שיחת תבנית:שימוש הוגן

תוכן הדף אינו נתמך בשפות אחרות.
הוספת נושא
מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
תגובה אחרונה: לפני 4 שנים מאת בורה בורה בנושא עדכון תבנית שימוש הוגן

צריך להוסיף[עריכת קוד מקור]

לתבנית זו פרמטר נוסף שיהיה הקישור לאתר ממנו נלקחה התמונה. השם בלבד אינו מספיק. במידת הצורך אולי יש ליצור עותק של התבנית הזו שתאפשר הוספת קישור, וגרסה אחת שאינה כוללת קישור, עבור מקורות שאינם מקוונים. ערןב 12:21, 21 יולי 2005 (UTC)

תבניות שימוש הוגן בתמונות - הצעה[עריכת קוד מקור]

כדי להדגיש ולהגביל את השימוש בתמונות תחת שימוש הוגן, אני מציע להוסיף לכל התבניות שלנו שמיועדות לציין שימוש הוגן בתמונה פרמטר נוסף - שם הערך שבו השימוש בתמונה הוא אכן הוגן. כך נחשוף בקלות יחסית שימוש מוגזם ולא הוגן באותן תמונות. החלטה לבצע זאת תצריך מיזם שבו נעבור על כל התמונות שנמצאות כרגע בוויקיפדיה תחת רשיון של שימוש הוגן, אבל זה יועיל לנו לעתיד. ערןב 13:20, 22 ינואר 2006 (UTC)

