שיחת משתמש:דוד שי/ארכיון9

תוכן הדף אינו נתמך בשפות אחרות.
הוספת נושא
מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית

שיחת קטגוריה: סופרים[עריכת קוד מקור]

דוד, יש מצב מוזר בו הדף Category talk:סופרים קיים, אבל כשהולכים ממנו למאמר (כלומר הקטגוריה עצמה) אז הלשונית של "שיחה" אדומה, ואם עוברים אליה מגיעים ישר לדף העריכה ולא לדף השיחה. אני מניח שזה משום שיצרתי את הדף ישירות במקום ליצור אותו דרך לשונית ה"שיחה", ואין לי מושג איך לתקן את זה. צר לי על הבלגאן. --אייתלאדאר 10:24, 12 אוג' 2004 (UTC)

ראשית, החבר גילגמש, תמיד כיבדתי ערך נעול ולא התערבתי בו. היו לי הרבה סייגים לגבי בן אמוץ, דנקנר וז'קונט. העליתי את הסתייגויותיי במקומות המתאימים, אבל מעולם לא ניצלתי את סמכותי בעניין זה. באופן כללי, אני נגד מדיניות גורפת של נעילת ערכים כפי שאתה דוגל בה. בעבר נעלתי את הקואגה, כי אביהו בטוב ליבו וללא משים, עמד להכחידה מחדש על ידי שינוי חוזר ונשנה. זו היתה נעילה מיותרת, אבל נבעה מהתרגשות גדולה כי הנה יצור נהדר זה עומד להיכחד מויקיפדיה. מלבד זאת, רק עתה הבינותי שזהו בעצם דף להתדיינות ולא מחיקה של ממש. שיערתי שהתחלת סדרת מחיקות וניסיתי לעצור בך עקב אי היכרותי את הדף. האמן לי, עד עכשיו אינני מבין מה הולך עם העמוד הראשי. יש שם קוד קצר שמפעיל כל מיני נפלאות ולא תפסתי עד עתה מי מחליף את המאמר שם, אלא אם זה עניין אוטומטי.

שנית, החבר דוד שי, במפתח הרשימות החדש שהעליתי אין יותר "מהוללים", "מפורסמים" וכדומה. עשיתי שינוי שמות למרבית הערכים הללו וקיבלתי ללא ערעור את גישתך. בכל אופן, לגבי מבנים לא ידעתי מה לעשות. ערך בשם מבנים הוא מעט בעייתי. גם אתה משתמש בביטוי "הקצרמרים של בן הטבע" למורת רוחי. אני מפציר בך מלחדול ולכנות את פועלי בכינוי גנאי שכזה. לפעמים חולפת רבע שעה עד שאני מצליח להתאים את החרק למשפחה, לסדרה וכו'. זו אולי שורה אחת אבל גלומה בה עשייה לא מעטה. מבדיקה שעשיתי מתברר ש-15 אחוז מהקצרמרים האלה הורחבו על ידי במהלך החודש האחרון. אני מציע לכנות זאת "הקצרמרים הזמניים של בן הטבע" אחרת זה נשמע איום ונורא. בן הטבע 13:11, 23 אוג' 2004 (UTC)


חוות דעת על חוה אמנו[עריכת קוד מקור]

שלום דוד,

את השם "חווה" מקובל לאיית בכתיב ללא ניקוד עם שני ו"וים, לפי כללי האקדמיה, לפי כללי "גופנה", וכו'. את המלה "חווה" (במובן "חוות חיות", שמקורה בשם האשה הראשונה, "אם כל חי") תמצא עם שני ו"וים במילון "רב מילים" וב"מילון ההווה", למשל.

(באופן כללי, על ויקיפדיה לאמץ כללי כתיב חסר/מלא קבועים! ההמלצה שלי היא על כללי "גופנה", שהם נוחים, אינטואיטיביים, קלים להבנה ולזכירה וכמעט תמיד מסכימים עם כללי האקדמיה).

"חוות החיות" ואת שם העצם "חווה" כותבים עם שני ו"וים, על זה איני חולק עליך. את השם הפרטי "חוה", לעומת זאת, כותבים בו"ו אחת, בהתאם לכלל הפשוט ששמות פרטיים אינם משתנים במעבר לכתיב מלא. מעבר לעובדה שזה כלל שקבעה האקדמיה ללשון העברית, יש לי ניסיון אישי: שמי הוא דוד, לא "דויד" ולא "דוויד". גם עמיתינו מאנציקלופדיית ynet מאייתים "אדם וחוה". אני מסכים עם העיקרון "על ויקיפדיה לאמץ כללי כתיב חסר/מלא קבועים", וכבר בראשית ימי ויקיפדיה נקבע שהיא תיכתב בכתיב מלא, לפי כלליה של האקדמיה ללשון העברית. על כללי "גופנה" לא שמעתי עד עתה, ואני מופתע שקם גוף וקובע כללים משל עצמו. מי הגוף הזה? מתי כלליו סותרים את אלה של האקדמיה?דוד שי 08:14, 13 אוג' 2004 (UTC)

