שיחת משתמש:Eman/ארכיון5

תוכן הדף אינו נתמך בשפות אחרות.
הוספת נושא
מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית

פלישת ההומואים[עריכת קוד מקור]

יש איזה נודניק שפתח ערכים בסגנוןו שחר ההומו ועוד כמה כאלה. כדאי לחסום אותו. Avibliz 13:49, 13 אוקטובר 2005 (UTC)

התכוונת בוודאי ל"פלישת ההומופובים".
אותו שחר (בין אם הוא הומו או לא), לא היה כותב על עצמו שהוא הומו. אני מסכים שראוי לחסום את המשחית ההוא.
דני

אורביטל ורמות אנרגיה[עריכת קוד מקור]

היי

בערך רמות אנרגיה ובפרט תחת הכותרת '==רמות אנרגיה באטומים==', יש מידע מסודר על אורביטלים. ומנגד הערך אורביטל מסומן לשכתוב.

שאלתי אליך, האם צריך לשלב את שני הערכים לערך אחד ואת השני להפוך להפניה ? או אולי לשלב את החלק הרלוונטי מ'רמות אנרגיה' ב'אורביטל' ?

מלח השמים 15:28, 9 אוגוסט 2005 (UTC) נ.ב. בוויקי אנגלית אלו שני ערכים נפרדים.

זה פרוייקט פרוייקט שאני לא מתכוון להכניס את הראש שלי לתוכו.
באופן כללי מה שנראה לי שיש מקום לשני ערכים נפרדים, רק שחלק גדול ממה שיש ברמות אנרגיה צריך לעבור לאורביטל. eman‏ 15:46, 9 אוגוסט 2005 (UTC)
אציין זאת בשיחה:אורביטול, לטובת עורכים עתידיים. תודה! מלח השמים 16:31, 9 אוגוסט 2005 (UTC)

בדקתי לעומק, ויש משהו באינטואיציה שלך. זה כך: בהיגוי המקורי באפריקאנס (וליתר דיוק יש לומר הולנדית במקרה זה - שפת האפריקאנס רק באה לעולם רשמית ב-1925) השם בוטא "פאול קריחר". עם זאת, לאורך השנים וכיום, כנראה בהשפעה אנגלית חזקה, השתרש בדרא"פ ובעולם פול קרוגר. באופן דומה, שם העיר שאנו קוראים לה קייפטאון, הוא למעשה במקור קאפסטאד (Kaapstad). כך נקראה בפי ההולנדים, וזה גם שמה באפריקאנס. גם בנושא זה, העולם המושפע מאנגלית ובכלל זה אנחנו (וגם דרא"פ) הולך לפי האנגלית. בכל מקרה, חשוב כמובן לשמור על ההפנייה מפאול קרוגר, כי זו לא טעות. על פאול קריחר אנחנו יכולים כמובן לוותר (וגם על קאפסטאד) - אף דובר עברית לא יגיע אפילו בטעות לחפש שם. Magister‏ 11:21, 12 אוגוסט 2005 (UTC)

OK. ואני מבין שאם נכתוב פאול קרוגר זה יהיה שעטנז. אני רק מציע שאת כל תוצאות החקר הזה תכניס בערכים עצמם.
ואגב מתי היית בדרא"פ, למה וכמה? eman‏ 11:53, 12 אוגוסט 2005 (UTC)
לערך הייתי מכניס את איזכור הכינוי "אום פאול - הדוד פאול", כפי שכינו אותו החבר'ה, בצד שמו כמקובל היום ושמו המלא והארוך. זאת, כמובן, כשהערך יהיה נורמלי. כל עוד שנת לידתו בסטייה של 21 שנה מהנכון (ושנת מותו בשנתיים), דקדוקי העניות בהיגוי שמו קצת דיספרופורציוניים.... לגבי דרא"פ, הייתי שם כ-10 פעמים, בענייני תיירות ועסקים. העסקים היו עסקי תיירות, ועסקתי בקבוצות צליינות לארץ, כך שהיכרתי מקרוב די הרבה כמרים אפריקאנרים, וצלילי האפריקאנס לא זרים לי. Magister‏ 12:55, 12 אוגוסט 2005 (UTC)

נכנסתי למחוק את יד ושם כפי שכבודו הנכבד והחשוב ביקש, אך אני רואה שכבודו הקדים אותי.

אין בעיה. רק שתלמד להבא ששמים קישור חיצוני רק אם הוא קשור באופן ספציפי ומיידי לערך. דוקא קיוויתי שכן היה שם משהו ספציפי שרק לא העתקת את הכתובת שלו נכון. אבל לא נורא. eman‏ 13:09, 12 אוגוסט 2005 (UTC)

עמנואל!

נתתי למשפטנית שמתעסקת בהוצאת לשון הרע לקרוא את מה שכתבת אודותיי. היא סבורה שהקישור שעשית בין כתיבתי בויקיפדיה לכתיבתי במקומות אחרים ללא כל אישוש משפטי, עלולה לפגוע בפרנסתי. אני לא שוקל לפעול לפי עצתה לעת עתה, כי אני מניח שאינך עושה זאת כדי לפגוע בי בכוונה תחילה, אלא זו סתם עוד אחת ממלחמות ויקיפדיה. אולם, אחרים עלולים לחשוב שכל דבריך אמת הם, וזאת עלול להזיק לי בעתיד. אם יש לך מה לומר בנידון, אתה מוזמן לפנות אליי ישירות במייל. נסה למתן את התבטאויותיך. לפעמים אתה חורג מגבולות החוק, וזה כבר לא צחוק. בן הטבע 05:46, 14 אוגוסט 2005 (UTC)

עמנואל הוא אחד החברים הוותיקים בויקיפדיה. אינני מכירו באופן אישי והוא גם לא מטריד את מנוחתי כל עוד הוא טוען שמה שאני כותב בויקיפדיה הוא שטויות. הוא מפעיל מערכת ואם זה מה שהוא חושב, הוא רשאי למחוק זאת. זו הרי תוכנת ויקי ועל כך מושתת ויקיפדיה. לומר שאני ממציא דברים ומפרסם אותם באתרים מכובדים אחרים היא הוצאת לשון הרע. אין לי ספק שעמנואל לא רוצה להזיק לי באופן אישי, אך אחרים בעקיפין יכולים לקבל את דבריו ללא סייג, וכך הדבר יכול לפגוע בי בעתיד. עמנואל כמו כל אחד מקוראיי יכול לכתוב לי במקרה שנפלה טעות. אף אדם אינו חף מטעויות. לומר שאני מפרסם דברים בדויים במקומות מכובדים היא עבירה, אלא אם מישהו יכול לאשש זאת באופן משפטי. אני מבקש בכל לשון של בקשה לחדול מלהתעסק בי ובחיי הפרטיים, כאשר אין לכך קשר לויקיפדיה. זו אפילו הטרדה בעיניי. אתם לא חייבים לקרוא את מה שאני כותב במקומות אחרים. לשמחתי אתם גם לא יכולים למחוק זאת עוד, רק בגלל מחסור בידע שקיים אצל חבר זה או אחר. לדאבוני, כל עוד תימשך האווירה הרעה בויקיפדיה אינני מסוגל לתרום, על אף שהצטברו אצלי ערכים של בעלי חיים. האם אני צריך לפנות לבריון כדי שישליט פה סדר? חשבו למה נועדה האנציקלופדיה? לא למלחמות אישיות אלא ליצירת מאגר מידע. מה עובר עליכם? מה זה התסכול המטומטם הזה? התרכזו במטרות! ויקיפדיה יותר חשובה מבן הטבע 14:34, 14 אוגוסט 2005 (UTC)

בטוחני ש-Eman ושש"ז יוכלו להתהדר בתגובה בדברי בלע שכתב בן הטבע כנגד ויקיפדים אחרים (אייתלאדאר ואף אנוכי) במזנון, לו הלה יחליט לנקוט נגדם בכלים משפטיים. ראוי שיקשוט עצמו וגו'. ערןב 06:38, 14 אוגוסט 2005 (UTC)

אנרגיה אפלה[עריכת קוד מקור]

שלום עמנואל,
ראה בבקשה את השאלה בשיחה:אנרגיה אפלה. גילגמש שיחה 11:24, 20 אוגוסט 2005 (UTC)

היי,
ראה בבקשה את הערך אורביטל. האם הוא עדיין זקוק לשכתוב או שהתוכן סביר? גילגמש שיחה 05:41, 21 אוגוסט 2005 (UTC)

מה איתו? טרול רפאים 18:10, 21 אוגוסט 2005 (UTC)

כפי שגילתה המשלחת של 1921, אי אפשר לטפס על האוורסט באוגוסט, כי זה אמצע עונת המונסון שם, ויש סערות שלג. emanשיחה 00:26, 22 אוגוסט 2005 (UTC)

מה הרשיון של התמונה? טרול רפאים 10:07, 22 אוגוסט 2005 (UTC)

זה נראה כמו תמונה שמקורה באתר של ה CIA. אני חושב שאני רק צבעתי את גוש קטיף בצבעים אחרים, אבל מי צייר את גבולותיו אני לא יודע. emanשיחה 10:29, 22 אוגוסט 2005 (UTC)

משהו מבולבל[עריכת קוד מקור]