רעיון מצוין. גילגמש שיחה 13:24, 22 ינואר 2006 (UTC)
מה שגילגמש אמר. Yonidebest Ω Talk 13:35, 22 ינואר 2006 (UTC)
כאן נמצאת רשימת התבניות לתמונות. אפשר להוסיף לתבניות הרלוונטיות פרמטר (שם הערך) ותנאי שאומר שאם הוא חסר אז יש לעדכן את המופע של התבנית ולהוסיף לו את שם הערך שבו השימוש הוא הוגן. אגב, זכויות היוצרים על הרעיון לא שייכים לי אלא לוויקיפדיה באנגלית, ששם הם נוהגים כך כבר מספר חודשים. ערןב 14:07, 22 ינואר 2006 (UTC)
יישמתי זאת בתבנית:סריקה ובתמונה תמונה:MilonChadash.JPG (עם ערך) לעומת תמונה תמונה:Kri2.JPG (ללא ערך). לזה אתה מתכוון? Yonidebest Ω Talk 14:40, 22 ינואר 2006 (UTC)
הדגמת יפה את אחת הבעיות - האם מותר לעשות שימוש הוגן בתמונה ביותר מערך אחד? אם כן, אז יבוא הוויקיפד המצוי ופשוט יוסיף את הערך שלו לרשימת הערכים ולכאורה הוא פתר לעצמו את הבעיה. צריך לחשוב כיצד להגביל את השימוש ההוגן לשימוש הוגן אמיתי. ערןב 14:46, 22 ינואר 2006 (UTC)
סליחה, אני באמת לא מבין מדוע שימוש הוגן מוגבל רק לערך אחד. על פי הכתוב בערך זכויות יוצרים#טיפול הוגן, אם השימוש אינו מסחרי, והוא תורם לערכים החשובים לחברה, לחינוך ולתרבות, והוא ללימוד עצמי, מחקר, ביקורת, סקירה או תמצית עיתונאית - השימוש מותר. מדוע שהדבר יוגבל רק לערך הדן בספר שממנו נסרקה התמונה, לדוגמה? הלל 14:55, 22 ינואר 2006 (UTC)
הערכים בוויקיפדיה יכולים להחשב כ"סקירה", ועל כן תמונת עטיפת ספר יכולה להופיע בערך העוסק בספר - כי זו סקירה על הספר. האם לגיטימי גם לשים את תמונת העטיפה בערך העוסק במחבר הספר כשימוש הוגן? זה כבר לא ברור מאליו. 15:00, 22 ינואר 2006 (UTC)
ומה עם סעיף "מחקר"? או אפילו "לימוד עצמי"? הלל 15:08, 22 ינואר 2006 (UTC)
הוויקיפדיה אינה מחקר או לימוד עצמי. ערןב 15:15, 22 ינואר 2006 (UTC)
מדוע אינה מחקר? חוצמיזה, נראה לי שלשונו של החוק מתכוונת גם לסקירה עיתונאית (המילה 'עיתונאית' נראה שעולה על שתי המילים הקודמות, למרות שאי אפשר להכריע בנושא). אם כן, ויקיפדיה ודאי אינה סקירה עיתונאית. היא בקושי סקירה בכלל. הלל 15:19, 22 ינואר 2006 (UTC)
מדוע הוויקיפדיה היא כן מחקר? האם, למשל, עיקר עיסוקנו כאן הוא לערוך ניסוים בוויקיפדיה ולפרסם את התוצאות בכתבי-עת מדעיים? הערכים בוויקיפדיה הם סקירה אינציקלופדית של נושאים שונים, וככאלו, לדעתי הם נופלים תחת הקטגוריה של סקירה. ערןב 15:29, 22 ינואר 2006 (UTC)
לא משנה. זה עניין משפטי. שיבואו עורכי הדין ויכריעו בעניין. הלל 15:33, 22 ינואר 2006 (UTC)
כפי שנאמר לעיל - המדובר ב"למטרת מחקר או ביקורת ספרותית" - היינו צילום עמוד ראשון של הספר יכול להיות חלק מה"מחקר" בערך על המחבר או "ביקורת סיפרותית" בערך על הספר, אבל לא הייתי שם את הכותרת בערך שאינו קשור, כגון את עטיפת הסי.די. של הסרט "התפוז המכני" (וזכרו הפקודה נכתבה בתקופה בה הקולנוע היה עוד שחור לבן, והוידיו עוד לא הומצא, כמו גם האינטרנט), אפשר לשים בערך על הסרט, אך לא בערך על מועצת פרי ההדר, ואף לא בערכים על אלימות. דרור 16:17, 22 ינואר 2006 (UTC)
תודה על ההבהרה. מה בנוגע לערך העוסק בסרטים על אלימות, או בסרטים בכלל? כוונתי - מה באשר למחקר אשר חלק ממושאיו הוא הנושא הקשור לתמונה המועלית? הלל 16:21, 22 ינואר 2006 (UTC)
דרור - מהו ה"מחקר" המתבצע בוויקיפדיה? קשה לי לקבל את ההגדרה של מה שנעשה בוויקיפדיה כפעילות מחקרית. אני רואה את מה שנעשה כאן ככתיבת סקירות על נושאים שונים. מה לגבי שימוש באותה תמונה במספר ערכים. האם זהו שימוש הוגן? אני לא יכול לשים את האצבע על סעיף ספציפי, אבל לתחושתי שימוש חוזר ונשנה בתמונה מפסיק להיות הוגן. ערןב 16:45, 22 ינואר 2006 (UTC)
אתה צודק - ראשית "סקירה" חייבת להתייחס למושא הסקירה, ולכן עטיפת ספר יכולה להיות בערך על הספר, אך לא בערך שונה לחלוטין. עטיפת הספר "אי הילדים" יכול להיות בערך על הספר ולא בערך על הנושא בו דן הספר - פינוי ילדים מבריטניה כי הערך כבר אינו סקירה של הספר. לדעתי אין הרבה מקרים בהם נוכל להשתמש בעטיפת ספר או צילום מסך או כל תמונה אחרת שלא לצורך הערך על הספר עצמו או התוכנית עצמה או הדמות עצמה. דרור 18:26, 22 ינואר 2006 (UTC)
אם כך אני בעד להחמיר - בתבניות יהיה ניתן להכניס שם של ערך יחיד בו השימוש הוא הוגן. אם יהיו מקרים מיוחדים בהם נוכל לתרץ שימוש הוגן ביותר מערך אחד, נדון בהם באופן פרטני. ערןב 18:32, 22 ינואר 2006 (UTC)
יוני - האם תוכל לשים את התבנית הפרמטרית גם בתבניות האחרות של תמונות בשימוש הוגן? ערןב 16:45, 22 ינואר 2006 (UTC)
הוספתי. עכשיו "כל שנותר" הוא לפתוח מיזם להוספת הערך בו מותר שימוש הוגן בכל אחת מהתמונות המשמשות בתבניות אלו: קטגוריה:תמונות בשימוש הוגן (לא לבעלי פס אינטרנט קצר). סיימתי את {{סריקה}} (2 תמונות :-). Yonidebest Ω Talk 22:27, 22 ינואר 2006 (UTC)
בהמשך להודעתי הקודמת, עברתי על התמונות בקטגוריה:תמונות מאתר חיל האוויר (31 תמונות). בהם מצאתי 8 תמונות המשמשות יותר מערך אחד (כגון תמונה:fan2.jpg, תמונה:saf.jpg, תמונה:sting.jpg). השאלה היא האם עלי לבחור את הערך המתאים לשימוש הוגן (הערך על התמונה) ולמחוק את התמונה מהערכים האחרים? חיל האוויר הישראלי יהיה אם כך כמעט נטול תמונות של מטוסים... במילים אחרות, האם תמונה של מטוס ישראלי יכול להופיע גם בערך המדבר על המטוס וגם בערך על חיל האוויר הישראלי, בו המטוס משרת/שירת? Yonidebest Ω Talk 23:40, 22 ינואר 2006 (UTC)
תודה על הטיפול בתבניות. לערך של חיל האוויר הישראלי תוכל להשתמש בתמונות מסוק האפאצ'י והמיראז' 3 שהעלתי בעבר. ביום העצמאות הבא עלינו לטובה אני מזמין את הוויקיפדים לצלם את מטוסי חיל האוויר בבסיסים שיפתחו לציבור, ולתרום את התמונות לוויקיפדיה. אני גם אפשפש בתמונות שצילמתי במוזיאון חיל האוויר ואבדוק אם יש תמונות טובות נוספות שאוכל להעלות. ערןב 09:56, 23 ינואר 2006 (UTC)
המממ... ביקרתי במוזאון חיל האוויר בצריפין לפני כמה זמן... אני אבדוק אם צילמתי משהוא שימושי. נדב אמר שניתן להשתמש בבוט כדי לעדכן את אלפי התמונות, וכך לחסוך מאיתנו עבודה שחורה זו (הידד!). Yonidebest Ω Talk 10:49, 23 ינואר 2006 (UTC)
דבר שצריך לשנות - את דרך העלאת התמונות. אולי אחד המתכנתים יכול לשכלל קצת את דף העלאת קבצים. כעת ניתן לבחור שימוש הוגן מרשימה, אולם כעת יש להוסיף לשימוש ההוגן את שם הערך, כך שמתמשים במעלים תמונה לא מודעים לזה שהם צריכים להכנס לדף התמונה ולהכניס את שם הערך. אולי אפשר ליצור טקסט עריכה נוסף בו ניתן להכניס את שם הערך, במקרה שבו המתשתמש בוחר "שימוש הוגן" מהרשימה שמוצגת בפניו. Yonidebest Ω Talk 12:13, 23 ינואר 2006 (UTC)
אני לא מסכים עם ההגדרה שתמונה לשימוש הוגן היא כמעט תמיד לערך אחד. יש הרבה מקרים בהם זה לא נכון. דוגמאות: סופר שהתפרסם בעיקר עקב ספר בודד (למשל טולקין ושר הטבעות), מפלגה שהיא בעיקר מפלגה של אדם אחד (לדוגמה צומת ורפול), להקה שהתפרסמה בעיקר בעקבות אלבום בודד (פרחה לי הדוגמה) וכדומה. בערכים כאלו יש סקירה גם של הערכים הצמודים אליהם ולכן לדעתי הם נופלים להגדרה של שימוש הוגן. טרול רפאים 13:39, 23 ינואר 2006 (UTC)
אני מסכים עם טרול רפאים. אני מתנגד בחריפות להגבלת השימוש ההוגן לערך אחד בלבד וחושב שאין לכך שום ביסוס. אין שום סיבה להכניס את עצמנו למיטת סדום. המצב כיום הוא בסך הכל בסדר גמור. בברכה, _MathKnight_ (שיחה) 10:24, 24 ינואר 2006 (UTC)
להיפך. עלינו להקפיד מאוד בזכויות היוצרים בתמונות כמו שאנחנו מקפידים נגד העתקת טקסטים. עלינו להגביל את עצמנו בשימוש שאחרת הרי נהיה כגנבים. ערןב 10:30, 24 ינואר 2006 (UTC)
אין זה סותר את דברי שאין להקפיד מעבר לדרוש. בברכה, _MathKnight_ (שיחה) 10:37, 24 ינואר 2006 (UTC)
מוזיאון חיל האוויר נמצא בחצרים, לא בצריפין. בברכה, _MathKnight_ (שיחה) 10:24, 24 ינואר 2006 (UTC)
אכן, התלבלבתי. לגבי זכויות היוצרים, אני מניח שאם לסופר יש ספר יחיד (מה הוא עושה אצלנו הסופר הזה?) אזי ניתן לסקר את הספר בערך אודות האיש ושם לקשר תמונה, מבלי לפתוח לספר ערך עצמאי ולקשר שוב. Yonidebest Ω Talk 12:05, 24 ינואר 2006 (UTC)
לא סתם נתתי את הדוגמה של טולקין, טולקין כתב מאות סיפורים ועשרות ספרים, אבל מה לעשות שרוב הפרסום שלו נובע מספר אחד (אני יודע שרוב ההוצאות מחלקות את שר הטבעות לשלושה חלקים אבל זה מטעמי נוחות, קשה לקרוא ספר עם 1500 עמודים לפחות)? יש לא מעט סופרים כאלו. טרול רפאים 12:43, 24 ינואר 2006 (UTC)
צריך לבדוק זאת עם אחד מעורכי הדין. Yonidebest Ω Talk 22:16, 23 ינואר 2006 (UTC)
לאביר - אתה טועה - שאלת השימוש ההוגן וההוגנות של השימוש קשוריה ביחס ישר להיקף השימוש ותדירות השימוש (ואני אנמק בהמשך). דרור 13:08, 24 ינואר 2006 (UTC)
הנה ההנמקה המובטחת - שימוש הוגן דרור 13:51, 24 ינואר 2006 (UTC)
לטרול ולאביר - שניכם טועים - מדוע שימוש בתמונת עטיפה של הספר "שר הטבעות" (שזכויות היוצרים בתמונה זו שייכות להוצעת הספרים ולצייר שצייר אותה) הינו שימוש הוגן אם תופיע בערך על טולקין? מה הקשר בינו לבין הציור (או לחלופין תמונה מהסרט). בערך על טולקין תתאים תמונה שלו (בשימוש הוגן), תמונה של כתב היד של הספר גם היא תתאים (אם היא תמונה מקורית ולא שימוש הוגן - וגם תמונה של ארון שלם בחנות סטימצקי המראה קיר שלם של ספרי טולקין תתאים (אם היא מקורית ולא שימוש הוגן)). שימוש בעטיפת ספר במקרה זה, לדעתי, אינה שימוש הוגן. דרור 15:30, 24 ינואר 2006 (UTC)
אתה שואל מה הקשר בינו ובין הציור? כמובן שיש קשר הרי הציור הזה מופיעה על עטיפת הספר שהוא בעצמו כתב! ואותו הציור מיוחס/מזוהה כציור המופיעה בספר של טולקין (לצורך הדוגמא). אני מצטרף לדיון עכשיו (אני רואה שהוא לא נעול) מכיוון שיש בעיה בערך שירי מימון שאני עובד עליו השבוע, בעיה לפחות מצד ויקיפדים אחרים, אשר טוענים שאסור לי להוסיף תמונות של אלבומי הזמרת לערך, כנראה בגלל אותו השינוי שעשו לתמונות בשימוש הוגן, הוספת תמונה לערך שקשור לתמונה בדרך ישירה שבו ורק בו התמונה צריכה להופיע. אני טוען שצריך לשנות את זה או לפחות במקרה הזה, עטיפות אלבומים, הרי התמונות/העטיפות הם של אותן האלבומים/סינגלים שהיא הוציאה אשר מזוהים איתה (שירי מימון) ואני לא רואה כאן הסבר הגיוני מדוע לא להוסיף את התמונות לערך של הזמרת, גם אחרי שעברתי על כל הדיון. במיוחד אם עושים את זה בויקיפדיה האנגלית. אודה למי שייצטרף לדיון עם דעה עניינית כלשהי.--Andrei 10:38, 6 בינואר 2007 (IST)תגובה
אני לא מומחה בנושא, אני רק קולט מה שמומחים ממני אומרים. הוספת תמונה שאינה מוסיפה לערך - אסורה בהחלט. המצב היחיד שבו מותר להכניס תמונת אלבום עם זכויות שמורות לערך על הזמר, הוא במקרה שבו לא קיים שום תמונה חלופית חופשית של אותו זמר, ולא ניתן לצלם תמונה חלופית כזו, רק אז - מותר להשתמש באלבום עם זכויות שמורות בערך העוסק בזמר - רק אם דמותו של הזמר מופיעה בערך. ‏Yonidebest Ω Talk 13:21, 6 בינואר 2007 (IST)תגובה
אם כך, נראה שרוב הויקיפדיות הגדולות עוברות על חוק זה, או שזה חוק התקף רק לויקיפדיה העיברית? ולאיזה מומחים פנית והאם הם יכולים להשתתף בדיון זה?--Andrei 14:14, 6 בינואר 2007 (IST)תגובה
חלק מהוויקיפדיות הגדולות נמצאות בשלבי מעבר להסרת כל תמונות השימוש ההגון שיש להם. אני בטוח שגם בוויקיפדיה האנגלית יש דיונים לגבי נושא השימוש ההוגן. שם, אגב, יש יותר גמישות עם הנושא (ונראה כי מבחינתם כל תמונה שאפשר להוריד לה מאיכותה, אפשר להשתמש בה לשימוש הוגן, דבר שלא קיים במשפט הישראלי). דרור כבר הביע את דעתו לעיל, אין טעם לבקש ממנו לחזור על דבריו. ‏Yonidebest Ω Talk 16:31, 6 בינואר 2007 (IST)תגובה
לפי מה שהבנתי דרור הוא עורך דין ופעיל (מאוד) בויקיפדיה העיברית והוא גם הגיב לדיון זה, אאלץ לשמוע לו ולדעתו בנושא זה. תודה על ההבהרה!--Andrei 22:16, 6 בינואר 2007 (IST)תגובה