ראשית, האיות "דויד" הולך ונעשה מקובל לאחרונה. השווה גם "דֹב" ו"דוב" -- "דובים" רבים כותבים את שמם בכתיב חסר כ"דוב" (בעוד אחרים מעדיפים "דב"). עם זאת, ההגיון מובן ומקובל עלי. באשר ל"גופנה": גוף של לשונאים המספק ייעוץ מקצועי ושרותי הגהה. בפרט, אני יודע מנסיון אישי שהוצאת הספרים של ידיעות אחרונות (ובכלל זה "פרוזה", "ספרי עליית הגג" ועוד) עובדים ע"פ הכללים שלהם. איני לשונאי ואיני יודע להצביע בדיוק מתי כללי גופנה מתנגשים עם כללי האקדמיה; אבל מתוך ידיעה שבודק האיות של Word מסתמך על כללי האקדמיה, גיליתי כי תוך שימוש בכללי "גופנה", Word מתלונן רק לעיתים נדירות. הכללים עצמם פשוטים, אולם דף ההסברים שיש לי מוגן, כנראה, בזכויות יוצרים (לא הכללים עצמם כמובן, אלא הניסוח שלהם, הדוגמאות, וכו'). אם תפנה אלי בדואל -- tal בדומיין forum2.org -- אוכל לספק לך פרטים נוספים. Tal Cohen 08:33, 13 אוג' 2004 (UTC)


בקשר לה' הידיעה בתורת הקוונטים[עריכת קוד מקור]

הדבר נעשה מתוך הרגל, תודה רבה על התיקון Back2U 17:17, 15 אוג' 2004 (UTC)

בקשה להרשאת מפעיל מערכת[עריכת קוד מקור]

שלום דוד. אני מקווה שהרווחתי את הזכות להיות מפעיל מערכת - זה יקל עלי מאוד את החיים כשאני נתקל בערכים שצריכים להימחק, וכו'. תודה מראש. גדי אלכסנדרוביץ' 17:19, 16 אוג' 2004 (UTC)

דסק העזרה[עריכת קוד מקור]

שלום דוד,

לפני כמה ימים עלתה הצעה ליצור דסק עזרה כמו זה שיש בויקי האנגלית. מאז עלתה בקשה לשנות את שמו של הדף, ומכיוון שמעטים הצביעו בנידון, הועלתה הצעה "לפשוט" על דפי השיחה של המשתמשים העיקריים בויקיפדיה. מכיוון שכך, אשמח אם תתן דעתך לעניין ותצביע.--[[משתמש:Roybb95|רועי | (שיחה) |]] 11:21, 17 אוג' 2004 (UTC)


המאמר המומלץ[עריכת קוד מקור]

שלום דוד שי,
תשים לב בבקשה להצעתי במזנון ויקיפדיה:מזנון#המאמר המומלץ - הצעה

גילגמש 22:57, 20 אוג' 2004 (UTC)

שלום דוד שי, היות ולא היית בזמן האחרון, ותוכן הדברים כבר עבר לארכיון, אני מעדכן אותך בקשר לדפים המומלצים. לפי מה שהצעתי וכולם הסכימו לזה, המאמר המומלץ יעודכן מדי יומיים לפי הטבלה שהכנתי שלא מבוססת על נושאים, אלא תאריכי עליה לעמוד הראשי. השינוי מנושאים לתאריכים בא כי ואי אפשר להחזיק חודש שלם מאמרים על היסטוריה או חודש שלם מאמרים על כימיה בתור ההמלצה היומית. צריך לשנות את הנושא מדי פעם. הרשימה ננעלה על מנת לאפשר מעקב אחרי רשימת המומלצים. כמו כן ביקשתי שיכתבו בוט שיעדכן באופן אוטומטי.

גילגמש 07:20, 22 אוג' 2004 (UTC)==המאמר המומלץ==

שלום דוד שי,
תשים לב בבקשה להצעתי במזנון ויקיפדיה:מזנון#המאמר המומלץ - הצעה

גילגמש 22:57, 20 אוג' 2004 (UTC)

שלום דוד שי, היות ולא היית בזמן האחרון, ותוכן הדברים כבר עבר לארכיון, אני מעדכן אותך בקשר לדפים המומלצים. לפי מה שהצעתי וכולם הסכימו לזה, המאמר המומלץ יעודכן מדי יומיים לפי הטבלה שהכנתי שלא מבוססת על נושאים, אלא תאריכי עליה לעמוד הראשי. השינוי מנושאים לתאריכים בא כי ואי אפשר להחזיק חודש שלם מאמרים על היסטוריה או חודש שלם מאמרים על כימיה בתור ההמלצה היומית. צריך לשנות את הנושא מדי פעם. הרשימה ננעלה על מנת לאפשר מעקב אחרי רשימת המומלצים. כמו כן ביקשתי שיכתבו בוט שיעדכן באופן אוטומטי.

גילגמש 07:20, 22 אוג' 2004 (UTC)


קצרמרים של בן טבע[עריכת קוד מקור]

שלום דוד שי,
בן טבע העלה עוד כמה מאות קצרמרים שעלו בסוף לדיון במידת כדאיותם. ההצעה מדברת על כינוסם לרשימות מסודרות עם טיפול יסודי בכל קצרמרים שיצר בן טבע במהלך השנה. המצב הגיע לכדי אבסורד כמו בעריכים: הביטט, רקדנים, ירידים ועוד מאות רבות של קצרמרים. אילו היה מדובר במשתמש אלמוני הם הערכים האלה היו נמחקים מיד היות וויקי איננה מילון. כמו כן, אין בה מקום לרשימה של רקדנים בת קישור אדום אחד או שני קישורים אדומים... בכל אופן משתמש:Lazylemon החל בפרויקט קטגוריזציה שנועד להשלים את החזון של פריוקט הפורטלים. כרגע הויקיפדיה מבולגנת לחלוטין. לא אכפת לי איזה נוהל יתקבל, אך ברור לחלוטין שצריך להיות נוהל כלשהו. אנחנו מתקרבים ל10,000 ערכים וההתמצאות היא קשה ביותר, אפילו למשתמש ותיק כמוני שנמצא פה כבר כמה חודשים, כמעט על בסיס יום-יומי, קל וחומר למשתמש חדש. בנוסף בן טבע טוען שאתה תומך בו וכתוצאה מכך מרשה לעצמו לפגוע בויקיפדים אחרים (ראה מקרה אביהו, שלא מוכן לדבר איתו עוד, מקרה גדי אלכסנדרוביץ' שהיה לאחרונה, ואחרון חביב הצליח להרתיח אפילו אותי, למרות שאני מטבעי לא מתרגז. הכי מעצבן היה הורדת ההפניה לדיון מרשימת המועמדים למחיקה. אני מקווה שתחזור בהקדם על מנת להביע את דעתך בנושא

המשך טיול נעים,
גילגמש 06:27, 23 אוג' 2004 (UTC)


החבר דוד שי, איה נעלמת?