"בראשות הישיבה הרב הלל זקס הרב משה מרדכי פרבשטיין". שיחזרתי כי לא הבנתי בכלל מה המשפט הזה אומר. הכוונה באופן מילולי; איפה הפיסוק? -*- עמבה -*- 22:49:40, 2005-08-23 (UTC)

זה היה שיחזור פזיז, ובלי הסבר.. את צודקת שיש בעת פיסוק, אבל היא היתה שם גם ךפני תוספת האלמונית, ונשארה גם בגרסה שלך. emanשיחה 23:00, 23 אוגוסט 2005 (UTC)
שיחזרתי כי לא ראיתי שום הבדל חוץ מהתוספת "הרב הלל זקס" שהיא לא ברורה. זה חסר הקשר ובלתי מפוסק ולכן שיחזרתי. אם תפסק ותבהיר מה השם הזה עושה שם זה יהיה מצוין כי לי באמת אין מושג. אם גם לך אין מושג, אז צריך לשחזר.. -*- עמבה -*- 23:02:39, 2005-08-23 (UTC)
מה לא ברור? יש שם את רשימת העומדים בראש ישיבת חברון, והאלמוני הוסיף אליה שם. פיסקתי את זה. בכל אופן ככה לשחזר בלי נימוק זה מעשה שלא יעשה. בסוף תהיי גילגמש! emanשיחה 23:05, 23 אוגוסט 2005 (UTC)
העניין הוא שלא תמיד אפשר לנמק. הנימוק מייגע מאוד ולא נחוץ ברוב המקרים. גילגמש שיחה 23:07, 23 אוגוסט 2005 (UTC)
ועוד משהו, במקרה הזה דווקא הגבתי בדף שיחה. אתה רוצה מלחמת עריכה מיותרת? אתה מכיר אותי שנה וחצי, אני הרי יכול להיות עקשן בצורה שלא תיאמן, הרי אפילו את חנוכה שרדתי. לא חבל? גילגמש שיחה 23:10, 23 אוגוסט 2005 (UTC)
תמיד אפשר לנמק. ואם זה לא מקרה של הוספת משהו שעל פניו הוא שטות, או השחתה (מסוג "פגחחחח!" אז צריך לנמק. הגיע הזמן שתבין את זה. נשבר הזין מהביריונות שלך, ממההתנשאות שלך, ומהפעלת סמכויותיך בלי מאמץ שגורמת נזקים שוב ושוב ושוב ושוב. אם היית מנמק כל מה שאתה עושה, אולי באמת אל היה לך זמן לעשות עוד נזקים כאלה לויקיפדיה. emanשיחה 23:13, 23 אוגוסט 2005 (UTC)
להזכירך, לפי הנהלים אני ממש לא חייב לנמק. אם ארצה אנמק, אם לא ארצה לא אנמק. גילגמש שיחה 23:15, 23 אוגוסט 2005 (UTC)
שוב גישת "אני ואפסי עוד" הדוחה והמחליאה שלך.
וחוץ מזה כתבת בדך השיחה, רק אחרי שאני שיחררתי את האלמוני וחסמתי אותך. אז זה לחלוטין לא רלוונטי, ובמקרה הטוב היתממות. emanשיחה 23:20, 23 אוגוסט 2005 (UTC)
נכון שעשיתי את זה אחרי ובדיעבד יתכן שכן הייתי צריך לעשות את זה לפני כן. בכל אופן, הצעתך לנימוק של כל שיחזור איננה מעשית. זה בלתי אפשרי. אציין, שאני מנמק כמעט בכל שיחזור של טקסט ארוך או אם מדובר במשתמש רשום. האפשרות לנימוק צריכה להיות חלק מאופציית השיחזור שיפתח חלון תקציר ביחד עם הלחיצה על "גלגל אחורנית". שיחזור ידני מייגע מדי. ניסיתי לפעול כך ופשוט לא הצלחתי. בכל אופן, התוספת שלו בהחלט לא רלוונטית, גם אם נכונה. זה דומה ל"חוקר X גילה Y, אך אותו חבר X הוא במקרה חבר בכת A ואותה כת A ידועה בטירופה וכו'". אין קשר בין היותו של חוקר X חבר בכת A ועצם הגילוי שיכול להיות נכון ויכול להיות לא נכון. גילגמש שיחה 23:24, 23 אוגוסט 2005 (UTC)


במקרה הזה לא ראיתי צורך לנמק כי מי שהיה רואה את ההבדל בין הגירסאות היה רואה שמדובר שם בתוספת חסרת הקשר ופיסוק.
אני לא אהיה גילגמש ולו רק משום שאני לא בקטע של להיות גננת על אי אלו ויקיפדים :*). אני מעדיפה את החופש שבלהיות משתמשת רגילה :) -*- עמבה -*- 23:12:14, 2005-08-23 (UTC)
עמבה וגילגמש צודקים - זו אכן היתה השחתה שקשורה לפוליטיקה פנימית שם (בררתי את הנושא), הרב הלל זקס היה בעבר ראש ישיבה שם ולאחר מחלוקת פנימית הוא עזב ופתח ישיבה משלו כמו שצוין שם ממש כמה משפטים לפני זה, הוא עדיין מוסר שם שיעורים כ"מרצה אורח", אך לא מכהן כבר כראש ישיבה, המשחית היה כנראה אחד מ"חסידיו" שם. לכן אני משחזר שוב.--ג'ו בלאק 23:43, 23 אוגוסט 2005 (UTC)
גילגמש לא היה מעורב בזה. רק עמבה, וזו לא היתה הסיבה שהיא שיחזרה.
לעומת זאת השיחזור שלך הוא מוצדק. מראש לא היתה לי סיבה שלא להאמין לתוספת של האלמוני, אבל בכל זאת מכיוון שהוא אלמוני בדקתי בגוגל וראיתי את הרב ההוא מוזכר בקשר לישיבה (אם כי אני מודה שבמורה שהותירה בי איזשהו ספק שהוא עדיין שם). אבל אם אתה בא ואומר מה שאמרת, בודאי שאין לי סיבה לא להאמין לך. כל הכבוד על ההשקעה והבדיקה, ואם כבר טרחת, אולי כדאי למצוא מקום להוסיף את המידע שמצאת emanשיחה 23:48, 23 אוגוסט 2005 (UTC)
אין שום בעיה.--ג'ו בלאק 23:54, 23 אוגוסט 2005 (UTC)
אני רוצה להבהיר שלא שיחזרתי מפני שזו השחתה אלא מפני שהשם הוזכר בצורה חסרת הקשר וללא פיסוק וזה יצר פסקה מבלבלת. אני לא מבינה בנושא הזה ולכן לא הייתי משחזרת אם הייתי רואה את הטקסט מפוסק כהלכה כפי שפיסק אותו Eman. -*- עמבה -*- 23:59:23, 2005-08-23 (UTC)
אני מבין, אבל זו באמת אחת הדרכים לגלות השחתה - חוסר הקשר. --ג'ו בלאק 00:07, 24 אוגוסט 2005 (UTC)

על עסקי א-דורה

80.230.39.162 23:13, 23 אוגוסט 2005 (UTC)

  1. תעשה טובה! תירשם!
  2. מה שאמרתי לגילשמש נכון גם לגביך: אם שיחזרו לך משהו, ולדעתך זה לא בצדק, קודם לנמק בדף השיחה, ורק אחרי זה לשחזר מחדש. ועדיף בכלל קודם למצות את הדיון, ורק אחרי זה לשחזר, או לחכות שמישהו אחר ישחזר. emanשיחה 23:20, 23 אוגוסט 2005 (UTC)
הנה כתבתי משהו בדף השיחה. תציץ, תראה, תחשוב אם אני צודק. מלבד רמת הטקסטים שיורדת ככל שהדף יורדת, הערך מאוד מבולגן עדיין.
אני עייף, עבר עלי יום ארוך (וזאת אחרי ש"בזכות" גילגמש הלכתי לישון שעה אחרי מה שהתכוננתי, ועוד שעה אחרי זה לא נרדמתי בגלל העצבים שהוא גרם לי), וכתבת הרבה ובצורה (טכנית) לא כל כך ברורה. אני אל חושב שאני אסתכל בזה היום, אולי מחק. תנסה אם אתה יכול לתמצת, ואם אפשר על ידי הזכות, הדגשות וכו' לעשות שזה יהיה בהיר.
וכבר אמרתי שתירשם?! הרי הדיוןם אתמול היתה על הזכות של הקורא לקבל את הקונטקסט על מישהו שטוען משהו. אני חושב שבאופן דומה יש לו את הזכות לקבל את הקונטקסט עליך. (וזה היה אירוני שאתה שומר על אלמוניותך היית בצד שדורש להוסיף את הקונטקסט על האנשים, ושגלגמש טען שזה לא משנה מי האנשים אלא רק מה הם אומרים, אבל התייחס אליך שונה בגלל שאתה אלמוני ולא רשום) emanשיחה 18:39, 24 אוגוסט 2005 (UTC)

איסוף חתימות[עריכת קוד מקור]

שלום עמנואל,
תחתום לי בבקשה במשתמש:גילגמש/איסוף חתימות. שים לב שצריך לחתום בצורה ידנית - [[he:משתמש:שם משתמש]] כאשר במקום שם משתמש אתה רושם את שם המשתמש שלך כי זה הולך לחברינו דוברי האנגלית בצוות הפיתוח. תודה, גילגמש שיחה 07:55, 24 אוגוסט 2005 (UTC)

