שיחת משתמש:דוד שי/ארכיון25

תוכן הדף אינו נתמך בשפות אחרות.
הוספת נושא
מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית

הוזכרת אתמול בפרשת הסוס הטרויאני[עריכת קוד מקור]

שלום דוד, ראיתי שהוזכרת על ידי אמנון ז'קונט בפרשת הסוס הטרויאני. אני מבין שחלקו שם הוא מזערי, אבל הוא יעשה ממנו כבר הון פוליטי ופרסומי. אז רגע לפני שעורכי הדין מתחילים לדבר, אני חוזר ואומר: באחד הראיונות בעתונות עם ז'קונט עצמו, הוא סיפר את פרשת משפטו ומאסרו, תוך נסיון טשטוש והקטנת ערך העניין כמובן. כדאי לכן לזכור שאין לך כאן עניין עם אדם תמים לגמרי. כדאי להשקיע ולחפש בארכיוני העיתונים, כמדומני שהיה זה ידיעות אחרונות. לכן עצתי לך תיזהר. קח מיד עורך דין צמוד... Alosha38 02:56, 30 מאי 2005 (UTC)

תודה רבה, אך בשלב זה דומני שחיי יימשכו גם ללא עורך דין צמוד. אין לי שמץ של מידע על 32 שנותיו הראשונות של ז'קונט, ואם אלך לחפש בארכיונים, מי כמוך יודע שיש בהם מידע חשוב יותר ומעניין יותר. כמעט באותו עניין, האם תוכל לכתוב על יוסף האפרתי, ראש החוג לספרות באוניברסיטת תל אביב, שנהרג המלחמת ההתשה?דוד שי 03:48, 30 מאי 2005 (UTC)
הפתעה, ואולי לא כל כך הפתעה, הערך כבר קיים, ומעניין להשוות את הגרסאות הקודמות שלו עם אלה של הערך אמנון ז'קונט (לעורכי הדין שבקהל: איני רומז דבר, וכל מסקנה היא על אחריות הקורא בלבד). דוד שי 04:31, 30 מאי 2005 (UTC)
אנחנו צריכים לשקול לפרסם תגובה רשמית של "מערכת" ויקיפדיה אם אמנון ז'קונט ימשיך להפיץ ידיעות כאלו. בכל מקרה הערך אמנון ז'קונט היה פתוח לעריכה בחצי השנה האחרונה, ובכל זאת לא נעשה כלל ניסיון שלו לשנות את הערך, דבר שאם הדברים יגיעו לכדי כך יעמוד בהחלט לזכותנו. בנוסף, כפי שאתה יודע, יש תיעוד של כל מה שנעשה בויקיפדיה, כך שאין צורך לדאוג. טרול רפאים 04:22, 30 מאי 2005 (UTC)
אין לי עניין להיכנס למלחמה, ואני מעדיף שנושא ישקע בתהום הנשייה. אין לי ספק שפעלתי בתום לב ובהגינות, איני דואג ואיני רואה כל סיבה לדאגה. דוד שי 04:31, 30 מאי 2005 (UTC)
במיוחד מחכימה היסטוריית התרומות של האנונימי 80.42.96.223. Harel 05:19, 30 מאי 2005 (UTC)
לנוחותכם: 80.42.96.223. דוד שי 10:40, 30 מאי 2005 (UTC)
ושוב אליך דוד: בעידן אספקת המידע המהירה, מה הבעיה לעורך הדין של העמותה שלכם להשיג את הראיון העיתונאי עם וידויו של ז'קונט? והרי שום מתחזה לא נתן שם את הראיון במקומו?? כל מה שצריך זה פשוט להביא את הציטט המתאים באותיות דוד גודל 28 בראש כל החומר הנוגע לפרשה. זה יסיים את הויכוח בבת אחת. Alosha38 03:28, 31 מאי 2005 (UTC)
לויקיפדיה העברית יש רק כותבים. אין היא עמותה, ואין לה עורך דין, גם לא רואה חשבון, ואף לא כספים לנהל. מלבד זאת, איתור מידע אינו תפקידו של עורך דין. אם מישהו מהוויקיפדים יביא ראיון כזה, נשתמש בו (באותיות רגילות). כל זמן שאין אסמכתא כזו, לא נחפש צרות. דוד שי 03:49, 31 מאי 2005 (UTC)
כעורך דין אני ממליץ לא להתעסק יותר עם משפחת ז'קונט. לא לכתוב עליהם ערכים ו/או דפי שיחה, לא לחפש עליהם חומר, פשוט להפסיק עם זה. אם הייתה דעתי נשמעת הערכים ודפי השיחה היו נמחקים מתחת לפני האדמה, וויקיפדיה הייתה מוכרזת כאנציקלופדיה הכוללת כל ערך פרט לאמנון ז'קונט וירושלים (אוהיו). אלמוג 03:57, 31 מאי 2005 (UTC)