שמועות מספרות שאתה טובל בטפטוף לונדוני מובהק. העליתי אתמול גרסה חדשה של מפתח רשימות, הסבר אודותיה בדף השיחה של הערך, וכמו כל רשימה התחלתי למלא אותה אט אט בערכים. לדעתי, החבר גילגמש (הנמצא בפעילות-יתר עודפת) לא מבין ככל הנראה את עניין מיפתוח האנציקלופדיה ואת עניין הרשימות. הוא סבור בטעות שקטגוריה היא הרשימה ולא היא. הסברתי לו שרשימה תפקידה לכלול את כל הערכים האפשריים באנציקלופדיה בעוד קטגוריה מכילה רק ערכים קיימים. הבהרתי לו שיתכן שאין עדיין ערכים של כל מלכי יהודה למשל, אך טוב שקיימת רשימה שכזו. אמרתי לו שרשימה אינה קצרמר ואף אם היא מכילה עדיין קישור לשום מקום, הרי אט אט היא תתמלא. הרי אתה זוכר איך התחלנו. בכל אופן, החבר גילגמש מתעקש למחוק רשימות ולדעתי הוא נמצא על סף חריגה מסמכותו וכדאי שאתה כעורך אחראי תבהיר לו שלא מוחקים רשימה, אלא אם אתה משנה את מדיניותך ומפרסמה ברבים, ואז תהא מקובלת גם עליי. ככל שידיעתי משגת אתה תומך במיפתוח סבלני ומתעדכן של ויקיפדיה.

עתה, השיטה לבנות את מערך מיון עולם הטבע נטולה מוויקיפדיה האנגלית. יש שם כמה אלפי קצרצרים אף משלי. לדוגמא En:Nemertina . אני מכיר כאלה כמה מאות. אין זה אומר שאין צורך להרחיבם בבוא העת, אך אם וויקיפדיה סבורה שקצרמרים מעין אלה מועילים עד שיורחבו, כך יהא אצלנו. אני כמובן שוקד כל העת על המיון, זה לא פשוט ואף גוזל זמן יקר, אך אני עקבי ומוסיף מידע עוד ועוד כמעט כל יום. דומני שכל עוד וויקפדיה האנגלית גורסת שזו השיטה הנכונה למיזם רב לשוני זה, רצוי סוף כל סוף להוריד נושא זה מסדר היום על ידי אמירה מפורשת שלך, אלא אם שיטת העבודה במיזם הרב לשוני זה לא מקובלת עליך.

חופשה נעימה בן הטבע 06:34, 23 אוג' 2004 (UTC)

שלום חברים, הנה אני שוב כאן, לאחר שבוע נפלא בלונדון. ייקח לי קצת זמן להשלים חומר ולהיכנס לעניינים, נא להתאזר בסבלנות. דוד שי 06:38, 23 אוג' 2004 (UTC)
יש לך חוש מוזר לשיבה הביתה. כה נפלא. מקווה שנהנית. יכולתי להפנות אותך לכמה עמיתים בגני קיו. את חלקם אני מכיר רק מהתכתבות ותו לא. יש לי זמן עד הצהרים, אם יש לך שאלות. אבל הדוגמאות שהצגתי אומרות את דברן. יש מיזם רב לשוני ויש מי שמנסה ללמד את כולנו איך בונים אנציקלופדיה. בן הטבע 06:51, 23 אוג' 2004 (UTC)

קללות וגידופים[עריכת קוד מקור]

לא יתכן שבן טבע יקלל את שאר הויקיפדים רק כי דעתם שונה או כי הם טעו במשהו. הרי ציטוט שיחה:ארכיולוגיה:

"אתה טועה לחלוטין, החבר רועי. החבר גילגמש הבקיא בארכיאולוגיה כמו תינוק שעדיין נמצא ברחם אמו, דווקא כן חייב לזכות להתייחסות בשיחה זו כי הוא חלק על מהות ערך זה. עתה, כל עוד נשמתי באפי, לא אתן לחבר גילגמש לפעול להרס ויקיפדיה, מגובה על ידך או אם לאו. אני אפעל בכל האמצעים העומדים לרשותי והם רבים מדי. ישנה מדיניות של רשימות בוויקיפדיה העולמית, ישנה מדיניות של מיון עולם הטבע בוויקפדיה העולמית כפי שנתתי בדוגמה ושום חנופה למפעילת מערכת בשם אנג'לה בווקיפדיה האנגלית לא יוכל לשנות עובדה פשוטה. ישנו תקנון שכולנו מחוייבים לעבוד לפיו אלא אם ישתנה. היו לי מאבקים אבסורדיים בעבר וניצחתי בהם. גם עתה לא אכנע לתכתיב של חבר שהשתבשה דעתו. אני אשב הערב עם מסד הנתונים של ויקיפדיה (פריבילגיה השמורה לי) ואראה מה אירע בהיעדרי. ידוע שלי שהחבר פסטרן החל למחוק ערכים ואז מישהו ממפעילי המערכת השיב אותם על כנם. פה תהיה אנציקלופדיה ויהי מה. "