לא הבנתי מה זו היוזמה הזו. הרי היו הרבה הצעות למפתחים, למה דוקא על זה יש מין עצומה כזו?
וחוץ מזה עם כל הכבוד להצעה שלך, הבעיה היא לא טכנית (הפתרון שהצעת לא חוסך כל כך הרבה עבודה), אלא בעיה בגישה שלך. הרי גם אם תכתוב משהו בטוח תכתוב דבר חסר משמעות לחלוטין במקרה הטוב, ושקרי במקרה הרע. emanשיחה 18:35, 24 אוגוסט 2005 (UTC)

==[עריכת קוד מקור]

ביומן חסימות ראיתי שחסמת את גילגמש. אותי גילגמש חסם הרבה פעמים, והוא הוציא לי שם של משחית שלא בצדק. גילגמש באמת משתמש בסמכותו לרעה, וזה טוב שאתה וShayakir חסמתם אותו. אריאול 19:56, 26 אוגוסט 2005 (UTC)

אתה לא משחית, סתם קוץ בתחת... אני חושב שבמקרה שלך הוא לרוב צדק. emanשיחה 20:09, 26 אוגוסט 2005 (UTC)

הרחבתי את הפסקה האמורה ואודה לך אם תעבור עליה. טרול רפאים 20:15, 26 אוגוסט 2005 (UTC)

יש לך תוכניות לגבי ההיסטוריה האמריקנית אחר מלחמת העולם הראשונה ? שש"ז 11:53, 28 אוגוסט 2005 (UTC)

האמת שבהחלט כן. למרות שלקחתי קצת חופש. אבל אני מקווה השבוע לחזור. למה, לך יש תוכניות, או שאתה שואל רק בגלל התבנית? emanשיחה 11:54, 28 אוגוסט 2005 (UTC)

סקרנות אינטלקטואלית שש"ז 18:35, 28 אוגוסט 2005 (UTC)

היי,
אתה רוצה לחסום את מר יאיר צבי? או שלדעתך הוא לא נופל לקט' של הקיצונים הרגילים. גילגמש שיחה 11:08, 30 אוגוסט 2005 (UTC)

אתה שואל אותי אם אני בעד חסימה?! זו נראית לי שאלה די רטורית.
לא ראיתי שהוא הציף או עשה משהו דומה, ולכן אני לא רואה שום סיבה לכך. במיוחד שבמקרה שלו זה רק יזין את הפרנויה שלו. emanשיחה 19:56, 30 אוגוסט 2005 (UTC)
ראשית, אני לא חושב שתשובתך רטורית. שאלתי דווקא אותך כי אתה היית מעורב יותר מכל אחד אחר לכן נראה לי טבעי לשאול דווקא אותך. מה הטעם לשאול מישהו לא מעורב? בכל אופן, תנוח דעתך. נראה שהעניין מסתדר.
דוקא ממש אל הייתי מעורב יותר מכל אחד אחר. בכל הנושא שלו עם תיאוריות הכחשת רצח רבין בכלל לא הייתי מעורב, אלא רק בעניין שיח מוניס, וגם זה בלי שהבנתי מה הוא בכלל רצה. רק שהיה ערך שאפילו לא היה קצרמר, ועשיתי ממנו ערך אמיתי. emanשיחה 22:06, 30 אוגוסט 2005 (UTC)

שמות של רוסים[עריכת קוד מקור]

לעמנואל שלום!
אני יודע שגילגמש כבר העלה את נהושא הזה במזנון - למעשה, הוא עשה את זה עקב פנייתי. על כל פנים, אני הגבתי (אם כי באיחור-מה) בנושא של שמות אמצעיים בערכים על רוסים. תגובתי המלאה ראה בשיחת ויקיפדיה:איך לתת שם לערך#רוסים, אך טענתי בקצרה היא שברוב המקרים השם האמצעי (שם האב) אינו מוכר כל צרכו, ולכן לפי הנומנקלטורה הקיימת אין לציינו. מה אתה חושב בנושא? (אנא הגב במקום המצויין ע"י הקישור) מארק ברלין 19:24, 30 אוגוסט 2005 (UTC)

דעתי כבר מופיעה שם. מה אתה רוצה עוד? (ותחתום שם על דבריך) emanשיחה 19:54, 30 אוגוסט 2005 (UTC)
מה שאני רוצה זה שתגיב. זה הכל. אתה אמרת שלגבי לנין אתה בעד להשאיר את ה"שם האמצעי" כי הוא מוכר. אוקיי, אומר אני, אבל מה עם שאר האישים הרוסיים? כלומר, לא נראה לי ששמו האמצעי של לומונוסוב, לדוגמא, הוא מוכר בציבור. בגלל זה אני מפנה אותך מדף ההוא. מארק ברלין 20:30, 30 אוגוסט 2005 (UTC)
כתבתי שלא צריכה להיות אחידות, כלומר שבמקרים אחרים לא צריך לשים את השם האמצעי. emanשיחה 21:05, 30 אוגוסט 2005 (UTC)
זאת אומרת שלגבי סטלין, חרושצ'וב וכיו"ב אתה מסכים שצריך לסלק את השם האמצעי מהכותרת? מארק ברלין 21:08, 30 אוגוסט 2005 (UTC)
אכן כן. emanשיחה 21:15, 30 אוגוסט 2005 (UTC)
תודה על האישור. אבל כיוון שעכשיו מאוחר, אני אבצע את ההעברה מחר או מחרתיים. מקווה שזה בסדר. דר"א, אני אשתמש בך בתור אמסכתא להעברה - אני מקווה שלא תהיה לך בעיה עם זה. מארק ברלין 21:17, 30 אוגוסט 2005 (UTC)

שלום, אני מרגיש טיפה אשם על שהתערבתי בעניין וגרמתי למלחמת עריכה, אולי תנסו לדבר אחד עם השני קודם?--יום טוב 22:18, 30 אוגוסט 2005 (UTC)

שלום לך, ראיתי שטיפלת בתבנית ח"כ-נ"י. יש לי שתי שאלות:

  1. מה עם תבנית:ח"כ, תבנית:שר-ז"ל ותבנית:שר-נ"י? למה הקיפוח?
  2. עוד מקרה של קיפוח קשה: למה העמודה השמאלית בתבנית חיוורת יותר מן הימנית?

בתודה, אבינעם 11:02, 1 ספטמבר 2005 (UTC)

האמת היא שאני לא מבין בכלל מה זה כל התבניות האלה ומה ההבדל ביניהן. עשיתי שינוי בתבנית הזו בגלל מקרה ספציפי בערך על עיסאם מחול, שהיה משהו ארוך בעמודה השמאלית, שגרם גם להתנפחות העמודה הימנית, וביחד הם תפשו יותר מחצי אוחב הערך. אני מניח שכדאי לעשות את השינוי גם בתבניות האחרות. לגבי החיוורון - אין לי מושג. emanשיחה 11:05, 1 ספטמבר 2005 (UTC)
הבעיה היא שלמשתמשי פיירפוקס ביטול הרוחב הקבוע גורם לטבלה להתהפך (כלומר שבמקום שקו הגבול יהיה צמוד יותר לצד ימין, הוא נוטה יותר לשמאל).. מצד שני, התבנית הישנה שקיימת כרגע בתבנית השר היא מכוערת. צ'סשיחה 11:24, 1 ספטמבר 2005 (UTC)
אז תמצאו פתרון אחר. אני לא מבין גדול בטבלאות. אולי גודל קבוע (לא יחסי!) לצד ימין (שהרי מה שיש שם הוא קבוע). אבל תבדקו איך זה משפיע על עיסאם מחול, כי שם הבעיה נגרמה מלכתחילה. emanשיחה 11:31, 1 ספטמבר 2005 (UTC)

==[עריכת קוד מקור]

"בכל מקרה, אם גילגמש יחסום אותי עכשיו או כשהוא יקרא את מה שכתבתי בשיחת המשתמש שלו ופה, תדעו שהוא דיקטטור." אריאול, המזנון, ראה בגרסאות הקודמות של המזנון בין 12:14, 30 אוגוסט 2005 ל12:39, 30 אוגוסט 2005, כולל. 85.64.240.185 16:46, 1 ספטמבר 2005 (UTC)

היי

ראה בבקשה את אפקט קוריליוס. אני חושב שיש לנו כבר ערך על זה. חיפשתי ערך בנושא, אך לא מצאתי. גילגמש שיחה 19:22, 3 ספטמבר 2005 (UTC)

מצעד השמאלנים[עריכת קוד מקור]

השיקולים היו - הגנתך הנלהבת (מדי) על אותה עוכרת ישראל אלוני וכן איבתך הגדולה (מדי) לאיש שמאל כמו בן דרור ימיני שש"ז 21:12, 3 ספטמבר 2005 (UTC) אגב, האם לדעתך אין חייבים להזכיר את העובדה שהביקורת המרכזית של יוסי שריד עליה הייתה שהיא יותר מדי מוטה לטובת הצד הערבי שש"ז 21:18, 3 ספטמבר 2005 (UTC)

בניגוד לבן דרור ימיני, מה ליוסי שריד היה לומר עליה זה כן רלוונטי, בעיקר אם זה בתקופה בה הוא הדיח אותה. רק מה בדיקו הוא אמר ועל מה אתה מתייחס?
בקשר לימיני, הוא לא שמאלן, הוא שמל"ש (כמו דתל"ש רק לשמאלנים). והאיבה שלי במקרה הזה היא אפילו לא לו, אלא לעדר מעריציו שבוחנים כל דבר לפי "מה יש להוד קדושת הימיני לומר על זה".
בקשר לשולמית אלוני, אני לא אתן לכם לנצל את הויקיפדיה לעשות מסע דה לגיטימציה מקרטיסטי למי שלא עומד באמות המידה של הציונומטר שלכם או של ימיני. ויקיפדיה היא מקום להפצת מידע, לא לבית דין שדה. emanשיחה 21:25, 3 ספטמבר 2005 (UTC)
א)זה נמצא בספר שבו הוא שוחח עם... (שייקה בן פורת ?). אבדוק ציטוט מדויק כשאוכל.
ב)הרבה דברים השתנו במדינה בשנים האחרונות, כך שאדם יכול להביע תמיכה בפיתרון שתי מדינות על בסיס קווי 67' פחות או יותר ולהיקרא "שמאלני לשעבר".
ג)להיות "דובר התנזים" זה להיות "דובר התנזים". האם זה רע ? איש איש והשקפותיו שש"ז 21:34, 3 ספטמבר 2005 (UTC)

שלום,

ביקשת לשמוע הערות על מנוע קרנו. אנא קרא את הערותי בשיחה:מנוע קרנו#הערות. גילגמש שיחה 02:24, 7 ספטמבר 2005 (UTC)

ארכיון מס' 1[עריכת קוד מקור]

למה שחזרת?