יוסף האפרתי[עריכת קוד מקור]

תודה דוד, ראיתי בערך שהוא נזירי מדי צנוע מדי ולא מספר את גדולתו של האיש. אנסה בקרוב להוסיף, אם הוא פתוח. הוא היה באמת איש מיוחד במינו, חוקר מקורי, ושלא כמו פרופ'ים אחרים שם בחוג, לא פחד להרצות לחיילים בגיזרות הכי חמות. תיקון אחד כבר יש לי - ההתשה - או ההתשה הקטנה - כפי שנקראו כמה חודשים אלה - שבין סיום מלחמת 74 ועד להסכמי ההפרדה עם הסורים - אינה מלחמת ההתשה הקלאסית, של תעלת סואץ, 68 עד אוגוסט 70.Alosha38 05:59, 30 מאי 2005 (UTC) ועוד מלה דוד, האפרתי המנוח הוא לא היחיד ששמו השתרבב, בנסיבות העצובות הללו, לפרשת הסוס הטרויאני ומפתחו, אלא גם שמו של חתן פרס ישראל, המשורר מאיר ויזלטיר, שהיה בעלה הראשון של ורדה ויזלטיר, ואבי בתה. אני מקווה שיניחו במהרה לאנשים המכובדים הללו, שאין להם כמובן שום נגיעה בפרשה.Alosha38 16:29, 30 מאי 2005 (UTC)

תיקון אחד: יוסי האפרתי שהיה הרוח החיה בחבורת משאבי שדה, הוא אביו של מיכאל האפרתי, יוצר הסוס הטרויאני. אין לי ספק ששמו לא "השתרבב בטעות". מיכאל ירש את גאוניותו של אביו כמו גם את מקוריותו ורוחו הנועזת. בחירתו להוליך אותה לאפיקים רעים, מוטעית ככל שתהיה, בטוחני שלא היתה גורמת לאביו לנער חוצנו ממנו, ולפיכך לא לעניין לעשות זאת בשמו.

ציטטה משעשעת שלך[עריכת קוד מקור]

מצאתי ציטטה משעשעת שלך בויקיפדיה:מזנון/ארכיון 5 (לגבי ראיון בשבעה ימים). יש לך בעיה עם העברה לויקיפדיה:הומור ? שש"ז 11:22, 30 מאי 2005 (UTC)

אתה מוזמן להעביר, והתחייבותי בעינה עומדת. דוד שי 16:44, 30 מאי 2005 (UTC)
אני מחכה ליום....בברכה Shayakir 17:07, 30 מאי 2005 (UTC)

בקשה למפעיל מערכת[עריכת קוד מקור]

על פי שיחת משתמש:Netan'el אבקש שתמנה את נתנאל למפעיל מערכת. הוא הוכיח את עצמו מעל ומעבר (וחוץ מזה יש לו גם השקפות מאוד נכונות על ויקיפדיה כמו שבאו לידי ביטוי כאן) שש"ז 13:19, 30 מאי 2005 (UTC)

אבקשך לשנות את הקישור מדף המשתמש שלך לויקיפדיה:מפגשים/יומולדת שנה/תמונות מהמפגש 2004. זה קשור לסדר שאני עושה בדפים "האבודים" של ויקיפדיה. טרול רפאים 19:05, 30 מאי 2005 (UTC)

לתרגום דחוף[עריכת קוד מקור]

הבחירות לחבר הנאמנים של ויקיפדיה החלו. צריכים תרגומים לנספר מסמכים ראו [1]. תודה! Danny 19:02, 30 מאי 2005 (UTC)

אתר בדיחות מקצועיות[עריכת קוד מקור]

מסיבה כלשהי, אני לא מצליח להכנס לאתר העברי. יש איזשהי בעיה באתר, או שהבעיה אצלי?