לא יתכן שבן טבע יקרא לי בשמות גנאי. אם יש לו דבר מה לומר, יש דרך מכובדת לעשות כן. אני מוחה בתוקף נגד הלשון הזאת ודורש שינקטו אמצעים שיבהירו לו אחת ולתמיד שלא נוהגים כך.
זאת לא הפעם הראשונה שהוא מתיחס אלי או אל ויקיפדים אחרים בזלזול. כשדורשים ממנו להביא הוכחות לטענותיו הוא מקלל וטוען שהשני לא מבין דבר וחצי דבר בענין הנדון (ראה מקרה מיון המדעי בצמחים, כאשר היה לו ויכוח עם Iorsh) אני מוחה נגד הדבר הנלוז הזה וקורא לך, בתור הביורוקרט הראשי להטיל את מרותך על בן טבע על מנת שיחזור בו מדבריו. אינני מוכן לשמוע את הדברים האלה.

בברכה,
גילגמש 10:59, 23 אוג' 2004 (UTC)

כמו כן הוא מתעקש להוריד את הדיון מהמדיניות הנלוזה הזאת. זאת חריכה חריפה מהשראת מפעיל המערכת. לא יתכן שהוא ישתמש בסמכותו על מנת להגביל משתמשים אחרים. אילו הוא לא היה מפעיל מערכת, הערך היה ננעל.

גילגמש 11:01, 23 אוג' 2004 (UTC)

בנוסף לכך אבקש את התיחסותך לדיון הבא: ויקיפדיה:רשימת מועמדים למחיקה/אולטרה קצרמרים

כפי שבוודאי ראית, קראתי את דבריו של בן הטבע יחד אתך, ואף הגבתי עליהם. אני מקווה שנגיע למצב שבו יש מקום לכולנו בויקיפדיה, בכבוד וברעוּת, גם כאשר יש חילוקי דיעות. דוד שי 11:32, 23 אוג' 2004 (UTC)


דוד שי, אני מצטער, אך זה חורג כבר מכל פרופורציה. התנהגות כזאת איננה מקובלת. לא יעלה על הדעת לדבר כך עם ויקיפדים אחרים. הטון המתנשא, הפוגע והמעליב איננו במקומו. אני דורש שבן טבע יתנצל בפני ובפני הויקיפדים האחרים שהעליב ויפסיק מנוהג מגונה זה. גילגמש 11:39, 23 אוג' 2004 (UTC)


סליחה, "כמו כן הוא מתעקש להוריד את הדיון מהמדיניות הנלוזה הזאת. זאת חריכה חריפה מהשראת מפעיל המערכת. לא יתכן שהוא ישתמש בסמכותו על מנת להגביל משתמשים אחרים. אילו הוא לא היה מפעיל מערכת, הערך היה ננעל".

הדף לא היה נעול, על איזו הגבלת משתמשים אחרים אתה מדבר, יש הרי היסטוריית שינויים – אתה לא יכול להמציא דברים. ראה, דוד שי! אולי הייתי קשה מדי עם החבר גילגמש, אבל דומני ששקרים מקומם לא כאן. בן הטבע

החריגה שאני מדבר עליה היא מחיקת ההפניה לדיון. הדף לא היה נעול כי אין טעם לנעול אותו היות ויש לבן טבע השראת מפעיל מערכת. גילגמש 11:39, 23 אוג' 2004 (UTC)

אולי לא הבנת את כוונתי. אין בדעתי למחוק ולו קצרמר אחד. אני בעד כינוסם לרשימות מסודרות. במקום 500 קצרמרים בני 5 מילים שזה 2500 מילים ניתן ליצור לפחות 50 רשימות מסודרות. כנל עם הטקסמוניה. כרגע יש כמה מאות, אם לא אלפים של קצרמרים, המקושרים בינם לבין עצמם ללא עמודי שער. זה פוגע אנושות במיזם הפורטלים ופוגע בצורה קשה במתח הרשימות. הבלאגן חוגג. מה רע בכינוס כל הקצרמרים שלא יורחבו לעולם? המידע לא ינזק, הסטטיסטיקה תשתפר, נגיע לרשימות מלאות ומגוונות ולא כמו עכשיו עם 3-4 קישורים אדומים. אין לי בעיה שתיהיה רשימה של 100 קישורים אדומים, אך לא במצב שזה כיום שאין שום קשר בין הדברים והם שוכבים להם ירוים למוות ע"י הסנוביזם של בן טבע.

גילגמש 12:41, 23 אוג' 2004 (UTC)


ראשית, החבר גילגמש, תמיד כיבדתי ערך נעול ולא התערבתי בו. היו לי הרבה סייגים לגבי בן אמוץ, דנקנר וז'קונט. העליתי את הסתייגויותיי במקומות המתאימים, אבל מעולם לא ניצלתי את סמכותי בעניין זה. באופן כללי, אני נגד מדיניות גורפת של נעילת ערכים כפי שאתה דוגל בה. בעבר נעלתי את הקואגה, כי אביהו בטוב ליבו וללא משים, עמד להכחידה מחדש על ידי שינוי חוזר ונשנה. זו היתה נעילה מיותרת, אבל נבעה מהתרגשות גדולה כי הנה יצור נהדר זה עומד להיכחד מויקיפדיה. מלבד זאת, רק עתה הבינותי שזהו בעצם דף להתדיינות ולא מחיקה של ממש. שיערתי שהתחלת סדרת מחיקות וניסיתי לעצור בך עקב אי היכרותי את הדף. האמן לי, עד עכשיו אינני מבין מה הולך עם העמוד הראשי. יש שם קוד קצר שמפעיל כל מיני נפלאות ולא תפסתי עד עתה מי מחליף את המאמר שם, אלא אם זה עניין אוטומטי.