שימוש הוגן בחומרי הספריה הלאומית והאוניברסיטה העברית[עריכת קוד מקור]

בדף זכויות היוצרים של האוניברסיטה העברית כתוב כדלהלן:

המשתמש רשאי לעשות "שימוש הוגן" בחומר המוגן, לפי הכללים הקבועים בדין, שימוש הוגן כולל ציטוט סביר מתוך החומר המוגן.
המצטט כאמור חייב לציין את המקור לציטוט. אסור למשתמש לעשות בחומר המוגן כל סילוף פגימה או שינוי אחר, או כל פעולה שיש בה משום הפחתת ערך ביחס לחומר המוגן, העלולה לפגוע בכבודו או בשמו של בעל זכויות היוצרים בו. בכפוף לדיני זכויות יוצרים, אסור למשתמש להעתיק, להפיץ מחדש, לשדר מחדש או לפרסם חומר מוגן, ללא הסכמה מראש ובכתב מאת האוניברסיטה העברית בירושלים.

לא נכתב על הגבלה שמדובר רק על סקירה על אתר האוניברסיטה, או על הפרוייקטים של הספריה הלאומית. עד כמה שאני מבין, שימוש הוגן מבחינתם הוא גם ציטוט, או צילום, של קטע קטן מתוך מכלול גדול (כל ההבדל בין סריקת ספר שלם לבין שתי שורות ממנו). האם זה נשמע הגיוני?הלל 22:36, 22 ינואר 2006 (UTC)

כעת ראיתי שב"מפעל הדיגיטציה" והתערוכות שלהם מופיעה כתובת מחמירה בהרבה:

התמונות באתר זה הם לשימוש אישי בלבד.
הורדה שיטתית של תמונות או פרסום תמונות ממנו ללא אישור מבית הספרים אסורה בהחלט.
כל שימוש מסחרי בתמונות אסור.

לפי זה ברור שאי אפשר להשתמש ללא אישור. הלל 22:43, 22 ינואר 2006 (UTC)

יתקן אותי דרור אם אני טועה, אבל בשביל שימוש הוגן לא צריך אישור. גם כאשר הם כותבים הודעה מגבילה כמו הקודמת. נדב 22:44, 22 ינואר 2006 (UTC)
אני לא יודע. אולי בעל הזכויות יכול למנוע שימוש הוגן. אני אגב רציתי ללמוד מהניסוח הראשון, פרשנות רחבה יותר של שימוש הוגן. זה ודאי לא מתאפשר לפי הניסוח הזועף האחרון. יש סיכוי שנקבל מהם משהו, כמו החברה הממשלתית למדליות ולמטבעות? הלל 22:47, 22 ינואר 2006 (UTC)
הניסוח שבארכיוני איינשטיין לא יכול להיות יותר ברור:
You may incorporate the URL for an image, but not the image itself, in your personal hypertext document. The purpose of this restriction is to preserve the integrity of the image by ensuring that image files are always downloaded directly from the Einstein Archives Online server.
אז מהם בטוח אי אפשר לקחת, גם לא לשימוש הוגן. הלל 22:56, 22 ינואר 2006 (UTC)
אני עדיין חושב שמותר לפי כללי שימוש הוגן של מדינת ישראל להעתיק את התמונה ולהשתמש בה במסגרת שימוש הוגן. כך גם לגבי הטקסט. יתקן גם אותי דרור אם אני טועה, אני חושב ששימוש הוגן מותר גם ללא הסכמת היוצר. Yonidebest Ω Talk 22:59, 22 ינואר 2006 (UTC)
יוני אתה צודק - הסכמת היוצר מאפשר שימוש גם שאינו הוגן. שימוש הוגן אינו דורש הסכמה. דרור 13:09, 24 ינואר 2006 (UTC)

בעיה עם התבנית[עריכת קוד מקור]

ראו תמונה:XD Picture Card with penny.jpg והשימוש שם. הקישור מסרב להראות עצמו. Yonidebest Ω Talk 09:58, 7 פברואר 2006 (UTC)

הבעיה הייתה בכך שהקישור כולל את הסימן "=", אז התוכנה חשבה שמה שלפני = הוא שם של פרמטר. הפתרון: החלפתי את = ב-%3D (זה אותו דבר כמו "=" בכתובות אינטרנט - 3D זה קוד ה-HEX של הסימן =). צהוב עולה 13:02, 7 פברואר 2006 (UTC)
אבל זה לא עבד גם כשהכנסתי את הכתובת הראשית... מוזר.. Yonidebest Ω Talk 13:43, 7 פברואר 2006 (UTC)

בעיה נוספת בשימוש בתבנית[עריכת קוד מקור]

ראו תמונה:Tikotin Museum of Japanese Art.JPG. הא? 15:49, 18 מרץ 2006 (UTC)

חוסר בהוראות שימוש לתבנית[עריכת קוד מקור]

צריך להוסיף לדף התבנית הוראות שימוש ברורות. הא? 15:50, 18 מרץ 2006 (UTC)

תיקון התבנית[עריכת קוד מקור]

השימוש בפרמטרים חסרי שם אולי חוסך מעט עבודה לכותבים, אבל יוצר בעיה בשימוש בקישורים המכילים את הסימן =. (התוכנה מאמינה שמדובר במתן ערך לפרמטר)

ביצעתי ניסוי, וגיליתי שהבעיה נעלמת כאשר נותנים לשדות הללו שמות משמעותיים. (ראו את השימוש כאן, בתבנית הזו)

לכן, אני קורא לשנות את תבנית זו, (וכל תבנית אחרת בה נעשה שימוש בפרמטרים חסרי שם) ולתת שמות לפרמטרים שלה.