תודה, יובל מדר

הנה הכתובת החדשה של אתרבדיחות מקצועיות העברי. תודה שהסבת את תשומת לבי. האתר עדיין משובש כי רק בעקבות התזכורת שלך התחלתי בהעברתו לכתובת החדשה. דוד שי 20:21, 30 מאי 2005 (UTC)
תודה, אעדכן את הקישור שהיה לי. אגב, כשאני נכנס לאתר שלך, אני רואה ג'יבריש וצריך להחליט קידוד לISO-Logical כל פעם. יש לך מושג מה הסיבה לכך? יובל מדר

מאמרים בנושאי הנדסה וטכנולוגיה[עריכת קוד מקור]

ההנדסה זה תחום שקצת זנוח בויקיפדיה ותהיתי אם אפשר איכשהו לקדם אותו קצת (יותר מאמרים וכו). אומנם כתבתי מספר מאמרים בנושא - בעיקר בכל הקשור לאמצעי לחימה וציוד מכני הנדסי (לא מזמן השלמתי את המאמרים על דחפור ומחפרון וכרגע נראה לי שאין שום מקור אחר בעברית ברשת עם מידע כזה עליהם. אתה מוזמן לקרוא ולחוות דעתך) - אך אינני מהנדס בהכשרתי, אלא פיזיקאי/מתמטיקאי בהתהוות (סטודנט). לדעתי, תחום זה מאוד יוסיף לויקיפדיה, בעיקר בכל הקשור לתחום הרכב, ההמצאות ו"כיצד דברים עובדים". ככל הידוע לי, אנציקלופדיית YNET אפילו לא קרובה לדגדג את ויקיפדיה בנושא זה, למרות שהוא רק בחיתוליו. MathKnight 20:28, 1 יוני 2005 (UTC)

אני מסכים אתך לחלוטין, אבל אין לי מטה קסמים שיפתור את הבעיה. לפני זמן מה הגיע משתמש שקידם יפה מאוד את נושא המכ"ם בסדרה של ערכים, ויש לקוות שיגיעו עוד כותבים שירחיבו בערכי ההנדסה. לדעתי ערכי ההנדסה חלשים באנציקלופדיות בכלל, לא רק אצלנו, כך שחיזוק תחום זה אצלנו יביא ברכה רבה. דוד שי 20:34, 1 יוני 2005 (UTC)

ווטרגייט[עריכת קוד מקור]

שלום דוד האם זה נכון שחשפו היום את "גרון עמוק"? מתניה 20:30, 1 יוני 2005 (UTC)

אף רצוי לצרף את הידיעה לתבנית האקטואליה. צ'סשיחה 20:33, 1 יוני 2005 (UTC)
כן, כך כתוב בעיתונים. דוד שי 20:35, 1 יוני 2005 (UTC)
אם כך, השינוי בערך נכון, תודה רבה. מתניה 20:36, 1 יוני 2005 (UTC)

לדוד שי שלום ראה גירסה קודמת של המבול. גילגמש אוהב להוריד אנשים מויקיפדיה ומתבטא בצורה בוטה ביותר. מה כואב לו לערוך את הערך או לבקש לינק למשהו שאין לו בו מושג? התלוננתי במזנון, התלוננתי על הלעג לעבודה של אחרים. קיבלתי התנצלות מדורית אבל זהו. אז אם אתם רוצים להפוך את ויקיפדיה לאתר הכפשות כמו שעשיתם לאמנון ז'קונט אז אני אקבל בשמחה את הצעתו של גילגמש ואצא מויקיפדיה. אין לי כוח לשמוע עוד את ההשמצות המטופשות שלו. הנה הלינק שאת תוכנו תרגמתי. http://www.pbs.org/saf/1207/features/noah.htm המחקר פורסם בזמנו בכל עיתונות העולם וזכה לסיקור בטלויזיה ובנשיונל ג'אוגרפיק. גילגמש קןרא לזה זבל אז בבקשה תחליט אתה. ואפשר לבקש יפה לעזוב את ויקיפדיה. יכול להיות שאיני מוכשר לאנציקלופדיות.--אורי יהודה 22:44, 1 יוני 2005 (UTC)