+ שנית, החבר דוד שי, במפתח הרשימות החדש שהעליתי אין יותר "מהוללים", "מפורסמים" וכדומה. עשיתי שינוי שמות למרבית הערכים הללו וקיבלתי ללא ערעור את גישתך. בכל אופן, לגבי מבנים לא ידעתי מה לעשות. ערך בשם מבנים הוא מעט בעייתי. גם אתה משתמש בביטוי "הקצרמרים של בן הטבע" למורת רוחי. אני מפציר בך מלחדול ולכנות את פועלי בכינוי גנאי שכזה. לפעמים חולפת רבע שעה עד שאני מצליח להתאים את החרק למשפחה, לסדרה וכו'. זו אולי שורה אחת אבל גלומה בה עשייה לא מעטה. מבדיקה שעשיתי מתברר ש-15 אחוז מהקצרמרים האלה הורחבו על ידי במהלך החודש האחרון. אני מציע לכנות זאת "הקצרמרים הזמניים של בן הטבע" אחרת זה נשמע איום ונורא. בן הטבע 13:11, 23 אוג' 2004 (UTC)

ניסיון להגיע להסדר[עריכת קוד מקור]

בעקבות פרץ הרגשות מהזמן האחרון פניתי אל החבר בן טבע בניסיון ללבן את המחלוקת ולהראות לו שבעצם אין מחלוקת בינינו. אני מקווה מאד שבזה הענין הזה יסתיים.

דוד, האם תוכל לבדוק ערך זה ודף השיחה עליו ולהביע את דעתך במחלוקות שביני לבין נריה שן שש זעם 05:47, 24 אוג' 2004 (UTC)

ראיתי את הדיאלוג שלכם, וחרף חילוקי הדעות הוא נראה לי תרבותי וכזה שאפשר להגיע בו להסכמה, כל שקיוויתי שתסתדרו בלעדי. התערבות שלי תצריך הרבה מזמני, אני מקווה להגיע לכך במהלך השבוע, אחרי כמה עניינים בוערים יותר. דוד שי 08:37, 24 אוג' 2004 (UTC)
הגענו להסכמה ברוב הנקודה, אך בשאר נקלענו, כך נראה, למבוי סתום. לכן נראה לי שאין מנוס מסיוע חיצוני שן שש זעם 05:26, 26 אוג' 2004 (UTC)

את ספק הכוח של הסורק לא מצאתי ולכן אחבר בכוחותיי את הערך ואעלהו לויקיפדיה. הואיל ואינני בקיא בסידור הטבלאות ואיני חפץ לכלות את זמני בניסיונות שווא אודה לך אם במאמציך תשלב אותם בערך הנידון. אשלח לך אותם כשאשוב. איעדר כיומיים. (היונה והנץ), תודה בן הטבע 03:19, 25 אוג' 2004 (UTC)

כיפת הסלע[עריכת קוד מקור]

טפל נא בנושא כיפת הסלע. כל האנציקלופדיות תומכות בי, כולל מוסלמים בארץ ובעולם. כיפת הסלע הוא מסגד עומר , על אף שאינו מסגד. עמנואל כהרגלו מצטט אנשי שמאל קיצוניים (אין ליד דבר נגדם ואת חלקם אני מעריך מאד כמובן). בן הטבע 05:57, 26 אוג' 2004 (UTC)

טפל נא בנושא בן הטבע. השיטות בהן הוא נוקט (מלחמות עריכה) והשפה בה הוא נוקט ("אני מניח שאם אתה לומד פיסיקה אתה מניח שאתה חכם, להזכירך, גנטיקה דורשת מאמץ מוחי רב יותר שמעט מהפיסיקאים יוכלו לעמוד בו. לך תתעסק עם ברנשים בחוף הים, בבקשה." - רק דוגמה אחת, כמובן) היו גורמות לכל משתמש נחות ממנו להיחסם מזמן. היות ואתה כנראה האדם היחיד בויקיפדיה שהוא מכבד ומוכן להקשיב לו, אני מבקש ממך להעמידו במקומו. אני רותח כרגע (בעיקר עקב נימת ההערות שלו לעמנואל ולי), שאם לא כן הייתי פותח את תיבת הפנדורה הזו במזנון, אבל אני מעדיף להמתין ולהירגע. היות והוא פנה אליך, חשבתי שכדאי שתראה את שני הצדדים כאן (למרות שאני די בטוח שאתה כבר רואה אותם הרבה זמן). --אייתלאדאר ("כולכית טורדנית" בפי בן הטבע)

הגיעו מים עד נפש[עריכת קוד מקור]

עכשיו נתקלתי בהתנגשות עריכה וראיתי שגם אייתלאדאר פנה אליך באותו עניין. אני מקווה שזה רק מחזק את הרושם שלך לגבי מה שקורה.

אתמול ושלשום הייתי קצת עסוק ולכן לא יצא לי להיות פעיל במידה הרגילה, והיום בבוקר חזרתי ועיינתי מעט בשינויים האחרונים. מהסתכלות שטחית נראה שלמעט העבודה הנהדרת שנעשית בימים האחרונים על הקטגוריות, כל השינויים הם בהקשר לוויכוחים עם בן הטבע. כל דף שיחה שהוא מגיע אליו הופך לזירת קרב, אנשים שמנסים לנהל איתו דיון תרבותי לא יכולים, כיוון שהוא כ"כ בטוח בעצמו ולא מוכן בכלל לדבר. ההתנשאות שלו עלתה לכולם פה כבר על העצבים, כמו שזה נראה לי בינתיים, ואין דיון אחד שהוא לא העליב מישהו. הוא מגיע לדיון, קובע עובדה, ומי שאינו מסכים איתה ראוי שיקללו אותו וישליכו אותו מבניין. אי אפשר ככה. ראה לדוגמא את שיחת ויקיפדיה:קטגוריות (לפי נושאים). הוא מתנגד חריף לנושא הקטגוריות, אך מכאן ועד זה שהוא העליב חמישה ויקיפדים שונים באותה פסקה ופגע למעשה בכל מי שעוסק בקטגוריות. בנוסף, הוא הביא את משתמש:lazylemon עד כדי דיבורי גסויות מרוב זעם, וזה לא מוכן לדבר עם בן הטבע יותר. לעיונך, הנה הקטע המדובר:

