שלגיה: היפה מכולם

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
שלגיה: היפה מכולם
Snow White: The Fairest of Them All
מבוסס על שלגיה ושבעת הגמדים עריכת הנתון בוויקינתונים
בימוי קרוליין טומפסון עריכת הנתון בוויקינתונים
הופק בידי קרוליין טומפסון עריכת הנתון בוויקינתונים
תסריט קרוליין טומפסון עריכת הנתון בוויקינתונים
שחקנים ראשיים קריסטין קרוק (Snow White)
מייקל ג'יי אנדרסון
מירנדה ריצ'רדסון
ווריק דייוויס
קלנסי בראון
טיירון לייצו
וינסנט שיאבלי
טום אירוין עריכת הנתון בוויקינתונים
מוזיקה מייקל קונברטינו עריכת הנתון בוויקינתונים
מדינה קנדה, גרמניה, ארצות הברית עריכת הנתון בוויקינתונים
חברה מפיצה נטפליקס עריכת הנתון בוויקינתונים
שיטת הפצה וידאו על פי דרישה, direct-to-video עריכת הנתון בוויקינתונים
הקרנת בכורה 2001 עריכת הנתון בוויקינתונים
משך הקרנה 93 דק' עריכת הנתון בוויקינתונים
שפת הסרט אנגלית עריכת הנתון בוויקינתונים
סוגה סרט פנטזיה, סרט הרפתקאות עריכת הנתון בוויקינתונים
דף הסרט ב־IMDb
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

שלגיה: היפה מכולםאנגלית: Snow White: The Fairest of Them All) הוא סרט טלוויזיה המבוסס על המעשייה "שלגיה ושבעת הגמדים". הסרט שודר לראשונה באירופה ולאחר מכן שודר בארצות הברית כחלק מהתוכנית "עולמו המופלא של דיסני".

עלילה[עריכת קוד מקור | עריכה]

ג'ון וג'וזפין רוצים מאוד להביא ילד לעולם, וכשנולדת להם תינוקת עם עור לבן כשלג, שפתיים אדומות כדם ושיער שחור כהובנה, הם קורים לה שלגיה. במהלך הלידה ג'וזפין הולכת לעולמה, משאירה את ג'ון לבד עם התינוקת. נאבק ג'ון במציאת מזון לבתו בחורף עד שבסופו של דבר הוא מתמוטט ומזיל דמעה מעל אגם קפוא, מה שגורם להיווצרותו של ייצור בשם "ירוק העיניים" (Green-Eyed One). כאות תודה על כך ששחרר אותו, מעניק הייצור לג'ון משאלות שיגשים עבורו. ג'ון מבקש מהייצור חלב עבור בתו, והוא ממלא אחר מבוקשו. אחרי כן הוא מבקש ממנו להחזיר את אשתו לחיים, אך ירוק העיניים אינו יכול להגשים משאלה זו. למרות זאת, הוא אומר שהוא יכול להביא לג'ון מלכה, ולפתע מוצא ג'ון את עצמו מלך בממלכה משלו.

מכיוון ש"ירוק העיניים" מחויב למלא אחר משאלותיו של ג'ון הוא מבקר את אחותו אלספת, הוא הופך אותה לאיה צעירה ויפה אשר יכולה להתחתן עם ג'ון ולהפוך למלכה שלו ולאמא החורגת של שלגיה. הוא גם מספק לה ראי קסום המאפשר לה לראות דברים נסתרים ונותן לה את האפשרות לרמות את ג'ון. היא יוצרת מערכת יחסים ובה עמו ועם שלגיה, מראות הקסמים שבחדרה אומרות לה שהיא היפה מכולן בכל יום שהיא שואלת אותם שאלה זו.

כשהנסיך אלפרד בא לממלכה ומתאהב בשלגיה אלספת מתמלאת זעם על כך שדמותה של שלגיה מופיעה בחדר המראות שלה, מה שאומר ששלגיה היא היפה מכולן בממלכה. מרוב קנאה היא מזמינה את הצייד הקטור לקחת את שלגיה ליער ולהרוג אותה ולחזור עם ליבה של שלגיה, היא גם הופכת את אלפרד לדב. הקטור אינו מסוגל להרוג את שלגיה והוא מביא לאלספת לב של חזיר בר במקום. כשהיא מגלה את האמת אלספת הורגת את הקטור, כולאת את ג'ון בחדר המראות שלה וחונקת את שלגיה עם סרט מכושף.

שלגיה ניצלת על ידי שבעה גמדים, אשר כל אחד מהם נקרא על שם אחד מימות השבוע. הגמדים נותנים לשלגיה להישאר בביתם. כשנודע לאלספת ששלגיה עדיין בחיים היא מכינה תפוח מורעל והופכת לאמה המנוחה של שלגיה ג'וזפין, אלספת המחופשת לג'וזפין מוצאת את שלגיה ומשכנעת אותה לאכול מן התפוח אשר נראה כי הוא גרם להרג שלגיה.

עם סיום משימתה אלספת באה להשתמש במראות על מנת לחזור בחזרה להיות מלכה אך במקום זאת היא חוזרת לצורתה המקורית והיא נראית אף יותר מכוערת ומתועבת מכפי שהייתה מלכתחילה, ירוק העיניים חושף כי המעשה הרע שעשתה עלה לה ביופיה. בינתיים הגמדים שמים את שלגיה בארון קבורה מקרח, כשהיא מקבלת נשיקת אהבה אמיתית מהנסיך אלפרד (כשהוא נמצא בדמות דב) היא מתעוררת לחיים, הכישוף מתבטל והוא חוזר לצורתו המקורית, המראות של אלספת מתנפצות וג'ון משתחרר, שלגיה והנסיך אלפרד חיים באושר ועושר.

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]