בשביל להעביר את זה למקום הנכון. (אתה עשית cut an paste?! וגם לא העברת למקום הנכון. זה שייך לשיחת המשתמש ולא למשתמש). emanשיחה 12:09, 7 ספטמבר 2005 (UTC)

הסבר נא לי מדוע העובדה שהודעתו של רבין נמסרה לאחר משחק כדורסל רלבנטית לערך רבין. האם תוצאות המשחק השפיעו על החלטתו? אם יש רלבנטיות, כדאי להסביר אותה בגוף הערך. דוד שי 08:58, 9 ספטמבר 2005 (UTC)

אהלן EMAN

השארתי לך הודעה לגבי יצחק לאור אבל אני משאיר גם אחת כאן ליתר ביטחון. ההאשמות נגד יצחק לאור מבוססות. האיש לימד בבית הספר על שם סם שפיגל בירושלים עד שנת2002 והועף משם בסוף סמסטר א' לאחר שהטריד סטודנטיות. דרך אגב - הוא הועף משם כמה שנים טובות קודם לכן, בשל תלונות דומות והוחזר לשם אחרי כמה שנים...

גם בחוג לספרות בו הוא מלמד הוא צבר תלונות דומות.

אין בעיה לברר את העניין. אפשר לברר עם מנהל בית הספר. שבוע טוב ולהתראות

לגבי יצחק לאור[עריכת קוד מקור]

אהלן EMAN

השארתי לך הודעה לגבי יצחק לאור אבל אני משאיר גם אחת כאן ליתר ביטחון. ההאשמות נגד יצחק לאור מבוססות. האיש לימד בבית הספר על שם סם שפיגל בירושלים עד שנת2002 והועף משם בסוף סמסטר א' לאחר שהטריד סטודנטיות. דרך אגב - הוא הועף משם כמה שנים טובות קודם לכן, בשל תלונות דומות והוחזר לשם אחרי כמה שנים...

גם בחוג לספרות בו הוא מלמד הוא צבר תלונות דומות.

אין בעיה לברר את העניין. אפשר לברר עם מנהל בית הספר. שבוע טוב ולהתראות

שמאל רדיקלי בישראל[עריכת קוד מקור]

ראה הערתי בשיחה:שמאל רדיקלי בישראל. דוד שי 04:56, 11 ספטמבר 2005 (UTC)

להפך, אני הורדתי את סימן הקריאה! אהרון

זה מה שאמרתי. מה שכתבתי בדף השיחה שלך הוא תגובה לגלגמש. ואגב, נהוג להמשיך שיחה בדף שבו היא החלה, ולא לקפץ בין דפי שיחה. emanשיחה 13:00, 16 ספטמבר 2005 (UTC)

טוב שיש מפעילים בשעת לילה מאוחרת[עריכת קוד מקור]

תסתכל בבקשה בשינויים אחרונים. תחסום את האלמוני ואיזה קווסמה אחד. תודה. עידן ד 23:37, 17 ספטמבר 2005 (UTC)

הם הוזהרו, ובינתיים אני לא ראיתי שהם חוזרים על מעשיהם. אם זה יקרה נחסום אותם. emanשיחה 23:39, 17 ספטמבר 2005 (UTC)
טוב. שים עין. לילה טוב. עידן ד 23:45, 17 ספטמבר 2005 (UTC)

שים לב למה שהוספתי שש"ז 09:06, 20 ספטמבר 2005 (UTC)

הומוסקסוקאליות והומופוביה - מחאה[עריכת קוד מקור]

שלום וברכה, אני מוחה על כך שמחקת את הבידול בין שלילת הפעילות המינית ההומוסקסואלית לבין שנאת ההומואים כשלעצמם. אנשים המתנגדים למשכב זכור (מסיבות דתיות ואחרות) מוקעים לרוב, שלא בצדק, כ'הומופובים', למרות שבדרך כלל יחסם אל הומואים (דהיינו, אנשים בעלי נטייה מינית כזו) הוא בקצה הרחוק ביותר מן השנאה והסלידה. חוסר הסובלנות לדעות שונות, ביניהן כאלה השוללות פעילות מינית מעין זו, ויצירת הכללה על כל המחזיקים בדעות אלו, הוא חמור בעיני. כאמונים על NPOV, דומני שעלינו לתקן בחזרה את הערך. ואין כאן קשר לאנטישמיות, שרודפת אנשים על סמך מוצאם ולא על סמך מעשיהם. כנ"ל לגבי 'רדיפה'. רדיפה היא מילה בעלת משמעות שלילית, ובהחלט אינה נייטרלית. הרי לא תאמר שמדינת ישראל רודפת פושעים, הלוא כן? בחברה כשלנו, שבה אין הסכמה בשאלה האם משכב זכור הוא "תועבה" או לאו, אין לנו זכות לנקוט עמדה לצד זה או אחר. ברשותך, אשנה את הערכים, ואחכה להבהרות. הללג 10:01, 23 ספטמבר 2005 (UTC)

קודם כל מקום הדיון בערכים המתאימים, ואני אמשיך אותם שם.
בינתיים אל תשנה את הערכים. emanשיחה 10:07, 23 ספטמבר 2005 (UTC)

שיחרור חסימות[עריכת קוד מקור]

שלום,

אני לא זוכר מי מינה אותך למשחרר החסימות. לדעתך החסימה לא מוצדקת, תעלה את זה בפני המפעיל שחסם. אל תשחרר את החסימה ללא הסכמתו של המפעיל שחסם. זה לא בסדר. בנוסף, אני רואה בהתקפתך עלי פגיעה ומבקש שתתנצל. גילגמש שיחה 13:19, 26 ספטמבר 2005 (UTC)

אתה חורג מסמכותך. המדיניות היא שחסימה משמשת אחרי השחתה חוזרת, ואחרי אזהרה. אל על כל שטות חוסמים. מיהרתי לתקן את הנזק שגרמת, שעלול לגרום שמישהו שאולי היה יכול לתרום לנו (גם אני אתחלתי בתור משתמש אלמוני) ילך מבלי שוב. emanשיחה 13:25, 26 ספטמבר 2005 (UTC)
ראשית, אחד שטענת שחסמתי על זה שערך את ארגז החול הרי זאת שטות. הוא השחית את שער הקהילה - [1] בסדרת השחתות. בדרך כלל אכן נהוג להזהיר, אך אתה מיהרת לשחרר. אני לא בודק בכלל את העריכות בארגז החול. גילגמש שיחה 13:27, 26 ספטמבר 2005 (UTC)
לא אמרתי שהוא ערך את ארגז החול, אלא שזו היתה "עריכת ארגז חול" כלומר ניסוי שמקומו היה בארגז החול ולא בערך קיים. השחתות כאלה מעידות בדרך כלל סתם על מישהו שנכנס לויקיפדיה בפעם הראשונה ולא יודע איך זה עובד, ומנסה על הערך בו הוא נמצא. אין שום סיבה לחסום משתמש כזה, שסביר להניח שההשחתה שלו לא נעשתה בזדון, אלא אם כן הוא חוזר על דבר כזה שוב ושוב גם לאחר אזהרה. מהניסיון שלי אזהרה מספיקה בהחלט במקרים האלה, ואפילו זה לפעמים מיותר. emanשיחה 13:33, 26 ספטמבר 2005 (UTC)
לגופו של עניין, יחסך אלי לא ראוי בעיני. להבא אבקש אחד מהשניים - לא לפנות אלי בין אם אישית או בין אם במרומז בדפי שיחה של אחרים כולל הזכרת שמי או לעשות את זה בצורה מהוגנת. איני זוכר שכיניתי אותך בשמות גנאי. שפה זו זרה לי ומאוד לא נעימה. אם אינך יכול להתאפק ומשום מה אתה חייב לגדף, תעשה לי בבקשה טובה אישית: פתח ערך זמני שתקרא לו "קללות וגידופים" ערוך, שמור ומחק. גילגמש שיחה 13:40, 26 ספטמבר 2005 (UTC)
פשששש. איזה בן אדם עדין ורגיש אתה, שכל כך קל לפגוע ברגשותיו. חבל שזה לא מצליח להיתבטא גם ביחס שלך לאנשים אחרים. emanשיחה 13:49, 26 ספטמבר 2005 (UTC)
זה לא משהו חד פעמי אצלך כמו התפרצות זעם שאפשר להסבירה. זה משהו שנמשך כבר מספר חודשים. זה בהחלט מוגזם לדעתי. בכל אופן, איני חושב שבקשתי מוגזמת עד כדי כך. גילגמש שיחה 13:53, 26 ספטמבר 2005 (UTC)
התפרצות זעם? מה התפרצתי? מה שעשיתי זה לבטל שתי חריגות, שלך (בדורסנות האופיינית) ושל שי יקיר (בטעות), ואזכרת שמך בדף השיחה שלו כדוגמה להתנהגות ביריונית בשימוש בסמכויות המפעיל (דבר לו זכית ביושר). מה עיניין התפרצויות זעם לפה? אתה מאבד את העשתונות הרבה יותר מהר, וחוסם ומשחזר כל מה שזז בלי לבדוק, בעוד אני מקפיד לעשות דברים כאלה בזהירות וביישוב דעת. emanשיחה 14:19, 26 ספטמבר 2005 (UTC)