הבעיה היא, ששינוי כזה ששינוי כזה ידרוש גם שינוי בכל התמונות בהן נעשה שימוש בתבנית זו, ויהיה צורך בבוט לשם כך. יובל מדר 14:14, 4 יוני 2006 (IDT)

אין בעיה לטפל עם בוט. תן בדיוק את סדר הפרמטרים. נדב 15:25, 4 יוני 2006 (IDT)
מצוין. אני חושב שהפרמטר הראשון יהיה "מקור", והשני "ערך". יובל מדר 17:02, 4 יוני 2006 (IDT)
המצב כרגע הוא שהוגדר פרמטר "מקור" אך לא הוגדר "ערך". יש לתקן את התבנית. השקמיסט (זמני) 17:43, 29 יולי 2006 (IDT)
כדאי אולי גם להוסיף אזהרה קצת יותר בולטת ומאיימת שתבהיר שהתמונה תימחק אם חסר אחד הפרמטרים, ואולי אף להכליל אותה בקטגוריה של מחיקה מהירה במקרה כזה. ערןב 16:50, 17 באוקטובר 2006 (IST)תגובה

קישור לערך שבו השימוש הוגן[עריכת קוד מקור]

אם כבר מציינים את הערך שבו השימוש הוגן, רצוי גם לעשות קישור וויקי לערך. התבנית מוגנת אז יש מישהו עם הרשאות שיכול לעשות את זה? --טוסטי 16:54, 30 בנובמבר 2006 (IST)תגובה

תיקון קישור[עריכת קוד מקור]

במשפט הראשון: "תמונה זו מוגנת בזכויות יוצרים. עם זאת, המשתמש שהעלה אותה סבור שהשימוש בה בוויקיפדיה הינו בגדר שימוש הוגן. "

יש להחליף את שימוש הוגן ב-"שימוש הוגן".

אור 16:05, 19 בדצמבר 2006 (IST)תגובה

תודה, נעשה. ‏Yonidebest Ω Talk 16:08, 19 בדצמבר 2006 (IST)תגובה

תבניות[עריכת קוד מקור]

יש לינק מהתבנית הראשית לשתי תבניות:

  1. תבנית:תמונות שהועלו בהתאם להנחיות (שימוש הוגן)
  2. תבנית:תמונות שהועלו שלא בהתאם להנחיות (שימוש הוגן)

הראשונה בכלל לא מוגנת כך שאם מישהו רוצה להשחית את כל העמודים שמשתמשים בתבנית הזו הוא יכול ובכלל, מה המטרה שלהם? יונתן שיחה 21:49, 22 במרץ 2007 (IST)תגובה

כדאי להוסיף את Image:Red_copyright.svg לתבנית על-מנת שמשתמשים מוויקיפדיות אחרות יבינו שתמונות אלו הן בשימוש הוגן. לא אחת קיבלנו שאלות ממשתמשים כאלה העוסקות בנושא הרישיון. תמונה זו תעזור להם להבין שהתמונה בשימוש הוגן (וכדאי להוסיף אותה גם לתבנית של תמונות מאתר צה"ל, הכנסת, המשטרה וכו') כי היא נמצאת בשימוש ברוב תבניות השימוש הוגן בוויקיפדיות האחרות. יונתן שיחה 12:55, 24 במרץ 2007 (IST)תגובה

עוד תוספת לתבנית[עריכת קוד מקור]

על פי הוראות הקרן, אין להעלות תמונות בשימוש הוגן אם אפשר לצפות שמישהו יעלה תמונה חופשית. על כן הוסיפו בויקיפדיה האנגלית סעיף "Replaceable?" בו מציין מעלה התמונה מדוע אין לצפות שמישהו יעלה תמונה חופשית במקום. על מנת להתיישר עם הוראות הקרן ממרץ 2007, אני מציע שנוסיף גם אנחנו סעיף כזה. לירן (שיחה,תרומות) 19:55, 14 בספטמבר 2007 (IDT)תגובה

שתיקה = הסכמה? לירן (שיחה,תרומות) 15:35, 15 בספטמבר 2007 (IDT)תגובה
שתיקה= חוסר תשומת לב. אין לי בעיה, אבל זכור שיש תמונות שבמהותן אינן חופשיות- כמו סמלים למיניהם. נוי 15:45, 15 בספטמבר 2007 (IDT)תגובה
כן, כמובן. הכוונה היא בעיקר לתמונות אישים, בהם אני חושש, אנחנו מפשלים ולעיתים קרובות מאפשרים שימוש הוגן לתמונות בניגוד להנחיית הקרן. לירן (שיחה,תרומות) 16:45, 15 בספטמבר 2007 (IDT)תגובה
אם כך, אני מסכים. נוי 16:47, 15 בספטמבר 2007 (IDT)תגובה
נגד. כבר עכשיו צריך להסביר למה השימוש הוא שימוש הוגן - הדרישה מופיעה בנהלים. הבעיה היא לא שאין פרמטר מתאים לזה, אלא שאף אחד לא טורח לקרוא את הנהלים לפני העלאת תמונה לאתר. ‏Yonidebest Ω Talk 19:22, 15 בספטמבר 2007 (IDT)תגובה

שינוי רמת ההגנה על התבנית[עריכת קוד מקור]

הועבר מויקיפדיה:בקשות ממפעילים. דולבשיחה 12:50, 4 בינואר 2008 (IST)תגובה

חובת ציון שם היוצר ושם בעל הזכויות[עריכת קוד מקור]

לפי מה שכתוב בשימוש הוגן: "ציונם של בעל זכויות היוצרים ביצירה ושל היוצר (שלו זכות מוסרית גם כאשר זכויות היוצרים אינן שלו) הוא תנאי הכרחי לקיומו של שימוש הוגן". אני חושב שלא מקפידים אצלנו די הצורך על כלל זה. לכן, אני מציע להוסיף אזהרה ברוח זו לתבנית, משהו בסגנון: "שימוש הוגן מחייב ציון שם היוצר/ת ובעלי זכויות היוצרים. אם מידע זה חסר, התמונה עלולה להימחק." או כל ניסוח אחר שיהיה מקובל על הקהילה. ערןב - שיחה 14:48, 3 ביוני 2008 (IDT)תגובה

זה או זה או זה, וזה תלוי הקשר. כך למשל - בלוגו של חברה די בציון שם החברה (אם זה לא ברור) כי הזכויות שלה, ולא משנה מי משרד הפרסום או העיצוב שיצר אותו, ובצילום מסך מסרט לא צריך לרשום את שם היוצר (הצלם) כי הזכויות לא שלו, וכך גם בצילום מסך של סרט הנפשה (שם האנימטור לא משנה - בייחוד שכמה אנימטורים עובדים על כל פריים) - הם לא בעלי הזכויות. מה שחשוב - לרשום מאיזה סרט לקוחה התמונה. דרור - שיחה 15:13, 3 ביוני 2008 (IDT)תגובה
אם כך, "שימוש הוגן מחייב ציון שם היוצר/ת ו/או בעלי זכויות היוצרים. אם מידע זה חסר, התמונה עלולה להימחק."? לצילומי מסך למיניהם יש לנו תבניות ספציפיות, עד כמה שאני זוכר, ובהן אפשר לכתוב ניסוח אחר מתאים. ערןב - שיחה 16:14, 3 ביוני 2008 (IDT)תגובה