ייתכן שגילגמש קצר רוח, ואולי נימוסיו אינם המלוטשים ביותר, אך בעקבות סיפור המסוקים במצרים העתיקה קל לי להבין את יחסו החשדני לכתיבתך. ברור שתחומי הכתיבה שלך מצדיקים זהירות הרבה יותר גדולה מזו שאתה נוקט בה. התרגום שלך לוקה בחוסר דיוק, ובפרט יש בו סימני קריאה במקום שבו ראוי להדגיש את הספק. אין לי טענות להחלטתו של גילגמש לשחזר את הערך. עם זאת, את הדיאלוג בוויקיפדיה ראוי לנהל תוך כבוד הדדי וללא לעג. זה הזמן לומר לך שדבריך על ויקיפדיה ואמנון ז'קונט מהווים פגיעה צורבת בי, וכדאי שתיקח לתשומת לבך שהדרישה לדיאלוג שיש בו כבוד הדדי מופנית גם אליך. דוד שי 04:01, 2 יוני 2005 (UTC)

דוד היקר, סליחה אם פגעתי בך. בסך הכל אתה וחן עושים עבודת קודש ומקדישים המון זמן כדי שאחרים יוכלו לקרוא ולהנות. רצוי רק לרסן את החברה שלך. לא לענין לקרוא למחקרו של בלארד בים השחור "זבל הזוי"(מזל שאינו קורא עברית...) מה גם שהערך בעצמו נסוב בחציו סביב עבודתו (רק בלי לנזכיר את שמו ואת שם החוקרים המשתתפים. בכל מקרה הרי הוא הוסיף את הלינק למאמר, שהוא לדבריו זבל הזוי) גם לכנות את הספרים שלי "ספרי הבל" בלי לעיין בהם אפילו זה גם לא לעניין ונוגד את הרוח המוצהרת של ויקיפדיה. את הלינק לתמונת ההליקופטר העתיק במצרים שלחתי לו בדף שיחה בלבד, עקב תמונה ששמתי ובה נצבו הליקופטרים דומים עפ סימן שאלה גדול, כי זה מה שהיה לי. הבנתי מיד שאין זה מתאים לרוח הרצינית של ויקיפדיה ובקשתי אישור מחיקה. לאור פליאתם של כמה מהויקיפדים על ההליקופטרים, הוספתי לערך כרוב את המקומות בתנ"ך הנותנים תמונה של כלי טיס, "מעשה מרכבה", יותר מאשר מלאך מכונף, כמו שכתוב בערך (וזו כנראה הייתה הטעות שלי) משום שמכאן העסק התפתח למלחמת חורמה (ללא שום כוונה מצידי. הסכמתי מיד לכל דרישה ומחיקה), אולי בגלל ערך בשם זה שהוספתי... אז נשאיר את הערכים התנכיים לאנשי מקצוע ואני אחזור לספרים שלי. ושוב סליחה ותודה על השקעתך --אורי יהודה 08:42, 2 יוני 2005 (UTC)

שלום דוד שי,
היום בבוקר פנה אלי משתמש:S&M עם בקשה למחוק חלק מהסבריו בשיחה:הפועל גן שמואל מנשה בטענה שמדובר בפרטים אישיים. טענתו מוצדקת בעיני וחשוב לשמור על אנונימיות הכותבים שחפצים בכך. השאלה היא מה בדיוק צריך למחוק על מנת להבהיר שהערך לא מועתק על מנת שבעוד שנתיים איזה מפעיל מערכת לא יתחיל את הבירור מחדש. תודה. גילגמש שיחה 05:44, 2 יוני 2005 (UTC)

סידרתי עניין זה. דוד שי 16:28, 2 יוני 2005 (UTC)

החמצת הזדמנות לפרסם את ערכי הספרות[עריכת קוד מקור]

שלום דוד, ראיתי הדברים שאמרת לעיתונאית הספרות מידיעות, הם מובאים היום במדור שלהם האוזן השלישית. לדעתי, בצד הדברים היפים שהשבת לה, החמצת הזדמנות לפרסם את ערכי הספרות בכלל, והספרות העברית בפרט, שבויקי. שהרי הפרסום הוא במוסף לספרות, לא כלכלה, לא קולנוע, לא תיירות, אלא ספרות. חבל שלא נדרשת דווקא לערכי הספרות.Alosha38 06:58, 3 יוני 2005 (UTC)