לא אמרתי שעשית את זה בהתפרצות זעם. זה מה שחמור כל כך. זאת הדרך הרגילה שלך לבטא את עצמך. גילגמש שיחה 14:23, 26 ספטמבר 2005 (UTC)

צודק. קראתי מהר מדי, הבנתי לא נכון, ונחפזתי להגיב. אבל מצד שני גם לא קיללתי או גידפתי אותך או קראתי לך בשמות גנאי. ציינתי שאתה מתנהג באופן ביריוני וחורג מסמכויותיך כמפעיל, ולמרבה הצער, זו קביעה עובדתית. emanשיחה 14:40, 26 ספטמבר 2005 (UTC)

אשמח אם תסייע לי בשני מקרים[עריכת קוד מקור]

כמה תיקונים בסלאח סחאדה שתוחזרו (שוחזרו אחורה). תוספת בחיל הנדסה שתוחזרה ומעידה כי הערך הזה לא נועד להיות נייטרלי.

אני סומך עליך כותיק יותר, אם אתה חושב שהתיקונים שלי לא מועילים, אין לי בעיה. אבל אני סבור שוב שתחזרו אותי על רקע לא ראוי. תודה.

ערב טוב, ראה הערתי בדף השיחה של שירר. את ה "ל" אפשר להשאיר. את ה "י" אפשר להוסיף. אדר 18:09, 29 ספטמבר 2005 (UTC)

אורנה לין[עריכת קוד מקור]

מדוע לא מוצדק גם הצבעה על מחיקת הערך? אתה יודע כמה עורכי דין שגם קצת פעילים בחיים הציבוריים יש במדינה? את כולם נעלה בויקיפדיה? האם משפט כמו "לין היא בעלת משרד פרטי, "אורנה לין ושות'", החל מינואר 2003, יחד עם שותפה, עו"ד יפעת עובדיה" מתאים לאנציקלופדיה? כל הערך הזה, לדעתי, הוא פרסומת אחת גדולה. אבירם 15:31, 2 אוקטובר 2005 (UTC)

המקום של השאלה הזו הוא בשיחת הערך. אני אעתיק את זה לשם ואענה שם. emanשיחה 15:58, 2 אוקטובר 2005 (UTC)

מוחמד א-דורה[עריכת קוד מקור]

הרחבתי את הערך מוחמד א-דורה בהתבסס על המקביל לו בויקיפדיה האנגלית. הוספתי מספר קישורים, כולל לינק לסרט ולהצהרות בנושא. הוספתי תיאור של תחקיר צה"ל (בהתבסס על YNET) וכן הוספתי לינק לאתר המתאר את התחקיר של דוריאל ושחף. כמו כן, תרגמתי קטעים נבחרים (בתמצות ניכר) בנוגע לתהיות שהעלו כלי תקשורת בנוגע למקרה (כולל הויכוח בין עיתונאי צרפת). השתדלתי לתת לינק לרפרנס בכל מקום שבו אפשר. בברכה, _MathKnight_ (שיחה) 23:03, 7 אוקטובר 2005 (UTC)

עמנואל, אתה כמובן צודק! טעיתי ואני מצטער על כך. מארק ברלין 13:39, 9 אוקטובר 2005 (UTC)

ככה זה, לא פלא שאחרי התעסקות מרובה עם הגובה וההיסטוריה של מדידתו, העין שלי תהיה רגישה יותר לתקלדה כזו (מה עוד שתמיד עין זרה יורת רגישה לתקלדות). ראיתי את זה, וברגע הראשון התפלצתי! עם 400 מטר פחות האוורסט כבר לא הכי גבוה (אלא K2)! רק אחרי שנכנסתי לכתבה נרגעתי, והבנתי שזו סה"כ תקלדה.
בכל מקרה תודה על העדכון. emanשיחה 14:26, 9 אוקטובר 2005 (UTC)

שלום,

השתתפת בדיון בויקיפדיה:פרלמנט#האם לתת את שמות הנספים בערכי פיגועים ומבצעים צבאיים?, אך הצבעתך בעייתית. נראה שהאופציה שלך לא זוכה לתמיכה. האם תרצה שקולך יספר יחד עם התומכים במתן השמות בגוף הערך? תודה, גילגמש שיחה 22:21, 9 אוקטובר 2005 (UTC)


הרולד פינטר, אסטרונומיה חוץ גלקטית[עריכת קוד מקור]

הוספתי את הקישור לא בגלל שהוא הקישור הראשון אלא בגלל שהוא מאמר טוב. התכוונתי גם לתרגם משהו מהערך האנגלי. אני מקווה לעשות זאת בשעה הקרובה.


בסך הכל ניסיתי לעזור.Avibliz 12:02, 13 אוקטובר 2005 (UTC) אני גם מקווה שתרגמתי בסדר. ואם מישהו מוכן לקחת על עצמו את ההמשך שיוריד את ההודעה על העריכה.

אם אתה רוצה שאפסיק לתרום לויקפדיה, אז תגיד את זה במפורש, לא באמצעות הצקה.

נושא הקישורים ה"חוטפים" בטיפול, זה לא תלוי בי אלא בחברה שהקימה את הטכנולוגיה של האתר. אני תרגמתי מילה במילה את הערך האנגלי בדיוק כמו שעשיתי עם הרולד פינטר. אתה סתם נודניק ומציקן. כבר עזבתי את הויקיפדיה, והרבה אנשים קראו לי לחזור. ואני מבקש לא לקרוא לי שוב קשה הבנה וקשה תפיסה. ואני מבקש ממך להחזיר את הקישורים כי הם בדיוק רלוונטיים. אני לא חושב שאני צריך להתנצל על אתר הידען Avibliz 21:39, 13 אוקטובר 2005 (UTC)

קודם כל הערך שכתבת, כמו כל ערך שלך, דרש עבודה טכנית מסיבית (מזל רק שהוא היה קצר. גם התרגום גרש תיקונים). אתה כותב משהו, ואפילו לא רואה שהקישור לאנגלית לא מקשר. שלא לדבר על קישורים פנימיים שלא טרחת לעשות. להמ שתעשה? הגמדים הקטנים יעשו בשבילך.
הרבה אנשים קראו לך לחזור? ממש "צו התנועה". אם זה היה תלוי בי הייתי דוקא שמח מאוד אם לא היית חוזר. אני רואה את השם שלך בדף ההודעות האחרונות, ומיד לחץ הדם שלי עולה. מה הוא עשה הפעם?
בקשר לקישורים: קישור אחד היה לחלוטין לא רלוונטי (וגם הוספת לתרגום משפט בשביל לעשות אותו כאילו רלוונטי), וגם הקישור השני לא היה מי יודע מה קשור. הוא מופיע כבר גם בערכים אחרים. תפסיק לעשות מהויקיפדיה פרסומת לאתר שלך. ובמיוחד כשהם "חוטפים". כל עוד הם כך, אני מתנגד שהם יהיו פה. emanשיחה 22:42, 13 אוקטובר 2005 (UTC)

אתה יכול להמשיך ולהתנגד, מה האלטרנטיבה - וואלה ו-YNET? אני שוב מדגיש שאני לא חייב שום התנצלות על קיומו של האתר, הוא קיים כבר מ-1997 וממלא צורך עוד לפני שויקפידיה נולדה. ושוב, החטיפות הן רק תירוץ לדיקטטורה שלך כפי שמגדיר את ההתנהגותך דוד1. עצם קיומו של עוד אתר משכיל ברשת מפריע לך. Avibliz 22:50, 13 אוקטובר 2005 (UTC)

ממש לא מפריע לי הקיום של האתר שלך, שמהמעט שביקרתי בו עושה רושם שמשום מה הרמה שלו גבוה מהרמה שאתה מפגין פה. מה שמפריע לי זה שאתה משתמש בויקיפדיה כעבד נרצע של האתר שלך. זה קל מאוד לעשות קישור לא חותף - אם נותנים את הכתובת המלאה ולא המקוצרת. לדוגמה:

הגלקסיות. להבא כל קישור שיהיה "חוטף" יימחק בלי שום ויכוח או אזהרה.