אני כל כך מתחלחל מהחובבנות שלכם ומקווה עבור ויקיפדיה שתנחלו הצלחה כלשהי במשימה המוזרה שנטלתם על עצמכם. הבה נתחיל עם דוד1 שמדפיס לו קטגוריות מוויקיפדיה האנגלית וקורא אותן בשקיקה. בדבריו של לייזילימון גיליתי לא פחות מתריסר סתירות, ארבע מהן כפולות ומכופלות ותהיתי אנא אנו באים. עמנואל כהרגלו מנסה להתאים עצמו לויקיפדיה המתחדשת, אך עד כה ללא הצלחה. גילגמש מציב חזון הקרוי פורטלים, קרי חזון עמודי השער, שקורסים עוד לפני הקמתם, וכבר אפשר להזיל דמעה.
למרבה הפליאה, רק החבר הטולקינאי הנבון [אייתלאדאר], כותב דברים חכמים, אם כי זאת יש לייחס לניסיון רב-שנים לכנס את כל מזכרי המקום של שר הטבעות בשני מיליון דפים. (ההערה בסוגריים שלי)

אני יודע שזה רגיל אצלו, אבל בתקופה האחרונה זה כבר עובר כל גבול. גם גילגמש פנה אליך לפני מספר ימים באותו עניין. עושה רושם שהאדם היחיד שאותו הוא מוכן לכבד הוא אתה, ולכן אשמח עם תטפל בעניין הזה ותעמיד אותו במקומו, מעבר לעקיצות קטנות פה־ושם בדיונים. אי אפשר להמשיך ככה. אני יכול להעיד על עצמי, שכאשר אני רואה דף שיחה שבן הטבע התערב בו, אני פשוט מתרחק ולא קורא אותו אפילו כדי שלא ליצור מגע עמו. אין כבר כוח להתמודד איתו.--[[משתמש:Roybb95|רועי | (שיחה) |]] 06:17, 26 אוג' 2004 (UTC)

פה זו אנציקלופדיה ואני תמיד משתדל להיות מנומס בתחילה. דוד שי יודע עד כמה אני מאופק לגבי שינוי ערכים ושמותיהם. אבל כאשר נוצרתמלחמת עריכה - במלחמה כמו במלחמה - נלחמים. אני לא מגדף אלא משתמש במילים מושחזות מדי. אני מאמין שהם יכהו עם השנים. בכל אופן, מנסיוני - כל אחד ממכם בא לחודשיים-שלוש ונעלם (גם כשאני לא נמצא). כך שהסבל לא יהיה רב עבורך. ראה, רועי, גילגמש טען שנחמתי באביהו ועתה אביהו הוא ידידי. אתה טוען שנלחמתי בגילגמש ואילו עתה הוא ואני ידידים. אולי גם איתך אתיידד באחד הימים - לאחר שאשכח איך מחקת את הרשימה המעניינת של התיסמונות כי בא לך להפגין נוכחות. בן הטבע 06:31, 26 אוג' 2004 (UTC)

לך תעשה מקלחת קרה. גם אנוכי, בשובי ממסעות במדבר הלוהט, חש שגופי רותח ובדרך כלל מקלחת מצננת את גופי. עתה, כפי שהבהרתי לך: כל עולמך עומד על שתי כלונסאות – האחת: גוגל והשניה: שר הטבעות. הרי אמרתי לך בעבר: יש אנציקלופדיות, יש ספרים עבי כרס בהוצאות אוניברסיטאיות ובמקום לשלוח לי אימיילים, גש לספריה הקרובה לביתך וראה מה הפלא: העולם אינו רק טולקין. לגבי החבר עמנואל – הרי זה לא מבין תימוכין כלל וכלל ובכל נתיב אפשרי מנסה לרמוס את ערכי האובייקטיביות בויקיפדיה בכל הקשור לפוליטיקה. בערכים רבים אחרים הוא עושה מלאכה משובחת והוא יודע זאת טוב יותר מכולם, אבל שיטתו להוסיף נדבכים פוליטיים לכל ערך נמאסה לחלוטין. אם לא הבנת עדיין: סרבני השטחים טוענים שהרובע הנוצרי חייב להימסר לידי הפלשתינאים משום שיש בו מסגדים רבים. למעשה הרובע המוסלמי מלא באתרים קדושים ליהדות ולנצרות ולא להיפך. מאחר ששום דבר בעולם לא מעניין אותך מלבד מה אוכלים הוביטים לארוחת בוקר ומה אומר בן הטבע פה ושם, הרי אני מעדכן אותך לגבי שיטתו הסמויה והמתוחכמת של עמנואל. בן הטבע 06:23, 26 אוג' 2004 (UTC)