אנסה לזכור את זה לקראת מוספי הספרות הבאים. דוד שי 12:50, 3 יוני 2005 (UTC)
הערך יורם קניוק שנוסף הבוקר מלמד שאוהבי ספרות יודעים מה לחפש ומה לכתוב גם ללא רמזים עבים. אני מקווה שערך זה הוא בגדר סנונית ראשונה המבשרת את בוא האביב. דוד שי 14:13, 3 יוני 2005 (UTC)
ועוד באותו עניין: בארץ קיימת כרגע התעניינות רק בנוגע לתרגומים לספרות העברית מלשונות לעז. אין בשום מקום, למעט הארכיון של המכון לתרגום, וארכיוני היוצרים, רישום של היצירות שתורגמו מעברית ללשונות הלעז. כאן יש מקום לויקי להיות חלוצת הרישום של יצירות עבריות שתורגמו ללשונות אחרות. בפרויקט בן יהודה אין עדיין הבנה לנושא, מתרכזים רק בעברית. אבל אנחנו חיים בעולם גלובאלי, ברובו לא עברי. הייתי שמח להצמיד לערך של קניוק לדוגמה, גם את רשימת יצירותיו שניתרגמו ללשונות אחרות. אני בטוח שהיוצרים ישתפו פעולה ברצון בריכוז רישום שכזה.מה דעתך?Alosha38 14:45, 3 יוני 2005 (UTC)
בבקשה, צא לדרך. דוד שי 14:59, 3 יוני 2005 (UTC)

תודה דוד, יש כאן בעיה קטנה, אולי תוכל לעזור: באתר של המכון לתרגום, http://www.ithl.org.il/authors.html, יש דפים עם ציון התרגומים של כל מחבר. אבל...לא ניתן להפנות לדף בודד, זה מייד זורק אותך לדף הראשי של הקטלוג. כך שאינני יכול להביא רק הפנייה לדף של יורם קניוק, לדוגמה. כאן מתבקשת עזרתך: האם ניתן להפריד בין הדפים? אנא היכנס ונסה. זה יכול להיות קישור חיצוני מעולה.Alosha38 16:02, 3 יוני 2005 (UTC)

נדמה לי שבוני האתר אינם רוצים לספק את השירות שאתה מבקש, אך מאידך אינם מתאמצים להצפינו, כך שידע קל בתכנות ASP מאפשר להגיע אל הדף. הנה הדרך להגיע אל הדף של יורם קניוק
http://www.ithl.org.il/authors_results.asp?FirstName=Yoram&LastName=Kaniuk
ולפי דוגמה זו תגיע גם לדפים של סופרים אחרים. קישור כזה קרוי Deep Link, והעוררו סביבו ויכוחים רבים. מאמר של אחד מגדולי המומחים בעניין זה הוא Deep Linking is Good Linking. דוד שי 16:34, 3 יוני 2005 (UTC)
תודה רבה דוד, אכן הגעתי. אנסה לצרף את הקישורים כמו שעשית בדף של קניוק. זה יתרון ממשי לחובבי הסופרים הרוצים להכיר את יצירתם בלשונות העולם.Alosha38 17:34, 3 יוני 2005 (UTC)

אמריקן קולוני[עריכת קוד מקור]

היי דוד, שמחתי לראות שאהבת את המושבה האמריקאית בירושלים. אשמח עוד יותר אם תעיף מבט (ואולי טאץ' ליטוש אחרון) במוזס וילהלם שפירא, שכתבתי בעיצומה של פרשת ירושלים (אוהיו), אך עוסק בפרשה מעניינת יותר בירושלים (ישראל). או, ליתר דיוק, בירושלים בתקופה העותומנית. שבת שלום, Magister 19:08, 3 יוני 2005 (UTC)

רגע של עברית[עריכת קוד מקור]

ערב טוב,
יש לי שאלה בקשר למפלצת מסוימת. בחבל ארץ התהלך אריה שהרקלס היה צריך להרוג. שם חבל הארץ הוא נמאה (NEMEA) האם נכון להגיד שהמפלצת היא "אריה נמאני" או שמא צריך לכתוב "אריה מנמאה". תודה. גילגמש שיחה 19:19, 3 יוני 2005 (UTC)

אני מעדיף "אריה מנמאה". דוד שי 19:23, 3 יוני 2005 (UTC)
תודה. גילגמש שיחה


אני מנסה לעשות הפניות ישירות ולא מצליח. אתה יודע למה? ראה: קובת סולימאן. דרור 21:14, 4 יוני 2005 (UTC)