כמו כן, לחלוטין לא מקובל עלי ששם הקישור יהיה "ידען גלקסיות" או "ידען ..." כלשהו כאילו הערך הוא חלק מהאתר שלך הוא לא. בויקיפדיה יש צורה לשים קישורים. "שם המאמר/הדף" בלינק ואחרי זה "באתר הידען". emanשיחה 23:04, 13 אוקטובר 2005 (UTC)

אם תשים לב יש שני סוגים של קישורים - קישור לריכוז ידיעות בנושא מסוים (ידען הגלקסיות, ידען ננו טכנולוגיה וכו') לבין ידיעות עצמן שאז כותבים דיווח מטקס פרס נובל, באתר הידען. אין כאן שום עניין של אגו או משהו כזה כפי שאתה מנסה לרמוז. Avibliz 23:07, 13 אוקטובר 2005 (UTC)

המינוח הפנימי שלך באתר שלך ממש, אבל ממש, לא מעניין אותי או אף אחד אחר בויקיפדיה. עצם זה שאתה חושב שאנחנו צריכים להכפיף את הפורמט שלנו לפורמט שלך מראה עד כמה האגו שלך מנופח.
לעניין הערך הספציפי, הקישורים שנתת לא עומדים בקריטריונים של קישורים לערך בויקיפדיה כלומר שהם יתרמו באופן ספציפי להבנת הערך, ולא רק שיהיו קשורים באופן כללי ואסוציאטיבי. ברוח זאת בערך על חב"ד יש קישור לאתר חב"ד. אבל כשהם ניסו לשים קישור לאתר חב"ד בערך אחר, (אם אני זוכר נכון) על פרשת השבוע (כי באתר חב"ד יש פינה על פרשת השבוע. אולי אפילו הם עשו את הקישור ישירות לפינה הזו) זרקנו את הקישור מכל המדרגות. emanשיחה 23:14, 13 אוקטובר 2005 (UTC)


זה לא בדיוק אותו הדבר, כי דווקא בערך כללי יש צורך בקישורים כלליים ובערך ספציפי (למשל על גלקסית אנדרומדה) מפנים לידיעות ספציפיות. וחוץ מזה, זה לא עניין של מינוחים פנימיים, אלא עניין מהותי. בסך הכל צריך לספור עד שניים, שני סוגים.לא כל כך מסובך. Avibliz 23:17, 13 אוקטובר 2005 (UTC)
מרשימת המאמרים באתר הידען הקורא לא יבין יותר טוב מהי אסטרונומיה חוץ גלקטית.
לא מעניין אותי כמה סוגי קישורים יש באתר שלך. זה פשוט לא מעניין. הניסוח "ידען גלקסיות" הוא ניסוח פנימי שלך. באתר שלך תשתמש בו ותחלק את הקישורים לשני סוגים, לשלושה, או לחמשת אלפים. ובאתר שלך תקרא לכל סוג איך שאתה רוצה. אבל בויקיפדיה זה לא תופס.
הניסיון לכפות את הז'רגון של האתר שלך על הויקיפדיה הוא חצוף ומתנשא. הקורא שמגיע לערך בויקיפדיה לא יודע, ולא אמור לדעת, כמה סוגי קישורים יש למר בליזובסקי באתר שלו. הוא גם לא צריך לדעת מה זה "ידען גלקסיות". ולכן אין למינוח הפנימי הזה מקום בויקיפדיה. emanשיחה 23:25, 13 אוקטובר 2005 (UTC)
היום ניצחת עם הביריונות שלך. במקום לקרוא 20 ידיעות על גלקסיות הקוראים נחשפים רק לאחת (זו על החשיפה של 40 שעות של האבל), אני הולך לישון, בתקווה שלא תשנה לי דברים אחרים שכתבתי. Avibliz 23:28, 13 אוקטובר 2005 (UTC)
אתה חוצפן. לא השתמשתי אפילו בשום דמכות מפעיל (כמו הגנה או חסימה), אלא רק בקיצור דרך של שיחזור.
ואגב, לא רק הזמן שלך יקר. גם אתה מנעת ממני להתקדם בערך שאני כותב על אד מורו.
ואגב, גם הכתבה הזו נמחקה, כי שוב, היא לא רלוונטית לערך. תפסיק לדחוף אץ האתר שלך בכוח. emanשיחה 23:31, 13 אוקטובר 2005 (UTC)


רוצח, רד ממני, הכתבה רלוונטית, תשאל כל מי שמבין באסטרונומיה. זה סתם תירוץ להציק לי. לך לאד מורו ותעזוב אותי בשקט. Avibliz 23:35, 13 אוקטובר 2005 (UTC)
יש אין ספור כתבות באינספור אתרי אינטרנט בתחום של אסטרונומיה חוץ-גלקטית. למה דוקא הכתבה הזו? האם היא עוזרת באופן משמעותי לקורא לענות על השאלה "מה זו אסטרונומיה חוץ גלקטית?"? האם זו הכתבה הכי טובה לשם כך?
וחוץ מזה, עצם זה שאתה מוסיף בסיטונות קישורים לאתר שאתה מנהל נראה לי (ולרבים אחרים, כבר התקיים דיון בנושא) כנוהג פסול ביותר. אנא חדל ממנו. ובכלל, אנא עזוב אותנו בשקט, והקדש את זמנך היקר לפיתוח אתר "הידען". 23:42, 13 אוקטובר 2005 (UTC)

התייחסותך לAVIBLIZ[עריכת קוד מקור]

במקרה עליתי על מספר התבטאויות לא הולמות שלך כלפי AVIBLIZ. ביקשתי ממך להימנע מכך, ואתה בשלך. בדף השינויים האחרונים אני קורא: "(הבדל) (היסטוריה) . . אסטרונומיה חוץ גלקטית; 00:32 . . Eman (שיחה | חסום) (הפתעה! עדיין צריך לטפל בערכים של בליזובסקי כמו ילד קטן + הסרת קישורים "חוטפים")".
אני מבקש ממך חדל סדר עלבונות, אחרת אני מעלה את הנושא לדיון פתוח במזנון. אני מזכיר לך (מה שאתה בוודאי יודע היטב): זוהי אנציקלופדיה פתוחה וחופשית. הטירור המילולי שלך איננו במקומו.
אני בד"כ משתדל להימנע מכניסה לדיונים והערות מסוג זה, אבל אתה מגזים ולא מפסיק. בבקשה חדל ^^דּוֹד1 21:59, 13 אוקטובר 2005 (UTC)

לאחר מחשבה נוספת, ביקשתי גם מדוד שי להתערב בנושא זה, כדי להביאו לסיום "טוב". ^^ דּוֹד1 22:10, 13 אוקטובר 2005 (UTC)
מבחינתי סיום טוב הוא סיום בו מר בליזובסקי יכתוב באתר שלו, ויעזוב את הויקידפיה במנוחה. זה עבד יפה מאוד בשנה האחרונה, חבל שמישהו החליט שצריך לשנות את הסידור הזה ושיכנע אותו לחזור לפה.
ואגב תאמין לי שכל מה שכתבתי עליו היום, זה היה אחרי צינזור עצמי רב. emanשיחה 22:48, 13 אוקטובר 2005 (UTC)


עברת את הגבול[עריכת קוד מקור]

ואני לא מוכן יותר לעבור לסדר היום על זה. אני כותב ערכים ואתה משחית אותם. בשביל זה יש לך סמכויות ניהול?Avibliz 22:54, 13 אוקטובר 2005 (UTC)

מה שכתבת עכשיו זו חוצפה וכפיות טובה. אני עשיתי בשבילך את העבודה השחורה שהשארת אחריך, ומחקתי את הקישורים שבמקרה הזה אל היו רלוונטים להבנת הערך. ואחרי זה לקרוא לזה השחתה, זו פשוט חוצפה שלא תתואר. תתבייש לך! emanשיחה 23:05, 13 אוקטובר 2005 (UTC)

אם ריכוז מאמרים על גלקסיות אחרות, זה לא רלוונטי, אז מה כן? וגם הנושא של ראשית היקום - איך יודעים אותו אם לא באמצעות אסטרונומיה חוץ גלקטית? Avibliz 23:08, 13 אוקטובר 2005 (UTC) אני רואה שהחלטת לא לתת לי ללכת לישון היום ושוב שינית את הערך. ראה הודעתי הקודמת בשורה מעל, מדוע לדעתי הקישורים כן רלוונטיים. כפי שאמר דוד1 זו אנציקלופדיה חופשית והזכות שלי זהה בדיוק לזכות שלך. Avibliz 23:10, 13 אוקטובר 2005 (UTC)

סגנון הדיון כאן ממש לא מוצלח, ורצוי להוריד את הטונים. לגופו של ויכוח, אבי, כיוון שבקישורים לאתר "הידען" אתה בעל עניין, אני מציע שלא תיכנס למלחמת עריכה כאשר ויקיפד אחר מוצא לנכון להסיר קישור זה, אלא כתוב את נימוקיך בדף השיחה, ונסה לשכנע את הוויקיפד שהסיר את הקישור ואת הוויקיפדים האחרים. אם נימוקיך יהיו טובים, אין לי ספק שהקישור יוחזר. דוד שי 23:45, 13 אוקטובר 2005 (UTC)