האם יש התנגדות להחלפת המלה "תמונה" בתבנית ל"קובץ"? ראו קובץ:Sour Times.ogg. חי ◣ 16.11.2009, 20:17 (שיחה)

הצעה ליעול[עריכת קוד מקור]

האם יש אפשרות שהיכן שמופיע שם הערך בו התמונה יכולה להופיע, יהיה קישור אוטומטי, ללא צורך לעשות שם קישור? כי רוב האנשים לא עושים את זה, וזה די מעצבן אחר-כך להעתיק את המילה לתיבת חיפוש. אליסףשיחה17:45, 21 במרץ 2010 (IST)תגובה

"לתבנית זו שני פרמטרים שהם חובה"[עריכת קוד מקור]

משהו התלבלב בספירה? חזרתישיחה 15:45, 27 באוגוסט 2015 (IDT)תגובה

חזרתי, אתה יכול לתקן את זה בעצמך :) בכל אופן שים לב שאכן יש שני פרמטרים שהם חובה, ויתר הפרמטרים הם רשות. תיקנתי את התבנית. ערן - שיחה 09:40, 29 באוגוסט 2015 (IDT)תגובה
תודה, אני לא מומחה בתבניות, ולא זיהיתי מה חובה. חזרתישיחה 15:41, 29 באוגוסט 2015 (IDT)תגובה

שימוש בכמה ערכים ו/או נמצאת בשימוש הוגן בערך שונה מהכתוב ברישיון[עריכת קוד מקור]

2 דברים:

  • על שימוש בתמונה בשימוש הוגן שנמצאת בשימוש בכמה ערכים ו/או נמצאת בשימוש הוגן בערך שונה מהכתוב ברישיון. בדרך כלל השימוש ההוגן שמותר בקובץ בערך אחד. יש כמובן יוצאים מן הכלל אבל כאשר שימוש בכמה ערכים ו/או נמצאת בשימוש הוגן בערך שונה מהכתוב ברישיון יש סיכוי שמישהו עשה שימוש נוסף בתמונה וכדאי לבדוק.
  • מציע להוסיף פרמטר נוסף לתבנית הרישיון "|נבדק=". מי שיוסיף את הפרמטר יחתום בתוך התבנית בארבע טילדות וכך נקבל את שם הבודק ותאריך הבדיקה. תתווסף הודעת מלל קצרה שאומרת כי "הקובץ נבדק על ידי ~~~~" והוא יוצא מקטגוריית התמונות החשודות. Geagea - שיחה 12:21, 1 במרץ 2017 (IST)תגובה
האם היום תמונה בשימוש הוגן שמופיעה ביותר מערך אחד, מתווספת לקטגורית בקרה כל שהיא? אני לא מכירה זאת.
נקודה נוספת היא מי יבדוק? היום כל אחד כולל אנונימי יכול לערוך קבצים של תמונות, לכן פתיחת הנושא לכל אחד, לא תיתן את הבקרה הנדרשת. חנה Hanayשיחהמיזם אוניברסיטת חיפה כבר שנה רביעית 12:28, 1 במרץ 2017 (IST)תגובה
לשאלה הראשונה. התשובה לדעתי לא וזו הצעתי הראשונה לעיל.
היום רק מעטים בוויקיפדיה יכולים להיות מוגדרים כבודקים. אפשר להגביל אם יש חשש שסתם מישהו יכתוב נבדק. בוויקשיתוף יש הרשאה כזו של reviewer (בקר?). אמנם אין בוויקישיתוף שימוש הוגן אבל יש הרבה קבצים שמועלים מאתרים שטוענים כי הם חופשיים. אם reviewer חותם שבדק אז גם אם ישתנה הרישיון באותו אתר הרי שהרובץ בוויקישיתוף יישאר. Geagea - שיחה 12:47, 1 במרץ 2017 (IST)תגובה
הועלת בקשה בשיחת משתמש:ערן#הצורך בתבנית:סריקה ליצור רשימה של קבצים עם תבנית סריקה עם שם הקובץ, פרמטרים ושם הערך שהוא נמצא בו. אולי ליגאל התפנה זמן לטפל בזה? אינג. יונה ב. - שיחה - הבה נכחילה 15:50, 1 במרץ 2017 (IST)תגובה
יש גאדג'ט מאוד נוח בוויקישיתוף שמציג תמונות בקטגוריה באופן הבא. טבלה, שם, תמונה ממוזערת, גודל והמלל בתוך דף הקובץ. ניסית לפני כן שיעשו לי שאילתה דומה על הנתונים ולא כל כך יצא. אתם יכולים להתרשם בוויקישיתוף מסמנים בהעדפות את השורה " Gallery Details: Adds a link in the toolbox to display galleries and categories..." ואז כשאתה נמצא בקטגוריה מופיע לך בצד תחת הכותרת Tools (כלים) "Gallery Details". אפשרות לראות את הקטגוריה כ"גלריה מפורטת". העניין הוא שהגאדג'ט הזה בוויקישיתוף משמש בעיקר לגלריות שנוצרות כל שלוש שעות וכוללות צביעת רישיונות שונים בצבעים שונים וצביעת משתמשים חדשים וכו'. החלק של הקטגוריה הוא פועל יוצא שולי בוויקישיתוף אבל יכול לתרום המון לכל מי שעוסק בתמונות: יונה, בורה, חנה ועוד. האמת היא שביקשתי מען לייבא את הגאדג'ט אבל מסתבר שיבוא פשוט לא מתאפשר ואין מי שיעזור כרגע בוויקישיתוף. לדעתי שווה להתאמץ ולעשות גאדג'ט כזה גם אצלנו. ממליץ לנסות ולראות במה המדובר. Geagea - שיחה 16:13, 1 במרץ 2017 (IST)תגובה
איך אני יכול לעשות את זה בכלל? צריך בוט. יגאל (בקשת עזרה, IKhitron ושיחה) 00:54, 2 במרץ 2017 (IST)תגובה
יגאל, התכוונת לדברים שאני כתבתי? Geagea - שיחה 10:11, 2 במרץ 2017 (IST)תגובה
לא, עניתי לפניה של יונה. יגאל (בקשת עזרה, IKhitron ושיחה) 19:39, 2 במרץ 2017 (IST)תגובה

הסרת פרמטרים מהתבנית[עריכת קוד מקור]

בתבנית מופיעים האפשרויות הבאות: פרמטרים נוספים:

  • מאנגלית=כן – משמש לציון אם התמונה נמצאת בויקיאנגלית
  • NoCategory - מאפשר להוסיף את התבנית מבלי לשייך את הדף לקטגוריה

אני חושבת שיש להסיר את הפרמטרים האלה. אנחנו עובדים עכשיו קשה להסיר את הקישורים לוויקיפדיה האנגלית כמקור. אני גם לא מבינה לאיזה מקרים יש צורך באפשרות NoCategory.