הפניות ישירות עובדות יפה כאשר הן כתובות בטקסט, למשל הר הבית#כיפת שלמה או קובת סולימאן, אך אינן עובדות ב-REDIRECT כפי שעשית. לדעתי זהו באג של מדיה-ויקי, ואני מניח שהוא יתוקן. דוד שי 04:13, 5 יוני 2005 (UTC)

לאור הבעיה עם ה- REDIRECT אני חושב שלא כדאי לאחד ערכים (אני מתייחס באופן כללי - את "הר הבית" אחרי כל העבודה שהושקעה באיחוד אולי כדי להשאר כך). דרור 08:31, 5 יוני 2005 (UTC)

בכל זאת כדאי לאחד. עניין ההפניות הוא בעיה זניחה, שנפתרת בקליק נוסף אחד. דוד שי 08:36, 5 יוני 2005 (UTC)

לא. הבעיה היא שמשהו מחפש את כיפת השלשלת ומגיע להר הבית - ואז צריך לחפש את הנושא בתחתית העמוד.דרור 10:48, 5 יוני 2005 (UTC)

האם תוכל להכריע במחלוקת בנושא ירושלים (אוהיו) על מנת למנוע מלחמת עריכה - הכוונה לתוצאות ההצבעה (ולא הצעת הפשרה). לפי מיטב הבנתי אמנם היה רוב לאיחוד אך לא למחיקת המידע או לאיחוד תוך הסרת המידע. האם מידע זה בעל ערך אינצקלופדי והאם הוא מכביד על הערך. תודה מראש. דרור 15:27, 5 יוני 2005 (UTC)

אני מקווה שתסלח לי שאיני נכנס לעובי הקורה. הערך כפי שהוא כעת מקובל עליך (אתה יצרת אותו), על גילגמש (גם הוא יצר אותו), על שש"ז (גם הוא יצר אותו) וגם עלי. די לי בכך, לא באתי לכאן כדי לעסוק בקטטות אינסופיות על עקרונות שכנראה יש בהם קדושה רבה, אך היא נסתרת מעיני. דוד שי 17:37, 5 יוני 2005 (UTC)
הערך כפי שהוא כעת אינו מקובל עלי. תיקנתי בו טעות על ידי כך שחזרתי לגירסה של גילגמש - ומבלי להיכנס למלחמת עריכה השארתי אותו כפי שהוא. דרור 20:02, 5 יוני 2005 (UTC)
יפה עשית. נעצור כאן את מלחמת העריכה אף שהערך אינו מקובל עליך. עוד עבודה רבה מאוד לפנינו בערכים אחרים. דוד שי 20:08, 5 יוני 2005 (UTC)
האם אפשר לשחרר את הערך מחסימה? אני מתחייב שלא אשחזר אותו.
ויכוח זה רק הראה לי שאין טעם להשתתף בהצבעות כי ממילא לא מתייחסים אליהן. דרור 20:14, 5 יוני 2005 (UTC)
יש טעם להשתתף בהצבעות, אבל חשוב שלא להפוך אותן למלחמת הכל בכל. באנו לכאן לכתוב אנציקלופדיה. לו רצינו לנצח היינו הולכים לגולני או למכבי תל אביב (כדורסל). דוד שי 20:16, 5 יוני 2005 (UTC)
באנו לכאן לכתוב אינציקלופדיה חופשית - הן מבחינת הרעיונות והן מבחינת זכויות היוצרים והן מבחינת קיומו של מידע חופשי ברשת. אני מאמין בזה ולכן אני כאן, ובהתאם לכך התנהגותי.

למען הגילוי הנאות - אני מתכוון לשמור את המידע שנמחק בדף המשתמש שלי - אני מבין שזכותי לעשות כך. דרור 20:18, 5 יוני 2005 (UTC)

בוודאי, הרי אין זה מידע פורנוגרפי או פוגעני. דוד שי
מצידי אתה יכול לכתוב ערך גם על חדר העבודה שלך (כולל סטטיסטיקות מפורטות על הבלטות) אם תכתוב אותו במרחב שם המשתמש שלך שש"ז 20:23, 5 יוני 2005 (UTC)
שש"ז, ראוי להרגיע את הרוחות, ולא להוסיף שמן למדורה. דוד שי 20:27, 5 יוני 2005 (UTC)
לא הוספתי מידע למאמר ולא הורדתי מידע - רק שיניתי ניסוחים. דרור 20:30, 5 יוני 2005 (UTC)