לא נראה לי במקרה של EMAN. לפני שהחזרתי את הקישורים הראשונים שהסיר ביקשתי ממנו להחזיר אותם והסברתי לו למה הם רלוונטיים אבל הוא צפצף עלי והשחית את הערך. אולי עם מישהו נורמלי זה היה מסתדר. זה ערך שראיתי אותו ברשימת הערכים הדרושים. הקישורים שלי רלוונטיים, נתתי דוגמה לדרך שבה משתמשים באסטרונומיה כדי ללמוד על גלקסיות רחוקות. הוא פשוט החליט להחרים את הידען ואת כל הקישורים אליו ומחפש תירוצים Avibliz 23:48, 13 אוקטובר 2005 (UTC)
Eman לא החליט להחרים את הידען, והעובדה שאת הדוגמה שלך נתת פעמיים (אחת מהן הורדתי), מלמדת שלא תזיק עריכה לערך שאתה יוצר. כפי שראית MathKnight ניסה לסייע, וכך גם דוֹד1. אגיד זאת שוב: אל תיכנס למלחמות עריכה על קישורים לאתר "הידען" (גם לא עם Eman). תן למישהו אחר להילחם את מלחמתך. דוד שי 23:53, 13 אוקטובר 2005 (UTC)

תשובה לדוד שי[עריכת קוד מקור]

EMAN הסיר את הקישור ומישהו אחר (שכחתי כרגע) החזיר אותו. מאחר והוא אמר שהוא הסיר, לא בדקתי שהוא קיים, והוספתי אותו שוב. תאמין לי שיכולתי לתרגם עוד ערך מבוקש בזמן המלחמה המיותרת הזו. מי יודע מתי שוב יהיה לי זמן לכך. ראית גם את ה'תודה' שלו על התרגום של הרולד פינטר, בטענה שאסור לי לנגוע בערכים לא מדעיים. ושם אין קישור לידען. אין טעם, כי הידיעה ששמתי באתר מאוד קצרה. אני מקווה שיהיה לי מה להרחיב כי אני מתכוון לנסוע לשטוקהולם גם השנה לכסות את הטקס ואז אשמע הרצאות של מרבית הזוכים (מרבית ולא כל, כי חלקן לצערי במקביל במרחק של כמה קילומטרים - באוניברסיטת שטוקהולם ובבית החולים קרולינסקה Avibliz 00:08, 14 אוקטובר 2005 (UTC)

בליזובסקי[עריכת קוד מקור]

אין ספק שמאמריו של בליזובסקי צריכים לעבור עריכה, אבל זה לא חטא גדול כל כך. לפחות הוא לא כותב שטויות. הבעיה עם הקישורים לידען אמיתית וקיימת אבל לא נראה לי שצריך לגרש אותו בצורה כזאת. נניח שתנצח והוא יסתלק. למי זה יתרום? בשביל מה זה טוב? עדיף להסיר את הקישורים המיותרים כשהם לא נחוצים ולערוך בשקט. אנחנו סובלים כותבים הרבה פחות מוכשרים ממנו ולא עושים מזה עניין. גילגמש שיחה 06:55, 14 אוקטובר 2005 (UTC)

אחרי הניסיון מהקדנציה הקודמת שלו פה, התשובה היא שזה יתרום לכולם. אין בויקיפדיה אנשים שכותבים באופן קבוע שהם כותבים פחות מוכשרים ממנו. פשוט אין. אני לא מבין איך הבן אדם מתפרנס מכתיבה לאור מה שהוא מפגין בויקיפדיה. או שבכל מקום שהוא נמצא יש צוות עורכים שעובד איתו צמוד, או שפשוט באמת לא אכפת לו מהויקיפדיה והוא עושה את המינימום ההכרחי ברשלנות מופגנת בשביל שהוא יוכל לשים קישורים לאתר שלו. אני לא יודע אם אתה היית פה בתקופה הקודמת שהוא היה פה, אבל זה באמת היה בלתי נסבל. או שהוא הכין ערכים גרועים שכתובים בצורה עיתונאית, כאילו פה זה "הידען" שלו, ולא משנה כמה פעמים הערנו לו זה לא עזר. או שהוא השתתף בפולמוסים בלתי נפסקים, תוך כדי איומים מגוכחים שאם דעתו לא תתקבל הוא ייכתוב למשרד החינוך (אם לא לממונה על האינטרנט) וידרוש שלא ימליצו על הויקיפדיה לילדי ישראל הרכים.
לא יכול להיות שאני אצטרך לחשוש לשים ערך ב"דרושים לטיפול" פן הוא ייפול לידיו הבלתי אמונות של מר בליזובסקי.
הקיצור, יהיה יותר טוב גם לו וגם לויקיפדיה שהוא ייתרחק מפה. הוא יוכל לקרוא עוד 20 מאמרים על גלקסיות, ולסוע להתחכל בזוכי פרס נובל בשטוקהולם, ואנחנו נוכל להמשיך לכתוב את הויקיפדיה. emanשיחה 07:48, 14 אוקטובר 2005 (UTC)
אני מכיר את פועלו. אני מודע לבעיתיות של הקישורים. דיברתי על זה איתך לפני כמה חודשים ואף החלטנו לצמצם את מספר הקישורים היכן שזה אפשרי. בקשר לכשרון - כנס בבקשה לערכי הכדורגל, סדרות הילדים וכו' שבני נוער כותבים ותשווה בין זה לבין מה שכותב בליזובסקי. לדעתי, לא כדאי לסלק אותו. למעשה, אני חושב שצריך לסלק רק את הכותבים הגרועים באמת (עדן קוגן, רפאל לירז), קיצוניים פוליטיים (אזרח א', גרטל) או טרולים (חנוכה, דוד עם הווידאו של קמפלר). בכל היתר אין לפגוע לפי דעתי. גילגמש שיחה 07:53, 14 אוקטובר 2005 (UTC)
הוא בהחלט ראוי להיות באותה רשימה עם קוגן ולירז. חוסר ההבנה שהוא מגלה לצורת הכתיבה פה, והרמה הטכנית שלו אחרי כל כך הרבה זמן באינטרנט בכלל ובויקיפדיה בפרט פשוט מחפירה, מראים או על חוסר איכפתיות מוחלטת, או ממש על סוג של פיגור שיכלי. הבן אדם פשוט תמהוני. כנראה שב"הארץ" כבר הבינו את זה מזמן, וזרקו אותו. משום מה בווי-נט מחזיקים ממנו ומתפעלים מיכולת ההתחכחות שלו בשטוקהולם. אבל אם היית עוסק פה בנושאים שהוא מתעסק בהם כמו שאתה עוסק בנושאים שעדן קוגן התעסק בהם, אני מניח שהיית מבין שאין הרבה הבדל בינהם. emanשיחה 08:03, 14 אוקטובר 2005 (UTC)
טוב, אתה יודע שאני מעריך מאוד את דעתך בפיזיקה ומבטל תמיד את דעתי לעומת דעתך בנושא זה. אין ספק שאתה מאושיות הפיזיקה בוויקי והלוואי שיהיו לנו שני דוקטורים שיכתבו פה. זה רק מעלה את הקרדיט של ויקי. מה שאני, הקטן, רואה זה ערכים לא בהכרח רעים. הבעיות הן, כפי שציינת, טכניות בעיקר. אולי נעשה את זה כך: הוא יכתוב את המאמר שלו, אני אבצע עריכה טכנית (קישורים פנימיים, בינוויקי, הסרת פרסומת לאתר הידען) ואחרי זה אתה תעבור על זה ותראה שהוא לא שינה פתאום את חוקי הטבע. גילגמש שיחה 08:10, 14 אוקטובר 2005 (UTC)
לא, הבעיות הן בפירוש לא רק טכניות. הן קודם כל בהבנה של מה זו הויקיפדיה. באתר שלו כל מחקר שאיזה מדען שהוא התחכך בו, או סתם שהוא קיבל את ההודעה לעיתונות ממנו היא חדשה מרעישה. הבעיה היא שככה הוא עושה גם פה. אין לו ידע אמיתי במדע, ובודאי אין לו שום פרספקטיבה.
ואגב אני (לפחות עדיין) לא דוקטור. והאמת? גם אם כן, זה לא כל כך משנה. הדוקטורט נותן התמחות בתחום די ספציפי וצר. ידע נרחב ומקיף רוכשים או לפני זה או אחרי זה (אם נשארים באקדמיה, וגם זה בהחלט לא נכון לכול מי שמצליח להשתלב באקדמיה). emanשיחה 08:20, 14 אוקטובר 2005 (UTC)
EMAN אתה לא מבין כנראה איך פועל אתר חדשות. עובדים מיום ליום, וכל יום החדשות שלו נמצאות בראש הדף הראשי גם אם הן חשובות פחות מהחדשות של היום שלפני. Avibliz 08:26, 14 אוקטובר 2005 (UTC)
הבעיה היא שאחרי אינספור הערות לא הבנת שהויקיפדיה היא לא אתר חדשות, ולא הצלחת להסתגל לכך. המ שאולי טוב לאתר חדשות לא מתאים לפה, וכנראה שכך גם אתה. emanשיחה 08:48, 14 אוקטובר 2005 (UTC)
אתה כנראה קשה תפיסה. התשובה היא להערות שלך על טיבו של אתר הידעןAvibliz 08:51, 14 אוקטובר 2005 (UTC)
לא היתה לי שום הערה על טיבו של אתר הידען. שם תעשה מה שאתה רוצה ושיהיה לך בהצלחה, זה לא מעינייני. הערתי אך ורק לגבי הכתיבה שלך כאן (תוך כדי הבעת פליאה על הרמה הנמוכה שלה כאן, לעומת רמה שלפחות באופן טכני נראית סבירה שם, מהמעט שראיתי), ועל כך שאתה לא יודע להפריד בין מה שאתה עושה שם להמ שאתה עושה כאן. emanשיחה 08:55, 14 אוקטובר 2005 (UTC)
אתה כנראה מחליט שזו רמה נמוכה, גם כשמדובר בתרגומים של הויקי האנגלית, ולכן כשאתה רואה את החתימה שלי אתה קובע קביעה וממשיך איתה, כפי שאתה קובע באשר לרמתי השכלית. האם זה שלא המשכתי אחרי תואר שני עושה אותי פחות טוב ממך? Avibliz 08:58, 14 אוקטובר 2005 (UTC)
גם התרגום שלך דרש שיפוצים לשוניים. שלא לדבר על זה שהשארת ערך שהיה מבורדק לחלוטין מהצד הטכני. עכשיו אתה יכול להפסיק לבזבז את זמני, ולהפסיק לקשקש בדף השיחה שלי? לך לקרוא איזה מאמר על גלקסיות, או לארוז את הטוקסידו לשטוקהולם. אגב תארים ממש לא משנים לי. אני מכיר לא מעט דוקטורים שהם מטומטמים. גם אידיוט עם תואר דוקטור נשאר אידיוט. emanשיחה 09:02, 14 אוקטובר 2005 (UTC)


