונים". ובכל זאת, רק ספורים השפיעו על המלחמה באופן כה משמעותי. דניאל תרמו ערך 09:35, 16 בספטמבר 2011 (IDT)[תגובה]
אם חולקים, אז חולקים. אבל שים לב שתרומתו של טיורינג הגיעה בהיבט הספציפי של המודיעין. זה כמובן לא ממעיט מתרומתו - אלא רק דוגמא לכך שהיו אישים לא מעטים שתרמו למלחמה, כל אחד בחלק ספציפי, וכולם ביחד הביאו לתוצאה הסופית. ‏YHYH ۩ שיחה 14:35, 16/09/2011
נראה שאתה מפספס את הנקודה. אילו טיורינג לא היה קיים תוצאות המלחמה היו שונות בתכלית. אני בספק אם יש יותר מעשרה אנשים כאלה. דניאל תרמו ערך 17:56, 16 בספטמבר 2011 (IDT)[תגובה]
דווקא הבנתי היטב את דעתך, ואני לא מסכים עם האמירה ש"ספק אם יש יותר מעשרה אנשים כאלה". ‏YHYH ۩ שיחה 20:34, 17/09/2011

מצויין, הלוואי ומדוייק[עריכת קוד מקור]

מצויין הלוואי ומדוייק 84.228.150.21 09:58, 23 ביוני 2012 (IDT)[תגובה]

שורה מיותרת[עריכת קוד מקור]

יש כאן שורה מיותרת בנוגע לסלקום שמישהו יוריד אתה בבקשה ("סלקום טוקמן מקרש נתניה אזור תעשיה תודה סלקום) 77.126.59.149 19:52, 23 ביוני 2012 (IDT)[תגובה]

כבר הוסרה. תודה. אגב, גם את/ה יכול/ה לערוך :) Itzuvit - שיחה 21:36, 23 ביוני 2012 (IDT)[תגובה]

טיורינג קיבל פרופסורה?[עריכת קוד מקור]

בכתבה בYNET מציינים ש"פרופסור" טיורינג עמד בראש צוות שפענח את צופן האניגמה. אכן פרופסור? על פי הערך הוא קיבל דוקטורט שנה לפני, אבל פרופסורה לא מוזכרת. טעות בYNET?
/http://www.ynet.co.il/articles/0,7340,L-4525304,00.html רן כהןשיחה 16:02, 30 במאי 2014 (IDT)[תגובה]

טענה שהועלתה, לגבי הלוגו של אפל, למרות שטענו ב"אפל" שזה לא נכון, שסמל התפוח האכול הוא מחווה לטיורינג. גם אם זה היה נכון, לדעתי זו לא דרך לציין את פועלו של אדם, בצורה בה מת. (¯`gal´¯)‎ - שיחה 21:22, 3 בספטמבר 2016 (IDT)[תגובה]

נמצאו קישורים חיצוניים שצריכים תיקון (ספטמבר 2022)[עריכת קוד מקור]

שלום עורכים יקרים,

מצאתי קישור חיצוני אחד או יותר באלן טיורינג שזקוק לתשומת לב. אנא קחו רגע כדי לבדוק את הקישורים שמצאתי ולתקן אותם בערך אם נדרש. מצאתי את הבעיות הבאות:

כאשר תסיימו לערוך את השינויים הנדרשים, אנא בקרו בדף השו"ת למידע נוסף לתיקון בעיות עם הקישורים לעיל.

הודעה זו תופיע רק פעם אחת לקישורים אלו.

בידידות.—InternetArchiveBot (דווח על באג) 21:33, 30 בספטמבר 2022 (IDT)[תגובה]

הקובץ הבא מוויקישיתוף שמשמש בדף הזה או בפריט הוויקינתונים שלו הועמד למחיקה[עריכת קוד מקור]

הקובץ הבא מוויקישיתוף שמשמש בדף הזה או בפריט הוויקינתונים שלו הועמד למחיקה:

להשתתפות בדיון המחיקה יש לעיין בדף הצעת המחיקה. —Community Tech bot - שיחה 06:08, 24 במאי 2023 (IDT)[תגובה]