שלום דוד, כעורכת הפניות סידרתית, נאמר לי כי אינך מעודד זאת. התוכל בבקשה להגיב בשיחה:מדעי? תודה, דורית 21:36, 5 יוני 2005 (UTC)

שלום,
שים לב בבקשה להצעתי בשיחה:חיים נחמן ביאליק#קישורים חיצוניים. גילגמש שיחה 16:17, 6 יוני 2005 (UTC)

שלום דוד, מה פשר הקטע עם האזהרות? צרכת יותר מדי ויקי? או שזו השעה? מתניה שיחה 02:03, 7 יוני 2005 (UTC)

זו בדיחה, אם לא צחקת, סימן שזו בדיחה לא מוצלחת. אני פשוט לא אוהב את הרעיון של האזהרות שהועלה באותה שיחה. דוד שי 02:08, 7 יוני 2005 (UTC)
כנראה לא צחקתי/לא הבנתי בגלל השעה. מתניה שיחה 02:09, 7 יוני 2005 (UTC)

עזרתך בערך של יגאל מוסנזון[עריכת קוד מקור]

שלום דוד, מאחר ואורי מוסנזון לא חילץ את המסמך האבוד בערך של יגאל מוסנזון, אולי אתה תוכל להושיע. תיכנס שם לקישורים חיצוניים ותמצא מסמך ענק של אלי אשד על ספריו של מוסנזון שמתגלה רק בעריכה. האין דרך לחלצו והוציאו לאויר העולם? תודה.Alosha38 03:34, 7 יוני 2005 (UTC)

קל מאוד לחלצו, השאלה היא האם ראוי לעשות כן, שהרי אם נעשה זאת יהפוך הערך לרשימה ביבליוגרפית ענקית, שבתחילת כמה פרטים ביוגרפיים. דוד שי 03:48, 7 יוני 2005 (UTC)

תודה דוד, אז אם אתה יכול לעשות אליו הפנייה תבורך. קראתי את המסמך הוא בהחלט חשוב עם מידע חיוני. אלי אשד בכלל הוא איש רשת ידוע, בלש ספרותי כמו שהוא מכנה את עצמו. תוכל למצוא את שפע מאמריו בנקל.Alosha38 03:55, 7 יוני 2005 (UTC)

ראה יגאל מוסינזון/ביבליוגרפיה. דוד שי 02:54, 8 יוני 2005 (UTC)
תודה דוד, המלצתי על החומר בדף השיחה. נכון, הוא כבד ועמוס, אבל אינו מופיע בשום מקום אחר, לא מקוון ולא נדפס. ובאשר למשתמש האלמוני ששם אותו, דעת לנבון נקל שזה אלי אשד בכבודו ובעצמו. אף פעם אי אפשר לדעת מי ומתי יזדקק לחומר החשוב הזה.Alosha38 14:15, 8 יוני 2005 (UTC)

מודה ועוזב[עריכת קוד מקור]

לאחרונה התחלתי במנהג נלוז לפתוח ערך על אימרת חז"ל, לכתוב בו כמה מילים ואז לשסות בו את סרוגינו. רציתי לעשות כך עם מודה ועוזב ירוחם מכיוון שתמיד רציתי לדעת מה זה אומר ומאיפה זה בא. הבעיה שהפעם אין לי אפילו את משפט ההתחלה. בתור אחד שמשתמש באימרה, התואיל בבקשה לפתוח את הערך? אורי מוסנזון 06:37, 7 יוני 2005 (UTC)

מישהו כבר הקדימני, אך לדעתי הערך שנוצר מקומו בויקימילון או בויקיציטוט (להבדיל מסיטויים אחרים שלהם רקע היסטורי או סיפור עשיר יותר). דוד שי 02:47, 8 יוני 2005 (UTC)
זו לא הפעם הראשונה שאני מהלך על הקו הדק בין ויקיפדיה לויקימלון. בעבר התבקשתי להעביר את בררת מחדל וכך עשיתי. האמת שכל ההפרדה בין שני המיזמים לא לגמרי ברורה לי. מבחינתי, הייתי שמח אם היו שופכים את כל ויקימלון לתוך ויקיפדיה. משתמש שיחפש מילה, יקבל אינפורמציה מילונית ומשתמש שיבקש מושג יקבל ערך אינציקלופדי (ואולי גם מילוני). הייתכן שהסיבה להפרדה בין אינציקלופדיה למילון היא היסטורית ונובעת ממגבלות מקום על המדף? אורי מוסנזון 04:41, 8 יוני 2005 (UTC)