החזרה של EMAN על הקביעה שאני מפגר מתחילה להרגיז. האם הוא רוצה תביעת דיבה? ובאשר לידען - אני לא מרגיש שאני עושה משהו רע ושזה אתר מצויין ולא "פרסומות" כפי שכתבתי, ההכנסות ממנו מגיעות לעשרות שקלים בודדות בחודש טוב. ולכן אינני רואה פסול בו. מדובר במאגר מידע בן למעלה מ-6,000 מאמרים ושום להטוט שלכם לא יעשה אותו לתרומה שלילית. אני שוב מבקש את עזרתו של דוד שי כדי להגן מפני הסרת הקישורים, משום שמדובר בקישורים רלוונטיים בלבד. האם הוא חושב ששקר שחוזרים עליו אלף פעמים הופך לאמת? 08:19, 14 אוקטובר 2005 (UTC)~
נ.ב אני גם רוצה להזכיר שבערך שאין לי עניין בו מבחינת הידען, אלא שרציתי שיהיה למי ששמע על פרס נובל לספרות מה לקרוא הרולד פינטר, גם שם הקיום שלי הפריע לךAvibliz 08:43, 14 אוקטובר 2005 (UTC)

אני מציע לעצור את ההתנצחות בשלב זה, ואולי לכתוב ערך חדש. דוד שי 09:04, 14 אוקטובר 2005 (UTC) אני רוצה למשל לתרגם את הערך טלסקופ רדיו מהויקי האנגלית כי אצלנו זה משום מה ברשימת הקצרמרים. אני רק מבקש שלא יעשו לי שוב את הצרות של אתמול. ואם אתה כאן, אשמח לקבל את עזרתך. ושוב בבקשה - שיפסיק לקרוא לי מפגר ואידיוט וכל הכינויים הללו, זה לא לכבודו.09:07, 14 אוקטובר 2005 (UTC)09:07, 14 אוקטובר 2005 (UTC)09:07, 14 אוקטובר 2005 (UTC)

הגיעו מים עד נפש[עריכת קוד מקור]

שלום עמנואל וחג שמח,

יש ביננו הרבה חילוקי דעות, אבל על דבר אין: טובתה של ויקי היא בראש סדר העדיפויות שלך ושלי כשזה נוגע לכתיבה פה. יש לנו דרך שונה להביע אותה, אבל על דבר אחד אנחנו מסכימים: כמות הלינקים המופרזת לאתר הידען חריגה ביותר. החוצפה שבהוסתם על ידי בעל העניין זועקת לשמים. אחרי פניות נפל רבות לבליזובסקי שיפסיק להוסיף אותם החלטתי לפתוח דיון מסודר. אנא ראה את שיחת ויקיפדיה:קישורים חיצוניים/לינקים לידען?. גילגמש שיחה 07:46, 15 אוקטובר 2005 (UTC)

זה שבליזובסקי הצליח ככה לאחד ביננו, זה באמת הישג אדיר שלו.
מה מיהרת לסגור את הדיון לפני שאני הספקתי להשתתף בו? למרות זאת כתבתי שם את דעתי המנומקת והמפורטת. emanשיחה 11:02, 15 אוקטובר 2005 (UTC)
אני מצטער שסגרתי אותו לפני שהגבת. אני לא אוהב דיונים ארוכים (למרות שאולי ההתרשמת אחרת). בכל אופן, אני מניח שהפשרה מקובלת גם עליך - קודם שיציג בדף שיחה ויש שבוע לעיין בקישור ולראות אם הוא טוב או לא. באמת יש בידען מספר קישורים חיצוניים לא רעים. אני התמקדתי יותר בידען ההיסטוריה, אך גם המאמרים במדע יכולים לתרום. גילגמש שיחה 12:41, 15 אוקטובר 2005 (UTC)
אני עובר עכשיו באופן שיטתי בשביל לראות מה המצב, ובערך שליש עד חצי מהקישורים צריך להסיר. חלק מהקישורים הם ממש עלבון לאינטיליגנציה (לא המאמרים או המקצבים, אלא עצם עובדת הקישור). אבל גם ברבים מהאחרים, גם אם לא צריך להסביר, לא היה קורה שום אסון אם הם לא היו. emanשיחה 12:43, 15 אוקטובר 2005 (UTC)
אכן. באופן כללי אני לא אוהב שבעל העניין מתחיל להוסיף קישורים לאתרו הפרטי. ניגוד האינטרסים הוא חריף מאוד לפי דעתי. טוב שאתה עושה את עבודת התחזוקה הזאת. נראה איך זה יתקדם הלאה. גילגמש שיחה 12:48, 15 אוקטובר 2005 (UTC)

שלום עמנואל, ראיתי שמחקת בקשה של בליזובסקי בשיחה:צ'ארלס דרווין, בדרישה שירכז את כל בקשותיו בדף אחד. אף שבדרישתך יש הגיון, אין לכפות אותה בכוח. המלחמה עם בליזובסקי ביממה האחרונה ממיטה קלון על ויקיפדיה, ואני מבקש בכל לשון של בקשה שתתרום את חלקך להפסקתה. עד שנשכנע את בליזובסקי לרכז את בקשותיו בדף אחד, תן לו לכתוב אותן כרצונו. לא אתקשה לזהות את כולן ולהתייחס אליהן (לאחת כבר התייחסתי בשיחה:מלריה). דוד שי 17:31, 16 אוקטובר 2005 (UTC)

זה לא נוח. העברתי כבר אחת הבקשות שלו לדף רלוונטי. גילגמש שיחה 17:33, 16 אוקטובר 2005 (UTC)
זה גם מפריע למשתמשים אחרים. MathNight העיר על זה באחד הדפים. זה גם מאפשר לקבל פרספקטיווה. emanשיחה 17:37, 16 אוקטובר 2005 (UTC)

תודה על המילים היפות שלך. באמת, אני רק בן 16 . אבל, מה זה משנה, גילך? אז, תודה לתיקון. כמו שאמרתי, העברית שלי הוא לא מושלם. מה שקרה, באמת, זה ששכחתי איפה שמתי את המילון שלי, ולא זכרתי המילה ל High School, אז כתבתי משהו. על השמות: בויקי האנגלית, אני יצרתי את המשתמש שלי לפני חמש או משהו חדשים, ובתקופה זו כמה אנשים קראו לי בשם ’ספוטניק', מפני שחשבו אני דומה למדען רוסי. ועכשו, כשיצרתי את משתמשי החדש, רציתי שם שיהיה לו יותר משמעות. (נלך ציונה יש לו משמעות יפה, וציונה הוא גם שם השני שלי.) אני הייתי כל כך מופתע; אני בראתי את משתמשי ולא עבר חמש דקות והיה לי לא אחד, אלא שתי הודעות חדשות! היה ממש משהו. אז, תודה לקבלה, (אגב: האם באמת אני המשתמש היחיד שעובד בויקי העברית אבל לא גר בישראל? אני לא חושב.) ואני מקווה שנוכלֹ כלנו לשפר את כל הויקיפדיות בכל השפות פסקה פסקה. שלום, נלך-ציונה 02:04, 17 אוקטובר 2005 (UTC)

הערך הזה לא נראה לי הגיוני, הוא מערבב כל מיני פרטים על סדרת הלווינים עמוס, על הלווינים השונים ועל החברה עצמה. הבעיה האמיתית היא מה עושים איתו, משאירים תחת השם הנוכחי? מעבירים לעמוס (לווין)? מפצלים לערכים של הלווינים? אולי לך יש רעיונות... טרול רפאים 17:12, 20 אוקטובר 2005 (UTC)

אני מעביר את הדיון לשיחת הערך emanשיחה 18:45, 20 אוקטובר 2005 (UTC)

Eman שלום, אלמוני הוסיף בנולדו בתאריך 4 במרץ את הפיזיקאי הנ"ל. האם הוא מוכר לך. (ראה גם דף השיחה). בברכה John Doe 16:02, 22 אוקטובר 2005 (UTC)