אחרי התלבטות קשה, הגעתי למסקנה שאני לא יכול להשאיר את הדברים האלה עלי ללא תגובה.
הטענה כאילו יש לי בכלל, ובעניין מסגד עומאר איזה מניע פוליטי נסתר, היא האשמה חמורה ומעליבה, של מוח קודח קונספירציות, שכתובה בנוסח מקרטיסטי.
התיקון שלי נובע במקרה הזה אך ורק מהכרת ואהבת ארץ ישראל על כל ההיסטוריה שלה - יהודית נוצרית ומוסלמית. הרי אם הרובה הנוצרי יועבר לשליטה פלסטינאית זה לא בגלל איזשהו אתר מוסלמי בו, אלא דוקא בגלל האתרים הקדושים הנוצרים שבו.
מן הראוי שכל חובב ארץ ישראל וירושלים, יידע על מסגד עומאר והסיפור שמאחריו, וזו הסיבה להתעקשותי. מי שפועל פה ממניעים פוליטיים (ואפילו מודה בזה בחצי פה) זה בן הטבע, שרוצה להעלים מידע כי הוא חושב שהוא עלול להיות מזיק מבחינה פוליטית.
eman
אני יכול להעיד, בתור אחד שכבר ותיק פה, שלהוציא ניסיון עגום אחד בתחילת חודש אייר לשלב את הטקס של יש גבול בין מנהגי יום העצמאות, שהוא עצמו ויתר עליו במהירות, EMAN ידע שלא לערבב יתר על המידה בין הכתיבה פה לבין דעותיו הפוליטיות המוצקות שן שש זעם 12:52, 26 אוג' 2004 (UTC)

אגב, ככה כדי שלא תצטרך לכתת רגליך לדף השיחה שלי, וכדי שתבין שכנראה בן הטבע הוא בעצם צחי הנגבי במסווה, הנה ציטוט מחילופי-דברים בינינו הבוקר.
אני כתבתי: השפה בה אתה משתמש בדפי השיחה וההתנשאות שלך אינם במקום, ולו היית משתמש מן השורה ולא מוותיקי הויקיפדיה קרוב לודאי שהיית נחסם מזמן. לא איום, אלא עובדה. התנהגות כזו היא בלתי-נסבלת מצד אף משתמש אחר.
תגובתו של בן הרגל הגסה: "אגב, אתה מוזמן לחסום אותי...חה, חה, חה....נראה לי שלא הבנת עדיין איפה אתה חי."

ובכן, אני חי בעולם האמיתי, אבל בהקשר של ויקיפדיה חוששני שאני מתחיל להבין איפה אני "חי": באנציקלופדיה חופשית-לכאורה ופתוחה-לכאורה שבה אני יכול לתרום ולהשפיע, אלא אם כן אני חס ושלום מתנגש עם הenfant terrible שלה. לשמחתי זה עוד לא קרה הרבה פעמים, אבל אותי, ולא רק אותי, זה כבר שוחק.
--אייתלאדאר 06:29, 26 אוג' 2004 (UTC)

נ.ב. תודה לבן הטבע שתרם עוד דוגמה לעיל למה שרציתי להמחיש, בזמן שערכתי את הודעתי זו.

כדי שיהיה ברור לכולם. המפלגה שהצבעתי לה יושבת באופוזיציה כבר כמה שנים טובות. אבקש לא לכנותי בכינויי גנאי. טוב, נדבר מחר. בן הטבע 06:34, 26 אוג' 2004 (UTC)

חברים יקרים, אני מנסה לטפל בבעיה שהועלתה כאן, ומקווה שתוכלו להתאזר בסבלנות עד שיימצא לה פתרון. דוד שי 06:40, 26 אוג' 2004 (UTC)

ראו פנייתי לבן הטבע בשיחת משתמש:בן הטבע ואת תשובתו. ראו המחשה מעודדת לבן הטבע המנומס והענייני בשיחה:כיפת הסלע ( הודעתו מ-07:23, 26 אוג' 2004), ונקווה כולנו לטוב. דוד שי 08:15, 26 אוג' 2004 (UTC)

דוד שי, זהו נוסח שיחה שברצוני לשלוח לאחד החברים. אינני יודע אם הנוסח חורג מהכללים והאמן לי כי שקדתי רבות בעריכת הכתוב. אני מפנה זאת לעיונך, הואיל ובשבוע האחרון שבה הדמות הבעייתית לחדש את פעילותה בויקיפדיה.

שלום לך, החבר xxx!

כולי תקווה שאתה זוכר אותי מהימים העליזים של משפחת ה xxx.

כל חבר בויקיפדיה יכול להשתמש בכל כינוי שיחפוץ בו. אם בחרת בכינוי xxx, הרי זה מקובל עליי. כתבת שאתה בגיל xxx בקירוב. גם זאת מקובל עליי. אך, אם הינך טוען ששמך האמיתי הוא xxx ואתה בגיל xxx בקירוב, אזי פנה נא למשרד הפנים כדי לברר במחלקת מרשם האוכלוסין כיצד נעדר שמך מן הרשימה.

בכל מסוף משטרתי, אפשר להקליד כל שם אפשרי ולראות אם קיימת זהות שכזו ומה הפרטים לגביה. אפילו בתחנה של משמר אזרחי אפשר לעשות זאת. בכלל, יש במשטרה שוטרות-חיילות מאד נחמדות, צריך רק לדבר איתן בחן ובנעימות.

אני מאמין לך כמובן. נהיר לי באופן מוחלט וללא כל ספקות שאתה הוא xxx וגילך xxx שנים בקירוב. את הטעות יש לחפש אצל השוטרת-חיילת, שמא שגתה בהקלידה את שמך החינני. וגם אם אינה שגתה, הרי מה אכפת לך – רובנו ככולנו היינו מבכרים להיעלם מעיניו של "האח הגדול".

עתה, ידידי הטוב. אני פונה אליך כחבר ותיק אל רעהו ומבקשך לסייע במתן עזרה מיידית בפרויקט האחים גרים.