שלום דוד שי,
לאחרונה משתמש:הומר הוסיף עשרות קישורים חיצוניים לאתר של החוג להיסטוריה של אונ' ת"א. אציין שהוא קישר לעמוד הראשי של האתר בתענה שיש מנוע חיפוש שבעזרתו ניתן להגיע למאמר הרלוונטי. טרול רפאים כבר פנה אליו בעניין. שאלתי היא, האם לא נראה לך שמספר הקישורים לאתר יחיד הוא מוגזם ומהווה פרסומת פסולה לאותו אתר. אזכיר לך שיש לנו את אתר E-MAGO שקיבל מאות קישורים ואתר הידען, אם כי בכל המאמרים שמקשרים אל האתרים האלה הקישור הוא למאמר ספציפי העוזר להבין טוב יותר את הערך ולא לעמוד הבית. אני אישית רואה בקישורים האלה פרסומת פסולה ואם לא תמצא דרך לקשר למאמר ספציפי מציע להסירם. מה דעתך? גילגמש שיחה 18:44, 7 יוני 2005 (UTC)

אין תועלת בהכנסה של קישורים לעמוד הבית, לעומת זאת מבחינתי שכל הערכים בויקיפדיה יהיו מקושרים לאותו אתר, בתנאי שהקשר יהיה באמת לדף המתאים. טרול רפאים 19:38, 7 יוני 2005 (UTC)
אני מסכים עם טרול רפאים. יש לפנות למשתמש:הומר שיתקן את קישוריו (ראיתי שטרול רפאים כבר עשה זאת). דוד שי 02:47, 8 יוני 2005 (UTC)

עלה בראשי הסבר מדוע אינך נמצא איתנו הערב: היות ושרתי ויקיפדיה לא פעלו כל היום, לקחה עפרה יוזמה, וגררה אותך לקונצרט. הטעון המנצח היה שבין כה לא תוכל לבצע שום עריכה בזמן זה. אך אויה! אבוי! אללי! בזמן שאתה משחית זמנך בקונצרט, חזרו השרתים לעבוד וכל העריכות שיכולת לעשות ירדו לטמיון. אורי מוסנזון 20:54, 7 יוני 2005 (UTC)

אני לפחות מקווה בשבילו שזאת לא הייתה האורטוריה "המשיח" של הנדל. צ'סשיחה 20:59, 7 יוני 2005 (UTC)
זו אכן היתה הזדמנות נפלאה לחופשת ויקי. דוד שי 02:47, 8 יוני 2005 (UTC)

לא היה כל כך הרבה מה להרחיב, מה שיש להרחיב שם הוא בנוגע לתיאורים הפלסטיים של מה בדיוק בוצע שם, החלטתי לחסוך את זה מהקוראים (Ches הוסיף קישור חיצוני למעוניינים). מצד שני, ניצלתי את ההזדמנות וכתבתי פסקה על התגובה הבינלאומית לטבח סבר ושתילה, אין ספק שהפסקה צינית, השאלה היא האם היא נייטרלית. טרול רפאים 22:16, 7 יוני 2005 (UTC)

תודה על כתיבת הערך טבח דאמור שהכחיל קישור אדום. מובן שכעת יש לכתוב את הערך המקיף יותר מלחמת האזרחים בלבנון. דוד שי 02:47, 8 יוני 2005 (UTC)

הקטלוג של בית הספרים שופר לאין הכר[עריכת קוד מקור]

שלום דוד כנס בבקשה לקטלוג של בית הספרים - מהפך! הם מכנים אותו "אלף 500", שיהיה. משוכלל יותר, מקיף יותר, זריז יותר. אפשר והבעיות הקודמות ייעלמו.Alosha38 06:50, 8 יוני 2005 (UTC)

זו אכן הגירסה החדשה של מערכת האלף, שמקורותיי בבית הספרים רואים בה את בשורת עם הספר לגויים, משהו בסדר גודל של התלמוד לפחות. אולי עכשיו האינדוקס הפנימי יפסיק לעבור פרמוטציות אקראיות. Harel 09:03, 8 יוני 2005 (UTC)