מתייגת את ערן, גיאה יונה בנדלאק ובורה בורה. מה דעתכם? חנה Hanayשיחהמיזם אוניברסיטת חיפה כבר שנה רביעית 09:09, 7 במרץ 2017 (IST)תגובה

אבקש לא לשחזר עריכות שכבר הוסיפו את הפרמטר "מאנגלית=כן". לדעתי, הפרמטר חשוב מאוד. אין לו קשר לדרישה שמקור יהיה שונה מהויקינגליש. הדרישה הזו מוצדקת, ואף יש התרעה על כך בתבנית. השימוש ב"מאנגלית=כן" רק מוסיף מידע: הוא מפנה לויקינגליש למידע נוסף, שאם לא יהיה, יחסר! ראו לדוגמה הפשטות כאן במקום העתקת המידע המויקינגליש שנעשתה כאן. תודה - ‏Ovedcשיחהאמצו ערך יתום! 09:59, 7 במרץ 2017 (IST)תגובה
אני מסכים עם עובדc. אין סיבה להסיר את הפרמטר כי מדובר על הוספת מידע. מה שצריך זה לעבור על כל הקבצים האלה ולהוסיף תבנית מידע ובמקור לשים את התבנית הזו. אם זה אפשרי בבוט, מצוין, אני יכול להגדיר בדיוק מה צריך לעשות. אם לא, אז כרגע יש צורך בפרמטר. אין לי מושג למה יש את NoCategory. אני משער שזה היה הפתרון בעבר על מנת לא לשייך דפים שאינם במרחב הקבצים לקטגוריה. אבל אני לא בטוח. אינג. יונה ב. - שיחה - הבה נכחילה 10:09, 7 במרץ 2017 (IST)תגובה
איזה מידע זה מוסיף? שיש עוד ויקיפדיה שלקחה מאותו מקור תמונה של שימוש הוגן? מה זה חשוב? הרי אין להשתמש בוויקיפדיה אחרת כמקור, אז מה זה משנה אם עשיתי חיפוש בגוגל תמונות ומצאתי תמונה, או שהלכתי לוויקיפדיה אחרת ומצאתי שם קישור לאתר? זו סתם דרך אחרת להגיע למקור, רק חיפוש ותו לא. בימיה הראשונים של הוויקיפדיה השתמשו בוויקיפדיה האגלית כמקור, אבל עברנו מאז דרך ארוכה, ואין סיבה לשמור תבניות שעבר זמנן. חנה Hanayשיחהמיזם אוניברסיטת חיפה כבר שנה רביעית 10:14, 7 במרץ 2017 (IST)תגובה
יכול להיות שחנה צודקת, אבל אז נצטרך לתעד יפה כמו שבויקינגליש עושים, להסברת שימוש הוגן, אולי בתבנית, כמותם? בינתיים, נראה לי פשוט יותר להפנות אליהם, כי הם מסבירים יפה ובאריכות... ‏Ovedcשיחהאמצו ערך יתום! 10:34, 7 במרץ 2017 (IST)תגובה
חנה, כשזה עלה בדיון במזנון כתבת שאת מסכימה איתי. יתכן שלא הבנת אותי אז אני אנסה להבהיר. ההפניה לויקיפדיה אחרת (הרוב לויקיפדיה באנגלית אולם יש גם ויקיפדיות אחרות ראי קטגוריה:תמונות מוויקיפדיות זרות.) שקיימת עכשיו אני נגד הסרה כי הוא מפנה לוויקיפדיה אחרת שם יש מקורות ומידע שחסר אצלנו. ברגע שהמידע משם נבדק ומועבר מקומית אצלנו - אני בעד מחיקת ההפניה. בשאלה האם גם בקבצים חדשים נמשיך להשתמש בתבנית הזו או לא? אין לי תשובה כרגע. אני נוטה להמשיך להשתמש עד שנסיים את העבודה בקבצים הקיימים אבל יתכן והשמע טיעון נגדי שישכנע אותי. אינג. יונה ב. - שיחה - הבה נכחילה 11:15, 7 במרץ 2017 (IST)תגובה
מסתבר שאנחנו ממשיכים להסכים. לאחר שכל התבניות יטופלו ויוסר הקישור לוויקיפדיה האנגלית אז אין טעם לתבנית הזאת. אבל עובד החזיר את התבנית בחלק מהקבצים כי חשב שזה מוסיף מידע. חנה Hanayשיחהמיזם אוניברסיטת חיפה כבר שנה רביעית 11:50, 7 במרץ 2017 (IST)תגובה
מה שתחליטו... אם צריך בוט, אני פה. בורה בורה - שיחה 13:01, 7 במרץ 2017 (IST)תגובה
אם בוט יכול להגיע למשהו כמו קובץ:Ketzeleh.jpg או קובץ:Erythraeansibylbymichelangelo.jpg אז אולי כדאי להפעיל בוט. מוקדם לדעתי לדבר על ביטול התבנית {{EN}}. כל הנתונים מהוויקיפדיה האנגלית צריכים להיות אצלנו. אי אפשר להסתמך על זה שהנתונים יהיו או שיימחקו משם. זה צריך להיות אצלנו. Geagea - שיחה 15:48, 7 במרץ 2017 (IST)תגובה
מבדיקה עולה כי הפרמטר "NoCategory" אינו בשימוש באף קובץ. בורה בורה - שיחה 19:14, 7 במרץ 2017 (IST)תגובה
תודה בורה בורה על הבדיקה, ראיתי שהחזרת את הפרמטר. אם הוא לא בשימוש אז נראה לי שעדיף בלעדיו
בדקתי ומצאתי שקרוב ל-2,500 קבצים משתמשים בתבנית {{EN}}. כמובן שצריך לוודא שכל המידע שנמצא בקובץ בוויקיפדיה האנגלית יועבר אלינו, ולאחר מכן אפשר יהיה למחוק את התבנית. זה תואם את הדיון במזנון, אבל מה שאני מבקשת שבינתיים לא תתווסף התבנית בזאת לקבצים נוספים, אחרת לעולם לא נסיים את המבצע הזה.
בוט יקל עלינו מאד בטיפול בנושא. תודה חנה Hanayשיחהמיזם אוניברסיטת חיפה כבר שנה רביעית 20:06, 7 במרץ 2017 (IST)תגובה
לא הסרתי ולא החזרתי... סימנתי אותו כ"מיושן" לצורך הבדיקה. אם תחליטו שיש להסירו, זו דקה עבודה. בורה בורה - שיחה 20:10, 7 במרץ 2017 (IST)תגובה
אן קי, תודה חנה Hanayשיחהמיזם אוניברסיטת חיפה כבר שנה רביעית 20:18, 7 במרץ 2017 (IST)תגובה
  • פרמטר NoCategory הוא פרמטר שנמצא בהרבה מאוד תבניות שמכילות הכללה אוטומטית לקטגוריה, למקרים שבהם רוצים להשתמש בתבנית אך לא להכליל את הדף בקטגוריה. זה שימושי בדפי שיחה ועזרה, או במקרה של הכללה של תבנית אחת בתבנית אחרת. אין צורך להסיר אותו.
  • אני מסכים עם עובד בעניין "מאנגלית=כן" - זה לא מחליף מקור, אלא מוסיף מידע. זה שימושי למשל כדי לתשאל את כל הקבצים בשימוש הוגן שנלקחו מאנגלית, ולבדוק האם הוחלפו באנגלית לתמונה חופשית. לדוגמה - ויקיפדיה:תחזוקה/תמונות שנמחקו מאנגלית. ערן - שיחה 21:37, 7 במרץ 2017 (IST)תגובה
תודה ערן, לידיעתך, כשאני מחפשת תמונה לערך, ואני נתקלת בוויקיפדיה האנגלית בתמונה בשימוש הוגן, אני הולכת למקור ומעלה את הקובץ, מעולם לא כתבתי כן, כי בשבילי זה היה רק כלי חיפוש. אני מעריכה שאני לא היחידה שעושה כך. חנה Hanayשיחהמיזם אוניברסיטת חיפה כבר שנה רביעית 21:55, 7 במרץ 2017 (IST)תגובה

האוגד הנו[עריכת קוד מקור]

בניגוד לכתוב בוויקיפדיה:לשון, בתבנית יש שימוש באוגד "הנו". Shannen - שיחה 17:25, 29 בדצמבר 2018 (IST)תגובה

עדכון תבנית שימוש הוגן[עריכת קוד מקור]

הועבר מהדף ויקיפדיה:תבנית/אולם דיונים
אני צריך עזרה בעדכון תבנית {{שימוש הוגן}} בהתאם לאמור בוויקיפדיה:מזנון#תמונות שימוש הוגן של דמות בדיונית המגולמת על ידי אדם חי. מה שדרוש זה זה הוספת פרמטר |אדם חי= שברירת המחדל שלה תהיה לא (|אדם חי=לא). במקרה שהפרמטר יקבל "לא" (ברירת המחדל) התבנית לא תשתנה. במידה ויהיה כתוב כן יתווסף המלל:

שים לב! מדיניות ויקימדיה רואה בתמונת שימוש הוגן של אדם חי כתמונות שאינן מתאימות לפרוייקט. יחד עם זאת מדובר בתמונה של דמות בדיונית המגולמת על ידי אדם חי. תמונה זו מותרת בשימוש רק בערך על הדמות הבדיונית ולא בערך על השחקן.