זהו נוסח השיחה. הבהר נא את עמדתך. האם נוכל לסבול פה התחזות? הרי מתישהו יציפו אותנו אלפים שכאלה. כולנו יודעים זאת.

בן הטבע 06:43, 27 אוג' 2004 (UTC)

אין לי בעיה עם הטקסט של מכתבך, כל עוד אתה חש שאין הוא סותר את האיסור על הצקה המופיע בקווים המנחים שכתבת. אין לי בעיה גם עם ויקיפד שמופיע בשמות רבים, כל עוד כוונותיו טובות ואינו בא כדי להזיק או להתחכם. התחזות כאדם אחר, עם כוונה להפיק טובת הנאה מכך, היא עבירה פלילית, בהתאם לפירוט המופיע בערך המתאים, אך דומני שרק במקרים קיצוניים של כוונת זדון עלינו להיות מוטרדים מכך. דוד שי 13:41, 27 אוג' 2004 (UTC)
בעיניי, זה בלתי נסבל ופריצת כל כללי האתיקה לבלוש אחר שמו האמיתי או הלא אמיתי של משתמש בויקיפדיה באמצעות שיטות כהיעזרות בחיילות-שוטרות "מאוד נחמדות שצריך לדבר איתן רק בחן ובנועם".
לדבר זה יש הצדקה רק אם ההתחזות הייתה בכוונת זדון או התחזות לאדם אחר, טענות שברור מדבריו של בן הטבע שאינן תקפות כאן. שן שש זעם
אם הדברים הם אכן כפי ששן שש זעם רואה אותם, הרי שזו הצקה שאין לעשותה.דוד שי 14:09, 27 אוג' 2004 (UTC)

סליחה על ההטרדה בנושא שלא ממש קשור, אבל אולי יש לך מושג למי צריך לפנות על מנת לקבל תפקיד "מפעיל מערכת" בויקיספר? --הדוקטור המשוגע 23:58, 28 אוג' 2004 (UTC)

אני מציע שתיגש לויקיספר האנגלית ותבדוק שם מי מעניק הרשאות. בתחילת ימי ויקיפדיה העברית ניתנה הרשאת מפעיל בה רק על-ידי Brion, שהוא המפתח של ויקיפדיה כולה. רק לאחר זמן, שבו רכשתי את אימון הויקיפדים, ניתנה לי הסמכות למנות מפעילים בויקיפדיה העברית. סביר בעיני שתהליך דומה יעבור על ויקיספר העברית. דוד שי 00:21, 29 אוג' 2004 (UTC)

מבצע דין וחשבון[עריכת קוד מקור]

לאחר שמחקת את "הקרב במלון סבוי" אודה לך אם תבדוק אם מבצע דין וחשבון שהוסיף אותו משתמש מועתק אף הוא מאותו מקור. אין לי את הספר ולא אוכל לבצע הבדיקה בעצמי. אוסיף כי ערכתי את הערך קלות (בעיקר הוספת תאריכים והזזת פסיקים ונקודות), אך הבסיס נותר כשהיה. מקצת התכתבות שהיתה לי עם המשתמש (Mat Yifrach או משהו בדומה לזה) נראה לי שהמדובר באדם עם כוונות טובות שרק צריך כמה הבהרות על הנהלים כאן. בתודה אלמוג 17:33, 29 אוג' 2004 (UTC)

רשימת החלקיקים => מיון החלקיקים?[עריכת קוד מקור]

שלום דוד,

אנא ראה את הצעתי בשיחה:רשימת החלקיקים#שם אחר.--[[משתמש:Roybb95|רועי | (שיחה) |]] 19:52, 30 אוג' 2004 (UTC)

באיזה זכות אתה מעז למחוק לי את הערך??[עריכת קוד מקור]

אני מחזיר אותו - אם אתה עדיין רוצה למחוק אותו תעשה VFD ורק שהסתיים המשאל ואם יהיה לך רוב אז מותר לך למחוק אותו - והמאמר מאוד אובייקטיבי --חכם חנוכה 19:03, 31 אוג' 2004 (UTC)

פורום בתפוז[עריכת קוד מקור]

הועבר למזנון.

דאהר אל עומר[עריכת קוד מקור]

ראיתי שהתחלת לערוך בטרם הספקתי לסיים את העבודה. אין לי בעיה עם זה וכל עזרה בערך המסובך הזה מסייעת לי. אתה מוזמן להביט שוב ולהמשיך מהיכן שסיימת בפעם הקודמת.

המדובר בערך די מעניין לטעמי. קראתי את הטקסט המקורי מהמאה ה-18 של יעקב בירב, והדמות של אל עומר עניינה אותי. מדי יום כאשר אני עובר בדיר חנא בדרכי מהבית לעבודה אני חושב עליו. מוזר שיש מעט מאד חומר על דמות כה מרכזית. בויקיפדיה בכלל יש חור ענק בכל הנוגע לתולדות ארץ ישראל בתקופה העותומנית ואולי כדאי להתחיל למלא אותו.

מכיוון שזו גיחה שלי לשטח שהוא קצת מחוץ לתחומים הרגילים שלי - האם יש מישהו נוסף בויקיפדיה שיכול להעיף עין ולתקן שגיאות או להוסיף לערך? תודה ולילה טוב אלמוג 19:49, 1 ספט' 2004 (UTC)

לא שמתי לב להערתך שהערך עדיין בכתיבה, וערכתי אותו. רק כשהגעתי לסופו שמתי לב שאתה באמצע, והיה לי חבל על עמלי. בויקיפדיה יש עדיין לא מעט חורים ומעט מדי תורמים, וכל חור שמתחיל להתמלא הרי זו ברכה, ואולי הערך ימשוך כותבים נוספים לתחום זה. דוד שי 20:01, 1 ספט' 2004 (UTC)