לאחר ביצוע העדכון אטפל בדברים הנוספים שצריך (כולל קישור לדיון במזנון ברגע שיאורכב).
יגאל, לידיעתך. Geagea - שיחה 23:30, 1 בינואר 2020 (IST)תגובה

שם הפרמטר המוצע לא טוב. הטקסט מדבר על מקרה ספציפי של גילום דמות, ושם הפרמטר (או ערכו) צריך לשקף זאת. שם מתאים יותר יהיה נגיד "גילום דמות = <שם הדמות>" (כך גם ברור יותר באיזה ערך מותר להשתמש בתמונה). אפשר להציע שם יותר טוב לפרמטר מאשר "גילום דמות", אבל "אדם חי" זה פחות טוב, משום שהשם הזה רומז על מקרה כללי יותר מאשר שחקן המגלם דמות. קיפודנחש 23:38, 1 בינואר 2020 (IST)תגובה
תודה, גיאה. ואני מסכים עם קיפודנחש. יגאל (בקשת עזרה, IKhitron ושיחה) 23:47, 1 בינואר 2020 (IST)תגובה
מה עם דף סרט? יש מעט מאוד דפי דמויות. -כפית אלסטית - שיחה 23:52, 1 בינואר 2020 (IST)תגובה
דווקא יש הרבה, אבל שאלה על סרטים וסדרות היא מאוד מעניינת. ראיתי בוויקיאנגלית הוספה של תמונה קבוצתית של גיבורים לערכים על סדרות, עונות או פרקים. יגאל (בקשת עזרה, IKhitron ושיחה) 00:26, 2 בינואר 2020 (IST)תגובה
תוספת המלל מתקבלת רק אם מדובר באדם חי. זה ההבדל מהמצב הקיים. לי זה נראה מתאים ופשוט. אם יש הצעות אחרות אני לא מתנגד.
כפית אלסטית, האמת שהתבנית מתאימה יותר לערך על דמות. בערך על סרט יכולים להיות 2 עד 3 תמונות בשימוש הוגן (תלוי באורך) וכל זאת בתנאי שאין תמונה חופשית אחרת שיכולה לאייר את הערך. תאורטית יכולה להיות תמונה מסרט בשימוש הוגן שיש בה דמות או דמויות של אנשים חיים. Geagea - שיחה 00:50, 2 בינואר 2020 (IST)תגובה
ואם יש תמונה חופשית לא של הדמויות? למשל תמונות של הבמאים או האולפן? -כפית אלסטית - שיחה 00:58, 2 בינואר 2020 (IST)תגובה
אם יש פרק שעוסק בדמויות אזיי תמונה כזו יכולה להתאים. Geagea - שיחה 01:08, 2 בינואר 2020 (IST)תגובה
ואם יש שתי תמונות של דמויות עם חפיפה חלקית? למשל תמונה של כפית+סכין+מזלג ותמונה של כפית+כף? -כפית אלסטית - שיחה 01:12, 2 בינואר 2020 (IST)תגובה
על פניו כשאלה תאורטית רק אחת מהתמונות. Geagea - שיחה 01:19, 2 בינואר 2020 (IST)תגובה
תודה על התשובות. -כפית אלסטית - שיחה 01:25, 2 בינואר 2020 (IST)תגובה
כתבתי לפני התנגשות עריכה: גיאה, זה אכן נראה פשוט לנו. אבל אני מסכים עם קיפודנחש, זה יגרום לאנשים שהם עדיין לא בדוקים אוטומטית להעלות תמונות של אנשים חיים בלי קשר לדמויות בדיוניות, סתם ספורטאים ופוליטיקאים. יגאל (בקשת עזרה, IKhitron ושיחה) 01:27, 2 בינואר 2020 (IST)תגובה
אם יש לך רעיונות אני לא מתנגד. Geagea - שיחה 01:35, 2 בינואר 2020 (IST)תגובה
אני מאמין שהצעת קיפודנחש, פרמטר גילום דמות, או שם דומה, זאת בהחלט הצעה טובה. יגאל (בקשת עזרה, IKhitron ושיחה) 02:03, 2 בינואר 2020 (IST)תגובה
אוקיי, אולי דמות בדיונית? (כן/לא)? Geagea - שיחה 02:10, 2 בינואר 2020 (IST)תגובה
עקרונית זה בסדר. אבל זה לא יגרום לדעתך להעלאת דמויות מצוירות מתוך קומיקס? או שזה כבר מותר? יגאל (בקשת עזרה, IKhitron ושיחה) 02:13, 2 בינואר 2020 (IST)תגובה
עם קומיקס אין בעייה. בשימוש הוגן כמובן. אבל זו בדיוק הנקודה. התוספת מתאימה רק לדנות בדיונית שהיא אדם חי. Geagea - שיחה 02:21, 2 בינואר 2020 (IST)תגובה
אם כך, ואם כבר הסכמנו על עצם הפרמטר, אז אני אכין את זה עכשיו. אם יוחלט על שם אחר, נוכל לתקן אחר כך. יגאל (בקשת עזרה, IKhitron ושיחה) 03:12, 2 בינואר 2020 (IST)תגובה
מוכן. אתה מוזמן לתקן בהתאם. יגאל (בקשת עזרה, IKhitron ושיחה) 03:22, 2 בינואר 2020 (IST)תגובה
יגאל,
א. המלל צריך להיות בתוך המלבן ולא בחוץ.
ב. חסר מלל בעת ההעלאה. הנחייה למעלה הקובץ. משהו כמו יש לכתוב כן אם מדובר בדמות בדיונית המגולמת על ידי אדם חי.
ג. לדעתי צריך לעדכן גם את מדיה ויקי:Licenses.js
ד. קטגוריה
Geagea - שיחה 12:30, 2 בינואר 2020 (IST)תגובה
א' זה גם מה שאני חשבתי, אבל ביקשת לשים את זה בסוף, וגם כללת שתי תבניות שלא מופיעות בטבלה. תוקן.
ב' איפה מתקנים את זה?
ג' לעדכן מה?
ד' מה שמה?
יגאל (בקשת עזרה, IKhitron ושיחה) 12:45, 2 בינואר 2020 (IST)תגובה
ב. וג. לא בטוח. אולי ב-מדיה ויקי:Licenses.js. בכל מקרה צריך אולי לשנות שם וגם ב- מדיה ויקי:Templateslist.js.
ד. קטגוריה:שימוש הוגן/דמות מגולמת על ידי אדם חי.
Geagea - שיחה 14:14, 2 בינואר 2020 (IST)תגובה
ערן, תוכל בבקשה לבדוק אם מדיה ויקי:Licenses.js צריך עדכון. מדיה ויקי:Templateslist.js בוודאי צריך עדכון והאם האמור בדף מדיה ויקי:Licenses.js הוא זה שמופיע בהעלאת תמונה בשימוש הוגן או שיש דף אחר. Geagea - שיחה 14:16, 2 בינואר 2020 (IST)תגובה
ב' וג', עדיף שמישהו שמבין בזה יטפל. ד' מוכן. יגאל (בקשת עזרה, IKhitron ושיחה) 15:05, 2 בינואר 2020 (IST)תגובה
תודה יגאל אבל ראה קובץ:בדיקה בלבד. גיאה.JPG יש שם שארית לא דרושה וצריך גם לתקן את המסגרת השחורה שלא תופיע בתבניות שימוש הוגן האחרות. ראה קובץ:390px-Paul Laux (general).jpg. ‏Geagea - שיחה 15:20, 2 בינואר 2020 (IST)תגובה
ככה? יגאל (בקשת עזרה, IKhitron ושיחה) 15:26, 2 בינואר 2020 (IST)תגובה
עכשיו בסדר. נמתין רק לתגובתו של ערן. Geagea - שיחה 15:35, 2 בינואר 2020 (IST)תגובה
Tempaltelist מכיל רשימה של תבניות נפוצות שמופיעות בחלון העריכה ולא רשימה של כל התבניות. אני חושב שהבחירה של רשימת התבניות לתמונות נעשתה במודע עם העדפה לתבניות מומלצות וחופשיות כדי לא לשים מכשול בפני עורכים שלא מתמצאים בזכויות יוצרים. לגבי Licenses - זו רשימה של רישיונות נפוצים בהעלאה - האם "|דמות בדיונית=" צפוי להיות פרמטר נפוץ? ערן - שיחה 13:25, 4 בינואר 2020 (IST)תגובה
לא חושב שזה יהיה פרמטר נפוץ אבל אני חושב שההנחייה למעלה הקובץ דרושה הרי ממילא ברירת המחדל היא לא. משהו כמו: יש לכתוב כן אם מדובר בדמות בדיונית המגולמת על ידי אדם חי. Geagea - שיחה 15:35, 4 בינואר 2020 (IST)תגובה
כל תמונה עם פרמטר "דמות בדיונית" מופיעה בקטגוריה. יש לתקן. -כפית אלסטית - שיחה 15:57, 2 בינואר 2020 (IST)תגובה
ככל שהבנתי זה גם מה שציפו ממנה. יגאל (בקשת עזרה, IKhitron ושיחה) 16:05, 2 בינואר 2020 (IST)תגובה
...גם אם =לא. -כפית אלסטית - שיחה 16:14, 2 בינואר 2020 (IST)תגובה
אה. אני לא רואה את זה. יגאל (בקשת עזרה, IKhitron ושיחה) 16:17, 2 בינואר 2020 (IST)תגובה
Geagea עוד שאלה: מותר להעלות תמונה של שתי דמויות ומעלה, אם לאחת מהן יש תמונה חופשית לבד? -כפית אלסטית - שיחה 19:06, 3 בינואר 2020 (IST)תגובה
כפית אלסטית, השאלה היא לא אם מותר להעלות או לאו, אלא אם תמונה מסויימת יכולה להופיע בערך מסוים או לאו. Geagea - שיחה 06:46, 4 בינואר 2020 (IST)תגובה
Geagea: תמונה אחת של שתי דמויות בדף סרט נחשבת שימוש הוגן אם לאחת מהן זמינה תמונה חופשית?
אם הדמות הראשית מופיעה בכרזת סרט בשימוש הוגן, תמונה של כל הדמויות כולל אותה תיחשב שימוש הוגן?
מה לכתוב על תמונה של שתי דמויות בגילום שחקנית חיה ושחקן שנפטר?
אם שחקן גילם שתי דמויות שונות, מותר לשים בדף שתי תמונות שלו? -כפית אלסטית - שיחה 16:50, 4 בינואר 2020 (IST)תגובה
כפית אלסטית, נקודת המוצא היא הערך עליו מדובר. הכל ביחס לערך המדובר. התמונה צריכה להיות בשימוש הוגן בערך. ההסתכלות היא לפי נקודת המבט של הערך. לכן
לגבי "אם שחקן גילם שתי דמויות שונות" התשובה תהיה באיזה ערך מדובר. אם יש ערך על שתי הדמויות שהשחקן גילם והתמונה מציגה את אותן שתי הדמויות אז זה מתאים. בכל מקרה אחר צריך לבדוק באיזה ערך מדובר.
לגבי "מה לכתוב על תמונה של שתי דמויות בגילום שחקנית חיה ושחקן שנפטר?" במקרה כזה הייתי מוסיף פרמטר דמות בדיונית= כיוון שהתמונה כולל אדם חי המגלם דמות.
לגבי "אם הדמות הראשית מופיעה בכרזת סרט בשימוש הוגן, תמונה של כל הדמויות כולל אותה תיחשב שימוש הוגן?" לא כל כך הבנתי את כוונתך. דוגמה יכולה לעזור. והערה קטנה. השאלות האלה לא קשורות לפוסט הזה. נראה לי שעדיף לשאול אותן בדף ויקיפדיה:זכויות יוצרים/שאלות ותשובות. Geagea - שיחה 00:33, 7 בינואר 2020 (IST)תגובה

שני דברים נוספים:
1. צריך שבוט יוסיף פרמטר |דמות בדיונית=לא
2. ראו קובץ קובץ:HarryPotter5poster.jpg שעושה שימוש בתבנית {{צילום מסך}}. נראה לי שגם שם יש להוסיף דמות בדיונית (אם כי נראה לי שפרמטר |אדם חי= מתאים יותר כיוון שכולם שם דמויות בדיוניות). Geagea - שיחה 16:11, 2 בינואר 2020 (IST)תגובה

1. למה? ולמי? 2. יכול להיות, אתה המחליט. אבל יש עוד כאלו, ואני לא בטוח שאני יודע איך לאתר אותם. יגאל (בקשת עזרה, IKhitron ושיחה) 16:17, 2 בינואר 2020 (IST)תגובה
1. בעצם לא חייב. חשבתי שזה מתאים למען הסדר הטוב.
2. תבנית {{צילום מסך}} היא סוג של תבנית שימוש הוגן. רוב השימושים בתבנית יהיו כנראה בתבנית זו. אם יש תמונות של דמויות של אנשים חיים אז יש לתקן את התבנית ולהוסיף את הפרמטר. יגאל, אני יודע שזו טרחה אבל צריך להוסיף את הפרמטר לתבנית זו גם כן וגם להוסיף את אותה קטגוריה (קטגוריה:שימוש הוגן/דמות מגולמת על ידי אדם חי). 16:25, 2 בינואר 2020 (IST)
אני יכול לחיות עם הטרחה, אבל למה אתה חושב שזה רעיון טוב, לפצל ככה? יגאל (בקשת עזרה, IKhitron ושיחה)
הפיצול מתקיים ממילא. שתיהן תבניות שימוש הוגן, ההבדל בין תבנית שימוש הוגן לתבנית צילום מסך הוא עניין המקור. בתבנית שימוש הוגן יש דרישה לציון מקור ואילו בתבנית צילום מסך אין דרישה כזו. צריך להתאים אותה גם כן לשימוש עבור צילום מסך של אדם חי. Geagea - שיחה 20:25, 2 בינואר 2020 (IST)תגובה
לא כל כך הבנתי. הדבקתי בסוף וברשימת הפרמטרים. בתור מי שמבין בזה, אתה מוזמן לסדר את התיעוד של התבנית. יגאל (בקשת עזרה, IKhitron ושיחה) 20:36, 2 בינואר 2020 (IST)תגובה

────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────

אם סיימתם וצריך בוט כלשהו - עדכנו אותי במפרט. בורה בורה - שיחה 21:36, 2 בינואר 2020 (IST)תגובה

סוף העברה
בורה בורה - שיחה 19:30, 12 בינואר 2020 (IST)תגובה